Plzeň chystá projekt elektrifikace MHD na Severním Předměstí
Plzeňský trolejbus. Autor: Radka Žáková
Kromě hlavní trati na Košutku se připravuje i její odbočka o délce 2,2 kilometru do konečné sídliště Vinice.
Kromě hlavní trati na Košutku se připravuje i její odbočka o délce 2,2 kilometru do konečné sídliště Vinice.
Linka 33 páteřní linkou není a ani případné trolejbusové linky na severní předměstí páteřní nebudou. Autor článku se mílí.
No tak hlavně ještě nám chybí postavit ty 2 silnice- od kruháku u FN na Roudnou a prodloužení Aleje Svobody do Vinic.Takže se můžeme sázet co bude na Vinicích dřív – tram nebo trolejbus. Ostatně trolejbusy na Košutku a do Bolevce kdysi jezdily, než je nahradila tramvaj. Smysl by spíš dávala elektrifikace 30 z Bor aspoň na Doubravku. Dalo by se využít stávající sítě a zároveň by se propojili již existující linky.
Trolejbusy do Bolevce a na Košutku opravdu jezdívaly, ale nebyly nahrazeny tramvají, ale byly nahrazeny autobusy. Na tramvaj jsme si museli roky počkat.
Dotaz na Plzeňáky, jak to vypadá s tramvajemi linky 3?
Teď, po volbách? Zkuste se zeptat za 3 roky 😏
Absolutní ticho, nulové nové informace. Bude to už téměř 2 roky od slavnostního vystavení tramvaje na zeleném pásu a neděje se nic (nebo to veřejnosti neprezentují). Předpokládal bych, že než přijdou s dalším megalomanským projektem ohledně trolejbusů, nejprve co nejdříve dokončí tramvaj na Vinice, ale asi to tak nefunguje. Vše musí trvat desítky let, než se 1 – 2 km tramvajové trati postaví. Vidím, že jsem už dostal 4 mínusy, byl bych docela rád za 4 nesouhlasné komentáře a vysvětlení, proč si myslíte, že je to jinak a proč to v Plzni trvá desetiletí, zatímco třeba Praha je v otázce… Číst vice »
Omyl, na tramvaji se dělá. V těchto dnech by mělo být vyhlášeno výběrové řízení na zhotovitele dokumentace pro územní řízení: https://www.svsmp.cz/verejna-doprava/chap_54739596/tramvaji-cislo-3-na-vinice-1.aspx
Nové vedení Plzně se v tomto případě moc nepředře. Vypadá to, že ještě budeme vzpomínat na Vozobuleho (býv. náměstek).
Je to krásné, ale v Plzni vše zoufale dlouho trvá. Jen kilometrové prodloužení tramvajových tratí trvá několik desítek let od doby, než je představen podobný záměr, který na papíře vypadá krásně. Aktuálně plánovaná krátká trať na Vinice bude tak po roce 2030, takže nějakých 50 let poté, co byla poprvé chystána. Tento trolejbusový plán může být hotový tak po roce 2040, pokud se něco v zoufalém tempu zdejších podobných projektů nezmění.
Tak nápad dobrý, hlavně, aby se to povedlo uskutečnit.
Nápad by to byl dobrý, kdyby se nejednalo jako v Praze o hru na parciální trolejbusy. Nechápu, proč by se nemohlo zadrátovat náměstí …
I na drátování náměstí se pracuje, chybí souhlas majitelů domu, aby se na jejich domy mohly nastřelit kotvy 😉
To asi nebude jednoduché, většinou je nechtějí.
Ale zkusit se to musí…