Plzeň řeší zklidnění Klatovské, podporuje vybudování estakády přes Mži

Klatovská třída v Plzni. Foto: Google Street ViewKlatovská třída v Plzni. Foto: Google Street View

Po otevření estakády chce město ubrat na Klatovské prostor autům.

31 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Luboš Beneš

Klatovská by se mohla zklidnit už teď. Ze Sadů na Bory stačí 1 pruh s rozšířením o odbočovací před křižovatkami. Stejně se ve špičce jede jen v jednom. Stačí pár jednoduchých úprav – odbočovací pruh do Husovy, rovně v levém. A můžeme rozšířit chodníky, vrátit stromy a udělat z dálnice bulvár. Stejně zůžit na 1 pruh od Chodského až na Bory, 2 pruhy jen před křižovatkami odbočovací.

krteček

Tuhle pohádku jsem slyšel už jako kluk a doufám že to nikoho nenapadne. Zničit poslední jakžtakž klidnou oázu v centru Plzně, za byť jen úvahu na tím by si každej měl dát pár facek. Klatovské, Sadům 35 a Karlovarské mohl odlehčit Západní obchvat, kdyby se udělal pořádně. Měl se udělat rondel v místě kruháče u Makra, pak čtyřpruh na obchvatu a dva rozplety u Globusu s hlavní větví ve směru I/27. Pokud ŘSD neví co s prachama, může převzít obchvat od kraje a udělat to, co mělo udělat dávno.

Orange pilled

V Plzni se cim dal vice uprednostnuji auta na ukor ostatnich zpusobu dopravy. Ze Studentske ulice se kvuli zapadnimu okruhu udelala dalnice. Sylvan se zkazil zapadnim okruhem. Planuje se dostavet vychodni okruh, ktery naindukuje dopravu na Slovany a budou se kvuli nemu bourat budovy. Planuje se udelat dalsi prutah paralelne s Klatovskou. Na Karlovarske se pridelal 3. pruh. Postavila se dalnice do Tremosne. Vsechna tahle infrastruktura je cerna dira na penize. Rondel se mel davno zasypat a na Doubravku a Vinice se mela vybudovat tramvajova trat. Zrusit parkoviste v Sadech Petatricatniku. Zrusit parkovani na namesti. Bohuzel z Plzne se cim… Číst vice »

Honza

Souhlasím s vámi, ale pokud je mi známo, tak tramvaj na Doubravku není bohužel kvůli šířce silnice možná. Tramvaj na Vinice pojede pouze v trase současného autobusu 41, akorát nebude vůbec zajíždět mezi baráky, takže za mě bude v tomhle horší než současný autobus. Z výše zmíněného důvodu bude na Vinice v budoucnu jezdit i trolejbus, a to do spodní části Vinic. Obchvat se kvůli dvoupruhovému vedení nepovedl, sjezd na Skvrňany je ve špičce absolutně nepoužitelný a tento úsek je vysoce nebezpečný. Rondel je nutný zanechat, neboť představa Plzně bez aut je nesplnitelný sen. Parkování je problém úplně ve všech… Číst vice »

Orange pilled

Tramvaj na Doubravku neni neresitelny ukol. I do Masarykovy ulice by se mohla zavest (ulice by se uzavrela autum, vyjezd z Doubravky by byl u hrbitova a nebo by se udelal novy vyjezd nekde jinde).

pavel2

Orange… plácáš nesmysly a pátý přes devátý. Než něco proneseš/napíšeš, srovnej si prosím aspoň myšlenky v hlavě.

Do Doubravky tramvaj nechceme a nepotřebujeme, trolejbusy nám stačí.

Nápad s tram do Masarykovy a její uzavření pro auta + vyhnání aut jinam (kam asi?) je fantasmagorie.

Takže prosím, nejdřív se nadechni, počítej do pěti, pak si dej tu práci a srovnej si myšlenky v makovici a pak teprve něco sděluj veřejnosti, ať nejsi za úplnýho blba.

Orange pilled

Neni duvod aby Masarykovou ulici musela za kazdou cenu jezdit auta na ukor tramvaje. Auta muzou jezdit ulicemi Mohylova, Na Dlouhych a Hrbitovni. Trolejbusy rozhodne ve spicce nestaci a stoji v zacpe.

Orange pilled

Mimochodem, takhle diskutuje i v realnem zivote? Urazite, zesmesnujete, ale poradny argument nabidnout nedokazete.

Orange pilled

Smutne

Honza

Úsek Sukova-Borská dá v podstatě vzniknout nové čtvrti s mnoha bytovými jednotkami, což je dobře. Odbočka z kruhového objezdu je tam už dávno a v současné době je tam až na pár domů nevyužívaná pustina. Úsek Borská-Přemyslova je dalším špatným rozhodnutím, které povede jen k zhoršení životních podmínek a zničení další relativně klidnější části města. Estakáda Přemyslova-Karlovarská je další nesmysl. U Kalikováku se všechno zlikviduje a znepřehlední. Postavit průtah kolem pár let starých domů je opravdu hloupost. V podstatě by k nynějšímu průtahu přibyl ještě jeden navím. Mimojiné se mluvilo i o likvidaci cenného území pod Karlovarskou. Z výše zmíněného… Číst vice »

David

Takže namísto obchvatu průtah. Aneb postavme si druhou Českou Lípu. Jediný rozdíl je, že zde již obchvat stojí (Folmavská + Regensburská), jen ho nestavělo ŘSD, ale kraj. Jsem zvědav na trasování Kalíkovou a Kotkovou, zbourají 7 bloků domů? Nebo 4 bloky a část škodovky? Nebo to prostě protáhnou lidem pod okny? Zajímalo by mě zda někdo studoval, zda by nestačilo omezit pruhy na Klatovské, a zkapacitnit a zrychlit Folmavskou. Teď je rozdíl pouhé 2 min (14%) ve prospěch průtahu.

Caracas

Článek je věcně zcela chybný a pro čtenáře neznalého situace velmi matoucí. Popisuje, a to naprosto chybně, pouze jednu část většího záměru. Ta popisovaná část bez informace o navazující části nedává smysl. V článku uváděná estakáda mezi Sukovou a Borskou ulicí je naprostým nesmyslem, úsek je na rovině a mimo obytnou zástavbu. Má tam vzniknout dvoupruh uličního typu a nová výstavba. Od Borské má komunikace pokračovat Korandovou a Kotkovou ulicí k severu. Estakádou překročí řeku mži a jeho říční nivu. Pod Vinicemi se napojí na Karlovarskou a Lidickou. Tento projekt není vůbec nový, jako bumerang se vrací již několik desetiletí.… Číst vice »

libor

autor by měl článek možná trochu doladit 😉 ( neberte to špatně)

Jack

Jak jsem psal již dříve pod jiným článkem, Plzeň propásla zásadní příležitost si dopravu z města vyvést ven západním obchvatem. I/27 by měla být ideálně vedena od kruháče u Area Bory k Makru a odtud po čtyřproudém západním obchvatu jakožto spojnici I/26 s I/27 a I/20. Po dokončení přeložek I/20 by tak vznikl jakýsi okruh kolem Plzně se zdáním částečného obchvatu. Tím, že Plzeň ale na takové řešení neslyší a vytlouká klín klínem, tzn. přeleje dopravu z Klatovské do Korandovy, Kotkovy, za Kalikovák a dále k lékařské fakultě (po zde zmiňované estakádě), tak problém opravdu nevyřeší. Jistě lidé v okolí… Číst vice »

libor

než toto, to raději dodělat obchvato-průtah I/20 a k tomu začít řešit, jak v budoucnu vylepšit „západní obchvat“ a udělat z toho „jedničku“

Jack

Ano, západní obchvat jako čtyřproudá jednička I/27

Vojtěch

Přesně stejným způsobem se argumentovalo, když se stavěla Karlovarská/Klatovská v současné trase, aby se transit vyhnul náměstí. A stejně jako tehdy to i teď povede k nárůstu dopravy ve městě.

Petr Suchý

Myslím, že jsou v článku smíchané různé části záměru.

„Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) připravuje stavbu nové estakády mezi Sukovou a Borskou ulicí.“ Estakáda bude mezi Karlovarskou ulicí a oblastí Kalikovského mlýna (prostě přes údolí Mže). V úseku Sukova-Borská se pojede normálně po zemi, estakáda tam nedává smysl.

BND30

Přesně tak, je to pomotané dohromady, jak píšete.

Páv

Je to tak, propojení Sukovky a Borské samozřejmě nemá prakticky nic společného se situací na Karlovarské a v Sadech, jak z článku vyznívá. Chtělo by to menší aktualizaci toho tak trochu zmateného článku….

pavel2

Ano, v článku je chyba jako hrom, estakáda má být součástí stavby P91 https://www.rsd.cz/mapa-staveb#/stavby/I27/i27-plzen-premyslovakarlovarska?kodstavby=P91, tedy mezi Karlovarskou a Přemyslovou/Kotkovou. My Plzeňáci prosíme pana autora aby si lépe srovnal fakta a článek opravil;-)
V úseku OK Sukova – Borská by estakáda nedávala žádný smysl.

David

Zde je odkaz na úsek Přemyslova – Karlovarská:
https://www.rsd.cz/mapa-oprav#/stavby/I27/i27-plzen-premyslovakarlovarska

marek hudec

od Borskeho parku k Belance se doprava zklidni, ovsem vzhledem k nemoznosti pokracovat pres areal Skodovky (viz clanek) vsechno najede od Techmanie kolem Jizniho nadrazi k Belance a trada

Lukáš Končický

Plzeňácí,prosim,a z té křižovatky s Borskou budou auta jedouci z jihu pokračovat kudy? Dekuji

marek hudec

pokud pojedou na Vary, pak jedine doprava k Belance, dal standardne po (ne)zklidnene Klatovske pres Petatricate jako doted 🙂
ono to ani jinudy nejde…….

Luboš Beneš

Varianta kruhák u Makra a Domažlickou. Ale to je zajížďka a plánovaný 4 pruh Domažlickou není.

BND30

Byl plán probourat se čtyřpruhem Korandovou ulicí a Kotkovou… Ale jak moc aktuální to je, nevím.

Luboš Beneš

To je to úzké hrdlo, kde to bez tunelu nebo bourání domů a škodovky nepůjde. I ten tunel bude problém, protože je v zahloubení trať na Domažlice plus Cheb. Nicméně ta spojka Sukova-Borská by už měla být dávno. Zklidní se tím Sukova – Klatovská po Belánku.