PKP Intercity slibuje rok dalších velkých investic do nových vozidel

Nová jednotka Stadler Flirt pro PKP Intercity. Foto: PKP IntercityNová jednotka Stadler Flirt pro PKP Intercity. Foto: PKP Intercity

Kromě modernizace starších vozů dopravce výrazně investuje do nových vozidel a lokomotiv.

13 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Michal82

Těch 38 dvoupodlažních souprav bude na dálkové spoje? Nevíte někdo? Díky

Kubrt

PKP IC zmiňuje Varšava-Lodž a Katovice-Krakov.

Šotouš

Tak snad se už vyřadí ty nebohé vozy na EC Sobieski a tady těch EC z Polska směrem do Vídně.

jal

Co je na nich špatného?
—–
Ale je vidět, že Polsku můžeme závidět nejen levnější skoro všechno…

Ic540

Je fakt že loni tři jízdy Svinov Břeclav a jedna Svinov Vídeň přinesla i pro mě nepříjemné překvapení. Prosezené sedačky v otevřeném voze. Upadlé dveře od kupé a celková zašlost interiéru. Ale Polsko jede jak co se týká infrastruktury i nových vlaků a vlastně i v obnovování tratí to se musí uznat. Takže držím palce a nových vlaků a jednotek ať je co nejvíce…👍

VojtaDrevik

Ale když to porovnáte s ČD, tak zjistíte, že PKP obnovuje méně, protože my jsme asi tak 4x menší země s přibližně podobnou hustotou žel, sítě. Takže na 450 vozů bychom my měli 112 vozů pro dálkovou dopravu kterých budeme mít 180. A takhle bych mohl pokračovat. Třeba Vectrony

Daniel Jablonecký

S tou podobnou hustotou žel. sítě nesouhlasím, ale jinak ano. Je potřeba se na to dívat optikou velikosti země a při srovnávání s ČR použít koeficient cca 0,25, maximálně 0,30.

Ic540

Já to bral obecně. Hlavně přejícně.
Třeba nedávno pořídili 20 pendolin.

U nás to jde tak průběžně s tou obnovou.
No taky pomalu.
Kdyby se nepochlapily s objednávkou nových vlaků třebas kraje. Tak těch 180 vozů na kolejích zapadne…

Polsko se jednu dobu zcela jako by zcela zastavilo s železniční dopravou.
Za to teď jedou na plný plyn a my paběrkujeme.

Uznávám dá se na to dívat i jinými pohledy. Třeba čísly…

Daniel Jablonecký

Nevím, jestli paběrkujeme. Až se tady objeví 180 vagonů ComfortJet, tak dojde ke skokovému zvýšení kvality dálkové dopravy. A pokud bychom to vztáhli na velikost Polska, tak je to podobné, jako by tam najednou začalo jezdit cca 700 zcela nových (ne rekonstruovaných) vozů.

Kleist

180 vagónů comfortjet = 20 devítivozovích netrakčních jednotek 😉

Daniel Jablonecký

Ano. Přesně 20.

Ondra L.

Spis by se melo prepocitavat na pocet spoju nez velikost uzemi. Predpokladam, ze tam jezdi mene spoju ale delsi trasy nez u nas, takze to prepocitavani na velikost uzemi bude zkreslovat.

Petr

Jsem stejného názoru, ale však už PKP IC dali do provozu celou zakázku 81 nových vozů, z nichž mají jezdit právě na trase Gdynia/Warszawa/Katowice – Wien … ale zatím jezdí stále ty hrozné polské vagóny – prosezené (jak píšete výše), už něco pamatují, takové zašlé. Ve velkoprostorovém vozu málokdy najdete dokonce zásuvku … takže už by byl nejvyšší čas na změnu … ALE ví někdo, kdo budou jezdit na trase Ex4 ty nové vagóny ???