PKP Intercity slibuje rok dalších velkých investic do nových vozidel

Nová jednotka Stadler Flirt pro PKP Intercity. Foto: PKP IntercityNová jednotka Stadler Flirt pro PKP Intercity. Foto: PKP Intercity

Kromě modernizace starších vozů dopravce výrazně investuje do nových vozidel a lokomotiv.

Polský státní dopravce chce i letos pokračovat v rozsáhlém modernizačním programu svých vlaků. Kromě pokračování již dříve vysoutěžených zakázek by letos měli být známi i vítězové nových soutěží.

Jasno má být letos o největší zakázce v historii dopravce na dodávku až 450 nových osobních vozů. „Dodávka nových vozidel přinese do dálkové dopravy novou kvalitu. Jak z hlediska technického řešení, tak designu,“ uvedl dopravce.

PKP Intercity loni výrazně investoval do nových vozidel a zlepšení komfortu. Loni v závěru roku převzal první dvě z dvanácti objednaných jednotek Stadler Flirt, letos odebere zbývajících deset. Zakázka má hodnotu přes miliardu zlotých. Má dojít k dokončení modernizace čtrnácti jednotek ED74.

Během prvního čtvrtletí má být dokončena i zakázka nových lokomotiv pro posun od CZ LOKO.

Novinkou ve flotile budou první z deseti vícesystémových lokomotiv od Newagu. Jsou postaveny na rychlost až 200 km/h, budou mít schválení pro šest evropských zemí včetně provozu v Česku. Dále má dopravce s Newagem v prvním čtvrtletí podepsat smlouvu na dodávku dalších dvaceti lokomotiv na 160 km/h.

Loni se PKP rozhodlo jít i cestou modernizace starších vozů: ty probíhají u firem FPS H. Cegielski, Pesa, Compremum a Transtrain. V součtu jde o více než sto vozidel po modernizaci.

Během letošního roku by měly být dokončeny také některé velké soutěže. Půjde o dodávku 38 sedmivozových dvoupodlažních souprav typu push-pull včetně lokomotiv. Letos chce PKP Intercity dokončit i soutěž na dodávku až 95 vícesystémových lokomotiv.

Tagy pkp intercity
13 komentářů