Plány s Tourbusem? Rozvoj Rosické, pozemky v prostoru nového nádraží i ponechání dopravce

Modernizované autobusové nádraží Zvonařka v Brně. Foto: BustecModernizované autobusové nádraží Zvonařka v Brně. Foto: Bustec

Křetínského firma nechce z Tourbusu budovat velkého dopravce, autobusové nádraží Zvonařka dál zůstane.

Společnost EP Real Estate poprvé od ovládnutí společnosti Tourbus konkretizovala své plány, které nákupem dopravce a současně majitele desítek tisíc metrů čtverečních pozemků v oblasti budoucího nového hlavního nádraží v Brně má.

Podle místopředsedy představenstva EP Real Estate Jiřího Nováčka přinese nákup Tourbusu spojení průmyslového pohledu s nemovitostním. „Jde o pozemky, u kterých může dojít k velké proměně celého území,“ uvedl Nováček v rozhovoru pro deník Zdopravy.cz.

Firma z portfolia Daniela Křetínského v Brně získala zhruba 42 tisíc metrů čtverečních pozemků. Jde o areál autobusového nádraží Zvonařka a nedaleké pozemky představující zázemí dopravce Tourbus v Rosické ulici. Ty zasahují částečně i do polohy budoucího hlavního nádraží. Zatímco předchozí majitelé Tourbusu těžko nacházeli společnou řeč s vedením Brna, nový vlastník Tourbusu vidí plány na novou stanici jako velký impuls k rozvoji. Ve hře je tak vymístění garáží a dalších zázemí do jiné části města.

V případě autobusového nádraží Zvonařka zatím noví majitelé s budovou nemohou několik dalších let kvůli evropské dotaci na opravu nic dělat. V dalších plánech je ale například proměna zázemí do podobného konceptu, jaký vznikl nedávno v Bratislavě: umístění pod obchodním centrem. „Zvonařka bude dál sloužit jako autobusové nádraží,“ potvrdil Nováček.

Žádné protežování SOR

Nákupem Tourbusu vstoupil EP Real Estate také poprvé do segmentu autobusových dopravců. Dostává se tak do nezvyklé situace, kdy výrobce autobusů SOR bude mít stejného koncového majitele jako dopravce. „Byznys dopravce vnímáme jako novou příležitost. Nechystáme ale současně budování velké firmy na autobusovou dopravu, která by konkurovala našim důležitým zákazníkům v případě SOR Libchavy,“ dodal Nováček. Nechtějí současně protežovat SOR jako exkluzivního dodavatele autobusů pro Tourbus. Dopravce má několik smluv na provoz regionální autobusové dopravy v Jihomoravském kraji, provozuje také některé komerční linky. Podle Nováčka firma zvažuje další působení v segmentu zájezdové dopravy,  který utrpěl kvůli pandemii největší škody.

EP Real Eastate se stal jediným akcionářem Tourbusu loni těsně před Vánoci. Akcionáři Tourbusu bylo několik jeho manažerů.

Tagy Autobusové nádraží Zvonařka Tourbus ÚAN Zvonařka
7 komentářů