PKP Intercity slibuje rok dalších velkých investic do nových vozidel
Nová jednotka Stadler Flirt pro PKP Intercity. Foto: PKP Intercity
Kromě modernizace starších vozů dopravce výrazně investuje do nových vozidel a lokomotiv.
Těch 38 dvoupodlažních souprav bude na dálkové spoje? Nevíte někdo? Díky
PKP IC zmiňuje Varšava-Lodž a Katovice-Krakov.
Tak snad se už vyřadí ty nebohé vozy na EC Sobieski a tady těch EC z Polska směrem do Vídně.
Co je na nich špatného?
—–
Ale je vidět, že Polsku můžeme závidět nejen levnější skoro všechno…
Je fakt že loni tři jízdy Svinov Břeclav a jedna Svinov Vídeň přinesla i pro mě nepříjemné překvapení. Prosezené sedačky v otevřeném voze. Upadlé dveře od kupé a celková zašlost interiéru. Ale Polsko jede jak co se týká infrastruktury i nových vlaků a vlastně i v obnovování tratí to se musí uznat. Takže držím palce a nových vlaků a jednotek ať je co nejvíce…👍
Ale když to porovnáte s ČD, tak zjistíte, že PKP obnovuje méně, protože my jsme asi tak 4x menší země s přibližně podobnou hustotou žel, sítě. Takže na 450 vozů bychom my měli 112 vozů pro dálkovou dopravu kterých budeme mít 180. A takhle bych mohl pokračovat. Třeba Vectrony
S tou podobnou hustotou žel. sítě nesouhlasím, ale jinak ano. Je potřeba se na to dívat optikou velikosti země a při srovnávání s ČR použít koeficient cca 0,25, maximálně 0,30.
Já to bral obecně. Hlavně přejícně.
Třeba nedávno pořídili 20 pendolin.
U nás to jde tak průběžně s tou obnovou.
No taky pomalu.
Kdyby se nepochlapily s objednávkou nových vlaků třebas kraje. Tak těch 180 vozů na kolejích zapadne…
Polsko se jednu dobu zcela jako by zcela zastavilo s železniční dopravou.
Za to teď jedou na plný plyn a my paběrkujeme.
Uznávám dá se na to dívat i jinými pohledy. Třeba čísly…
Nevím, jestli paběrkujeme. Až se tady objeví 180 vagonů ComfortJet, tak dojde ke skokovému zvýšení kvality dálkové dopravy. A pokud bychom to vztáhli na velikost Polska, tak je to podobné, jako by tam najednou začalo jezdit cca 700 zcela nových (ne rekonstruovaných) vozů.
180 vagónů comfortjet = 20 devítivozovích netrakčních jednotek 😉
Ano. Přesně 20.
Spis by se melo prepocitavat na pocet spoju nez velikost uzemi. Predpokladam, ze tam jezdi mene spoju ale delsi trasy nez u nas, takze to prepocitavani na velikost uzemi bude zkreslovat.
Jsem stejného názoru, ale však už PKP IC dali do provozu celou zakázku 81 nových vozů, z nichž mají jezdit právě na trase Gdynia/Warszawa/Katowice – Wien … ale zatím jezdí stále ty hrozné polské vagóny – prosezené (jak píšete výše), už něco pamatují, takové zašlé. Ve velkoprostorovém vozu málokdy najdete dokonce zásuvku … takže už by byl nejvyšší čas na změnu … ALE ví někdo, kdo budou jezdit na trase Ex4 ty nové vagóny ???