Plzeň má první novou tramvaj EVO 2, nasadí ji na linku 1
Nová tramvaj EVO 2 pro provoz v Plzni. Foto: Plzeňské městské dopravní podniky
Do Plzeňských městských dopravních podniků (PMDP) dorazila první nová tramvaj EVO 2 od Krnovských opraven a strojíren. Celkem jich bude
V Olomouci jezdí tuším EVO1, je to super stroj, dobře snáší nájezdy do oblouku i přes křížení, minimálně hlučí. Za mně nejlepší tramvaj kterou jsem kdy v ČR jel.
Trochu mi tu chybí jednoznačné určení, co získají PMDP za těch 524 milionů. Trochu to z článku působí, že 9 tramvají. To by bylo 58 mil. za jednu Evičku, což je dost přemrštěná cena. Spíš to tipuji na cenu za 16 kusů (tedy i s těmi, na kterou mají opci, ale vlastně je nemusí vůbec odebrat). Jak to tedy je?
Tady http://www.cs-dopravak.cz/zpravy/2019/5/18/prvn-tramvaj-evo2-dodna-do-plzn je to konkrétněji. 524 MKč by skutečně bylo včetně opce.
díky za upozornění, je to tam nejasně, už opraveno
Díky
U aster je myslim problem, ze by museli menit elektrovyzbroj. Ale je to skoda, Astry jsou mezi plzenaky stale nejoblibenejsi tramvaje.
„I když je tramvaj oficiálně nízkopodlažní, většina sedadel není zcela bezbariérově přístupná, jsou na podestě.“
A ostré rohy těch podest navíc překážejí v nízkopodlažních „uličkách“ tak, že nedívá-li se cestující soustavně pod nohy, snadno o ně může zakopnout = dávné osobní zjištění ještě u prototypu v Liberci: upravil to snad výrobce už nějak lépe (lze-li to vůbec)?
U sériových vozů EVO1/2 už tu uličku srovnali, že nedělá ten strašlivý klikatící se kaňon…
Tak to je dobrá zpráva – aspoň něco k lepšímu, protože původně to bylo hodně špatné. Děkuji za pozitivní informaci.
Ale přesto stále platí …. z **vna bič neupleteš …
v Libereci je to příšerný, nejhorší „moderní“ tramvaj kterou jsem kdy jel co se týká interiéru, jinak chodové vlastnosti a tak to má celkem slušný
To už jsou na to ty Astry tak bledě, že se budou nahrazovat? Je nějaká šance, že by je někdo odkoupil jako second-hand?
Ano, astry jsou technicky špatne. Většinou to je taky že nikdy nemůžou jezdit vsechny. Jsou dost poruchove a taky ničí koleje. Myslím, že někde možná ještě jezdit budou 🙂
Třeba by je bral Most.
dycky!
Co jsem slyšel tak hodně dopravním podnikům vadí pevné podvozky, i když nepředpokládám, že po ani ne 25 letech by byla tramvaj nějak extrémně zničena, i když častokrát (ne)údržba udělá své (v tomto ohledu opravdu nevím jak na tom PMDP jsou.
Ale co si budeme povídat, je to produkt od Škody z podobné doby jako 21Tr, které jsou také v současné době dost brány na nemilost.
Ona ta tramvaj potřebuje trošku jinou údržbu a styl jízdy, jinak není špatná. Třeba v Brně, nebo Ostravě s nimi takové problémy nemají, jako Plzeňácí. Bohužel /ne/dodávky náhradních dílů od výrobce asi také dělají své.