Plný provoz pendolin se odkládá. Další je nečekaně mimo provoz
Jednotka Pendolino Českých drah na pražském hlavním nádraží. Foto: Jan Sůra
České dráhy budou nejméně do února vypravovat dva spoje, které v knižním jízdním řádu vedou jako spoje kategorie SuperCity, klasickou
„Pendolíno stojí kdesi u Polomi, zamrzly mu všecky CD-ROMy“
Skoro jste se trefil. Bylo to blízko, zamrzlé taky. Ale po silničářích nahrnutá vysoká závěj na přejezdu. A pendolino, které tam jezdí nejrychleji, mělo tu čest ji první prorazit a poškodit si pár věcí na spodku.
Jen se smějte, ale vzhledem k tomu, že motory z Německa z roku 2002, jsou pro některé ojeté šroty (když je chtěl koupit Jančura), tak už za rok bude ojetým šrotem také pendolino.
vida, přístě nebudou muset čeští teroristé kácet před vlak stromy, když stačí hromada sněhu
Zajímavý, SC 500 jsem včera jel a místenku jsem musel zaplatit…
Mistenka je zadarmo pouze na e-shopu při koupi z jízdenkou.
Takže ČD opět mystifikují., protože vlak nechali povinně místenkový a místenku zdarma cestující vždy nesežene.
Pokud někdo nemá v roce 2019 chytrý telefon nebo přístup k internetu není problém ČD. Jinak cena místenky na pokladně je 35 Kč, takže hrozná částka.
Chytrý telefon je chytrý do té doby, než se mu vybije baterka… takže tak 24h po nabití. Pak se z něj stává dobrý podtácek pod pivo.
Pokud ho tak hodně využíváte nebo má už několik let starou baterii tak ano, po 24h potřebuje znova nabít. Ale jsme v civilizaci kde je USB nebo zásuvka prakticky na každém rohu a nyní již v každém lepším vlaku, takže není problém si ho dobít třeba dvakrát denně. To je asi stejné jako si stěžovat že zabezpečovací zařízení v dnešní době potřebuje počítače a internet a bez elektřiny se musí jít přehodit výhybka ručně. No jistě, ale není to normální stav a přísun energie se kupodivu daří zajišťovat 24/7/365 🙂 Pokud se lidi rozhodnou zaměstanávat svými požadavky pokladní na přepážce,… Číst vice »
USB nebo zásuvka ve vlaku Vám ovšem příliš nepomůže, pokud se do něj kvůli vybité baterii v „chytrém MT“ bez místenky nedostanete, protože si ji nestihnete před odjezdem nejen koupit, ale ani včas zjistit, je-li tam ještě vůbec volné místo.
Jako podtacek moc ne, protoze nesaje.
Powerbanka?
Pendolíno stojí kdesi u Polomi, zamrzly mu všecky CD-ROMy
ČD aspoň nasadí náhradní soupravu. Jsou dopravci, kteří při výpadku soupravy jsou i třeba na rok v háji. 🙂
Myslíte jako ČD na t298 v roce 2017, kdy vybrali od kraje prachy za ZDO a pak tam skoro rok nejezdili?
Tak úzkokolejka je značně specifická trať. Pořád alespoň zavedli NAD, co zavedl LE po poruše jednotky? Nic, na cestující se jednoduše vykašlal.
Je specifická třeba v tom, že za ni ČD nedostali od kraje zaplaceno a při desetileté smlouvě tam nemají mít zálohu, když už tam jezdí ojetým šrotem?
Vrátil cestujícím plné jízdné, narozdíl od ČD, které při odřeknutí vlaků do Českých Budějovic bez náhrady (tedy ani NAD) v minulých dnech jízdné všem cestujícím nevrátili.
Což teprv cestující se síťovou jízdenkou. Ti při nerealizaci spoje dostanou úplné ho…. Osobně zažito a vyzkoušeno…. tenkrát spadla před nádrem v OL trolej a nebyl nikdo, koho by za 2 hodiny posadili do diesela na postrk souprav z nádražního uzlu….
Sem tam se podívám na odjezdové tabule SŽDC – zejména u LE je tam velmi často uvedeno „spoj zrušen“. Už se o tom ani nepíše, protože to není žádná senzace.
Nojo, když je 7 jednotek. Jsou na tom jiní i hůř. S 5 jednotkami celkem. Tady aspoň můžou poslat náhradu.
Inu, k unifikaci a větším sériím jsme se ještě nedobrali.
Srovnej s letectvím, kde to i bohaté Emirates tlačí k 2 (!!!) typům letadel. 380+777.
Přeci nejsme tak chudí, abychom si nemohli dovolit drahé věci.
pendolína jsou dobrý jak jsou starý a zapomen, že půjdou jak v itálii na regionku, oni budou jezdit pořád, ty flirty na regionku půjdou, já bych pendolína u nás přirovnal k autobusům na plyn, ty taky nikdo nebude chtít jako ojetinu.
Jestli umím dobře číst, tak na tom nejsou tak dobře, aby mohli poslat náhradu. Jezdí tam náhradou klasická jednotka, což je naprosto jiný standard. Možná ČD neměli rozjíždět spoj do Košic před kompletní rekonstrukcí jednotek.
no popravdě řečeno, co pendolíno nabízí za naprosto jiný standard proti klasické jednotce (pokud není složena z humanizovaných béček)
pardon tedy proti klasické soupravě
Dokonce si troufnu tvrdit, že bych jel do Košic raději náhradním Bmz, než Pendolinem.
Klaustrofobický zážitek?
Například dodržování jižních dob. Protože když jsem kolem 5:15 přijížděl vždycky do Olomouce s 1350, tak nás Pendolíno předjelo při zajíždění do Přerova v Dluhonicích a teď či to jezdí klasika, tak jsem dojel do Prahy vždycky první a buď jsem to vůbec nepotkal, nebo jsem to po cestě někde předjel.
Problem je v tom ze pendolima na Slovensku idu v zavazku. V cesku ako cisty komercny spoj. Preto to rozbiehali.
Bingo. Důvod stejný jako pendolino do Chebu – dostat ho aspoň v části trasy pod dotační deštník.
Díky za info. To jsem nevěděl.
No jo, daňový poplatník jich tenkrát víc nezaplatil …
Daňový poplatník zaplatil jak za flotilu raketoplánů, bylo mu slíbeno 10 jednotek, ale v ČKD řekli ne…
Nebojte, ČD zachvíli začnou unifikovat. Praha-Ostrava budou jezdit spojený regionohy 🙂 V případě nouze, náhradní souprava ze šukafonů.