Plzeň chce po třiceti letech dotáhnout plán na tramvajovou trať na sídliště Vinice
Vizualizace tramvajové trati na sídliště Vinice. Foto: Plzen.eu
O tramvaji na sídliště se mluví třicet let, radnice oživila plány na novou trať díky nové bytové výstavbě.
Mě jako obyvatelce Vinic a milovnici přírody se to nelíbí ani trochu. Možná by to bylo výhodnější z pohledu emisí a kolon, ale stejně většina si autem neodpustí jezdit i když pracuje v Plzni a mohli by využívat MHD. Kolony budou i kdyby se postavilo X dalších silnic a rozšířila obsluha o další MHD. Bydlím tu přes 28 let a to jak se tu mění a ubývá nám přírody i klidu z toho je mi akorát do breku. Nejdřív to začalo výstavbou Sylvánu, minulý rok zmizely kusy lesů, polí a téměř celý sad jenom kvůli výstavbě okruhu, další nové domy… Číst vice »
pokud máte takové názory/touhy, doporučuji se přestěhovat na venkov, tam si přírodu užijete
Ano, přesně i takovou odezvu jsem čekala.
Myšlenku chápu, ale čím konkrétně ta nová tramvaj na Vinice uškodí? Způsobí to tam výstavbu více dalších domů a obchodů, než kdyby tam nevedla?
O tramvaj až tak nejde. Kdyby to byla „jen“ ta tramvaj ještě bych to vzala a ocenila, že je to šetrnější k životnímu prostředí. Ale ten rozsáhlý obchvat co se začal vloni stavět a když čtu o plánované výstavbě Vinice- sever? Nevím no asi jsem jedna z mála které vadí ničení přírody.
Než tam postavili sídliště tak tam byla pole a louky a zahrady….Sídliště zbourat! Tramvaj tam měla být už za socíku, ale už se to nestihlo, stejně jako zastavění celého Sylvánu.
Už aby to bylo, timto tempem kopnou do země za 10 let. Plánovaní dopravy jim tady na městě moc nejde.
Takže není nejmenší důvod se vzrušovat…
Tramvaje jsem už překonané proč se nedělají trolejbusy !?
Každopádně, bez urážky, jsou překonány Vaše úvahy.
Tramvaje jsou překonané? A čím proboha?? 😀
Nejste náhodou z Jablonce nad Nisou? V tomto statutárním městě se šíří uměle vytvořený názor, že tramvaje do měst nepatří. Snad vznášedla…
Jakpak jsou asi z tramvaje nadšeni uživatelé zastávky Vinice, když se páteřní tramvají zhorší lokální obslužnost (jak už to s páteřní dopravou bývá, momentálně třeba s TT na Nové Sady v OL…)
Třeba upřednostní cestování bez přestupu na náměstí a na Slovany.
můžu vědět, jak se zhorší dopravní obslužnost, můžete prosím popsat co se konkrétně zhorší v Plzni na Vinicích??
Tak že poslední dvě zastávky ztratí linku 41 a na tramvaj budou mít daleko.
Po dostavbě komunikací by tyto zastávky měl obsluhovat trolejbus vedoucí „horem“ přes Berlín a nemocnici Lochotín do města.
Třicet let se mluví….I v Liberci se skoro třicet let mluví o tramvaji na největší liberecké sídliště Rochlice…a zdá se,že ještě dlouho mluvit bude.
za obyvatele Rochlice dávno rozhodli ve volbách jedinci, pro které je místo dopravy důležitější zázemí pro pana Syrovátka.
Ta žlutá 15T…
Když je z Prahy odkoupí…
No co jsem říkal v minulém článku o Plzni? 😀 😀 😀
Samozřejmě je to správně, ještě tam dotáhnout trolejbus, aby ty sloupy uprostřed sídliště nepřišly vniveč. Ono si to svoje cestující najde. 🙂
neví prosím někdo, jaký je stav napájení na náměstí Republiky? to dřív vysokou zátěž moc nepobíralo…..
Nějak nechápu, proč se dnes u všech obdobných vizualizací kreslí hned vedle tramvajové trati stromořadí. Z pohledu údržby TT to je přeci katastrofa. Spadané listí, větve zasahující do průjezdného profilu, zvýšená pravděpodobnost pádu stromu do kolejiště, zmenšený rozhled řidiče apod. Zatímco přínosy v zásadě nulové. Hlukovou zátěž to stejně nesníží, tam by pomohla spíše hustá výsadba keřů blokující hluk od podvozků. Ať radši někde poblíž zřídí z těch stromů park, kam by se tou tramvají dalo pohodlně za pár minut dojet.
Zlepšuje to klima na ulici. A stromy na ulicích vedle tramvají jsou všude možně odedávna. Taky se musí projektovat tak, aby se nekřížily s inženýrskými sítěmi v zemi.
Vím, co tím chce říct. Podle normy má být i okolo neživé části 1 m místo od větví, takže je nutné to prořezávat, protože pak se větev opře o to lano a tlačí ho dolů. Tím pádem se mění silové schéma na sloup a mění výšku troleje. Není to nijak razantní změna, ale změna to je, to není dobře.
Hmm…už vidím nějakou drezínu s úpravou na prořezávání…
Proč drezínu?
Na to stačí Avia s plošinou
Vlaky i tramvaje si „tunýlek“ udržují průjezdy.
To pěší zóna taky 😀
Míst kde tramvaj jezdí podél stromořadí je spousta a žádné katastrofy se tam nedějí, ale chápu šotouše že přes stromy se špatně fotí. 🙂
Mě by se líbila třeba linka Vinice-Doubravka.
A mě jako obyvateli Doubravky by se to nelíbilo ani trochu.
Nám tady vyhovují trolejbusy a jejich přepravní směry, které by tramvaj nabourala. Na východním předměstí jsou čtyři větve trolejbusů, tramvaj by byla jen jedna a navíc historicky byla plánovaná do směru, kde do dnes není téměř nic (rozhodně ne poptávka na tramvaj).
Kam by vedla ta zmíněná „historická“ trasa tramvaje na Doubravce?
Pivovar – Pietas – Hřbitov/Tesco
Mělo tam vzniknout velké sídliště Švabiny.
To je už třetí. Ještě tam jsou Lobzy a Doubravka. Při troše snahy by mohlo projít propojit Lobzy na Generála Píky.
Jo a je celkem potřeba se zbavit trasy přes most U Jána – jen existence pouze jednoho napojení vozovny je žádostí o průser.
přesně jak píše „náhodný…“ tam kde je dnes TESCO na Švabinách mělo vzniknout další sídliště, proto se stavěla Rokycanská s pruhem trávy uprostřed, dnes se tam sice něco staví, ale rozhodně ne „mega“ sídliště pro tramvaj
Nikdo netrvdí, že by ty trolejbusy nemohly být zachovány. Ale to těleso na Rokycanské odkud by tramvaj odbočovala U Pietasu směrem ke konečné trol. č. 16 by realizovat šlo.
Ale můžete být v klidu… tramvaj k Univerzitě mi slibovali už před 20 lety, kdy jsem do Plzně začal jezdit a otevřeli ji předloni…
Když to vezmu kolem a kolem, tak investice do rekonstrukce vozovny tramvají, nová vozovna (trolej)busů, nákup nových vozů -> z toho mi vychází, že se peníze ani na ty Vinice nenajdou ani do roku 2030 😉
no tramvaj směrem ke konečné 16 rozhodně neprojde, znamenalo by to bourání stávájící zástavby nebo společné těleso s auty, tím se vytrácí jedna z předností tramvaje a pak je otázka, zda investovat, samozřejmě vím, že tam není nějaký vysoký provoz
To těleso by možná bylo lépe využité jako vyhrazené pruhy pro trolejbusy, to by zrychlilo všechny linky které tam jezdí, zatímco tramvajová varianta by měla minimální přínos pro část Doubravky a Lobez kam jezdí jenom 11, 13 a 15. Tramvaj by nahradila polovinu linky 16, a pro tu část Doubravky by to tedy zlepšení bylo. Linka 16 by asi stále jezdila na Bory a nejspíš by byla ukončená v centru, což není ideální, linky které centrem projíždějí mají lepší využití (ten samý argument se ale dá použít proti ukončení nové tramvajové linky na Mikulášském náměstí). Pokud by se tahle poloviční… Číst vice »
ukončení na Mikulášském je samozřejmě taková nouzovka, a i tak dost problematická, nárůst tramvajového provozu v okolí náměstí také není zrovna vítaný stav, ta „točna“ na Mikulášském také není žádný ideál, pokud se tam neplánuje nějaké rozšíření, bude to jen průjezdná konečná (tj. vozy tam nebudou moci čekat), ale z toho co je možné dosáhnout, je to to nejlepší řešení
Já bych brala, kdyby 16 jezdila Bory-Skvrňany. Nebo jiná linka. Více přímo bez přestupů.
Třeba linka 24 Bory – Zadní Skvrňany?
Ta je na nic linka 24,pokud se stane problém tak 2 do Skvrňan z města nejede.Kdyz budete potřebovat jet do centra a 2 nepojede tak určitě pojedete 24 na Bory a pak 4 do Sadů 35 a opět prestoupite.Jakej by to byl problém protáhnout několik spojů linky 28 do Skvrňan?Ale ve Skvrňanech nebydlí nikdo z vedení města.Vzdyt před lety uvažoval PMDP o omezení tramvají linky 2 o víkendu do Zadních Skvrňan,prý aby ušetřili?A využila se točila v Malesicke u hasičárny.
Buďme v klidu… tramvaje ani nic dalšího asi nikdy v tý trávě jezdit nebude. Problémem bude i např. potřebný most přes středovou část silnice přes Úslavu. Nyní tam vedou všechny inženýrský sítě, který by museli znovu přeložit – kvůli tomu byly ty mosty mimo jiné v rekonstrukci…
jen poznámka pro usmání, na Východní předměstí to myslíte na Slovanech 😀
Ono by se toho líbilo….
Mně by se třeba líbil S-Bahn Doubravka – Jižní Předměstí, alternativně Doubravka – FN Bory
Odpovím hromadně, něco již padlo:
Tramvaj se plánovala k Tescu. Na Doubravku se s ní nepočítalo nikdy. Shodou okolností je dnes největší poptávka tam, kde nikdy vést neměla.
A naše město naštěstí plánuje trochu rozumně a ze zelené plochy se skutečně plánuje udělat koridor pro MHD s ostrovními zastávkami (minimálně kolem Gambrinus) a prioritním napojením na křižovatku u Stavebních strojů.
Tak nechte ty šotomyšleny na tramvaj na Doubravku radši spát 😉
PS: Na Mikulášském se pro linku 3 plánuje odstavná kolej
O tramvaji není vůbec řeč. Řeč je o unikátní topologii, kdy se pět stávajících železničních tratí sbíhá hvězdicovitě v centru. Nabízí se přímo jejich využití jako rychlé dopravy v systému S-bahnu. Myslím tím skutečně funkční rychlý systém, ne nějakou parodii s osmsetdesítkami. Trolejbusům už by patřila role obsluhy poslední míle.
Nasednout na 16 v Újezdě a po hodině se dokodrcat na Bory, to je záležitost pro masochistu. Dokud to tak bude, volím auto a obchvat. Zavřená Americká to to opravdu nevyřeší.
melete nesmysly, S-bahn v Plzni je blbost prakticky ze všech důvodů, pro které se S-bahn zřizuje…..
kochejte se jízdou ve svém autíčku, a nekritizujte MHD, o které nic nevíte, viz poslední odstavec
Děkuju že jste mi to vysvětlil. Chápu – není to zřejmě potřeba zásadně dimenzovat pro příští století, úplně postačí evoluce systému, kterej úspěšně vozil už bandasky na šichtu do Škodovky.
Jestli to řídí odborníci jako vy, možná je to důvod, proč v Zurichu jezdím eskem, no a po Plzni holt tim autem.
naštěstí nejsou ti odborníci jako vy a chápou že Curych a Plzeň je dost rozdíl, například v tom, že Curych má 2,5× více obyvatel…….
Plzeň je město s dost silnou automobilovou dopravou a mnoha kapacitními silnicemi, takže investovat do hromadné dopravy je určitě dobře. Fandím jim.