Plány možné nové vlády v dopravě? Dvouleté řidičáky jako v Rakousku, poprvé i ETCS
Čtvrtý koridor, vizualizace zastávky Eden. Autor. SŽDC
Hnutí ANO 2011 a ČSSD zveřejnily programové prohlášení chystané menšinové vlády, která chce získat důvěru Sněmovny i díky hlasům komunistů.
„která chce získat důvěru Sněmovny i díky hlasům komunistů.“
A v čem je jako problém? Na jednu stranu vybraným lidem permanentně vadí, že vláda nemá důvěru, a když ji bude mít, tak jim zase bude vadit, že je s podporou hlasy komunistů? Osobně si myslím, že s hlasy komunistů to nebude – bude to zřejmě tak, že KSČM odejde z PS a hlasovat nebude. Ještě že lidi mají tak krátkou paměť – když v roce 2006 škemral o hlasy KSČM mluvčí opozice Kalousek, tak na to už si dnes nikdo ani nevzpomene…
Rado: Možná se některé z těch věcí čtou pěkně, ale jednak realita Německa je jiná než v ČR a jednak i lokálky jsou v ČR jinak dělané, navíc si neumím představit že by se kdy zničeho nic takto postavilo nové město a neřeší to problém tratí vedoucích nikudy napojených do sebe navíc tak aby se s tím kdysi možná dobře vozilo uhlí, ale ne už lidi. Zatímco trať do Milovic může pohodlně sloužit jako S-Bahn, protože na Prahu se dá přímo (sice úrovňově křížíte, ale pořád jedete přímo), tak o cancourcích do Mochova, Kouřimi a pod. se to říct nedá.… Číst vice »
Obecné kecy, jako vždy. Něco konkrétního? D11, D35, D3, dokočení D1, IV.koridor, III.koridor na Mnichov …
Podle mnozstvi dalnic a pod-ambicioznich cilu ve vrt bych soudil ze to psal pan dr. Sosna
Tento ultrazločinec měl dávno sedět. Mafián dosazený SUDOPem.
pan VRT je asi znalec 🙂
Bohužel. Měl tu čest.
Docala me pobavilo: „Prioritou, už desítky let, zůstává kolejové napojení Letiště Václava Havla.“ Zapomneli dodat: „a jeste mnoho desitek let zustane.“
hahaha:-)
ETCS zde řešíme od roku 2010, takže zaměření po tom, co se do toho cpou miliardy je na čase 🙂
České Dráhy – štátna firma riadená politikmi musí fungovať apoliticky. To ako keby som povedal ,že trh sa má správať charitatívne… Proste nezmysel na n-tú.
Jo, podpora liberalizace je zbytečná, stačí trochu vytunit ČD. Hlavní je udržet to celé pod kontrolou státu…
„Hlavní je udržet to celé pod kontrolou státu…“
Jednoznačně ano, protože to je jediné rozumné řešení: když byl ten systém před už téměř cca 20 roky opuštěn, dopadlo to tak, jak to dopadnout muselo – a následky toho budou odstraňovány ještě mnoho let.
kdyby nepřišli soukromníci na koleje, tak by jízdenka praha-ostrava stála 2OOOkč. A vlakem by jezdili jen režijkáři………… V rozvoji dopravy se vůbec nemá zminovat čd, my pamětníci to známe- nemáme mašinu a vagony, tak tu trat zrušíme a nakonec ušetříme a budeme mět více prémií, na lidi nebereme ohled.
železničář v důchodu: Co těmi následky myslíte? To že se objevili soukromí dopravci? Nebo to že ČD nejsou schopny ani přijít do soutěží s cenou, která by zajistila dlouhodobě alespoň minimální zisk, přestože na začátku vstupovaly s obrovským kapitálem vozidel? Nezlobte se to že se teď vyhrabaly do mírného zisku, po takové době, je spíše náhoda, navíc celé ty čachry s pozemky a budovami jsou divné. Když se to dělilo na infrastrukturu a vlaky, tak měly být převedeny rovnou pozemky a nádraží. Být ČD normální akciovkou na burze tak jejich akcie budou stát tak deset haléřů. Možná by jim zobchodování… Číst vice »
Pořád se bude držet spousta zbytečných lokálek, které na západě dávno nejsou a bylo by mnohem lepší z nich udělat cyklostezku? Třetina sítě vůbec není potřeba. Stojí nás 40% prostředků na železnici a odehrajou se na ní 3% výkonů na železnici. Např. takové lokálky přes Hrochův Týnec, k čemu jsou vůbec dobré? Nebo k čemu se drží Rožmitál vlakem? K čemu je úsek z Mníšku na Dobříš? Do Sedlčan také vozíme vzduch. Trochu smysl má Vlašim, tu beru, ale dál je to opět vzduchovozič, kde by mohla být krásná cyklostezka s mnohem větším využitím. Takovýchto lokálek se najdou kvanta. Proč… Číst vice »
Přesně tak. Ale ten řev, který by nastal od nesvéprávných šotoušků. Vzpomeňte na východ Čech v nedávné době.
Jo, železnici je potřeba postupně utlumit a zrušit, máte recht. Je potřeba toho co nejvíc dostat na silnice. 🙂
Pro tunela a podobných- nemáte pravdu.
František: Dostat vzduch, který se celodenně vozí některými lokálkami z kolejí na silnice snad nevadí, ne?
Petr R., František; Tak si laskavě vezměte rychlostní mapy. Podívejte se pak jaká sídla ty tratě spojují… To Vám nepřijde jako plýtvání? K čemu jsou takové lokálky jako trať do Lanškrouna, Nového Jičína? Nezlobte se, lépe o obsloužíte autobusem ke koridoru. K čemu jsou tratě po kterých jezdí škuafon, Vmax není ani 80km/h a na konci tratě ani není pořádný cíl pro cestující? Jezdí po tom alespoň pořádně nákladní doprava? Těžko. Bylo by lepší prostředky směřovat k opravám hlavních tratí, dále tratí spojujících větší sídla (např. celá trať Břeclav – Znojmo), tratí s potenciálem alespoň po část roku (Šumperk –… Číst vice »
Kecy koridory mají 1500km zbytek je ostatní – 8000. A jde do toho na km směšné množství peněz na ten poměr.
Zrušením byste zničil ty obce. Tak ti lidi mají pravidelnou univerzální (včetně zavazade a kol) taktovou dopravu (většinou . až na šaškokraje)
Včetně kol. A lokálky, příměstské a vůbec nižší vlaky v ČR jsou využívané. A dělají možná mnohem víc pasažérů než dálkové relace Ostrava Praha. Praha Brno.
Tak zrušme úplně vlaky. Můžete všichni sedět na zadnici v Praze. Kam byste jezdili přece..
KS? Nový Jičín? 50 000 Obyvatel? Si děláte srandu? S napojením na koridor? Už tak stačí, že kreténi zrušili druhou stranu na Valašské Meziříčí, Frenštát, Rožnov atd.. Všechno desetitisícová města. Autobusy nechce nikdo jezdit mimo dálnice – počet cestujících klesá – je to cesta k úpadku. Třeba Budišov nad Budišovkou – významný výrobce. vlaky jezdí od rána s periodou 2 hodiny. Autobusy na Opavu ráno, v poledne a večer. Pokud chcete pokračovat v Sudetizaci a Pragocentralizaci -prosím. Navíc na ty vlaky půjde dát automat. Budou jezdit samy. A ty tratě téměř nic nechcou. Když vezmete, že dokážou jezdit 50 let… Číst vice »
Jan: A kolik k tomu mají hlavní tratě? Dalších 1500? Dobře, uznávám že jsem se s N. Jičínem spletl, samozřejmě že to by se nemělo potom při finálním rozhodnutí stát, ale asi víte kam mířím, ne? Pokud je to opravdu něco co má potenciál fungovat jako S-bahn, pokud to má dostatečnou rychlost etc. tak to využívat lidé budou, ale pokud to co ta lokálka zvládne lépe autobus, není důvod je udržovat. Respektive platit dopravu na takové trati kde to předjedete pomalu na kole, nemá smysl. Pokud je někde špatné spojení autobusem, je to problém integrátora dopravy, zkuste napsat tomu, pokud… Číst vice »
František a jiní šotoušci: Regionální železnice nemá z pohledu celkových výkonů žádný význam. Když někde projede 5000 aut za den, myslíte, že těch 20, co uberou motoráčky na těch nejzoufalejších tratích, hraje nějakou roli? 🙂 Ty může v klidu nahradit autobus. Už byl vynalezen. I po zrušení 1/3 železniční sítě byste tady měl jednu z nejhustších sítí osobních vlaků na světě, tak se hoďte do klidu.
tratí s potenciálem alespoň po část roku (Šumperk – Kouty)…
A jaký potenciál by ta trať měla, kdyby si ji po povodních 1997 nevzalo sdružení obcí pod patronát a neobnovily by jí? Totéž kdysi vojenská vlečka do Milovic, pražskej Semmering, Vlašimka i Sedlčanka a mnoho dalších, kterým hrozilo zrušení či odprodej do soukromích rukou bez jakýchkoliv podmínek.
Tunel je jen další ptákostraník z devadesátek.
samozřejmě do soukromých rukou 🙂
ApolloXI. No zničená trať asi nulový, ale jaké byly objemy cestujících před tím? Je ovšem zcela v pořádku že danou trať se rozhodly místní obce převzít, protože se rozhodly na ní postavit dopravní systém, obdivuhodné na tom je to že i dovedli k elektrizaci, za to jim patří obdiv. Situaci na zbylých neznám, o semeringu jsem něco zaslechl, ale příliš málo abych si troufl o něm mluvit. Ovšem jiste existují metodiky kterými lze potenciál zjistit. Napadá mne že můžeme třeba vyjít z předpokládaných jízdních dob po rekonstrukci a počtu obyvatel kolem dráhy, dále pak ze sklonových poměrů a možnosti na… Číst vice »
Re. Tunel Jsou lokálky kterým nepomůže ani svěcená voda a jsou lokálky, které mají potenciál. Zatímco do přelomu tisíciletí se v Německu každým rokem zavíraly lokálky jak na běžícím pásu, posledních 10 -15let, zde můžeme pozorovat něco jiného. Každým rokem se sice uvede nějaká trať do klidu ( stillgelegt) ale další minimálně dvě až tři se obnoví. K tomu ještě se na dalších pár desítkach kilometrů přidá druhá, třetí nebo čtvrtá kolej anebo se otevře zbrusu nová trať nebo spojovací úsek. Základním stavebním prvkem pro lokálku je, vyzískat z ní možné maximum co může nabídnout. A to ve všech rovinách.… Číst vice »
ApolloXI.
Hezká demago, když mezi tratě s potenciálem zamícháte schválně trať bez potenciálu a tváříte se, že nevidíte rozdíl. 🙂 Víte, kde je v Sedlčanech nádraží? A kde je město? Ten vlak je úplně k ničemu a v průměru doveze do Olbramovic 5 lidí. Vlašimka od Vlašimi dál taky vozí jen vzduch. Proč asi? Nápověda zní stejně… koukněte. kde je nádraží. Pro místní je mnohem výhodnější autobus. Z obou tratí by mohly být krásné a mnohem užitečnější cyklostezky. (u Vlašimky samozřejmě jen z úseku Vlašim-Trhový Štěpánov)
Rado: Co to píšete za nesmysly? V Německu se lokálky typu Dobříška, Sedlčanka, Rožmitál a takové rozhodně neobnovují. Investice do lokálek s potenciálem jsou možné, ale nějaké modernizace lokálek vozících pod 500 lidí denně jsou z říše snů. A my tu mnáme lokálky, co vozí stěží 100 lidí denně! >ještě neznamená, že tam za deset let nebude sídliště pro 20tis. obyvatel a na druhé straně průmyslová zóna Jasně, všude vyrostou velké sídliště a průmyslové zóny a zrovna kolem lokálek, dálnice už jsou nuda a ze hry. 😀 Z Dobříše do centra Prahy i průmyslového parku v H. Počernicích se autem… Číst vice »
Re. Tunel Vy musíte být určitě ministerský úředník kterému zdrhla žena s ajznboňákem. 🙂 Navíc naprosto nevzdělaný v dopravním oboru, a už vůbec nemáte globální přehled. (tedy ideální adept na funkci vysokého úředníka v dopravě v čr) V Německu žijí i pracuji, a to co jsem napsal ( o reaktivaci tratí), za tím si stojím. Autobusem z Dobříše a pak do Počernic metrem. Vtipný a demagogický zároveň. To co jsem popsal výše o městu a jeho aglomeraci, jako organismu který se vyvíjí, je dlouhodobá práce. Nikdo to nemůže chtít hned. Prostředky (dotace) se prošustrovali na hlouposti, místo toho aby se… Číst vice »
Však já jsem pro německý přístup taky. Pro začátek bych zrušit ty tratě co mají pod 1000 lidí denně, jako se to zrušilo tam. Můžete uvést příklady jaké tratě s trasováním alá Dobříš či Sedlčany se tam reaktivovaly? 🙂 Zatím tu akorát plácáte páté přes deváté…. tyto tratě bez rozsáhlých přeložek (cca 90%) prostě nezrychlíte. Kde v německu se přeložkovaly podobné tratě? Nezvdělaný v obrou jste spíše vy, protože tu plácáte páté přes deváté a jde čistě o vaše šotosny, které nepodkládáte jediným racionálním argumentem. Místo důkazů pro svá tvrzení, tu akorát vykřikujete, že žijete v Německu a něco o… Číst vice »
Re. Tunel
Re. Tunel DEUTSCHLAND SCHIENENVERKEHR Bahn will stillgelegte Strecken reaktivieren Veröffentlicht am 06.04.2016 Von Matthias Kamann Politikredakteur Tausende von Schienenkilometern hat der Staatskonzern in den letzten Jahrzehnten stillgelegt. Jetzt will die Bahn eine Reaktivierung der alten Strecken prüfen. Das Geld jedoch sollen andere geben. Zum Erfolgsmodell wurde die Eisenbahn-Renaissance auf Usedom. Seit im Juni 1995 die Usedomer Bäderbahn den Betrieb der alten, zum Teil schon stillgelegten Strecke übernahm, haben sich die Fahrgastzahlen mehr als verzehnfacht. Aber nicht nur auf der Ostsee-Insel hat sich die Reaktivierung einer alten Bahnstrecke gelohnt. Um 300 Prozent sind in Baden-Württemberg die Fahrgastzahlen zwischen Böblingen und Dettenhausen… Číst vice »
Programové prohlášení ve stručnosti: Socialismus na železnici udržíme.
Trefně řečeno. Ono co čekat od ČSSD… Moje očekávání je, že ta vláda stejně dlouho nevydrží a zkraje 2019 budou stejně volby…