Platforma nad kolejištěm, více nástupišť. Správa železnic soutěží čtyřmiliardovou proměnu Masarykova nádraží
Vznikne nová spojnice Florenc – Hlavní nádraží. Stavba začne na přelomu roku.
Vznikne nová spojnice Florenc – Hlavní nádraží. Stavba začne na přelomu roku.
Černá díra na peníze, nic jiného.
Budou v tom nadchodu nějaké komerční prostory, když už to nechtěli celé zastavět?
ne, spise v okolnich stavbach a jsou ted uz v hale… prakticky u nastupist, coz je super…
Další stavby, kterých jsem se chtěl dožít. Branický, Smíchov, Masaryčka, snad i Výtoňský most vyjde…
Zapomněl jste na Vinohradské tunely
2033 ? – to asi už nedám, ale uvidíme…
Věřím tomu že se časem na Masarycce obnoví dálkové spoje,včetně mezinárodní
Proč? To by byla jen z nouze ctnost, kdyby se některé dálkové spoje nevešly na Hlavní, a znamenalo by to komplikace pro řízení provozu i pro nezanedbatelnou část cestujících.
Boží 🙂 těším se.
ja tez… ale vsechno hrozne trva..
Přesně
Tak nářadí do rukou a ukažte jim, jak to umíte rychleji.
To neni praci na stavbach, i kdyz kolikrat nikde ani noha, ale predevsim doba nez se vubec zacne…
Jestli to bude jak s Brnem hl. nádražím tak podobné vizualizace uvidíme dalších 20 let.
Přijde vám, že pro nový hlavák v Brně se soutěží zhotovitel stavby? 😀 😀 😀
Aj ste článok čítali alebo ste tresli prvú hovadinu ktorá vám napadla, pretože sťažovala sa je Československý národný šport?
*sťažovať sa
Slovenský národní sport je vysírat na českých diskusích?
Nebude, protože tohle je Praha a na pražské projekty se peníze vždycky najdou. Pokud v Praze něco trvá dlouho, tak je to kvůli problémům s vlastníky, dlouhý povolovací proces apod.
Je to dobre, ale trochu jako pest na oko, neslo realizovat spise projekt Z.H., ktery architektonicky navazoval na novou budovu, nebo neco lepsiho?
Jako pěst na oko jsou právě ty těstoviny (někde jsem četl, že se tomu tak prý říká, asi kvůli vzhledu) od Z.H., které se tam nehodí vůbec.
Me se prave libi, je to sice subjektivni pocit kazdeho,…
Co se mi urcite nelibi a prijde mi uplne priserny je naproti florentinum, obri kostka zasazena mezi Desfourskeho palace zasazena do jeho zahrady a celeho vnitrobloku…
Předtím to nebylo lepší….😉
Ne to nebylo, ale cekal jsem zmenu 😀
Jak navaze nove zastreseni na stare? Z jedne fotky to vypada, ze z haly na nastupiste budete muset projit destem pres holubince…
Musí to být otevřené? Nedává smysl pro cenach pozemku v Praze nad nádražím postavit kanceláře nebo obchody?
Nemá, protože není nutné centrum ještě zahušťovat další budovami tam, kde žádné nikdy nebyly a pozemek je adekvátně využíván.
Praha je strašně zahuštěná. 🙂
Ani ne, Tokio je strasne zahustene…
Naopak, hustota obyvatel v Praze je proti podobným městům velmi nízká.
Praha má 7x menší hustotu zalidnění jak Paříž, 6x menší než Barcelona, 4x méně jak Ženeva.
A já za tuhle úvahu schytal hejt jak Brno 😀
Vidím že pár frustrátů mě nemůže rozdýchat. To bych skoro mohl brát jako kompliment ☺️
Ta vizualizace se mi fakt líbí ale něco mi tam schází. To se studio fakt bálo tam začlenit osmsetdesítku? Nebo si snad myslí, že tou dobou už nebudou jezdit?
Pokud nepočítám regionovy a 813.2 KŽC, tak žádná 810 na Masaryčku už hezkých pár let nejezdí, takže by to ani nebylo autentické 🙂
Cože? to bude platit Správa železnic tedy danoví poplatníci!
naivně jsem si myslel, že náklady na tuto infrastrukturu jdou přilehlému develovepři za to že mu bylo umožněno vedle nádraží postavit tu megastavbu na níž vidělá miliardy!!!
Proč by měl stavbu nádraží, a jeho rekonstrukci, platit developer?
PS: píše se vydělá
protože je to infrastruktura napojená na JEHO MEGA STAVBU, když si ty jako obyčená osoba budeš ctít postavyt v Horní polní vybyčejnej barák taky ti OBEC nezaplatí přilehlou infrastrukturu veškeré chodníky silnice ti pěkně naúčtujou do ceny baráku!!!
ctít-postavyt-vybyčejnej
Mu bylo umožněno? Já myslel, že to normálně koupili za slušný balík peněz. Pozemky v centru se „neumožňují“, prodávají se. Jediné co se umožnilo, že tuším České dráhy umožnily nepoužívaný pozemek prodat.
„Umožnilo“ bylo myšleno, že mu to bylo povoleno. Je pravda, že někdy se povolení podmiňuje například vybudováním infrastruktury. Ale asi ne teda v takovém rozsahu. 😀
Ona ta infra… musí být ve vztahu k budované stavbě, například kanál od obytných domů, který bude poté předán obci.
Asi sotva můžete chtít po někom, aby postavil nádraží vedle bytovek. Napadne to u soudu, vydírání má mnoho podob.
A povražděním bohatých lidí bezdomovců neubyde.
Nějak chybí zmínka o železničním.muzeu kde bude?je vizializace?
Zmínka chybí, protože s tím nijak nesouvisí.
Může mi někdo objasnit, jak a kudy bude realizováno propojení Florence, TGM a hlaváku? Z těch úžasných vizualizací se mi to nějak nedaří zjistit ani odvodit.
Není součástí této stavby.
Tak proč je to v článku zmiňováno???
Jde o chodce a to je realizováno tou platformou.
A z obrázků je myslím celkem jasné jak to půjde projít. Nejlíp z toho leteckého pohledu.
Mě se nelíbí, že je to defacto součást soukromého projektu a platí to stát, ještě šíleně přemrštěnou cenu. Stát (město) imo nemelo Pente tolik kecat do velikosti projektu (na posledních chvíli musel být projekt osekán), ale na druhou stranu by na tohle měla Penta přispět.
Když jste tak dobře obeznámen, kolik procent jednotlivý investoři platí? Smlouva je již dávno mezi nimi podepsaná ale já její obsah dopodrobna neznám.
Přesně! Stejné jak Quadrio které bylo postaveno přímo na výlezu z metra naivně jsem si myslel, že JEN díky tomu nutné úpravy ,nové jezdící schody z/do metra a dál platí majitel Quadria, ale kde pak šlo to z dopravního podniku tedy další develovepř s lukrativní novostavbou přímo v centru na nejdražších místech nejen, že zabere veřejný prostor ještě mu základy jeho stavby zaplatí daňový poplatníci 😀
Město osekalo především ty lišty vedoucí do nebes na stěně náměstí, bylo to opravdu nevkusné a až příliš okázalé, bez respektu k okolí (což je u ZH Studio normálka). Hmota se nezměnila a ten pozemek je využít tak, jak jen územní plán dovolil.
Jo mohlo tam město povolit výškovou budovu (jakože nemohlo) a z toho zisku by Penta možná něco přispěla, ale opravdu jsme na tom tak špatně, abysme ničili strukturu unikátní čtvrti kvůli ušetřené miliardě?
„imo nemelo Pente tolik kecat do velikosti projektu“
A na druhou stranu po nich požadujete stavět nádraží. Není to -urv-! větší kecání do projektu?
Co je to -urv-! ?
Zajímalo by mne jestli ta zeleň na té platformě vydrží zelená (viz „zelené“ tramvajové pásy)
To je čistě otázka zavlažování. U tramvajových pásů to je otázka, jak často se tam podívá mazačka s cisternou. Na trati do Libuše už je zavlažování zabudováno.
No vzhledem k tloušťce skladby travnatého pásu by to v letních vedrech vyžadovalo spíše hydroponii.
Zatravněné pásy na první pohled dobře vypadají (a při ideální správě by i dost snižovaly prašnost). Nicméně z hlediska údržby (už jen rozpor: tráva potřebuje závlahu, kolejový rošt co nejrychlejší odvodnění) a provozu IZS je jejich zřizování spíše diskutabilní a nepraktické.
Stačí používat suchomilné rostliny jako v Plzni, pak není třeba zavlažovat.
V Praze 9 je v Sokolovske zavlazovani v kolejisti, stejne je to pak i v Modranech…
Na Kolbence též
Odpovím:
Dobrá Správa a údržba…
O platformu a cokoliv na ni se určitě nebude starat SŽ, ale město nebo penta.
Pak by to mohlo fungovat…
Fascinuje mě, že je někdo schopný tak obrovský prostor v centru města nechat jen pro nástupiště a kolejiště, které nemusí být nutně na povrchu. Z toho místa lze vytěžit mnohem víc.
Správně dát na povrch metro…..
Na povrch ponorky a do suterénu podzemní parkoviště pro vzducholodě!
no veřejné parkoviště ZDARMA by praha 1 potřebovala jak sůl a u nádraží win win
A proč by vlastně mělo být zdarma? Víte, jak drahé by bylo tam takové parkoviště vybudovat? Ať už na zastřešení kolejiště, nebo v podzemí. Když se staví parkovací domy, tak to obvykle znamená, že jedno místo přijde tak na 700 tisíc až milion. Podzemní parkování často ještě víc… Nechápu, že lidi co mají na pořízení a provoz auta (a v Praze jsou to často auta za milion a víc) pak držkují, když někde mají platit za parkování (i 30 Kč za hodinu se jim zdá moc). Při tom aby se taková parkovací místa zaplatila za nějakou rozumnou dobu (10 let?… Číst vice »
Vždyť jsou nástupiště částečně překryta platformou se zelení. Není nutné každý metr čtvereční v centru Prahy zastavět. Proto jsem velice rád, že padly nápady na zakrytí nástupišť hlavního nádraží. Ale nečekám, že navždy, zase se k tomu bude za několik desetiletí chtít nějaký investor vrátit, protože mu to bude připadat jako super nápad, který je hodný zpeněžení…
Částečně. To je ten problém. Místo v centru je nesmírně cenné a plýtvat s ním na nástupiště a koleje na čerstvém vzduchu si nemůžeme dovolit. Ten prostor se dá využít a my to neděláme.
Správně, ten kdo využívá veřejnou dopravu, tak šup s ním pod zem, nejraději zřejmě do kanálu či stoky. Co by jste tam tedy chtěl mít, pane developere?
Klidně ten park, ale přes celou plochu. Nebo budovu se smíšeným využitím, dole pár pater kanceláří, nahoře byty nebo hotel (ale tam by to nejspíš zarazila parkovací minima).
Můžu se zeptat, podle jakých kritérií je pro město a jeho obyvatele důležitější kancelářská budova pro možná pár set úředníků než nádraží pro 30 000 cestujících denně, jehož šoupnutí pod zem, kde mimochodem stejně možná ani není místo, by vyšlo na řádově desítky miliard?
Jaké desítky miliard? Stavět nad nádražím nestojí desítky miliard.
A to si představte, že taková budova se doslova kousek odtamtud už staví.
I nový hotel poblíž už vyrostl, a to vše při zachování toho plýtvavého nádraží… nevídané, co?
A přitom se mohl využít vzduch nad nádražím a okolí věnovat veřejnému prostoru. Představte si, že podél ulice na Florenci není ta kancelářská budova od Zahy, ale malý park nebo náměstí s alejí. Jak říkám, plýtvání místem.
Jakkoliv nejsem příznivcem té sklobetonové obludy (osobně bych tam raději viděl namísto ní alespoň tak dvě, tři další koleje, ale to by stejně asi na zhlaví už prostorově nevyšlo), ovšem propojení Florence s Bulharem, a tím potažmo s hlavákem, je potřeba. Tak proč to rovnou neudělat tak, že ono propojení využijeme zároveň jako veřejný prostor se zelení, kterých je v centru, přiznejme si, poskrovnu. Ulice Na Florenci má v rámci rekonstrukce získat také nová stromořadí a hned dvě malá náměstíčka (jedno větší, jedno maličké), takže toto Vaše přání bude částečně vyslyšeno. Naproti tomu Vaše přání zrušit, nebo omezit, nejvytíženější pražské… Číst vice »
Rušení nebo omezení nádraží si tu někdo jiný vymyslel jako slaměného panáka kterého může povalit, já rozhodně nic takového nechci.
Tak co vlastně chcete, pane (Ne)Soudný? Za předpokladu, že to nebude plýtvání prostorem (což nádraží, podle názoru většiny, rozhodně není), nebude to zbytečně stát „desítky miliard“, ale zároveň bude inženýrsky schůdné (vejde se to), společensky prospěšné (nádraží je), a radikálně to nezhorší nejen dopravní, ale i teplotní situaci v centru města?
Anebo jste jen trapný trol, který nemá co na práci, a tak prudí a plýtvá časem druhých? (já ho mám dost 😏)
Tak ještě jednou. Mít v nejužším centru Prahy plochu dvakrát větší než Staroměstské náměstí vyhrazenou jen pro kolejiště a nástupiště (infrastruktura která nad sebou může mít budovu) je plýtvání místem. Budovy které se momentálně staví kolem nádraží mohly vzniknout nad ním (nic by se nebouralo, nerušilo, nestálo by to desítky miliard jak tu pár demagogů vykřikovalo). Uvolněný prostor okolo by šel využít pro veřejnost jak park, malé náměstí, nebo narovnat osu Na Florenci – V Celnici aby vznikla široká ulice s pořádnou alejí, fungoval by lépe a byl by přirozenější než ten hybrid parčíku a lávky který má vzniknout. Příklady… Číst vice »
A co teda s Metrem? Zrušit, protože je pod zemí a to je špatně?
Pokud by byl celý prostor překrytý nějakou budovou, tak by prostor nástupišť byl mnohem hůře osvícený denním světlem a také hůře odvětrávaný (možná by potřeboval nucenou ventilaci skoro jako v tunelu). Trakční výzbroj produkuje spoustu tepla. A co teprve když začne hořet, to by se vám v patře nad tím asi nezapalovala jen lejtka 😀
Zapomínáte do svých úvah přidávatt i bezpečnost a provozní náročnost. Sice není zakrytý celý prostor kolejiště, ale zas to má osvětlení a ventilaci zadarmo. A pokud něco zahoří, tak se dá mnohem lépe zdrhnout.
Kdepak, zastřešení celého hlaváku je stále ve hře.
Pán je developer?
Jen nemám rád špatně využitý prostor.
A kdyby jo, tak ho odděláte, protože je bohatý a vy si vydělat neumíte? Aby byli na Zemi pouze chudí lidé … jak moc chudí musejí být, abyste je nechali na pokoji?
Neřekl bych, že ten prostor je až tak velký, jak se nám snažíte namluvit pane developere. A co mi řeknete na Riegrovy a Vrchlického sady, taky škoda místa ne? Jistě by se dalo využít lépe, než k tomu, aby se tam obecenstvo jen tak procházelo, sedělo na lavičkách, milenci si ochutnávali hlavy nebo venčilo psy!
Vidím že demagogie a překrucování toho co píšu tu jen kvete.
Mimochodem, je to 16 000m² plochy. Zhruba stejně jako development Churchill nad Hlavákem.
To je několik kilometrů čtverečních! Sice je to 400×400 m, ale za kilometry se lépe nadává.
400 x 400 je 160 000. Mazej zpátky do školy Kocourku.
To nic, jsou to šotodementi.
Milenci? V Sherwoodu? Tam se ochutnává léta něco jiného.
Zaplaťte zakopání pod zem, a jako výtěžnost může být na povrchu park.
Proč to zakopávat pod zem? Stačí stavět nad stávajícím kolejištěm. V New Yorku tak na Hudson Yards postavili 300 metrové mrakodrapy, tak u nás by jsme snad jeden 7 patrový barák zvládli.
Zajímá mě, zda využijí, že teď nějaký ten rok se nejezdí do Dejvic, takže minimálně jedno nástupiště se nevyužívá. Takže logicky by měli začít s rekonstrukcí něho a toho nového, aby byla potom náhrada toho chybějícího jednoho, co se bude postupně rekonstruovat, takže 6nast nové + rekonstrukce 5nast, poté 4nast, 3nast atd…
Právě vzhledem k tomu, že se do Dejvic nejezdí, tak je jedno kterým nástupištěm začne, protože jsou dvě volné
No jedno to není, pokud třeba začnou prvním, tak z těch posledních naopak už směrem na Libeň jet nelze
A nebo začít všechna naráz, aby to netrvalo tak dlouho?
Ty vlaky z Kladna a letiště, co budou končit na Veleslavíně? 🤭
Nekažte jim dobrý příběh. Třeba budou z Veleslavína na Výstaviště přetahy a nebude nutné dvakrát přestupovat.
Nedejbože, aby jezdil diesel pod dráty jako na Vláře.
Pořád lepší než obráceně.
Vizualizace je pěkná, to umíme. S realizací toho, co je na nich je to již horší. Co se týká provozu a cestujících, rád bych věřil, že je to na prvním místě. Např. docházková vzdálenost od vlaku k metru a tramvaji jako dnes… Spousty podobných developerských projektů zajímá v první řadě zisk a ne jak dlouho bude nějaký cestující vlakem šlapat k návazné dopravě.
Návrhy na zkrácení přístupových cest vlak-MHD by byly?
Nebyly a přitom jeden „zlý“ developer docházkové vzdálenosti na nedalekém hlavním nádraží zkrátil. Proražením bariéry mezi sedmým nástupištěm a Žižkovem by se bez developera nikdy nejspíš nestalo, protože „dráha“ (ČSD, ČD, SŽDC, Správa železnic) to buď rovnou shodila ze stolu, nebo našla tisíc výmluv, proč to nejde. Například, že lidé nemohou courat na nádraží z opačné strany, že jsou tam služební prostory a tam cestující nesmí a naposledy to byl kabelový kanál 🙂
A že zrovna na Masaryčce je to fest daleko…
Jak zkrátit na tramvaj, která má zastávky přímo před budovou?
https://mapy.cz/s/nakokokopa
Jak zkrátit na metro, když je vstup přímo z nádražní budovy, zcela mimo soukromé pozemky? Přerazit Metro, zajet s vlakem až před budovu nebo aspoň k Ugově čerstvé šťávě?
Asi myslí na matro C nebo druhé hlavní nádraží.
Jaká bude role masaryčky, až se postavi Nové spojeni 2 a Opera čímž Praha získá průjezdný model?
Bude tam potom ještě něco jezdit?
I letiště má mířit do Opery, netuším, jak to chteji provest…
P.S.
NS2 je do 20-30 let nutné postavit.
Tak snad na tu propojku negreliho viadukt a budouci opera mysli v tomto projektu, protoze bude muset byt vedena tunelovym obloukem pod stavajicim kolejistem a opletalovou ulici, protoze primo z negreliho mostu smerem k bulharu a metro C se to podzemim v rozumne hloubce a sklony s ohledem na piloty magistraly nemuze vejit..
Nebo se mylim a bude se to brzy prestavovat jako nové mosty na D10?
Na severním konci NS2 by mě zajímalo výškové vedení. Vždyť se to tam nemůže vejít a pokud ano, bude to horská dráha 🙂 Sklesat jednou větví z Negrelliho pod trať na Masnu. Druhá větev od Pernerovy musí sklesat pod železniční muzeum. Obě větve se uprostřed kříží a ještě tam na nich budou zastávky.
Proto tam někde bude muset byt tunelovy oblouk vedouci až po senovatne namestni (UK koleji jedno), aby to nabralo vyšku. Prostoru tam, ale bude malo, neboť pod senovaznym namesti je je jako bonus podzemni nadrazi ke kolektorum plus se planuje novy kolektor na hlavkuv most. Dal pod Sherwoodem má ještě vest i trasa D hlavni nadrazi namesti republiky… Tj najit trasu a trefit se bude orisek. Pak bude jste dalsi varianta napojeni je opacnym obloukem, kde by se magistrala smerem od opera a podejit magistralu už někde pod severnim koncem hlavniho nadrazi a připojit se na negrelio viadukt nekde pod… Číst vice »
magystralu pirati zrusi udelaji z toho peci zonu s cyklo steskou tam se vlak vejde 😀
Bude určitě menší, ale zase bude už o dost vyšší zátěž S bahnu (RS a NS2 zvýší kapacitu, která nebude jen ponechána být) a rozhodně nebudou všechny linky do NS2, minimálně Sp a některé R příměstského charakteru budou končit v centru a odlehčit hlaváku bude vždycky vhod.
Mně NS2 pořád připadá jako řešení typu za hodně peněz málo muziky.
Menší, stále však tam budou některé linky jezdit.
Ale NS2 bude po roce 50… Možná.
Tj za pouhych 27 let…
V optimistické variantě. Jen tedy dodávám že dneska se ten rok 2050+ bere jako koncem 90s rok 2020+.
Na letiště stále autobusem. VRT v nedohlednu, opravujeme „opravené“koridory.
vy jste čekal, že ty koridory budou bezúdržbové?
Podle mého laického úsudku by měl nástroj CEF slouźit pro propojení Evropy a nikoliv pro příměstskou dopravu.Nevím,proč to v EK nikomu nevadí..Tím neříkám,že jsem proti modernizaci Masaryčky
Napojení letišť Evropu nepropojuje?
CEFu je samozřejmě nějaké Kladno asi docela ukradené, ale tady jde především o napojení PRG.
Ke kterému s velkou pravděpodobností v nejbližší době nedojde, dojde-li vůbec někdy…
Nàstroj CEF byl zřízen pro propojení Evropy,nikoliv pro spojení letiště s jednou částí města.
To by pak měla být výstavba trolejbusové trati na letiště rovněž hrazena z CEF. Něco jiného by bylo,kdyby terminálem letiště procházela trať TEN-T, jejímž účelem je právě propojení Evropy.
Masarykovo nádraží prostě leží na TEN-T síti, proto se na něho vztahuje CEF
Masarykovo nádraží rozhodně na síti TEN-T nestojí.Přotom podstatně více potřebujeme modernizovat traťové úseky,ležící na mezinárodních tranzitních koridorech,tedy opravdu na síti TEN-T,na nichž se realizuje skutečná evropská doprava,v Praze např. trať ze Zahradního Města do Běchovic a z Malešic do Libně.A to dlouhodobě neřešíme.
Ale stojí, jinak by na to ani nezískali peníze.
Zajímalo by mě, jestli ten můstek do Motelu One je spolufinancován jeho majiteli, protože mi přijde, že bude sloužit především hotelovým hostům, jako nejrychlejší cesta ke vlakům nebo na metro. Nebo jestli to SŽ myslí, jako nejpřímější spojnici ke křižovace U Bulhara?
No majitelem Motel One je Penta, která z velké části financovala i rekonstrukci Masarykova nádraží jako takového, a podílí se i na rekonstrukci ulice Na Florenci či třeba rozšíření chodníku v Hybernské, takže předpokládám, že to je prostě součástí nějaké širší dohody o spolupráci v té lokalitě.
Nebo druhá velmi pravděpodobná odpověď: Majitelem je Penta, takže ještě zaplatíme my jim.
Já bych raději ani ten chodník k hotelu nestavěl. Prostě se před hotelem přeruší. Vždyť by na něm ten majitel hotelu vydělával!
snad bude ten Motel průchozí, pak to bude nejkratší cesta ze Žižkova i z některé míst hlavního nádraží. Jestli to průchozí nebude, tak je to zvrácená socializace nákladů Penty
Srdcem návrhu je podle něj atrium, které bude přístupné třemi pasážemi. „Jedna z nich povede přímo na pochozí střechu Masarykova nádraží, která hotel spojí s Masaryčkou. Pasážemi se člověk dostane zároveň do Opletalovy ulice i k hlavnímu nádraží,“ popisuje Schindler. S dokončením hotelu se rozšíří také chodník v Hybernské ulici, aby se mohla přiblížit podobě městského bulváru se stromořadím a obchody v parteru budovy.
https://forbes.cz/penta-dosahla-glajchy-hotelu-v-hybernske-retezec-motel-one-do-nej-chysta-svuj-novy-koncept/
Přijde mi to megalomanské a velmi nákladné. Opravit nástupiště a kolejiště jistě ano, ale za 4mld?
Uměl byste to levněji? Pokud ano, určitě po Vás magistrát nebo SŽ skočí, aby ušetřili. Toho bych se nebál.
Podchod nebo nadchod mezi Florencí a Opletalovou s přístupy na nástupiště je potřebný tak jako tak. Je otázkou, zda je nutná celá ta plošina (= „platforma“) s osychající zelení na betonu; bral bych ji jako to lepší z celé té v místě poněkud cizorodé hmoty novostaveb, byť čím rozsáhlejší, tím větší výluky při jejích opravách.
Kdybyste si přečetl článek, věděl byste, že nejde jen o opravu nástupišť, ale o celé, o dvě koleje rozšířené, nové kolejiště včetně zabezpečovacího zařízení a trolejového vedení.
Tahle investice je jen mezikrok před realizací průjezdného modelu a Operou.
Btw na jake napajeni se to bude stavet? Zase 3k V, s planovanou konverzi?
a na jake jine? pokud se to bude stavet v dobe, kdy v prsze jeste bude 3kV, tak jaky smysl by byl stavet v 25kV ?
Postavit na 25 kV, jen kabely a trolej mít většího průřezu, aby to sneslo větší proudy.
Četl jsem a chápu. To neznamená, ale nazor mám shodný. Je to velmi nákladné.
Mi přijde, že za tyhle peníze by se to dalo zahloubit, což?
Vizualizace jsou velmi pěkné, tak pevně doufám, že to tak bude i ve skutečnosti. Masarykovo nádraží potřebuje proměnu jak prase drbání, takže snad už se příští rok bude konečně stavět.
Tahle platforma je ale mega velká. To není jen lávka, ale i zahrada u sousední kancelářské budovy. To může vytvořit nepříjemná a temná zákoutí v místech pro cestující.
Taky mám velkou obavu, že ta stávající příjemná, nízká a různě záplatovaná nástupiště s odpornym zastřešením, kam si člověk rád zajde jen tak na procházku, ztratí svůj půvab. Kde můžu podepsat petici za zachování?
Dřív bylo líp a dnes to stojí za h.o.w.n.o.. Tak s takovou peticí laskavě běžte do díry v zadní části těla :-).
Překroutil jsi moje slova. Nebo jsi mě nepochopil. O žádnou petici nestojím, jen upozorňuji, že to bude za cas stejně hnusné.
Takže se nesnažit. Myjete doma nádobí?
Platforma (plocha, plošina) nad platformami (nástupními plošinami, nástupišti). 🙂 Moc temně to ale nevypadá, stromy a křoví snad neuschnou a poskytnou alespoň trochu vláhy, neřku-li stínu. Horší bude případná údržba s výlukami kolejí, byť rozsáhlá střecha zastíní větší plochu oproti stávajícím stříškám.
Není mega velká, je velká tak akorát.
co se clovek nedozvi 😀
Časem to dopadne jak stanice Černý most po zanedbání údržby. Již dnes si všimnete jak vypadá prosklený vestibul Masarycky při pohledu z ulice…
Zábradlí bude?
ne, na okraje platformy dají jenom cedulky…
Konecne se neco s Masaryckou deje protoze ten rozashly prostor prakticky v centru Prahy byla skutecne ostuda. Jenom nerozumim, proc na leve strane je jenom jedna kolej s nastupistem z obou stran? Takto bude chybet jedna nastupistni hrana, pritom Masarycka jiz dnes kapacitne nestaci a to tam jednou „mozna“ budou jezdit i vlaky z letiste.
Nezdá se, že by se tam 10. kolem vešla..
Mohla by být jedna krátká hrana navíc „u pošty“, ale s tím se evidentně nepočítá…
S poštou, natož po kolejích, se žel také zjevně nepočítá. To – spolu s dále klesajícím podílem nákladních přeprav – mi přijde horší, než že se „pasanti“ nebudou moci rozlézt do ještě většího množství ještě kratších „tramvají“. 🙂
Stop.
Dokonce tam nebude ani přepážka pro odeslání telegramu.
Stop.
Nevejde se tam proto, že SŽ prodala pozemek, kde by mohla stát Pentě. Asi se tehdy počítalo s 8mi kolejemi a nebo si to Penta umělá dohodnout.
Spíš to druhé, jelikož Penta si dohodla převrat na radnici Prahy 1, aby se její projekt bez problémů schválil.
Ten nový dům je poměrně úzký. Neumím si představit, že by byl ještě užší ve prospěch 10. koleje. Za mě je to takto ok. Vzpomeňme, že byly ve hře varianty Masaryčku zkrátit nebo taky úplně zlikvidovat..
Proč by nestačila? Stačila i se sedmi kolejemi kolem roku 2002, kdy tam jezdily R z Děčína, spěšně vlaky z Děčína, R i SP z Mostu a v pátek posilové rychlíky. A do toho ještě povodňová náhrada do Běchovic za metro B. A taky jsme to vyjezdili. S přehledem. A to nekecám. Dělal jsem tam výpravčího. A ti, co tam dělali na starém zabezpečovacím zařízení, kolegové, signalisté, posun a všichni, byl to koncert