Plány na lanovku do Bohnic míří do šuplíku, ministerstvo potvrdilo verdikt magistrátu

DPP se nyní soustředí na stavbu tramvajové trati do Bohnic.
Ministerstvo životního prostředí (MŽP) nezrušilo rozhodnutí pražského magistrátu, který odmítl stavbu lanovky z Podbaby do Bohnic kvůli „významnému zásahu do znaků a hodnot krajinného rázu Trojské kotliny“.
O vyjádření ministerstva informoval Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) na sociálních sítích. Na úřad se obrátil DPP s žádostí o přezkum rozhodnutí odboru ochrany životního prostředí pražského magistrátu.
„MŽP provedlo posouzení a neshledalo důvody pro zrušení či změnu vydaného závazného stanoviska MHMP odboru životního prostředí. Projekt lanovky Podbaba – Troja – Bohnice tak definitivně odkládáme do šuplíku. Naopak se můžeme naplno věnovat přípravě projektu nové tramvajové trati Podbaba – Troja – Bohnice,“ uvedl DPP na svých stránkách.
Scheinherr dál bojuje za lanovku do Bohnic. Chce zvrátit odmítavé stanovisko
Projekt lanovky byl v procesu posuzování vlivů na okolí od loňského září. První zádrhel přitom nastal už v říjnu, kdy dala lanovce negativní stanovisko městská část Praha 6. V plánech jí totiž chybělo parkoviště a pěší vazby. Proti se vyslovila i radnice v Troji, která chtěla revidovat velikost mezistanice, kde bude podle ní vykáceno příliš mnoho stromů. Nepřijatelné pro ni bylo také vedení lanovky v přírodním parku Drahaň-Troja.
Město Praha označovalo lanovku za nejlepší řešení propojení Prahy 6 a Prahy 8, a to do doby, než obě části ve vzdálené budoucnosti propojí tramvajová trať. Lanovka se třemi stanicemi (v Podbabě, Troji a Bohnicích) a pěti pylony měla mít délku 2,3 kilometru.
Lanovku navrhlo londýnské studio William Matthews Associates, stavět se měla dle dokumentace EIA v letech 2025 až 2027.