Platforma nad kolejištěm, více nástupišť. Správa železnic soutěží čtyřmiliardovou proměnu Masarykova nádraží

Vznikne nová spojnice Florenc – Hlavní nádraží. Stavba začne na přelomu roku.

163 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Josef Švejk

Černá díra na peníze, nic jiného.

Elb

Budou v tom nadchodu nějaké komerční prostory, když už to nechtěli celé zastavět?

Martin

ne, spise v okolnich stavbach a jsou ted uz v hale… prakticky u nastupist, coz je super…

MOS

Další stavby, kterých jsem se chtěl dožít. Branický, Smíchov, Masaryčka, snad i Výtoňský most vyjde…

MilanSima

Zapomněl jste na Vinohradské tunely

MOS

2033 ? – to asi už nedám, ale uvidíme…

Jánoš

Věřím tomu že se časem na Masarycce obnoví dálkové spoje,včetně mezinárodní

Jarda Š.

Proč? To by byla jen z nouze ctnost, kdyby se některé dálkové spoje nevešly na Hlavní, a znamenalo by to komplikace pro řízení provozu i pro nezanedbatelnou část cestujících.

q89

Boží 🙂 těším se.

Martin

ja tez… ale vsechno hrozne trva..

BR 01 512

Přesně

Jiří Kocurek

Tak nářadí do rukou a ukažte jim, jak to umíte rychleji.

Martin

To neni praci na stavbach, i kdyz kolikrat nikde ani noha, ale predevsim doba nez se vubec zacne…

Jarda

Jestli to bude jak s Brnem hl. nádražím tak podobné vizualizace uvidíme dalších 20 let.

Projektant

Přijde vám, že pro nový hlavák v Brně se soutěží zhotovitel stavby? 😀 😀 😀

Okoloidúci

Aj ste článok čítali alebo ste tresli prvú hovadinu ktorá vám napadla, pretože sťažovala sa je Československý národný šport?

Okoloidúci

*sťažovať sa

des

Slovenský národní sport je vysírat na českých diskusích?

lia

Nebude, protože tohle je Praha a na pražské projekty se peníze vždycky najdou. Pokud v Praze něco trvá dlouho, tak je to kvůli problémům s vlastníky, dlouhý povolovací proces apod.

Martin

Je to dobre, ale trochu jako pest na oko, neslo realizovat spise projekt Z.H., ktery architektonicky navazoval na novou budovu, nebo neco lepsiho?

mlokXCM

Jako pěst na oko jsou právě ty těstoviny (někde jsem četl, že se tomu tak prý říká, asi kvůli vzhledu) od Z.H., které se tam nehodí vůbec.

Martin

Me se prave libi, je to sice subjektivni pocit kazdeho,…
Co se mi urcite nelibi a prijde mi uplne priserny je naproti florentinum, obri kostka zasazena mezi Desfourskeho palace zasazena do jeho zahrady a celeho vnitrobloku…

Flatt1

Předtím to nebylo lepší….😉

Martin

Ne to nebylo, ale cekal jsem zmenu 😀

Martin

Jak navaze nove zastreseni na stare? Z jedne fotky to vypada, ze z haly na nastupiste budete muset projit destem pres holubince…

Gunduľ neubiješ

Musí to být otevřené? Nedává smysl pro cenach pozemku v Praze nad nádražím postavit kanceláře nebo obchody?

Bram

Nemá, protože není nutné centrum ještě zahušťovat další budovami tam, kde žádné nikdy nebyly a pozemek je adekvátně využíván.

nowas

Praha je strašně zahuštěná. 🙂

Martin

Ani ne, Tokio je strasne zahustene…

Filip Jirsák

Naopak, hustota obyvatel v Praze je proti podobným městům velmi nízká.

David

Praha má 7x menší hustotu zalidnění jak Paříž, 6x menší než Barcelona, 4x méně jak Ženeva.

Roman Soudný

A já za tuhle úvahu schytal hejt jak Brno 😀

Roman Soudný

Vidím že pár frustrátů mě nemůže rozdýchat. To bych skoro mohl brát jako kompliment ☺️

Jirka P.

Ta vizualizace se mi fakt líbí ale něco mi tam schází. To se studio fakt bálo tam začlenit osmsetdesítku? Nebo si snad myslí, že tou dobou už nebudou jezdit?

Juraj

Pokud nepočítám regionovy a 813.2 KŽC, tak žádná 810 na Masaryčku už hezkých pár let nejezdí, takže by to ani nebylo autentické 🙂

lol

Cože? to bude platit Správa železnic tedy danoví poplatníci!
naivně jsem si myslel, že náklady na tuto infrastrukturu jdou přilehlému develovepři za to že mu bylo umožněno vedle nádraží postavit tu megastavbu na níž vidělá miliardy!!!

Tomas

Proč by měl stavbu nádraží, a jeho rekonstrukci, platit developer?

PS: píše se vydělá

lol

protože je to infrastruktura napojená na JEHO MEGA STAVBU, když si ty jako obyčená osoba budeš ctít postavyt v Horní polní vybyčejnej barák taky ti OBEC nezaplatí přilehlou infrastrukturu veškeré chodníky silnice ti pěkně naúčtujou do ceny baráku!!!

MOS

ctít-postavyt-vybyčejnej

Y.K.

Mu bylo umožněno? Já myslel, že to normálně koupili za slušný balík peněz. Pozemky v centru se „neumožňují“, prodávají se. Jediné co se umožnilo, že tuším České dráhy umožnily nepoužívaný pozemek prodat.

mlokXCM

„Umožnilo“ bylo myšleno, že mu to bylo povoleno. Je pravda, že někdy se povolení podmiňuje například vybudováním infrastruktury. Ale asi ne teda v takovém rozsahu. 😀

Jiří Kocurek

Ona ta infra… musí být ve vztahu k budované stavbě, například kanál od obytných domů, který bude poté předán obci.

Asi sotva můžete chtít po někom, aby postavil nádraží vedle bytovek. Napadne to u soudu, vydírání má mnoho podob.
A povražděním bohatých lidí bezdomovců neubyde.

Mgr zdeněk procházka

Nějak chybí zmínka o železničním.muzeu kde bude?je vizializace?

q89

Zmínka chybí, protože s tím nijak nesouvisí.

Martin

Může mi někdo objasnit, jak a kudy bude realizováno propojení Florence, TGM a hlaváku? Z těch úžasných vizualizací se mi to nějak nedaří zjistit ani odvodit.

ZYRTHEC ft. KEPPRAFLØW

Není součástí této stavby.

Martin

Tak proč je to v článku zmiňováno???

ZYRTHEC ft. KEPPRAFLØW

Jde o chodce a to je realizováno tou platformou.
A z obrázků je myslím celkem jasné jak to půjde projít. Nejlíp z toho leteckého pohledu.

Člověk

Mě se nelíbí, že je to defacto součást soukromého projektu a platí to stát, ještě šíleně přemrštěnou cenu. Stát (město) imo nemelo Pente tolik kecat do velikosti projektu (na posledních chvíli musel být projekt osekán), ale na druhou stranu by na tohle měla Penta přispět.

Leštění

Když jste tak dobře obeznámen, kolik procent jednotlivý investoři platí? Smlouva je již dávno mezi nimi podepsaná ale já její obsah dopodrobna neznám.

lol

Přesně! Stejné jak Quadrio které bylo postaveno přímo na výlezu z metra naivně jsem si myslel, že JEN díky tomu nutné úpravy ,nové jezdící schody z/do metra a dál platí majitel Quadria, ale kde pak šlo to z dopravního podniku tedy další develovepř s lukrativní novostavbou přímo v centru na nejdražších místech nejen, že zabere veřejný prostor ještě mu základy jeho stavby zaplatí daňový poplatníci 😀

MP22

Město osekalo především ty lišty vedoucí do nebes na stěně náměstí, bylo to opravdu nevkusné a až příliš okázalé, bez respektu k okolí (což je u ZH Studio normálka). Hmota se nezměnila a ten pozemek je využít tak, jak jen územní plán dovolil.

Jo mohlo tam město povolit výškovou budovu (jakože nemohlo) a z toho zisku by Penta možná něco přispěla, ale opravdu jsme na tom tak špatně, abysme ničili strukturu unikátní čtvrti kvůli ušetřené miliardě?

Jiří Kocurek

„imo nemelo Pente tolik kecat do velikosti projektu“

A na druhou stranu po nich požadujete stavět nádraží. Není to -urv-! větší kecání do projektu?

MOS

Co je to -urv-! ?

Radim

Zajímalo by mne jestli ta zeleň na té platformě vydrží zelená (viz „zelené“ tramvajové pásy)

Juraj

To je čistě otázka zavlažování. U tramvajových pásů to je otázka, jak často se tam podívá mazačka s cisternou. Na trati do Libuše už je zavlažování zabudováno.

Jan z Rokycan

No vzhledem k tloušťce skladby travnatého pásu by to v letních vedrech vyžadovalo spíše hydroponii.

Zatravněné pásy na první pohled dobře vypadají (a při ideální správě by i dost snižovaly prašnost). Nicméně z hlediska údržby (už jen rozpor: tráva potřebuje závlahu, kolejový rošt co nejrychlejší odvodnění) a provozu IZS je jejich zřizování spíše diskutabilní a nepraktické.

Plecháč

Stačí používat suchomilné rostliny jako v Plzni, pak není třeba zavlažovat.

Martin

V Praze 9 je v Sokolovske zavlazovani v kolejisti, stejne je to pak i v Modranech…

MP22

Na Kolbence též

ZYRTHEC ft. KEPPRAFLØW

Odpovím:
Dobrá Správa a údržba…

Leštění

O platformu a cokoliv na ni se určitě nebude starat SŽ, ale město nebo penta.

ZYRTHEC ft. KEPPRAFLØW

Pak by to mohlo fungovat…

Roman Soudný

Fascinuje mě, že je někdo schopný tak obrovský prostor v centru města nechat jen pro nástupiště a kolejiště, které nemusí být nutně na povrchu. Z toho místa lze vytěžit mnohem víc.

Leštění

Správně dát na povrch metro…..

Jan z Rokycan

Na povrch ponorky a do suterénu podzemní parkoviště pro vzducholodě!

lol

no veřejné parkoviště ZDARMA by praha 1 potřebovala jak sůl a u nádraží win win

MaT

A proč by vlastně mělo být zdarma? Víte, jak drahé by bylo tam takové parkoviště vybudovat? Ať už na zastřešení kolejiště, nebo v podzemí. Když se staví parkovací domy, tak to obvykle znamená, že jedno místo přijde tak na 700 tisíc až milion. Podzemní parkování často ještě víc… Nechápu, že lidi co mají na pořízení a provoz auta (a v Praze jsou to často auta za milion a víc) pak držkují, když někde mají platit za parkování (i 30 Kč za hodinu se jim zdá moc). Při tom aby se taková parkovací místa zaplatila za nějakou rozumnou dobu (10 let?… Číst vice »

Bram

Vždyť jsou nástupiště částečně překryta platformou se zelení. Není nutné každý metr čtvereční v centru Prahy zastavět. Proto jsem velice rád, že padly nápady na zakrytí nástupišť hlavního nádraží. Ale nečekám, že navždy, zase se k tomu bude za několik desetiletí chtít nějaký investor vrátit, protože mu to bude připadat jako super nápad, který je hodný zpeněžení…

Roman Soudný

Částečně. To je ten problém. Místo v centru je nesmírně cenné a plýtvat s ním na nástupiště a koleje na čerstvém vzduchu si nemůžeme dovolit. Ten prostor se dá využít a my to neděláme.

Martin

Správně, ten kdo využívá veřejnou dopravu, tak šup s ním pod zem, nejraději zřejmě do kanálu či stoky. Co by jste tam tedy chtěl mít, pane developere?

Roman Soudný

Klidně ten park, ale přes celou plochu. Nebo budovu se smíšeným využitím, dole pár pater kanceláří, nahoře byty nebo hotel (ale tam by to nejspíš zarazila parkovací minima).

Původní Pražák

Můžu se zeptat, podle jakých kritérií je pro město a jeho obyvatele důležitější kancelářská budova pro možná pár set úředníků než nádraží pro 30 000 cestujících denně, jehož šoupnutí pod zem, kde mimochodem stejně možná ani není místo, by vyšlo na řádově desítky miliard?

Roman Soudný

Jaké desítky miliard? Stavět nad nádražím nestojí desítky miliard.

Václav

A to si představte, že taková budova se doslova kousek odtamtud už staví.
I nový hotel poblíž už vyrostl, a to vše při zachování toho plýtvavého nádraží… nevídané, co?

Roman Soudný

A přitom se mohl využít vzduch nad nádražím a okolí věnovat veřejnému prostoru. Představte si, že podél ulice na Florenci není ta kancelářská budova od Zahy, ale malý park nebo náměstí s alejí. Jak říkám, plýtvání místem.

Václav

Jakkoliv nejsem příznivcem té sklobetonové obludy (osobně bych tam raději viděl namísto ní alespoň tak dvě, tři další koleje, ale to by stejně asi na zhlaví už prostorově nevyšlo), ovšem propojení Florence s Bulharem, a tím potažmo s hlavákem, je potřeba. Tak proč to rovnou neudělat tak, že ono propojení využijeme zároveň jako veřejný prostor se zelení, kterých je v centru, přiznejme si, poskrovnu. Ulice Na Florenci má v rámci rekonstrukce získat také nová stromořadí a hned dvě malá náměstíčka (jedno větší, jedno maličké), takže toto Vaše přání bude částečně vyslyšeno. Naproti tomu Vaše přání zrušit, nebo omezit, nejvytíženější pražské… Číst vice »

Roman Soudný

Rušení nebo omezení nádraží si tu někdo jiný vymyslel jako slaměného panáka kterého může povalit, já rozhodně nic takového nechci.

Václav

Tak co vlastně chcete, pane (Ne)Soudný? Za předpokladu, že to nebude plýtvání prostorem (což nádraží, podle názoru většiny, rozhodně není), nebude to zbytečně stát „desítky miliard“, ale zároveň bude inženýrsky schůdné (vejde se to), společensky prospěšné (nádraží je), a radikálně to nezhorší nejen dopravní, ale i teplotní situaci v centru města?
Anebo jste jen trapný trol, který nemá co na práci, a tak prudí a plýtvá časem druhých? (já ho mám dost 😏)

Roman Soudný

Tak ještě jednou. Mít v nejužším centru Prahy plochu dvakrát větší než Staroměstské náměstí vyhrazenou jen pro kolejiště a nástupiště (infrastruktura která nad sebou může mít budovu) je plýtvání místem. Budovy které se momentálně staví kolem nádraží mohly vzniknout nad ním (nic by se nebouralo, nerušilo, nestálo by to desítky miliard jak tu pár demagogů vykřikovalo). Uvolněný prostor okolo by šel využít pro veřejnost jak park, malé náměstí, nebo narovnat osu Na Florenci – V Celnici aby vznikla široká ulice s pořádnou alejí, fungoval by lépe a byl by přirozenější než ten hybrid parčíku a lávky který má vzniknout. Příklady… Číst vice »

Jiří Kocurek

A co teda s Metrem? Zrušit, protože je pod zemí a to je špatně?

Milan

Pokud by byl celý prostor překrytý nějakou budovou, tak by prostor nástupišť byl mnohem hůře osvícený denním světlem a také hůře odvětrávaný (možná by potřeboval nucenou ventilaci skoro jako v tunelu). Trakční výzbroj produkuje spoustu tepla. A co teprve když začne hořet, to by se vám v patře nad tím asi nezapalovala jen lejtka 😀
Zapomínáte do svých úvah přidávatt i bezpečnost a provozní náročnost. Sice není zakrytý celý prostor kolejiště, ale zas to má osvětlení a ventilaci zadarmo. A pokud něco zahoří, tak se dá mnohem lépe zdrhnout.

GFM

Kdepak, zastřešení celého hlaváku je stále ve hře.

Martin

Pán je developer?

Roman Soudný

Jen nemám rád špatně využitý prostor.

Jiří Kocurek

A kdyby jo, tak ho odděláte, protože je bohatý a vy si vydělat neumíte? Aby byli na Zemi pouze chudí lidé … jak moc chudí musejí být, abyste je nechali na pokoji?

Martin

Neřekl bych, že ten prostor je až tak velký, jak se nám snažíte namluvit pane developere. A co mi řeknete na Riegrovy a Vrchlického sady, taky škoda místa ne? Jistě by se dalo využít lépe, než k tomu, aby se tam obecenstvo jen tak procházelo, sedělo na lavičkách, milenci si ochutnávali hlavy nebo venčilo psy!

Roman Soudný

Vidím že demagogie a překrucování toho co píšu tu jen kvete.

Roman Soudný

Mimochodem, je to 16 000m² plochy. Zhruba stejně jako development Churchill nad Hlavákem.

Jiří Kocurek

To je několik kilometrů čtverečních! Sice je to 400×400 m, ale za kilometry se lépe nadává.

Roman Soudný

400 x 400 je 160 000. Mazej zpátky do školy Kocourku.

pzag

To nic, jsou to šotodementi.

Pezos

Milenci? V Sherwoodu? Tam se ochutnává léta něco jiného.

Rossec

Zaplaťte zakopání pod zem, a jako výtěžnost může být na povrchu park.

Roman Soudný

Proč to zakopávat pod zem? Stačí stavět nad stávajícím kolejištěm. V New Yorku tak na Hudson Yards postavili 300 metrové mrakodrapy, tak u nás by jsme snad jeden 7 patrový barák zvládli.

David

Zajímá mě, zda využijí, že teď nějaký ten rok se nejezdí do Dejvic, takže minimálně jedno nástupiště se nevyužívá. Takže logicky by měli začít s rekonstrukcí něho a toho nového, aby byla potom náhrada toho chybějícího jednoho, co se bude postupně rekonstruovat, takže 6nast nové + rekonstrukce 5nast, poté 4nast, 3nast atd…

Leštění

Právě vzhledem k tomu, že se do Dejvic nejezdí, tak je jedno kterým nástupištěm začne, protože jsou dvě volné

David

No jedno to není, pokud třeba začnou prvním, tak z těch posledních naopak už směrem na Libeň jet nelze

Jiří Kocurek

A nebo začít všechna naráz, aby to netrvalo tak dlouho?

Miloslav

Ty vlaky z Kladna a letiště, co budou končit na Veleslavíně? 🤭

ZYRTHEC ft. KEPPRAFLØW

Nekažte jim dobrý příběh. Třeba budou z Veleslavína na Výstaviště přetahy a nebude nutné dvakrát přestupovat.

Jiří Kocurek

Nedejbože, aby jezdil diesel pod dráty jako na Vláře.

Frantík

Pořád lepší než obráceně.

Petr Novotný

Vizualizace je pěkná, to umíme. S realizací toho, co je na nich je to již horší. Co se týká provozu a cestujících, rád bych věřil, že je to na prvním místě. Např. docházková vzdálenost od vlaku k metru a tramvaji jako dnes… Spousty podobných developerských projektů zajímá v první řadě zisk a ne jak dlouho bude nějaký cestující vlakem šlapat k návazné dopravě.

Kubrt

Návrhy na zkrácení přístupových cest vlak-MHD by byly?

Bram

Nebyly a přitom jeden „zlý“ developer docházkové vzdálenosti na nedalekém hlavním nádraží zkrátil. Proražením bariéry mezi sedmým nástupištěm a Žižkovem by se bez developera nikdy nejspíš nestalo, protože „dráha“ (ČSD, ČD, SŽDC, Správa železnic) to buď rovnou shodila ze stolu, nebo našla tisíc výmluv, proč to nejde. Například, že lidé nemohou courat na nádraží z opačné strany, že jsou tam služební prostory a tam cestující nesmí a naposledy to byl kabelový kanál 🙂

Hasler

A že zrovna na Masaryčce je to fest daleko…

Jiří Kocurek

Jak zkrátit na tramvaj, která má zastávky přímo před budovou?
https://mapy.cz/s/nakokokopa
Jak zkrátit na metro, když je vstup přímo z nádražní budovy, zcela mimo soukromé pozemky? Přerazit Metro, zajet s vlakem až před budovu nebo aspoň k Ugově čerstvé šťávě?

Frantík

Asi myslí na matro C nebo druhé hlavní nádraží.

Nepovim

Jaká bude role masaryčky, až se postavi Nové spojeni 2 a Opera čímž Praha získá průjezdný model?

Bude tam potom ještě něco jezdit?
I letiště má mířit do Opery, netuším, jak to chteji provest…
P.S.
NS2 je do 20-30 let nutné postavit.

Nepovim

Tak snad na tu propojku negreliho viadukt a budouci opera mysli v tomto projektu, protoze bude muset byt vedena tunelovym obloukem pod stavajicim kolejistem a opletalovou ulici, protoze primo z negreliho mostu smerem k bulharu a metro C se to podzemim v rozumne hloubce a sklony s ohledem na piloty magistraly nemuze vejit..

Nebo se mylim a bude se to brzy prestavovat jako nové mosty na D10?

P_V

Na severním konci NS2 by mě zajímalo výškové vedení. Vždyť se to tam nemůže vejít a pokud ano, bude to horská dráha 🙂 Sklesat jednou větví z Negrelliho pod trať na Masnu. Druhá větev od Pernerovy musí sklesat pod železniční muzeum. Obě větve se uprostřed kříží a ještě tam na nich budou zastávky.

Nepovim

Proto tam někde bude muset byt tunelovy oblouk vedouci až po senovatne namestni (UK koleji jedno), aby to nabralo vyšku. Prostoru tam, ale bude malo, neboť pod senovaznym namesti je je jako bonus podzemni nadrazi ke kolektorum plus se planuje novy kolektor na hlavkuv most. Dal pod Sherwoodem má ještě vest i trasa D hlavni nadrazi namesti republiky… Tj najit trasu a trefit se bude orisek. Pak bude jste dalsi varianta napojeni je opacnym obloukem, kde by se magistrala smerem od opera a podejit magistralu už někde pod severnim koncem hlavniho nadrazi a připojit se na negrelio viadukt nekde pod… Číst vice »

lol

magystralu pirati zrusi udelaji z toho peci zonu s cyklo steskou tam se vlak vejde 😀

Pat

Bude určitě menší, ale zase bude už o dost vyšší zátěž S bahnu (RS a NS2 zvýší kapacitu, která nebude jen ponechána být) a rozhodně nebudou všechny linky do NS2, minimálně Sp a některé R příměstského charakteru budou končit v centru a odlehčit hlaváku bude vždycky vhod.

Lukáš F.

Mně NS2 pořád připadá jako řešení typu za hodně peněz málo muziky.

ZYRTHEC ft. KEPPRAFLØW

Menší, stále však tam budou některé linky jezdit.
Ale NS2 bude po roce 50… Možná.

Nepovim

Tj za pouhych 27 let…

ZYRTHEC ft. KEPPRAFLØW

V optimistické variantě. Jen tedy dodávám že dneska se ten rok 2050+ bere jako koncem 90s rok 2020+.
Na letiště stále autobusem. VRT v nedohlednu, opravujeme „opravené“koridory.

Jiří Kocurek

vy jste čekal, že ty koridory budou bezúdržbové?

Bohumil Pokorný

Podle mého laického úsudku by měl nástroj CEF slouźit pro propojení Evropy a nikoliv pro příměstskou dopravu.Nevím,proč to v EK nikomu nevadí..Tím neříkám,že jsem proti modernizaci Masaryčky

Juraj

Napojení letišť Evropu nepropojuje?
CEFu je samozřejmě nějaké Kladno asi docela ukradené, ale tady jde především o napojení PRG.

Bram

Ke kterému s velkou pravděpodobností v nejbližší době nedojde, dojde-li vůbec někdy…

Bohumil Pokorný

Nàstroj CEF byl zřízen pro propojení Evropy,nikoliv pro spojení letiště s jednou částí města.
To by pak měla být výstavba trolejbusové trati na letiště rovněž hrazena z CEF. Něco jiného by bylo,kdyby terminálem letiště procházela trať TEN-T, jejímž účelem je právě propojení Evropy.

Leštění

Masarykovo nádraží prostě leží na TEN-T síti, proto se na něho vztahuje CEF

Bohumil Pokorný

Masarykovo nádraží rozhodně na síti TEN-T nestojí.Přotom podstatně více potřebujeme modernizovat traťové úseky,ležící na mezinárodních tranzitních koridorech,tedy opravdu na síti TEN-T,na nichž se realizuje skutečná evropská doprava,v Praze např. trať ze Zahradního Města do Běchovic a z Malešic do Libně.A to dlouhodobě neřešíme.

Leštění

Ale stojí, jinak by na to ani nezískali peníze.

dizgrafyq

Zajímalo by mě, jestli ten můstek do Motelu One je spolufinancován jeho majiteli, protože mi přijde, že bude sloužit především hotelovým hostům, jako nejrychlejší cesta ke vlakům nebo na metro. Nebo jestli to SŽ myslí, jako nejpřímější spojnici ke křižovace U Bulhara?

SaulGoodman

No majitelem Motel One je Penta, která z velké části financovala i rekonstrukci Masarykova nádraží jako takového, a podílí se i na rekonstrukci ulice Na Florenci či třeba rozšíření chodníku v Hybernské, takže předpokládám, že to je prostě součástí nějaké širší dohody o spolupráci v té lokalitě.

V. K.

Nebo druhá velmi pravděpodobná odpověď: Majitelem je Penta, takže ještě zaplatíme my jim.

Jiří Kocurek

Já bych raději ani ten chodník k hotelu nestavěl. Prostě se před hotelem přeruší. Vždyť by na něm ten majitel hotelu vydělával!

Člověk

snad bude ten Motel průchozí, pak to bude nejkratší cesta ze Žižkova i z některé míst hlavního nádraží. Jestli to průchozí nebude, tak je to zvrácená socializace nákladů Penty

SaulGoodman

Srdcem návrhu je podle něj atrium, které bude přístupné třemi pasážemi. „Jedna z nich povede přímo na pochozí střechu Masarykova nádraží, která hotel spojí s Masaryčkou. Pasážemi se člověk dostane zároveň do Opletalovy ulice i k hlavnímu nádraží,“ popisuje Schindler. S dokončením hotelu se rozšíří také chodník v Hybernské ulici, aby se mohla přiblížit podobě městského bulváru se stromořadím a obchody v parteru budovy.

https://forbes.cz/penta-dosahla-glajchy-hotelu-v-hybernske-retezec-motel-one-do-nej-chysta-svuj-novy-koncept/

Jan Sekanina

Přijde mi to megalomanské a velmi nákladné. Opravit nástupiště a kolejiště jistě ano, ale za 4mld?

Michal Bartoníček

Uměl byste to levněji? Pokud ano, určitě po Vás magistrát nebo SŽ skočí, aby ušetřili. Toho bych se nebál.

Frantisek

Podchod nebo nadchod mezi Florencí a Opletalovou s přístupy na nástupiště je potřebný tak jako tak. Je otázkou, zda je nutná celá ta plošina (= „platforma“) s osychající zelení na betonu; bral bych ji jako to lepší z celé té v místě poněkud cizorodé hmoty novostaveb, byť čím rozsáhlejší, tím větší výluky při jejích opravách.

Flinta19

Kdybyste si přečetl článek, věděl byste, že nejde jen o opravu nástupišť, ale o celé, o dvě koleje rozšířené, nové kolejiště včetně zabezpečovacího zařízení a trolejového vedení.

Nepovim

Tahle investice je jen mezikrok před realizací průjezdného modelu a Operou.

Btw na jake napajeni se to bude stavet? Zase 3k V, s planovanou konverzi?

Tomas

a na jake jine? pokud se to bude stavet v dobe, kdy v prsze jeste bude 3kV, tak jaky smysl by byl stavet v 25kV ?

Jiří Kocurek

Postavit na 25 kV, jen kabely a trolej mít většího průřezu, aby to sneslo větší proudy.

Jan Sekanina

Četl jsem a chápu. To neznamená, ale nazor mám shodný. Je to velmi nákladné.

Václav

Mi přijde, že za tyhle peníze by se to dalo zahloubit, což?

Bram

Vizualizace jsou velmi pěkné, tak pevně doufám, že to tak bude i ve skutečnosti. Masarykovo nádraží potřebuje proměnu jak prase drbání, takže snad už se příští rok bude konečně stavět.

MHD

Tahle platforma je ale mega velká. To není jen lávka, ale i zahrada u sousední kancelářské budovy. To může vytvořit nepříjemná a temná zákoutí v místech pro cestující.

Původní Pražák

Taky mám velkou obavu, že ta stávající příjemná, nízká a různě záplatovaná nástupiště s odpornym zastřešením, kam si člověk rád zajde jen tak na procházku, ztratí svůj půvab. Kde můžu podepsat petici za zachování?

Bram

Dřív bylo líp a dnes to stojí za h.o.w.n.o.. Tak s takovou peticí laskavě běžte do díry v zadní části těla :-).

MHD

Překroutil jsi moje slova. Nebo jsi mě nepochopil. O žádnou petici nestojím, jen upozorňuji, že to bude za cas stejně hnusné.

Jiří Kocurek

Takže se nesnažit. Myjete doma nádobí?

Frantisek

Platforma (plocha, plošina) nad platformami (nástupními plošinami, nástupišti). 🙂 Moc temně to ale nevypadá, stromy a křoví snad neuschnou a poskytnou alespoň trochu vláhy, neřku-li stínu. Horší bude případná údržba s výlukami kolejí, byť rozsáhlá střecha zastíní větší plochu oproti stávajícím stříškám.

Bram

Není mega velká, je velká tak akorát.

Tomas

co se clovek nedozvi 😀

Jan Sekanina

Časem to dopadne jak stanice Černý most po zanedbání údržby. Již dnes si všimnete jak vypadá prosklený vestibul Masarycky při pohledu z ulice…

ZYRTHEC ft. KEPPRAFLØW

Zábradlí bude?

bkv

ne, na okraje platformy dají jenom cedulky…

JiP

Konecne se neco s Masaryckou deje protoze ten rozashly prostor prakticky v centru Prahy byla skutecne ostuda. Jenom nerozumim, proc na leve strane je jenom jedna kolej s nastupistem z obou stran? Takto bude chybet jedna nastupistni hrana, pritom Masarycka jiz dnes kapacitne nestaci a to tam jednou „mozna“ budou jezdit i vlaky z letiste.

Romanero

Nezdá se, že by se tam 10. kolem vešla..

Lukáš F.

Mohla by být jedna krátká hrana navíc „u pošty“, ale s tím se evidentně nepočítá…

Frantisek

S poštou, natož po kolejích, se žel také zjevně nepočítá. To – spolu s dále klesajícím podílem nákladních přeprav – mi přijde horší, než že se „pasanti“ nebudou moci rozlézt do ještě většího množství ještě kratších „tramvají“. 🙂

Jiří Kocurek

Stop.
Dokonce tam nebude ani přepážka pro odeslání telegramu.
Stop.

Sch

Nevejde se tam proto, že SŽ prodala pozemek, kde by mohla stát Pentě. Asi se tehdy počítalo s 8mi kolejemi a nebo si to Penta umělá dohodnout.

Jan T.

Spíš to druhé, jelikož Penta si dohodla převrat na radnici Prahy 1, aby se její projekt bez problémů schválil.

Romanero

Ten nový dům je poměrně úzký. Neumím si představit, že by byl ještě užší ve prospěch 10. koleje. Za mě je to takto ok. Vzpomeňme, že byly ve hře varianty Masaryčku zkrátit nebo taky úplně zlikvidovat..

Petr

Proč by nestačila? Stačila i se sedmi kolejemi kolem roku 2002, kdy tam jezdily R z Děčína, spěšně vlaky z Děčína, R i SP z Mostu a v pátek posilové rychlíky. A do toho ještě povodňová náhrada do Běchovic za metro B. A taky jsme to vyjezdili. S přehledem. A to nekecám. Dělal jsem tam výpravčího. A ti, co tam dělali na starém zabezpečovacím zařízení, kolegové, signalisté, posun a všichni, byl to koncert