Plány na lanovku do Bohnic míří do šuplíku, ministerstvo potvrdilo verdikt magistrátu
Lanovka Podbaba - Bohnice, vizualizace. Pramen: DPP
DPP se nyní soustředí na stavbu tramvajové trati do Bohnic.
DPP se nyní soustředí na stavbu tramvajové trati do Bohnic.
Když už nějakou bizarnost, tak navrhuji obojživelný autobus, co existuje v Paříži. Stačilo by postavit na obou březích sjezdové/výjezdové rampy a napojení na stávající silniční síť. Nechápu, jak může lanovka ještě podstatně zhoršit krajinný ráz Vltavského údolí, spíše naopak. Snad se dočkáme doby, kdy bude ÚĆOV zrušena, nebo alespoň zakrytá v podzemí..
Díky bohu že zdravý selský rozum zvítězil. Ta lanovková fantasmagorie je konečně v propadlišti dějin a může se dělat na tom na čem se mělo pracovat od začátku a to tramvajová trať z Podbaby do Bohnic.
Jak chtějí dostat tramvaj z Troje do Bohnic? To jí zkombinují se zubačkou? Jinak nevím jak se do toho kopce kde mají problém se vyškrábat i autobusy vyšplhá. A silně pochybuju, že by tramvajová trať byla menším zásahem do krajinného rázu než jedna budova mezistanice ,5 stožárů a 6 lan lanovky!!
Neni nic znytecnejsiho nez lanovka bez sjezdovky.
Konec lanovky je super, ted jeste za jakoukoli cenu zabranit vzniku tramvajove trate. Ostatne ta s koncem lanovky ztratila jakykoli racionalni smysl, autobusova doprava funguje na vybornou, netreba nic menit.
A jaké výborné autobusové spojení je mezi Bohnicemi a Podbabou – Dejvice?
Ona i cesta ze zoo do Dejvic je na dlouhé lokty… 🙁
Když tak trolejubusy, ta jsou dobré do kopce.
Nedávno jsem na tiktaku koukal na italské video s plovoucími autobusy…to by Pražáky mohlo zachránit.👍
Do Bohnic lanovka nebude, ale do Bohunic (bohužel) ano …..
Jedině brod, ten ráz krajiny nenaruší.
Aspoň aby se tam dalo projet SUVkem … Kdo ho v Praze jako nemá?
A co nižší stav hladiny? Pak budou kameny tvořící brod nad hladinou, a to už by nějaké to narušení mohlo být.
Jako občanovi Prahy 6 by mně lanovka nevadila. Trojskou kotlinu przní stejně areál čistírny odpadních vod. Funkční, ale nevzhledná část Prahy. Pár lidí jezdí nyní z levého břehu Vltavy na pravý kombinací přívoz a autobus. Pár lidí používá vlak v relaci Praha 7 – Praha 6. To trolejbusy za 700 mil. Kč, megalomanský pomník pana Hřiba způsobily více škody, než užitku. Občané starých Vokovic, by mohli vyprávět, jak ta mají kolny aut celý den kvůli trolejbusům a politik Hrubeš jim vypráví jen plané sliby.
A vysvětlíte mi, jak to ty trolejbusy dělají, že jsou tam kolony?
…to je blbost…
Co na to říct… Navrhuji pro lanovku druhé a také potřebné umístění. Sídliště Barrandov – Nové Butovice. Na Barrandově se bude ještě hodně stavět, ve Stodůlkách také, obě čtvrtě nemají lepší spojení, než zajížďku přes Smíchovské Nádraží, takhle ty lidi z IAD nedostanem.
Hlavně na Nových Butovicich je Office park, pak Stodůlky…
Lidí z Barrandova nebudou jezdit kdo ví jak dlouho přes Smíchov. Pokud tyhle cíle nedá MHD do 20-30 minut, tak lidí budou jezdit autem.
Přes Smíchov je to MHD 20…30 minut. 🙂 Minibus přes Prokopské údolí by to zvládl už teď, případně dále do Stodůlek jezdí přes Řeporyje. Otázkou je výhled na lanovku z údolí. 🙂
A Suchdol už si mne ruce…
Vybírají se ta nejnákladnější řešení. Lanovku může obsloužit jen pár zaměstnanců, oproti tramvajím, kde je potřeba mnohem více lidí. Rovněž tak údržba je mnohem méně nákladná, vymění se pár opotřebovaných komponentů a jednou za čas vytahané lano, což zdaleka nestojí tolik jako výměna kolejí a údržba tramvají. To pak nelze divit, že se lítačka bude zdražovat. Tipuji, že v Praze to bude do pěti let přes 12 tisíc za rok.
Tři lidé ve stanicích, tři tramvajáci v jednu chvíli na mostě? Výměna kolejnic, výměna lana. Výměna částí kabiny, výměna částí vozu. Mně to vychází na daný úsek odhadem ne moc odlišně. Jasně, údržba mostu, větší opotřebení součástí vozů. Za to přímé spojení bez přestupu a také (kdyby to vedlo rozumnou trasou středem sídliště) pohodlnější obsluha Bohnic. Pokud bychom to posuzovali odděleně, pak je lanovka asi lepší, leč v kontextu sítě se bude lépe hodit ta tramvaj. Ostatně, lanovka mohla být i z Ohrady na Palmovku, místo opravy tratě…
Ta diskuse vůbec nestojí lanovka x tramvaj. Pokud se postaví tramvaj tak to nikomu vadit nebude a všichni budou spokojený. Ten problém je v tom že lanovka mohla být za pár let zato ta tramvaj tu nebude dřív než za 10 -20 let.
A to už se bude hlavně létat.
Haleluja
Tady je vidět nesmyslnost uvažování úředníků. Lanovka vychází nejlevněji, jak z hlediska investičního, tak i provozního, kdy se dá nastavením rychlosti regulovat kapacita. A je spojena s minimem zásahů do krajiny. Viz třeba lanovky v Alpách. Tady se budou razit tunely a stavět nákladné spojení tramvají. A ono je to stejné i s tím metrem – v Kodani je metro pod zemí jen v centru města a na okrajích jezdí po povrchu jako vlaky. U nás se staví v podzemí i na okrajích města, což je to nesmyslně drahé. A to ani nemluvím o tom, že to metro je samozřejmě… Číst vice »
To je dobrý point. Ty různé linky v rámci jedné stanice, to metro pozvedne hrozně moc a přinese hrozně variability. Škoda, že u nás je to nereálné.
A teda mít metro na povrchu by měl být standard, na černý most mohlo úplně v pohodě být. Nevadí mít na povrchu/ještě vyzvednutou dálnici skrz historické centrum, ale metro zahrabeme i na periferii. Ono nemuset vždycky zalejzat/vylejzat z tunelu by taky bylo atraktivnější
Můžete jet tramvají. Co prostupnost území? Ano, sídliště Černý Most to mohlo mít bez „obetonování“. Kodaň má metro v centru pod zemí, ale zato též pekelně hluboko. A nemá obnovené tramvaje. Nicméně Bohnice je třeba posuzovat i v kontextu – oproti šílenému „metru Ö“ může být tramvajová tangenta obsluhující již stojící sídliště (pokud by byla vedena středem) naopak šetrnější a účelnější…
Do Bohnic? Jedině expres…
Stačí vytočit 155 a uvést místo Vašeho momentálního výskytu.
Alespoň poučení pro příště. Nejdřív se informovat na dotčených městských částech a odpovědných úřadech, jestli má projekt vůbec šanci projít. A až poté vypisovat za miliony mezinárodní architektonickou soutěž.
Super, nebude narušen krásný výhled na čističku.
Dokud bude legislativně možné, že do projektů jež přesahují rámec regionu, či městské části budou moc házet vidle jedním v podstatě veta hlasem jednotlivé městské části, pidi vesnice a pod, tak ano, lanovku nepostavíme, z Bubnů se nově kvůli Praze 6 na Kladno taky nedostaneme , na VRT můžeme zapomenout a vlastně s nadsázkou na všechny stavby….protože otevření alespoň jednoho lomu na kámen v porevoluční době je taky v nedohlednu. Takhle to s tou demokracií prostě nejde a proto je Polsko dávno tam, kde je a my už mu nekoukáme ani na ty záda..
Můžu potvrdit, právě jsem ve Vratislavy a utíkají nám každým rokem…
Neplést ovšem demokracii s technokracií… Koho se to týká, nechť má slovo. Polsko bych za příklad nedával; pokud to tam takhle půjde dále, mohou se uhnat v některých oblastech i ke spálené zemi. Zase nebrat za příklad extrémy… Byť ano, mělo by se jednat věcně, jenže to by ve školách nesměla být potlačována logika a úsudek ve prospěch stádní poslušnosti (i protest může být produktem pouhé reprodukce postoje, nejen podpora).
Chtělo by to porovnat jednotlivé varianty v úrovni cen a doby realizace. Tramvaj je logicky rozumnější řešení, ale rok „2040+“ je bad. Lanovka by byla prokazatelně rychlejší řešení, i když méně systémové. Ale tento stav, kdy se z Podbaby koukáte na Bohnice, jako by to bylo za rohem a dostat se tam je na hodinu je špatně.
Rok 2040+ je naprosto logický: v Praze jsou daleko zajímavější příležitosti pro tramvajové tratě za rozumnou cenu.
Bohnice ostatně proti tramvaji dlouho bojovaly, tak není jediný důvod, proč se věnovat megadrahému řešení s estakádou a tunelem. Když už, dovede se tam tramvaj od metra v Kobylisích (v osekané podobě podle Prahy 8) a pak si řekneme, co dál.
Ta tramvaj neni vubec potreba, mela vest k lanovce, a ta nastesti nebude.
Myslím, že je lepší udělat tu trať rovnou. Blbý je postoj MČ Prahy 8, která nehájí zájmy občanů.
Naopak je haji skvele, v Bohnicich a Troji tu tramvaj nikdo nechce.
Trochu jsem si vzpomněl na Tondu Blaníka. „Kde teče beton, tam tečou miliony.“ Ta lanovka v tomto smyslu tedy neatraktivní. Nebydlím tam, lokalitu znám. Lanovka mi přijde méně hlučná, elegantní, levnější. Škoda.
Takže d519 nebude neb most přes Vltavu bude mít daleko větší zásah do krajinného rázu.
Sláva, konečně se ten nesmysl zastavil.
Ještě by to chtělo, aby někdo promehané miliony za přípravu zaplatil a vrátil do kasy.
Ty miliony se snadno ušetří tím, že se dá do šuplíku i megalomanský projekt tramvaje Podbaba-Bohnice, který stejně nemůže projít, protože zásadně naruší krajinný ráz Troje.
To má být předpokládám ironie, protože ta tramvaj má vést tunelem.
Mostem a pak tunelem 😌
Ovšem ten most má být při zemi. narozdíl např. od toho dálničního mostu na okruhu, který má být kousek severněji a který bude mnohem vyšší.
Hmm no „podplavná“ výška 7 metrů, k tomu rezerva aspoň metr na velkou vodu, nějaká konstrukční skaldba, třeba to nebude moci být prostý nosník a bude tam nějaké zavěšení mostovky, no těch 20 metrů co by měl stožár lanovky tam naskáče jedna-dvě…
Pokud si chceme představit úroveň tramvajového mostu v Podbabě, máme srovnání: tamější železniční trať. Ta bude oproti niveletě tramvajové trati ještě o několik metrů níže (současná železniční trať na náspu nad Podbabskou se dostane do zářezu). Jasné řešení „při zemi“.
Držíte se moc „při zemi“. Jestli si dobře pamatuju, povodeň 2002 znamenala +9 m. A jak se ukázalo, ještě je potřeba mít nějakou rezervu na plovoucí roští a dřevěné chatičky z Poberouní.
Tramvaj je jediné logické vyřešení tangenciální dopravy v této části Prahy, ne nějaká blbá lanovka s nutností dvou přestupů…
Žádná tramvaj z Podbaby do Bohnic teď už nemá šanci projít…
Díky bohu že je v diskuzi taky někdo se zdravým selským rozumem. Jinak tady vidím jenom … který nechápou že 20 m sloupy zničí krajinný ráz.
Pokud se někdo ohání zdravým selským rozumem, bývá to nechytrý člověk.nebo je to jen ironie?
Tenhle stát je úplně k ničemu, rozhodnutí se nedělají odborně, ale na přání. Vítejte v Rusku.
Vítejte na Ministerstvu dopravy a Správě železnic. Brno – Přerov modernizace 2 kolejky z víc jak 60 % v nové stopě, ale jen na 200 a ještě si tam budou překážet expresy a zastávkové panťáky na stejných kolejích. Vítejte na trati Praha – Kolín – Pardubice. Akorát jsme se mohli od devadesátek poučit. Ale Sosna to tak chce, tak přes to nejede vlak. Odsun nádraží v Brně. Napsáno o tom bylo mnoho. Nevím o nikdo, kdo v tom nejede a myslí si, že je to odborně správně. Kritizuje ŽESNAD i urbanisté, ale marné. Kde jsou pozemky, tak se na dobro… Číst vice »
Právě protože se s tou dvoukolejkou dlouhodobě počítá zejména pro brněnské příměstské linky a pro nákladní dopravu, tak je dimenzovaná jen na levnějších 200 km/h, kdy pro expresy ho má později nahradit VRT Haná?
Jak chcete na Praze 6 postavit železnici jinak než v tunelu?
Já teda vidím nesmyslný tunel hlavně u toho trojúhelníku na letišti
Nákladní a příměstské dopravě (zastávkové) stačí dvoukolejka na 120 vedená při obcích; vyhýbat se sídlům a uhýbat expresům bude ‚fajn’… A až expresy dostanou VRT, k čemu bude 200 mimo obce?
Prahou 6 vede železnice po povrchu a může vést dále, přinejmenším ta jedna kolej. Jo, kdyby vedle neprosadili tunel metra, pak možná, ale dva tunely? Pod tou povrchovou kolejí pak stačí druhý tunel na jednu kolej, pokud tedy tuto na povrchu „nechceme“. Obojí možno se zastávkou u starých Dejvic, které metro vynechává ve prospěch tramvaje…
Ta nová trasa obslouží většinu sídel na trase té současné. Modernizovat v 21. století trať, která spojuje Brno třeba s Vyškovem, Kroměříží a vlastně i Zlínem na maximální rychlost 120 km/h Vám přijde v pořádku? Osobně si umím představit, že by se konkrétní úseky současné jednokolejné tratě zachovaly, aby se obsloužilo i těch pár zbylých vesnic. Takže v nejhorší Praze navrhujete zbořit současnou jednokolejnou trať, na jejím místě postavit hloubený tunel a na něm postavit znovu vybudovat jednokolejnou trať v původní stopě? Nebo rovnou zdoukolejnění a elektrifikaci na povrchu ve stávající stopě? A proč vlastně? Aby mohly v Dejvicích příměstské… Číst vice »
K věci!
K věci!
K věci!Tady se o mašinkách nepíše.
Přesně naopak. Jako rozumím tomu že nemáte zdravý selský rozum a nechápete že 20 m sloupy lanovky zničí krajinný ráz. Odborníci tomu na rozdíl od vás rozuměj. Nazdar.
Neexistuje žádný způsob hromadné dopravy, který zabírá méně plochy než lanovka.
Již po xx-té se přiznávám, že jsem bývalý volič TOP 09 a po xx-té taky říkám, že tato vláda dělá snad každý den rozhodnutí, po kterých může ty strany opětovně volit pouze osoba srovnatelná s Babišovými ovečkami.
Toto rozhodnutí je formálně apolitické.
Formálně možná, fakticky je zcela neodborné.
A která že Strana má ty odborníky? A když se názor odborníků z Kloknerova ústavu nebude líbit Straně, tak …?
Kloknerovým ústavem mířím na „určitě jde opravit, dvě koleje stačí, bourají Karrlův most“ pod Výtoní.
Co to melete, jaká Strana? Lanovka nemůže žádnej krajinnej ráz narušit, protože tam žádná cenná krajina není. To je prosté fakt. Ale úředník vědomě lhal na celým lejstru a ministerstvo to teď vesele potvrdilo. Jestli si jako myslíte, že se k těm světlejm zítřkům jakože prolžem, tak to už pak nemám slov.
Intenzivně připravují tramvajovou trať? Spíš takhle to vypadá, že ani ta tramvaj neprojde – minimálně pokud nebude v Bohnicích na sídliště.
Ta určitě nemá šanci projít. Naruší krajinný ráz ještě víc než by narušila ta lanovka. Navíc se obávám, že té tramvaji také bude chybět parkoviště. Ba co je horší, aby s tím, že nějaké plánované tramvajové trati bude chybět parkoviště odteď nezamítaly všechny takové plány…
Třeba to plánované propojení na Václaváku, to je teď prakticky bez šance, na Václaváku je to s parkováním hodně špatné. Stejně tak se asi můžeme rozloučit s tramvají před Hlavním nádražím, tam taky dost těžko budou stavět k tramvaji nějaké parkoviště, leda by na to využili zbytek Sherwoodu…
Tramvaj má mít parkoviště u suchdolské a zdibské větve (nakonec u kobyliské vozovny je též místo). Do centra se má dojet tou tramvají (metrem, vlakem), ne tam na ně přestupovat.
Co to je za nesmysl že tramvajová trať která kopíruje terén poškozuje krajinný ráz víc než 20 metrové sloupy fantasmagorické lanovky?
Proč by nemohlo projít jediné logické řešení– tramvajová trať z Podbaby do Bohnic. To by už byl skutečný Kocourkov.
Proč se DPP nebrání u soudu? Když už se do toho dalo tolik peněz a úsilí, tak mi to přijde jako dost rychlé vycouvání.
Ale v každém případě rád čtu slova o intenzivní přípravě tramvajové trati. Skoro bych se v pravidelných intervalech začal na DPP dotazovat, jak ta příprava pokračuje. Trochu se bojím, abychom za 3 roky nezjistili, že jsme se od myšlenky neposunuli nikam
DPP se nebrání, protože je to zájem papalášů.
Tak pak nemá smysl stěžovat si na toho úředníka, co to formálně tím nesmyslným stanoviskem zastavil. Se tady utopilo peněz a nikomu to nevadí?
Ale má, protože je to podjatej darebák a jasnej důkaz, že úřady si délajií libovolné co je napadne a dozorový orgány jsou naprosto k ničemu.
K čemu je takovej úřad a ministerstvo? To si to rovnou můžou cucat z prstu ti papaláši a ještě ušetříme.
Hele, zrovna na úřadech obcí může být nepohodlný úředník velmi rychle odejit. Vzhledem k tomu, že se politici i DPP brání jen na oko, tak mi fakt přijde, že to vlastně nikdo nechtěl a tohle byla jen nejlepší možnost, jak to neříct přímo a umýt si nad tím ruce. Což teda ve výsledku ukazuje jen jejich neschopnost, ať už si o tom myslíme cokoliv.
Tak ať je odejit. Ať jsou odejiti všichni – když neplní svoji úlohu, tak je nepotřebujem, jen vyhazujem prachy do vzduchu a všechno zbytečně zdržujem. Pracovních příležitostí je v Praze dost, i na úřednických místech – s tím člověkem opravdu nesoucítím.
A ministerstvo že to potvrdilo? To už je tuplem mimo jakékoliv debaty.
Pokud to “nikdo nechtěl”, tak to stačilo otočit v investičním plánu.
Dpp se nebrani, protoze ten projekt nechtel a vlastne se nebrani nikdo. Jen byvalej pan radni, ktery si chtel postavit pomnik za 4mld a ted nema nic.
Protože Šurovský miluje T3
Ty už budou do té doby vyřazeny, nakonec kabiny lanovky mohly mít podobná čela, kdyby se chtělo. 🙂
Nemaj politické krytí… A to je základ… Prostě bohužel nemaj…
DPP měl projevit zdravý rozum a rovnou připravovat tramvajovou trať z Podbaby do Bohnic a nechat vymýšlení lanovkové kraviny na politicích.
Kde na světě úřady dělají politiku a mají hlavní slovo o rozvoji města? Takhle jsme si tu demokracii nepředstavoval.
Do toho eko spolky – bílé koně advokátů, kterým jdou na ruku soudy a jsou schopní potvrdit odvolání snad na pravopisné chybě a naprosto nepřehledné zákony, které vůbec neodpovídají 21. století.
Strašné, kam jsme to dopracovali 🙁
Naopak. Úřady mají být nezávislé a rozhodovat podle zákona, nikoli podle politiků.
Neprošla by varianta lanovky pro auta?
Ano, ale ne pro nákladní.
Ne hyperloop pod Vltavou by určitě prošel.
tak jo, pojďme takhle shazovat i blbou výměnu veřejného osvětlení, opravu vodovodu, nebo nedejbože výstavbu nový budovy SŽ. evidentně to rozhodutí je blbost, až to buší na vrata, ale když se to nedotáhne do totální absurdity, tak se v týhle republice nic nehne. protože s tímhle fakt středočeskou D3 nepostavíme, i kdyby čert na koze jezdil.
A chceme teda veřejnou dopravu a ohled k prostředí (který by lanovka měla), nebo dálnice s auty, nové kancelářské budovy a chátrající prázdné domy vedle? Nebo jen bezhlavě stavět???
Až se postaví dálniční síť, bude se dávno létat!
Pokud lanovka kvůli „významnému zásahu do znaků a hodnot krajinného rázu Trojské kotliny“ neprojde, ale tramvajový most projde, tak nějaká objektivita řízení se nedá už ani předstírat.
A kdo říká, že tramvaj projde? Třeba ze stejných důvodů neprojde ani ta… Zrovna v Tróji bych se ničemu nedivil. Ale v tom případě navrhuji raději zrušit i silnici a přívoz, když už, tak už…
A zakázat Vltavě měnit průtok.
No jasně most který je pár metrů nad hladinou tady srovnáváte s 20metrovýma sloupama lanovky.
A jinak jsou doma zdrávi.
Uf, hurá! Konečně se můžu přestat bát těch nechutnej obřích lan přes Vltavu. Tak snad se už brzo dočkáme nenápadné 6ti proudé lávky opodál :))
Já bych nějaký most, mezi pravým a levým břehem Vltavy(a mezi Prahou a Kralupy) celkem ocenil.
A netvrdím, že musí být přímo v Praze.
vidite a kdyz to bude pozadovat dost lidí tak mate dobrej podnikatelskej zamer… dle MD doprava vydelava, tak to bude v klidu ne???
Když ho necháte vybírat mýtné přes 50 let a neznárodníte mu to…
Vy už zase plácáte… znárodnění se ve vas vzalo kde?? kdyz ja navrhuju podnikatelske zaměry…
Jinak si teda dost nedovedu představit, že si všichni vyrábíme mobily na koleně, aby se nemusely nikam vozit. Ono to nešlo už u motyk, zdaleka ne každý okres má železnou rudu. No a Praha holt, no bude muset zpět na nějakých 1000-1500 obyvatel a na Karlův most se vstup zakáže.
Dřevo a ruda ovšem nejsou jen na opačné straně planety, lidé také ne.
Takže má být hlavně pro objezd autem? A nebude lepší, když bude v místě, kde jej užijí i ostatní? Nemusí být přece dálniční, nebo ano?