Plzeň řeší zklidnění Klatovské, podporuje vybudování estakády přes Mži
Po otevření estakády chce město ubrat na Klatovské prostor autům.
V Plzni vzniká nový velký projekt, který by mohl přinést zklidnění jedné z vytížených ulic. Jde o novou část silnice I/27, která dosud vede po Klatovské ulici a následně po Karlovarské. Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) připravuje stavbu nové silnice mezi Sukovou a Borskou ulicí a následně estakády přes údolí Mže. Oba nové úseky by odvedly provoz z rušné Klatovské.
Město Plzeň takovou variantu plně podporuje, slibuje si od ní zklidnění Klatovské a současně i Karlovarské třídy. Zástupci města to uvedli při představení projektu veřejnosti. Cílem je zásadně zklidnit provoz na Karlovarské třídě, v sadech Pětatřicátníků a na Klatovské třídě, tedy na hlavním silničním tahu Plzní.
Jde o jeden z velkých silničních projektů v Plzni. „Podle odborníků na sebe nová estakáda stáhne až 18 tisíc automobilů denně. Spodní části Karlovarské třídy ulehčí až o 13,5 tisíce vozidel, sadům Pětatřicátníků o 7,4 tisíce vozidel denně. Tento projekt podporujeme i proto, že je obsažen v platném územním plánu z roku 2016 a je zahrnut také v zásadách územního rozvoje Plzeňského kraje. Od 90. let do současnosti byla navíc zpracována řada prověřovacích studií. Začínalo se čtyřpruhovou komunikací s mimoúrovňovými křižovatkami, nyní se v úseku Borská – Přemyslova – Karlovarská plánuje pouze komunikace dvoupruhová s úrovňovými křižovatkami a úrovňovým přecházením. Prověřovala se dokonce i možnost průjezdu areálem Škodovky, ale tato možnost se nepotvrdila,“ přiblížil náměstek primátora Aleš Tolar.
ŘSD a město mají již k dispozici analýzu dopadu výstavby estakády na dopravní situaci ve městě, zpracoval ji Projektový ústav dopravních a inženýrských staveb. „Dle analýzy bude mít přeložení komunikace největší efekt, přinese největší zklidnění Karlovarské a Klatovské třídy,“ doplnil Tolar.
Úpravy Klatovské po otevření estakády
Analýza také uvádí, že by se po výstavbě estakády mohlo zhruba 2 300 vozidel vrátit ze Západního okruhu k cestě městem, podle města však nejde o množství, jež smysl okruhu znehodnotí.
Město by pak rádo Klatovskou upravilo. „Počítáme s její úpravou, zmenšením prostoru pro auta a snížením jejich rychlosti, s omezením průjezdu pro kamiony, vybudováním více přechodů, cyklistických pruhů a dalšími opatřeními. Toto je možné realizovat, až Klatovská přestane být silnicí I. třídy, tedy, až se silnicí I. třídy stane estakáda,“ říká Tolar.
Plán ŘSD počítá zatím se stavbou estakády do roku 2033. Stavba je popsána v informačním letáku, pro úsek Přemyslova – Karlovarská zde.
(v textu jsme mylně uvedli, že estakáda bude Sukova – Borská, za chybu se omlouváme.