Planá nad Lužnicí má nový most za 222 milionů
Nový most přes Lužnici v Plané nad Lužnicí. Pramen: Jihočeský kraj
Vedení plynu, kanalizace, vodovodu i silové kabely byly zabudovány pod říční dno.
Vedení plynu, kanalizace, vodovodu i silové kabely byly zabudovány pod říční dno.
Ten most je tak úzkej, že na něm nemůže být prostřední dělicí čára?
Ten most je širokej akorát…
Asi ano. A první věc, co mě napadla je jestli se podobné stavby nemůžou už udělat o ten metr, dva širší, když už se dělaj…
Přes Planou jezdím denně a kdo tudy nejezdí neumí si představit, jaké peklo byl ted průjezd městem, kolik bouraček atd se tam stalo…nevím komu poděkovat, ale děkujeme , že to peklo je už pryč
Subtilní konstrukci si tedy já představuji úplně jinak.
V čem je most naopak naprosto tradiční je to, že se při jeho stavbě kašlalo na chodce a cyklisty. V místě stavby byla uzavřena stezka pro chodce a cyklisty podél Lužnice, přičemž to nebylo předem nijak označeno – takže chodec došel nebo cyklista dojel až k uzávěře kvůli stavbě, tam se dozvěděl, že je průchod/průjezd uzavřen, a musel se vrátit čtyři sta metrů a na vlastní pěst hledat, kudy stavbu obejít/objet.
Ono by asi bylo nejlepší postavit lávku tady: https://mapy.cz/s/cupakehana
Jsem se té barvy skoro až lekl. 😂
Barva je naprosto diletantským dílem , myslím , že projektantem byl PONTEX. Prostě stále se u nás šíří nevkus. Skutečně není možné toto zastavit ????
Jaká barva je tedy vhodná?
Žádná, každá bude špatně. Trefil jsem se?
I ta „žádná“ je špatně. 🙂
Viz komentář výše.
Barva, která by zapadla do okolí a okolní krajiny. Tak třeba Trojský most nebo Apollo v Bratislavě jsou bílé, na severní tangentě v Č.B. bude zelený, jsou mosty třeba se žlutým zábradlím, ale tak velká plocha bývá bílá. Dovedu si představit i jiné barvy, ….., jediná, která se nehodí je právě ta modrá s nepatrným (to zřejmě nepoznáte) s mírným nádechem do fialova.
Barvu casto urcuje investor, respektive spravce.
Barvu vždy navrhuje projektant, je to neoddělitelná součást projektu.
Barvu (jako protikorozní úpravu) navrhuje každý projektant, jen investor si určuje nátěrový systém a odstín té barvy. Maximálně do odstínu může ještě kecat nějaký architekt.
Investor rozhodně neurčuje nátěrový systém, pak by nebylo jasné, kdo za to nese zodpovědnost.
„Oproti standardu jsou také mnohem nižší. Celková konstrukce mostu je díky tomu pocitově subtilnější a nový most krásně zapadne do okolní krajiny“
Jen teda ten výrazný modrý odstín zapadnutí mostu do krajiny moc neprospívá.
To jste řekl moc diplomaticky, je to jako pěst na oko.
Prostě RAL 5017 nebo RAL 6018, nic jiného na silniční mosty neexistuje. 😀
Most za 222 milionů? A kdeže to je? Jo v jižních Čechách, tak to pak jo. 🙂
Nechápu co má tohle být za irelevantní blbost, ano, Praha je drahá, ale jižní Čechy jsou zas známé vyhazováním veřejných peněz
Ne naopak, my umíme investovat do budoucnosti
Hmmm…
Technologickou zajímavostí, že trubky a elektriku dali pod říční dno. Čili každá případná oprava bude násobně dražší.
Jó JČ, tam se prachy točí…
Kdežto Praha veřejné peníze váží „na lékárenských vahách“ to je jasné 🙂
No a když nemáš na banány nekupuj si opici… 🙂
Řekl bych že je tady spousta takových, kteří by ho postavili za cenu 5 autobusů a z nosníků maximálně dvoucentimetrových. Kdyby se dokázali shodnout na barvě…
Ale tak cena může být. Ale ta doba výstavby! Za stejný čas postavili Rusové Kerčský most na Krym. A to nemluvím o Číňanech, kteří za takovou dobu postaví most přes ještě širší mořskou úžinu. Nebo o Japoncích, kteří opravili dálnici (včetně toho, že část vozovky spadla směrem k moři, ne-li přímo do moře) po zemětřesení v řádu dnů.
To s mostem nesouvisí.
Ale když už, kam jste vlezl? Vietnamská večerka?