Plzeň od ledna zdraží předplatné MHD, roční bude stát 4120 Kč
Nová tramvaj EVO2 pro Plzeň. Foto: PMDP
Plzeň v příštím roce zdraží předplatné v MHD o výši inflace, tedy o 2,8 procenta. Například měsíční předplatné zdraží od
No a ještě by to nemuseli mít důchodci zdarma, 50% ceny – tedy 2000 ročně, by je nezabilo, když se jim teď jenom v předvolebním boji posílá 6000 navíc jen tak…
Průběžná valorizace je správná metoda, jak pokrýt zvyšující se náklady.
Tak. MHD není pro žádný socky!
MHD je pro každého, ale pokud to má k něčemu vypadat, tak to holt něco stojí. Pořád jsou to v podstatě drobné.
Jestli se zachová tempo modernizace vozového parku, tak je zdražení ospravedlnitelné.
Aby se pro samá moderní vozidla nerozpadly dopravní cesty…
myslím, že se o ně zase tak špatně nestarají, v tomhle bych jim nic nevyčítal
To jsou takový žvásty, uvědomte si, že v mnoha městech jízdné vydělá MHD méně než 1/3 a víc jak 2/3 jdou z městského rozpočtu, takže je to ryzí politika a nějaké podmínky zdůvodňování zdražování pouhé divadlo pro slabomyslné.
Anebo snaha udržet alespoň ten stávající poměr. I když se po politici, hlavně z vládní koalice tváří, že zdroje jsou.
Tak co je teda špatně? Že se z jízdného nepokryjí náklady na MHD, nebo že se za MHD musí platit?
Tohle je jen další důkaz, že aktuální cena v Praze je absurdní.
Jo, jenže pokud to přineslo to, že lidi využívají MHD v nějaký očekávaný míře víc než před tím, pak to je dobrý krok. Tohle je prostě politika, nemá to s ekonomickým dopadem podle mě nic moc společnýho.
Osobně si myslím, že počet lidí využívající MHD v Praze je a bude stálý. To že stoupne cena denního jízdného kupříkladu z 10kč na 13kč nezmění nic. Není to takový rozdíl aby to najednou lidem stálo za to jezdit autem. Kdo jezdí autem toho do MHD nedostaneme a vesměs i naopak.
Přesně tak. Opravdu mě baví výkřiky typu „zvýšení ceny jízdného znamená víc aut v ulicích“. Lidé co z nějakého důvodu autem jezdí, v něm budou jezdit i nadále a 1000 Kč ročně navíc s tím nic neudělá, auto je i tak mnohem dražší (pohonné hmoty, údržba, pojištění a v Praze často i parkování) než kdy bude předplacené jízdné.
Ano, mnohem podstatnější než cena (aspoň pro mě) bude, aby v rámci úspor neproškrtali jízdní řády do nepoužitelného tvaru. Pak bych tím autem musel jezdit bez ohledu na cenu a na zácpy. Ale doufám, že se vzpamatují a výpadek příjmů nebudou řešit likvidací kvality MHD.
Ten cenový nárůst bude relevantní pro ty co jezdí občas. Což teď v době home-office může být kde kdo. Ale taky to už budou ti, co bydlí někde v satelitu…ti už nikde za Prahou auto nechávat nebudou.
Pokud ma nekdo na 50km denně autem po praze (=3+ litrů paliva), tak ten neřeší 10 či 13 Kc/ den za MHD…spis řeší zda jede plechovkou 25 min nebo 45 min MHD. Ja jedu 45 min MHD a 35-1;35 autem…tak asi cim jezdím, že…
Není pravda, pro ty co jezdí občas je relevantní už dnes drahé denní jízdné, ale pro rozpočet je klíčová cena extrémně zvýhodněné roční jízdenky.
Půlka Prahy je v zónách, širší centrum v podstatě celé. Srovnejte si cenu předplaceného jízdného s cenou parkování.
Tak ono je to politické rozhodnutí. Ono upřímně, jestli výnosy z jízdného pokryjí 23% nebo 24% nákladů DPP nic tak zásadního neřeší. Je to o prioritách města a když zadotujete víc DPP, někde uberete (např. se opraví o dvě školy ročně méně). Ale uznávám, že cena v Praze je opravdu nízká a pokud se v dnešní době hledá každá koruna, tohle asi 90% lidí přežije, zvlášť když zdražování bude postupné.