Plány SŽ s NemaŠe: Letos žádost o stavební povolení a tendr, příští rok zahájení stavby

Úsek IV. koridoru Nemanice - Ševětín, vizualizace. Pramen: Správa železnicÚsek IV. koridoru Nemanice - Ševětín, vizualizace. Pramen: Správa železnic

Harmonogram pro výstavbu sedmnáctikilometrového úseku IV. koridoru se dvěma tunely počítá s dobou výstavby sedmi let.

151 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
medvěd

Koukejte máknout, v roce 2027 dojde k změně financování v EU, potom už (ne)dostanete ………….

Olcit

Jakože hlasujete postavit něco předraženého, co není příliš potřeba jen proto že miluje šiši-hů? Promiňte, ale to je naprosto infantilní šotobláznovský pohled na svět.

Pokud Vy takto hospodaříte s vlastními/rodinnými penězi, tak kolik exekucí už máte na krku?

Petr

Olcite, zrovna tato stavba je potřeba. Po jejím dokončení bude komplet hotový koridor z Prahy do Českých Budějovic….

Ondřej Wagner

Zdvoukolejnění úseku mezi Ševětínem a Nemanicemi je zapotřebí. A jak víte, že se jedná o předraženou stavbu? A když tak o kolik Kč?

Marek

Je to skvělá zpráva. Každopádně já teď jenom doufám, že ta hrozná obec Dobřejovice (resp. Hosín, pod kterou spadá) se už dostatečně vyprotestovala, vyžalovala a vyzdržovala. A považuje se to za hotovou věc.
Trať povede dostatečně daleko od kraje obce a budou tam vysázeny nové stromy. Jakýkoliv další pokus o napadení by byl jen naschvál z její strany s cílem dalšího zdržování.

Jihočeský velkoměšťan

Půjde o to, jak moc jsou ve Špatnějovicích natvrdlí. Napadením žádosti o stavební povolení toho opravdu moc nezmůžou.

Jaroušek

Moc rád cestuji vlakem a mám moc rád soukromé dopravce. Těším se na nový tunel.

Anonymus

Uspora 9minut jenom? Vzdy se psalo ze aspon 12 13 aby praha budejovice se jezdilo 1:26

Jihočeský velkoměšťan

To byl tuším čas pro klopidla.

Olcit

Zdá se, že dozrál čas, aby skončil dotační klondike pro SŽDC https://www.seznamzpravy.cz/clanek/ekonomika-komentar-dalsi-varovani-na-dotacni-klondike-cesko-nema-228924 Tj., aby si státní podnik SŽDC vydělal na své útraty POUZE od dopravců. A bylo by fajn, kdyby se státní podnik SŽDC změnil na akciovou společnost ve vlastnictví státu SŽDC. Tak jako jsou státní energetici z ČEPS a.s. = protože dle R. Jančury v ČR slušně fungují banky, že firmám obvykle nepůjčují na nesmysly. Tož předpokládám, že by banky nepůjčily na ekonomický nesmysl, jakým jsou cca 40 miliard do 2 duplicitních tratí (a) NemaniceŠevětím, b) Veselí n.L.-Č.Velenice) a tím by banky elegantně zařídily „vypnutí“ útrat SŽDC do prodělečných… Číst vice »

PepaM

Když už se obouváte do té státní organizace, neměl byste alespoň používat správný název? SŽDC už neexistuje. Jinak proč se plánuje realizace NemaŠe a současně elektrizace trati Veselí – Velenice a jak vyšlo ekonomické hodnocení této stavby Vám tu už v diskuzích několikrát vysvětlovali přímo zástupci Žesnad; jste natolik arogantní, že si myslíte, že máte lepší představu o možnostech využití té trati pro nákladní dopravu, než přímo nákladní dopravci samotní? Mimochodem, již několikrát jste tu zmiňoval, že Rakousko nemá zájem na pokračování koridoru od Budějovic na Linec či modernizaci Franz-Josefs-Bahn. Tak něco ke čtení k tomuto tématu: https://zdopravy.cz/koridor-nemusi-koncit-v-budejovicich-cesi-a-rakusane-jednaji-o-vylepseni-trati-na-linec-119448/ – prověřují… Číst vice »

Olcit

Ad) ŽESNAD/SVOD… vzhledem k tomu, že dopravci za použití kolejí platili POUZE cca 6% částky, kterou SŽDC dostalo na dotacích (jež jsou vesměs na dluh nás daňových poplatníků), tak jako arogantní spíše vnímáním vystupování těchto lobbistů, když rezignovali na důkazy proč se nám daňovým poplatníkům vyplatí zadlužovat své důchody a své děti kvůli oběma těmto duplicitním tratím za naprosto šílené částky. Ad) návazné úseky obou tratí v Rakousku – zopakuji, že v rakouském Ausbauplanu nevidím investice o kterých se bájí v ČR. Poprosím Vás o odkaz na ty konkrétní investice do NAVAZUJÍCÍCH rakouských tratí v dokumentech rakouské SŽDC (tj. ÖBB).… Číst vice »

Ondřej Wagner

Hm, a myslíte si, že stavba a údržba všech silničních pozemních komunikací – dálnic, silnic všech tříd, ulic apod. je pokryta příjmem ze spotřební daně z motorových olejů a mazadel, silniční daně a mýtného? Já si to nemyslím. A to ještě nepočítám eventuální platby za produkci emisí.

Jiří Kocurek

Ne. Jak jsem zastáncem malého státu s malým státním aparátem, tak ne, tuhle infrastrukturu fakt nelze provozovat na komerční riziko. Jenom je potřeba vynakládat ty peníze účelně, což dálková doprava na koridorech zcela jistě je.
Narozdíl od vožení rohlíků, na to je vlak nevhodný…

Olcit

Je to jednoduché: Kde se vezme těch cca 30+10 miliard na obě duplicitní tratě Nemanice-Ševětín a Veselí n.L.-Č.Velenice? Zvýšení daňových sazeb příliš nepomůže, protože většina národa je ráda že je ráda a přemýšlí jak se zabezpečit na důchod = o moc víc nemůžou platit na daních.

Alibaba

Kde jste vzal tu představu, že tratě Veselí – Budějice a Veselí – Velenice jsou duplicitní? Jedna vede/směřuje do Lince a druhá do Vídně.
Máte nějakou divnou představu o síťovosti železnice.
Není třeba duplicitní D35?

Olcit

Tak vidíte. Jsou duplicitní.

Ondřej Wagner

Asi jsou ty tratě pro vás duplicitní po vypití 5 piv a 5 panáků k tomu. Nicméně si myslím, že železniční mapa vám nic neříká. Nebo si snad představujete, že z Veselí nad Lužnicí do Českých Budějovic se jezdí přes České Velenice?

Alibaba

Nevidím, prosím vysvětlit.

Ryk Mat

A co ŘSD? Také byste jej takto bezhlavě zkomercionalizoval?

Olcit

Po dálnicích takřka nejezdím, tak se o ŘSD příliš nezajímám. To ponechám jiným. Můj den má 24 hodin a krom své obživy už nemám čas na to, aby zjišťoval detaily o ŘSD. Např. Vy se můžete rozepsat o problematice udržitelného provozu ŘSD. Protože jezdím vlakem, zejména dálkovým, tak mě zajímá, zda fakt se vyškrtá třebas 90% dálkových vlaků a zda ve zbývajících dálkových vlacích stoupne jízdné třebas 10xnásobně…. Pouze vím, že např. letecká doprava funguje bez dotací. I když také v tomto oboru se vyskytují nesmysly jako např. letištním furiantství v některých regionech (zdravím do Budějic). Viz příklad Olomouckého a… Číst vice »

Marcel Štancl

Je to prima, že se nemaše snad dožijí, ale malá poznámka 7 let doba výstavby 17 kilometrů a Bělehrad – Novi Sad na 2000 km / h se stavěl poněkud rychleji…..

Marcel Štancl

200 km/h

Georg

tam je ale jen 2 km tunel…

Alibaba

A jak dlouhý tam je ten tunel? Cca 1,2 km. Začal se stavět se ještě před úplným zavřením tratě.

Jiří Kocurek

A kromě toho tam nestavěli nic dalšího většího. Zatímco za posledních 10 let v ČR jedou dvě až tři větší akce zároveň. Tohle taky padne do souběhu s Kladno-Praha a Přerov-Brno.

fous55

Kladno – Praha je velká akce? Jó v ČR! Tak to jo.

Norbert

a co bude s jednokolejkou do horního Dvořistě?

ZYRTHEC ft. KEPPRAFLØW

Tam to bude ještě pár let nevycházet.
Ostatně, tady to taky nevycházelo. Jenže to se počítalo s 6 miliardami. Teď jsme na 30 a vidíte. Už se prý skoro staví.

Frantisek

Tam mezitím přebere i tak celkem nízkou zátěž dálnice, a dopadne to jak s tratí z Prahy do Liberce – odhaduji.

marek hudec

trať z prahy do liberce (myšleno novostavba na 140+) se nepostaví nikdy – – ze dvou známých důvodů
1) náklady na trasu v nové stopě, kde by vlak mohl jízdní dobou konkurovat autobusům jedoucím po D10 jsou astronomické
2) trasa by nepokračovala dál (DE/PL) – není zájem druhé strany vést tudy kapacitní spojení

Jiří Kocurek

Namísto toho se plánují dvojkolejné spojky, jedna z nich na 200 km/h a přesmyk v Lysé. Přičemž Praha-Lysá prochází přestavbou právě teď.

ZYRTHEC ft. KEPPRAFLØW

Super, akorát trať přes Lysou neřeší Liberec.

Kuba2

Což se ovšem má změnit.

Olcit

Zkuste použít to co nosíte na krku: https://www.seznamzpravy.cz/clanek/ekonomika-komentar-dalsi-varovani-na-dotacni-klondike-cesko-nema-228924

Zvláště, když před lety nádražáčtí odborníci tvrdili (tak jako dnes), že prospěšné bude utratit miliardy za elektrifikaci tratě Č. Budějovice-Č.Velenice…. No, čas ukázal. Naprostá bída je využití tratě do Č. Velenic

Petr Šimral

Co by, kromě zdvojkolejnění výjezdu ke Včelné v rámci přestavby uzlu ČB nic.
D3 na to nebude mít vliv, protože to, co by jezdilo po silnici už i tak přebrala I/3.
Dokončení stavby NemaŠe a Greendeal by naopak mohly mít vliv na posílení železnice v turistické dopravě do Alp, kde sice zůstane pomalý úsek ČB – Linec, ale na obou stranách ( Praha – ČB a Linec – Salzburg) už to bude rozumně rychlé a mohlo by naopak dojít k převodu turistických autobusů na vlaky a autobusům pak ponechat jen rozvozové linky do horských středisek.

medvěd

To, že vlak zrychlil natáhlo více cestujících. A nepatří železnice taky na přepravu nákladu a pro armádní přesun ? Párkrát týdně mi projede vlak s auty a kontejnery pod okny. Pokud auta neplatí za „devastaci“ silnic , tak se nedivte. Proč auto nemá krabičku na satelit a neplatí se projeté kilometry a podle váhy ? Je to jen tak, že někteří se vezou na úkor ostatních. Ono je lepší střelit paušál, ten uživatel musí zaplatit, že ?

Brendis

Dobrý den, v popisu obrázku máte 2x V ve slově Ševětín.

ZYRTHEC ft. KEPPRAFLØW

Tohleto si uložím.

HK~

SŽ hejtím za kde co, ale pokud se jim podaří kopnout příští rok, tak klobouk dolů. Ještě aby i ostatní světové strany šly takhle rychle, třeba tunel do Plzně nebo části VRT…

Jiří Kocurek

Ikdyby to kopnutí do země bylo jenom pro přeložky inž. sítí, tak by to znamenalo něco.

PS: DÚR na VRT Moravská brána má terním odevzdání letos. Jakpak jsou asi projektanti daleko?

Baf

Řeší se staničení a dopravní směr trasy (budou proti sobě 😀 ). Tj. V podstatě hotovo.

Jiří Kocurek

OK, díky.

Danny

No, i pokud by se začalo stavět až v roce 2025, byl bych příjemně překvapen. Sice doba výstavby není žádné terno, ale tak zase 3 – 4 mld. Kč v průměru ročně už pro veřejné rozpočty nezní tak nepředstavitelně.

Granja

Tak to je zpráva roku! Konečně něco významného i ze železnice. Věřím, že jistě SŽ ví, co činí a tahle informace není jen opožděný apríl.

Jiří Kocurek

Na trati 300 se taky pohli, Přerov-Kojetín je nově zadaná zakázka na DSP a na Kojetín-Nezamyslice už se DSP kreslí delší dobu.

Přístí rok na jaro bychom mohli vítat jaro i bagr, jarem jsem si jist, bagr spíš asi až na podzim.

a8n

V optimistickém případě budeme na jaře vítat hotovou majetkoprávní přípravu.

Richard

Neříkal náhodou nedávno Svoboda v podcastu, že začnou až někdy 2026?

ZYRTHEC ft. KEPPRAFLØW

Však to je skoro příští rok.

Dušan

K těm PPP projektům: Existuje zvláštní zpráva EÚD s názvem „Partnerství veřejného a soukromého sektoru v EU: rozšířené nedostatky a omezené přínosy“, která po provedeném auditu konkrétních PPP akcí toto vidí jako přinejmenším problematické – viz např. text níže ze zprávy: Volba možnosti PPP u většiny kontrolovaných projektů nepřinesla předpokládané výhody PPP, pokud jde o dokončení projektu včas a bez překročení plánovaného rozpočtu. Jak už jsme pozorovali u tradičně zadaných projektů, většina kontrolovaných projektů PPP (sedm z dvanácti projektů, což odpovídá nákladům na projekt ve výši 7,8 miliardy EUR) byla také ovlivněna nedostatky, které zahrnovaly zdlouhavá zadávací řízení (délka trvání… Číst vice »

Nemel

A?

Jiří Kocurek

Tak snad v té žádosti nejsou zásadní chyby, na kterých by to mohl nějaký -tentononc- shodit ze stolu. A držím palce, ať to vyjde a IV. Koridor se podaří dotáhnout do konce.

Georg

nepodari. 🙂 nahore mu chybi kus z libne a dole kus do lince. 🙂

Jiří Kocurek

No jo, přesmyk. Měl jsem na mysli především stěžejní úsek Praha-Budějovice. Dál do Lince už to nějakou modernizací taky prošlo.

Georg

nejen presmyk, i druha kolej a novy tunel.

do lince nakonec ok – modernizaci to proslo a jako naladni koridor to zcela postacuje.

Jiří Kocurek

Náladní koridor? 😀 Dejme tomu, je to hezká turistická trať.

Hajnej

Podstatnější je ten přesmyk…

Vojtech

No tak hlavně aby jsme si tu nezabetonovali nějaké oblouky a výjezdy, jako třeba v okolí Zábřehu. Taky stačilo 160 pro klopidla a teď se bude Muset na případných 200 překopat jeden rybník. A hlavně oblouk na 130 dole pod kopcem, který se jede cely 140-160. Jen ta energetická náročnost toho místa za posledních 20 let by hravě zaplatila trosku dražší stavbu na 160 v

Georg

zabreh se pripravoval pred 20 lety, to opravdu nebyla doba, kdy se prekladala trat do rybnika.
ale kdo tam vyrobil tunely na prelozce na 130 tedy pochvalu nezasluhuje. a pak hostejn taky zadna vyhra…

Jiří Kocurek

Ten někdo měl zadání. A jestliže v té době bylo na ČD 160 km/h zbytečných, protože na to nejsou lokomotivy, tak se podívejte na hromady mluvíích hlav, pro které je zbytečné kupovat vlaky na 200 km/h na R9.

Georg

jojo, v kontextu tehdejsi doby to byl relativne maly propad proti vmax 160 (uspora jizdnich dob je minimalni).
u dnesnich dvoustovkovych ambici uz ale takove propady videt jsou…

none

V desni dobe bych jako ambici videl minimalne 250+.

Jiří Kocurek

V dnešní době je potřeba se podívat, co je potřeba, aby to fungovalo. Na dálkovou je potřeba koleje v nové stopě, co třeba systémová jízdní doby 1 hodina mezi uzly?

A pak jsou tady dvě, tři, čtyři příměstské jednokolejky, které potřebují druhou kolej a už za sovětských dob bylo pozdě: Kladno, Neratovice, Vyškov, Frýdek-Mistek. A dodělat Pradubice-Hradec. Tam je víc jak 200 km/h zbytečných.

Tomáš Záruba

Výjezd ze Zábřehu, kde 2/3 vlaků zastavuje a z toho zbytku min. 2/3 klopí s minimálním poklesem rychlosti nebo naopak beztak jede max. 100 km/h, bych „jim“ celkem klidně odpustil. Už tak je to nádraží na samé hraně toho, aby se dalo ještě nazvat, že je ve městě. Ale ten Hoštejn by opravdu zasloužil něco takového: https://mapy.cz/s/pakehonegu Na druhou stranu, ona to byla tehdy ještě taková doba, že i ten výsledek lze mít za zázrak. Něco jako Mlčechvosty nebo Přelouč. 😉 V dnešní době asi spíš, než se v tom zase hrabat znova, bych viděl jako nejlepší inspirovat se D35… Číst vice »

Frantisek

Pak byste ovšem mohl zrušit drahé Krasíkovské tunely a vrátit Tatenicím vlak (zastávku přemístěnou do lesa kilometr od okraje obce nepočítám). Minout 15tisícovou Třebovou (s vazbou na Brno) je řešení jen pro expresy a nákladní tranzit, u nějž ovšem pozor na nejvyšší použitelnou rychlost. Tak jako tak, až dostavějí zmíněnou dálnici, začne jakákoli větší investice na souběžné železnici „nevycházet“…

Vladimir

Vůbec nechápu jak je možné, ze tento tunel dostal vyšší prioritu než ten do Berouna a už vůbec nechápu jak je možné, že není ani pokus o zahájení stavby místo prujezdu údolím Tiché Orlice.

noerf

Tento úsek čeká pouze na stavební povolení. Vaše dvě zmíněné stavby jsou řešený ještě v procesu EIA.

Georg

a proc se nestavi d3 ve stredoceskem kraji a sokp taky nechapete?

Vladimir

Tedy se bavíme ale o tom, že přípravné práce, projektová dokumentace, studie atd dostaly vyšší prioritu než zmíněné trasy. Tohle vážně nechápu, koridor c1, ktery z půlky identicky s c.3 nemá tunel a místo toho se jezdí po zrekonstruovanene trase údolím Orlice. Vy jste si prostě zvykli, že to trvá a stojí v CR za h.ovno, ale paprdove na SZ by měli začít něco dělat, protože RSD jasně dokazuje, že i se současnými zákony stavět lze a hodně.

Georg

v udoli orlice se dlouze vybirala varianta. az v lednu 2019 centralni komise potvrdila tu technicky nejvelkorysejsi, v cene 40-50 miliard.
stavba mela znovu projit eia (stav neznamy) a mela by zacit az po roce 2030.

fous55

Už 50 let každý, kdo se nějak motá kolem železnice, ví, že největším kapacitním problémem celé sítě je úsek Choceň – Ústí nad Orlicí. Ten se měl ze všech koridorů řešit jako první. Bude se řešit jako poslední. To je holt to strategické uvažování po česku.

Hajnej

Tím, že tam všechno jede 80, to naopak kapacitní problém není. Neplést si prosím pojmy a dojmy…

Granja

Přesně tak. Rovnoběžný grafikon to jistí.

Alibaba

A to se tam navíc odstranily dva špuntíky v podobě zastávky v Bezpráví a nástupiště v kolejišti v Brandejse.

Dušan

..aby se nově zkoumalo, zda ekonomicky vychází nová zastávka U Luhu:-))

Frantisek

Bezpráví = jednou za dvě hodiny úspora dvou minut. 🙂 S Brandýsem souhlas.

Alibaba

V pracovní dny ve špičce tam jezdili Os vlaky každou hodinu, ale ty vložené v pracovní dny tam už nestavěly, asi právě proto, aby se tam ušetřily minuty.

P_V

I na trati pro 160 (jako třeba Střed2) se dá jezdit 80, když není zbytí. A když je zbytí, dá se jet rychlejc, což u trati pamatující Pernera možné není.

On ten Perner údolí mocně překopal, náspy budoval, řeku překládal, mokřiny odvodňoval. Takže nevím proč by to nešlo i dnes, když by se na výměnu zas zrekultivovalo to, co Perner zlikvidoval.

Nemel

Myslím, že už jsme poněkud dál, než za Pernera a mimo jiné tak víme, že měnit toky řek a vysoušet mokřady není ideál pro boj se suchem a už vůbec ne pro biodiverzitu 💁🏻‍♂️

Frantisek

To je sice hezké, leč přidání dvou kolejí pro rychlejší vlaky (ideálně až do Třebové, s úpravou napojení nákladní části) by udělalo větší parádu – vezmeme-li v potaz, že od západu mají být dvě koleje od Pardubic a dvě od Hradce, a od východu dvě koleje od Zábřehu a dvě od Brna.

fous55

Vy myslíte jen kapacitu pro náklady, kterým stačí 80? Pokud vím, tak si i nákladní dopravci stěžují, že kvůli osobce tam pro ně není místo. Hlavně že Vám to vyhovuje. Já jsem tam nejel asi 30 let, takže mi to může být šumák.

Georg

ten usek je pomerne slozitej, kolize se zastavbou, snad i spodni voda, otazka kolik do toho investovat…
na prelomu stoleti kdy se to poprve intenzivneji resilo na to podle me nebyly uplne technologicke kapacity a finance. pak se to odlozilo, pak byl barta a po bartovi je rozhodnuti z roku 2019.

fous55

Kdy skončil Bárta? Jo až v dubnu 2011! No to to stihli fakt rychle!

Tomáš Záruba

Gratuluju, lépe tu neznalost demonstrovat asi ani nešlo.

fous55

A Vy jste demonstroval co?

Granja

Vyžilá jednokolejka u Budějic a zcela nová, plná dvoukolejka v údolí Orlice…

Původní Pražák

Zcela nová, jen vykoupená dvěma roky utrpení a rozvratu dopravy na hlavním dálkovém koridoru, který se kousek vedle začal slavně modernizovat před třiceti lety…

fous55

„Zcela nová dvojkolejka“ na koridoru na rychlost 80 km/h? Nebo to zvýšili na 90 km/h? To by byla fakt bomba!

Jiří Kocurek

A to mají tuhle akci zastavit a čekat na něco úplně nesouvisejícího, aby následně přišel někdo a zastavil přípravu i tamhle, protože absolutní jednička je … jánevímco? To by se nepostavilo nic, kdyby se furt muselo čekat na potřebnější.

Jiří Kocurek

Přijde mi to jako hádání se o přípravu prasete, kdy si každá strana chce prosadit to svoje a nakonec jsou hlady, protože udělat půl tak a půl tak… duležitější je pro ně to hádání se.

Vladimir

Když se něčemu vytyci priorita není možné, aby se stavba postavila jako poslední stavba koridoru. Vy jste si na železnici všichni zvykli, že to stojí mraky peněz a že to trvá. Ale nemusí tomu tak být. Vždyť si uvědomte, že koridor se začal stavět před 25 lety a stále není!!! Uvědomujete si to? Stejne peníze má zelenice a silnice!!! U jedněch výsledky jsou vidět a to jasne u druhých nejde vidět nic, ale zhola nic. Do Brna se jezdí průměrem nižším nez 80kmh a to směrem z Prahy a i Ostravy. Uvědomujete si, že našich daní, peněz co dáváme státu… Číst vice »

Karl vB.

Pro váš klid bych chtěl upřesnit, že tunely NemaŠe, které vás tak rozrušily, se budují také na železničním koridoru, ale na 4.
https://www.koridory.cz/category/4-koridor/

Vladimir

To ví všichni, že se jedná o koridor IV, ale jak je vytížený? Takže jakou asi má mít prioritu? Vy jste vážně dost deformamovani systémem, mě nebaví čekat a nesouhlasím s tím, aby někdo dělal věci neprioritne, platím daně jako kráva a k ničemu to, konkrétně na zelenici, nevede. Takhle nesmyslné pracovat mohou jen lidé ve státním, polostatnim sektoru, za spatne vyhodnocení priorit bych byl v práci již dávno vyhozeny. Nechci nic jiného, než aby se přestalo plýtvat penězi.

Grossák

A na co chcete čekat se stavbou NeMaŠe? Až se začne stavět tunel do Berouna, na kterém se pracuje, ale který zatím není ani ve fázi přípravy dokumentace pro SP? Jaký účel tím sledujete? Oddálit to?

Vladimir

V této fázi bych na hodinu vyhodil vedení SZ, protože tohle je jasné jejich selhání. Protože není možné, aby málo vytizena trať měla rychlejší postup práce a připrav než, než ty co vyloženě hoří. Já bych za tohle rozhodnutí v soukromém sektoru letěl. Je to jako by jste váš hlavní výrobní produkt v práci co živí náklady celé firmy uprednostnoli, před doplňkovou výrobou, která jen doplňuje vytíženost provozu.

Georg

tak tunel z chocne do usti nad orlici v zadnem smyslu slova nehori, protoze tam letos bude opravena puvodni stopa.
a jak vam pisu vyse, rozhodnuti o variante tunelu padlo v roce 2019. rozhodnuti nedela sprava zeleznic, ale ministerstvo dopravy jako konecny investor.
muzete vyhodit ministry dopravy z let 2008-2019.

Vladimir

A co tunel do Berouna? Ten taky není prioritní? Btw víte proč není tunel místo renovace udoli Tiché Orlice ? Protože zjistili, že by stejně nekoplo 10 let, takže by jsme jezdili jako Marie Terezie, takže to byla z nouze cnost a je to lepší jak nic, když jsme se do této situace dostali, ale je to jen náplast na na ránu co silne krvácí. Jak říkám v každé soukromé firmě by SZ v této sestavě už nesedela. Co delali frajeri od roku 2000, že nebyli schopni naprojektovat ani tunel? Matl je jiná píseň, sláva RSD, tam jde vidět, že… Číst vice »

Grossák

A stavba méně prioritní D3 před D0 nevadí? Nebo máte ty priority jinak?

Jiří Kocurek

Touché 🙂

Vladimir

Za mě je absolutne prioritní dostavba d35, následně d6. Osobně D0 mě netrápí, sami si v Praze zvolili Hriba a co tvrdí, není potřeba Balabenka a jiné části vnitřního okruhu, takže podle toho má tento úsek i prioritu a ze tramvaje Co jsou to co Prahu pali. Co nás brzo bude palet tak chybějící úsek d55, d3 jak se spojime na Rakouskem. Ještě větší průser je d1 u Brna než d0 kolem Prahy. Kolik úseku dálnic máme v CR kde se jen tak jede že 130kmh do stojící kolony na dálnici.

Georg

d0 ale nema s hribem nic spolecneho (mesto jen pomaha vykupovat ochranne pasmo).

Vladim

A Babiš za ním nebyl aby urychlili výstavbu d0 výměnou za pozemky pro vládní čtvrt?

Pat

A Hřib ty pozemky pro D0 začal vykupovat, ale když tam není co stavět, tak je to celkem k prdu

Alibaba

Proč by měla být D0 prioritní?
Přes prahu se dá projet i několika trasami…

Vladimir

Kdy jste jel někdy přes Brno? Vyjel jste někdy z Prahy? V Brně se běžně brzdí ze 130 na 0 stojí se na dálnici v koloně ještě někdo mi chce říct, ze d35 není priorita? D0 se začíná resit, ale upřímně proč má Frydek- Místek obchvat. Protože si město vše vybehalo a RSD tato spoluprace pomohla, prodloužená rudná je podobný příběh co řešit hejtman a starosta místní části Ostravy a stejně jako primátor, potazmo obchvat Opavy. Vaňková v Brně lobuje za obchvat jak to jde a že jí to jde!! Co udělali kluci a holka v Praze? Vždyť sami tvrdili,… Číst vice »

Hajnej

Jestli ona ta trať není nevytížená prave proto, že ještě není dokončeno zdvojkolejnění…?

Vladimir

A pokračování k Rakouským hranicím se plánuje 2kolejka?

Olcit

Mohl bych prosím vidět, že zbytek tratě z Č. Budějic směr Linz (tj. navazující úsek tratě v Rakousku) bude taktéž radikálně vylepšen?

Já nic takové nevidím v rakouském Ausbauplan.

Díky.

Vladimir

To je teprve diskuze jestli to vůbec začne je věc druhá. Já ale nediskutuji, že nemase je špatná, ale o tom, že to na pořadí nutných tunelu c3!!! Jak je možné že vedení nechá vybudovat prvotní něco co není zase tak prioritní?? To je ta otázka!!

Olcit

Hledáte-li odpověď na racionalitu SŽDC, tak se podívejte na jejich aktuální dílo: https://fascinujicicesta.cz/

Na uvedeném webu plném pochlebovačných keců není ani ťuk, proč jsou v jednom čtvrletí je výluka na trati kvůli opravě tratě, druhé čtvrtletí NA TÉŽE TRATI kvůli prořezání křoví, třetí čtvrtletí NA TÉŽE TRATI kvůli opravě mostu, a ve čtvrtém čtvrtletí se výluka opakuje kvůli opravě jiného kousku téže tratě.

Surio Mario Martinez Suarez

Snění to třeba taky proto, že se méně vytížená trať upřednostňuje proto, aby ten projekt měl šanci dostat financování a že ten koridor do Ostravy ty peníze dotane tak jako tak??
Anebo že se tady rýsuje nová kapacitní severojižní trasa od přístavů v Terstu a Koperu přes Prahu až nahoru po přístav ve Štětíně (potažmo přes Hamburk a Kodaň až do Stockholmu a dál na sever..)
A přes Terst by to šlo klidně až na samej jih Italie. To by otvíralo obrovský možnosti pro Cargo i expresy

Hajnej

Tak tedy necekej…

JiP

Vykaslete se na ne. Mate samozrejme naprostou pravdu. Vsichni vam tu budou tvrdit jak se vse dela skvele ale kdyz se podivate na cisla, tak ma zeleznice cim dal zanedbatelnejsi podil na doprve v CR. Ano, Usti-Chocen melo stat davno. Nastesti uz se vedle buduje D35 a nejaka trat me jiz prakticky nezajima. Jiz mnoho let jezdim prakticky jenom autem. Vlakem je to pomale prakticky ve vsech smerech, casto mnohonasobne a kdyz jedu s rodinou, tak je to i o dost levnejsi. Nemluve o tom, ze mi letos skoncila IN25 a uz ji dale obnovovat nebudu, na spouste trati uz… Číst vice »

Georg

to znamena ze kdyby vlak jel z usti do chocne o 5 minut rychleji, tak jezdite vlakem? tomu ani sam neverite…

JiP

Problem je, ze takovych ruznych kostlivcu je ceska zeleznice plna. A jednim z tech nejvetsich je ta nekonecna nekoncepcni rozestavenost. 1. koridor stavime jiz skoro 30 let a nebylo snad roku, kde by se nekde do neceho nevrtalo, mesice neresene zavady na trati a z toho plynouci pomale jizdy. Takze ocekavanym inzerovanym jizdnim dobam v devadesatych letech jsme se ani nepriblizili. Mam jeden ten letacek doma a dodnes tam na me sviti jizdni doba Praha-Brno 2:06, Praha-Ostrava 2:40 a kde jsme dnes? 1. koridor zaciname stavet znovu a opet v tech nesmyslnych zastaralych parametrech uz v tech 90 letech.

Vladim

Tragédie je v tom, že já funguji úplně stejně a to i přesto, ale bych bych rád kdyby se služebně ve větší město – vetsi mesto, mohl pohybovat dustojne na železnici. Jezdim rocne cca 50.000 km osobakem a mohu rict, ze silnice i dalnice, ci obchvaty se vazne stavi ve velkem. Vlakem jsem historicky jezdil před covidem 2x týdne po dobu 5 let ale nastvali me – tim, ze se fakt na zeleznici po tu dobu nic nestalo a nikam se to neposunulo. Co je nejhorší, že si lidé na tento stav zvykli a to jak daňoví poplatníci, tak ti… Číst vice »

Olcit

Suma dotací pro nádražáky v roce 2021 činila zhruba 80 miliard. Plus několik miliard daňových úlev.

Velmi silně pochybuji, že by snad loni klesla celková suma dotací pro nádražáky.

A daňový výnos od nádražáků bude tak zhruba miliarda, dvě, možná 3 miliardy.

Neboť největší nádražáčtí zaměstnavatelé (SŽDC, ČD,…) neplatí daň z příjmů PO (jsou ztrátoví nebo takřka nulový zisk), neplatí daň z nemovitých věcí a pasažerští nádražáci myslím neplatí DPH (z pohledu celkové bilance)

Georg

kdybys nebyl rezijkar a ty listky sis kupoval, tak na nich uvidis dph 10%

Olcit

Nepochopil jste. Pasažerský dopravce nakoupí s DPH 21% a prodává s DPH 10% (nebo bez DPH při cestě do zahraničí) = proto tvrdím, že v CELKOVÉ BILANCI patrně vlakový pasažerský dopravce neplatí státu ani korunu na DPH.

P.S. Mám IN100. Letos naposled.

Vladimí

Já in100 zrušil před covidem, nedalo se to používat. Vše na železnici trvá. Sami si to vybrali. Jo a ty řeči prvůdčích, že kartu ždímu, že čd kvůli takovým jako já jde do ztráty atd. byla vážně ubohost
a to jsem dost jezdil třídou 1. Už stačilo, nikdy více.

JiP

Je to presne jak piste, na silnicich ten posun zkratka vidite, jenom v mem nejblizsim okoli to jsou 3 obchvaty, casto vyzuzivam D35 i D11, po D11 na HK vs. vlak vychazi pro zelenzici skutecne katastroficky, to snad ani nikdo pricetny nemuze tim vlakem jet. Vlakem jsem toho najezdil skutecne spoustu, ale vse ma sve meze. Ta stagnace me vyslovene irituje a kazda pomala privadi k beznadeji.

Vladimí

Je na čase SZ sebrat peníze a dát je ŘSD, oni by si s tím slušně poradili a teprve až kolejáři vyhladoví a budou mít normální ceny staveb a důstojné projekty co nás posunou vpřed, tak můžeme vrátit rozpočty i jim zpět.

Karl vB.

To tady v Česku v minulosti zkusil jakýsi pan Bárta a následky se projevují dodnes.

fous55

Vít Bárta byl ministrem dopravy 9 měsíců, od července 2010 do dubna 2011. Jak dlouho se na něj ještě chcete vymlouvat?

Granja

Koridor se stavět nezačal. Byl již postavený a tehdy se dělala „pouze“ komplexní rekonstrukce stávající trati s místními přeložkami a mnohde dokonce i s poloperonizací. Šetřilo se. A podle toho je i výsledek.

Jiří Kocurek

Já na železnici? Já tam být platící zákazník a nic víc.

Nenadávejte mě.

Vladim

To jsme tom stejně a o to horší je že mě tu tak malo lidi podporuje a všichni hejtuji. Prosím lidi tohle už není sranda, musí se o tom začít dost jasně a verejne mluvit, protože jinak se to nikam neposune.

Olcit

Berte to tak, že do zdejších diskuzí zhusta vstupují ti, kteří se (dobře) živí nádražáckým řemeslem, přestože z podstatné části jejich práce je zbytná resp. se nevypláci. Oni dotyční jsou jak potrefené husy a tož snad i proto se mi jeví, že některé zdejší diskuze tendují k šotobláznovskému pohledu na svět.

Viz diskusní příspěvky před časem patrně od šotobláznů, že když přestane jezdit téměř prázdný vlak myslím do Mochova, tak někdo poškodí přívod elektřiny těm kdo to rozhodl… pokud si dobře vzpomínám.

Alibaba

Koridor se nestaví 25 let. Na něm probíhá generální oprava a drobnýma přeložkama. A za provozu…

Vladimí

Tak o to hůř, pokud někdo nedokáže za 25 let opravit koridorových cca 1000 km tratí, tak je na čase vážně uvažovat jaký smysl mají pro nás tyto vyhozené peníze, tedy co a kdy se nám investice ekonomicky vrátí zpět.

Alibaba

Za provozu…

fous55

Já jsem nekritizoval to, že se snad začne dělat Nema-Še ani nenavrhoval, aby se to zastavilo Já jsem kritizoval, že se za 30 let principiálně nevyřešil největší špunt na síti mezi Chocní a UnO. Zrušení zastávky Bezpráví a blbého nástupiště v kolejích v Brandýse a nové koleje ve staré stopě principiálním řešením nejsou. Tím je Oucmanický tunel, na který má dojít po roce 2030, tedy až bude např. obnovena za 400 mega trolej na 1,5 kV na Bechyňce nebo za 2 giga zrychlena z 40 km/h na 50 km/h slavonická lokálka.

Jan Neruda

Realizace od 2024? Uvěřím až začnou přípravné práce

Václav

To vaše prohlášení se hodí akorát do Velikonoc. :⁠-⁠)
Jan 20,25 Ostatní učedníci mu říkali: „Viděli jsme Pána!“ On jim však odpověděl: „Dokud neuvidím na jeho rukou jizvy po hřebech a nevložím svůj prst na místo hřebů a nevložím svou ruku do jeho boku, neuvěřím!“

Olcit

Inu SŽDC to asi míní tak upřímně tak jako je obsah zbrusu nového propagačního webu SŽDC https://fascinujicicesta.cz/ Neboť ano, tato investice NemaŠe (prý cca 30 miliard, myslím tvrdil pan Bc. Svoboda šéf SŽDC) dává „perfektivní smysl“, zejména v kombinaci s další investicí za cca 10 miliard = duplicitní trať směr Rakousko která objíždí plánované tunely NemaniceŠevětín (tj. Veselí n. Lužnicí-České Velenice). Čili zhruba 40 miliard, jako z pera svébytných „kocourkovských“. Zvláště pozoruhodným se jeví tento počin duševních gigantů ze SŽDC, v kombinaci s tím, že na navazujících tratích patrně nedojde k rapidnímu navýšení provozu (směr Linz rakouští daňoví poplatníci nemají… Číst vice »

Karl vB.

To to ale trvalo…
Očekával jsem vaší plamennou reakci už mezi 30.- 45. minutou od uveřejnění článku.
Obsahem příspěvku jste ale nezklamal,
– jednak obsahuje vaše oblíbené označení druhé strany jako „duševní gigant“, (to byste si ale mohl reservovat sám pro sebe)
– jednak je částečně manipulativní (jako vždy) – viz obrat „patrně nedojde“ a názor vaší rakouské tety, který je „směroplatný“ možná tak pro vás
https://www.youtube.com/watch?v=LuJ-6Drxtrs

Olcit

Shledáváte-li pravdivým obsah nového propagačního webu SŽDC: fascinujicicesta.cz, pak bych se rád dotázal na zdroj potravy, kterou konzujete, neboť se mi jeví jako velmi pravděpodobné, že obsahuje nějaké patně omamné látky. Inu když státní podnik SŽDC ročně utržil od dopravců za použití 9,5 tisíce kolejových tratí částku zhruba 3,7 miliardy (což nestačí ani na řízení provozu SŽDC = výpravčí,…), pak se jeví pozoruhodným nápad na nevytížených cca 70 km tratí utratit cca 40 miliard. Patrně nastal nejvyšší čas, aby se státní podnik SŽDC změnil na akciovou společnost jakou je státní a.s. ČEPS = tak aby si nádražáci začali ručit za… Číst vice »

Vojtech

Nazdar. Už tu bylo smutno

Granja

No nazdar! Takový klid tu byl.

Olcit

Patrně klidem myslíte Vaši plamenou obhajobu, že má být dotována vedlejší trať do Rybniště (např. SŽDC od 2018 prý utratila 372 milionů Kč předpokládám vesměs z dotací z dotací, které jsou vesměs na dluh našich důchodů na dětí). viz https://zdopravy.cz/ustecky-kraj-chce-omezit-provoz-na-trati-do-ktere-nedavno-sprava-zeleznic-investovala-stamiliony-153662/?comments=1#comments Tím chci říct, že smyslem dopravy je vozit zboží a lidi. Nikoliv bezhlavě utrácet dotace, na které si vesměs půjčuji… tj. je nemoudré se zadlužovat, aby někdo udělal dojem na lidi, na kterých mu ve skutečnosti nezáleží…. Tak jako jsou ekonomicky nesmyslné obě duplicitní investice za zhruba 40 miliard, planované státním podnikem SŽDC z Veselí nad Lužnicí (směr České Velenice… Číst vice »

Petr

😁😁😁, na to existují medikamenty

Martin Hroch

A hele jaký světaznalý duševní gigant se tu zjevil. Že to trvalo.
Jak jste si užil ten dlouhý ban? Neukousal jste si rovnou celé prsty tím jak jste nemohl reagovat?
Už se těším na další díly komedie z vašeho pera 😂😂😂😂😂

Olcit

Připadá-li Vám komedií, že každoročně se kvůli zbytným nápadům nádražáků zadlužují naše důchody (a naše děti) o desítky miliard, pak si to užijte, neboť budete mít aspoň nějaký prospěch z tohoto faktu.

Paja

Jak se přesně „zadlužují“ důchody nápady nádražáků? Jako jistě věřím, že nádražáci jsou proti zpomalení valorizací … protože na dráze snad ani nemůže dělat někdo kdo není v odborech, ale stavby železnic rozhodně nijak důchody nezadlužují.

Olcit

Ano, zadlužují. Naprostá většina ze zhruba 80 miliard dotací pro nádražáky v roce 2021 byla na dluh.

Vždyť pasažerští nádražáci v celkové bilanci myslím ani JEDNU JEDINOU korunu na DPH nezaplatí státu. (viz dodávky pro nádražáky jsou s 21% DPH = tj. stát vrací, viz služby pasažérských nádražáků jsou s 10% nebo jsou úplně bez DPH). Chtěl bych fakt vidět DPH přiznání např. koncernu Regiojet, že za loňský rok v celkovém součtu něco zaplatili státu na DPH.

Karl vB..

Mladý muži, nemáte těch přání nějak mnoho?
Nejprve se dotazujete na zdroj mé potravy, „neboť se vám jeví jako velmi pravděpodobné, že obsahuje nějaké patně omamné látky“. Potom se domáháte daňového přiznání soukromého subjektu podnikajícího v dopravě a to vše máte zastřešeno subjektivní kritikou konkrétních projevů dopravní politiky státu.
Na zadlužování státu má vliv celkový výkon vlády, ne připravovaná stavba dvou tunelů, tam, kde se vám to nelíbí.
Tady máte něco k finančnímu zdraví CZ a okolních zemí. Doufám jen, že ČT neoznačíte za dezinformační médium.
https://ct24.ceskatelevize.cz/svet/3567139-ceska-inflace-je-treti-nejvyssi-v-eu-unijni-prumer-klesl-na-deset-procent

Olcit

Holt patrně jen v šotosvětě je normální, že půlka dotací z SFDI jde nádražákům, přestože pasažerský přeravní výkon železniční dopravy byl zhruba 8% z celkové pasažerské přepravy (měřeno v osobokilometrech a to v posledním roce před čínským virem). V normálním světě by primárním cílem firemní investice bylo, aby investice uspokojili existující SOLVENTNÍ poptávku…. viz mapka s přehledem železničních tratí s vyčerpanou kapacitou https://www.mdcr.cz/getattachment/Dokumenty/Veda-a-vyzkum/Certifikovane-metodiky/Zeleznicni-metodiky/Optimalizace-vyuziti-trati-s-vycerpanou-kapacitou/Optimalizace-vyuziti-trati-s-vycerpanou-kapacitou.pdf.aspx To klíčové je: Kdy se nádražáci objedou bez dotací? Neboť peníze na dotace nádražákům došly. Už před lety. A asi z jakéhosi fanfaronství jsme si půjčovali každoročně ty desítky miliard, aby štědré dotace umožnily, že pár tisíc… Číst vice »

noerf

Úsek od severní zastávky po Nemanice již má také pravomocné územní rozhodnutí?

noerf

Děkuji za info. Zřejmě jsem to přehlédl.