Doprava ve městě Tramvaje

Plzeň má první novou tramvaj EVO 2, nasadí ji na linku 1

Nová tramvaj EVO 2 pro provoz v Plzni. Foto: Plzeňské městské dopravní podniky
Nová tramvaj EVO 2 pro provoz v Plzni. Foto: Plzeňské městské dopravní podniky

Do Plzeňských městských dopravních podniků (PMDP) dorazila první nová tramvaj EVO 2 od Krnovských opraven a strojíren. Celkem jich bude jezdit po městě nejméně devět, dopravní podniky mohou využít i opci na dalších 7 kusů.

O dodávce první tramvaje informovaly PMDP na svém facebookovém profilu bez dalších podrobností. Do provozu s cestujícími by se měla dostat během měsíce, až dojde k zaškolení řidičů.

Tramvaj ještě není přebrána od výrobce, probíhá dolaďování systémů a její zprovoznění. Harmonogram dalších dodávek bude znám až po uvedení této tramvaje do provozu. Vzhledem k tomu, že tyto tramvaje budou nahrazovat tramvaje Astra, nejčastěji se s ní budou cestující potkávat na lince č. 1,“ uvedl mluvčí PMDP René Vávro.

Vykládka nové tramvaje EVO2 😉

Gepostet von PMDP, a.s. am Dienstag, 21. Mai 2019

Plzeň bude teprve druhým městem, kde tramvaje EVO 2 bude jezdit. Od roku 2012 jezdí prototyp v Liberci, nově by se stejná tramvaj měla objevit také v Mostě a Brně. I když je tramvaj oficiálně nízkopodlažní, většina sedadel není zcela bezbariérově přístupná, jsou na podestě.

Krnovské opravny a strojírny byly jediným zájemcem v soutěži, kterou v Plzni uzavřeli na podzim roku 2017. Původně odhadovaná cena byla 504 milionů korun, nakonec by měly PMDP za všechny (včetně opce) zaplatit 524 milionů korun.

nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
Jan Sova
Host
Jan Sova

V Olomouci jezdí tuším EVO1, je to super stroj, dobře snáší nájezdy do oblouku i přes křížení, minimálně hlučí. Za mně nejlepší tramvaj kterou jsem kdy v ČR jel.

Petr Mikula
Host
Petr Mikula

Trochu mi tu chybí jednoznačné určení, co získají PMDP za těch 524 milionů. Trochu to z článku působí, že 9 tramvají. To by bylo 58 mil. za jednu Evičku, což je dost přemrštěná cena. Spíš to tipuji na cenu za 16 kusů (tedy i s těmi, na kterou mají opci, ale vlastně je nemusí vůbec odebrat). Jak to tedy je?

Kubrt
Host
Kubrt

Tady http://www.cs-dopravak.cz/zpravy/2019/5/18/prvn-tramvaj-evo2-dodna-do-plzn je to konkrétněji. 524 MKč by skutečně bylo včetně opce.

borek
Host
borek

U aster je myslim problem, ze by museli menit elektrovyzbroj. Ale je to skoda, Astry jsou mezi plzenaky stale nejoblibenejsi tramvaje.

železničář v důchodu
Host
železničář v důchodu

„I když je tramvaj oficiálně nízkopodlažní, většina sedadel není zcela bezbariérově přístupná, jsou na podestě.“
A ostré rohy těch podest navíc překážejí v nízkopodlažních „uličkách“ tak, že nedívá-li se cestující soustavně pod nohy, snadno o ně může zakopnout = dávné osobní zjištění ještě u prototypu v Liberci: upravil to snad výrobce už nějak lépe (lze-li to vůbec)?

Kubrt
Host
Kubrt

U sériových vozů EVO1/2 už tu uličku srovnali, že nedělá ten strašlivý klikatící se kaňon…

železničář v důchodu
Host
železničář v důchodu

Tak to je dobrá zpráva – aspoň něco k lepšímu, protože původně to bylo hodně špatné. Děkuji za pozitivní informaci.

AAA
Host
AAA

Ale přesto stále platí …. z **vna bič neupleteš …

kix
Host
kix

v Libereci je to příšerný, nejhorší „moderní“ tramvaj kterou jsem kdy jel co se týká interiéru, jinak chodové vlastnosti a tak to má celkem slušný

Kubrt
Host
Kubrt

To už jsou na to ty Astry tak bledě, že se budou nahrazovat? Je nějaká šance, že by je někdo odkoupil jako second-hand?

Alex
Host
Alex

Ano, astry jsou technicky špatne. Většinou to je taky že nikdy nemůžou jezdit vsechny. Jsou dost poruchove a taky ničí koleje. Myslím, že někde možná ještě jezdit budou 🙂

Ondros
Host
Ondros

Třeba by je bral Most.

AAA
Host
AAA

dycky!

Bax-Lee
Host
Bax-Lee

Co jsem slyšel tak hodně dopravním podnikům vadí pevné podvozky, i když nepředpokládám, že po ani ne 25 letech by byla tramvaj nějak extrémně zničena, i když častokrát (ne)údržba udělá své (v tomto ohledu opravdu nevím jak na tom PMDP jsou.

Ale co si budeme povídat, je to produkt od Škody z podobné doby jako 21Tr, které jsou také v současné době dost brány na nemilost.

michal
Host
michal

Ona ta tramvaj potřebuje trošku jinou údržbu a styl jízdy, jinak není špatná. Třeba v Brně, nebo Ostravě s nimi takové problémy nemají, jako Plzeňácí. Bohužel /ne/dodávky náhradních dílů od výrobce asi také dělají své.

Partneři



CSCARGO
RSD
czechtoll