Plán na železniční muzeum z bývalé výtopny v Chocni stagnuje, řeší se památková ochrana
Výtopna Choceň. Pramen: Youtube
Klub přátel kolejových vozidel Brno, který chce z výtopny v Chocni vytvořit železniční muzeum, se svým plánem za rok příliš
Buďme rádi za to, že jsou takoví nadšenci mezi námi. Držím palce, aby se situace vyřešila a historická budova dále sloužila.
Jako v Ústí? Tolik řevu, budova se zachránila, myslím, že se musela snížit i maximální rychlost, aby to vyšlo, a co z toho teď mají? Budova zeje prázdnotou.
Ano, v každé stanici muzeum = hromady šrotů, viz Smíchov…
Fandím Klubu přátel kolejových vozidel Brno, aby se jim co nejdříve podařilo najít nové místo. Byť Choceň je pro brňáky trochu z ruky. To stávající depo u Dolního nádraží musí již brzo opustit v souvislosti s modernizaci železničního uzlu Brno.
A jak se tam budou dostávat, až bude v Chocni výhradní provoz pod ETCS?
Ja mam pocit, ze Museum zeleznice je v Cechaj na kazde stanici. Spina, stare lokomotivy, vlaky. divny lidi
A právě lidem jako jste vy, by měla muzea připomínat historický význam naší techniky a tehdejší vyspělosti naší země.
Vadí vám špína? Tak se zapojte na bezplatný úklid ve svém volném čase. Co byste neudělal pro své okolí. Somráky vyženete koštětem.
Místní kolegové tam jezdí zbrojit za trest! A jsou skutečně vééééélmi rááádi.
Nech si ho urobia v staničnej budove v Ústí nad Orlicí. Aj nejaké koľaje na exponáty by sa do toho hluchého priestoru za budovou nechali položiť.
Hmm, kdyby se to dalo odhlučnit, aby to našlo využití také jako koncertní síň… Londýnský Roundhouse, semka mířím. Pár parních mašin po stranách by nikomu nevadilo, Choceň není Londýn, aby byl potřeba každý metr čtvereční. Choceň je možná malá, ale v okolí žije nemálo lidí a nádraží je co by trsátkem/paličkou dohodil.
Přemuzeování… Pokud si všichni najdou své tahouny, návštěvníky a způsob financování, nemá smysl to řešit – každý si může udělat muzeum čeho chce a kde chce.
A ještě lehké hnidopišství: StEG nebyla v době výstavby depa, resp. dráhy Choceň-Meziměstí, žádnými „rakouskouherskými státními drahami“ (nic takového ani nikdy neexistovalo), ale privátním podnikem.
To ano, ale komplikovat modernizaci, protože se rozhodli udělat to zrovna v depu, které mělo jít k zemi? Jistě to není jediná volná budova v širokém okolí.
Rozhodně nejsem fanoušek zachovávání všeho, co kdy bylo postaveno, na věčné časy. Nevím, jaké jsou varianty modernizace trati směr Hradec, k budově depa žádné citové vazby nemám a kdyby jí někdo chtěl zbourat, je mi to fuk. Reagoval jsem čistě na to „přemuzeování“ ve smyslu „nelze nikomu bránit v založení muzea“, ale zároveň si myslím, že „když si někdo založí muzeum, není někdo druhý povinen mu prodat svou budovu pro jeho muzeum“.
no jo, ale udělat železniční muzeum v kravíně není zrovna to nejlepší …
Jinak souhlasím s názorem, že tu za chvíli budeme mít přemuzeováno, zde zachránit depo, tamhle zachránit depo pro muzeum. Tímto stylem nebudeme mít v budoucnu místo, kde stavět, když vše bude památkově chráněno. A myslím si, že modernizace by zde měla mít přednost.
Díky za každé oživení opuštěných dep a záchranou před demolicí. Ale nebude už u nás nějak přemuzeováno? Myslím si že na tak malou zemi jako Česko je podobných muzeí docela dost. Pak mohou ztrácet na atraktivitě. Máme tady Lužnou, Jaroměř, Zdice, veřejnosti je přístupný depozitář v Chomutově, plánuje se Masarička a nevím v jak často se zpřístupňuje expozice v Olomouci, nebo v Turnově.
Ty vole, Masar i čka, to už vypovídá o všem…
Tomáš Haryk Masařík 🙂
Škoda, žeb ještě neumřel Cimrman.
na té Masaryčce je to óbrkravina…
Divím se, že si toho 10 let (od modernizace stanice Choceň) nikdo nevšiml. Jen mě připadá, že železniční spolky rozmělňujou svoje aktivity (a i peníze) na spoustu projektů.
Tady je potřeba udělat nadjezd/podjezd.
Ale taky jsem viděl v nějakém starém územním plánu Chocně takovéto zapojení tratě od Týniště: https://mapy.cz/s/ralahevoda
To zapojení to je pěkná kravina když vezmu jaké tam je převyšení
A jaké?
Bylo by to tunelem a to včetně tunelu (alespoň hloubeného) pod tou silnicí.