PKP Intercity převzalo další Flirty, celkem má objednáno 12 jednotek
Nová jednotka Stadler Flirt pro PKP Intercity. Foto: PKP Intercity
Pro Stadler jde o druhou dodávku jednotek Flirt pro dálkovou dopravu v Polsku.
Pro Stadler jde o druhou dodávku jednotek Flirt pro dálkovou dopravu v Polsku.
No co, my mame v cechach hodne panteru.
A kde je zase problém? V ČR nechcete žádný průmysl a táhnout turistiku do Prahy, Krumlova, KV atd.?
Věděl by někdo, proč před lety PKP IC koupil:
20x Dart a
20x Flirt?
Diky.
Protože daně jednotky vyhrály výběrová řízení.
Ale proč PKP IC v 2014 resp. v 2013 kupoval obdobné vlaky dvakrát po 20 kusech?
3krát, zapomněl jste na 20Pendolin
na některých železničních tratích kvůli omezené maximální povolené hmotnosti na nápravu vozové soupravy nevjedou. Jedná se o tratě především v horských oblastech, hornatině nebo krajině pestrého rázu, jsou ale i tratě kde vzdálenost mezi zastávkami je natolik malá, že by se provoz vozové soupravy nevyplatil, jinde ale kvůli charakteristice žel. uzlu vlaky musí jet na úvrať což ve vozbě způsobí jisté úskalí. Tak právě proto. PKP Intercity dodatečně plánuje pořídit 35 obdobných jednotek jako IMPULS II NEWAGu s dvěma pohony jak spalovacím tak i elektrickém o délce těch FLIRTů a 35vlaků obdobných PENDOLINu polské výroby, berme v potaz, že PKP… Číst vice »
Díky
Nemůžu si pomoc, ale Flirty mně přijdou o dost pohodlnější a tišší (speciálně zvenčí při stání na peróně). Kéž by i Pantery nabízeli takovou akustickou pohodu a podvozkové pohodlí jako Flirty Leo Expressu. Soudím tak na základě vlastní pravidelně zkušenosti na trase Praha-Kolín, kde jezdím oběma vlaky. Třeba R19 získá do závazku někdo, kdo se rozhodne jezdit s Flirty. To ale rozhodne až budoucnost 😉
Něco takového by bylo vhodné na Praha – Havl. Brod – Brno. Ale s menším počtem sedadel. Uvidíme kdo to vyhraje a s jakými soupravami
Flirty jsou na Jacobsových podvozcích, tak asi proto.
nebude to generací vozidel? Třeba mi přijde, že i Pendolino v Polsku je tišší, jedná se ale o vozidlo novější generace, tak třeba se proto Vám snad zda, že FLIRTY nebo Darty jsou tišší a pohodlnější, stejně tak je obrovský rozdíl mezi ELFem I a ELFem II v hlasitosti, pohodlí a obecně všech doprovodných sluchových a citových vjemech obzvlášť co se kmitání týče. Sedněte si do Flirtu III a dřívější generace, hleďte to prostě je o něčem úplně jiném jak v pohodlí tak obecně dojmů z jízdy.
Ale zrovna Flirt Leoexpressu je starší než InterPanter ČD…
Chybí mi zmínka o tom, čím se od starší série Flirtů PKPIC liší, nebo naopak, že se neliší ničím.
Na jaké kategorii vlaků budou jezdit, IC nebo TLK?
Netroufám si předpovídat budoucnost, a už vůbec ne u PKP. Ale obecně vzato, jednak kategorie TLK obecně mizí, a druhak jí byly označeny většinou spíše vlaky nižší kvality (typicky bez klimatizace) i když jasné pravidlo v tom není. Takže si dovolím hádat, že prakticky jen IC.
Aspoň doposud to tak je, že Flirty (a Darty) jezdí na IC, byť spíš takové ty vedlejší relace (hlavně Flirty). Kategorie TLK jsou zpravidla nějaké ojedinělé spoje sestavené ze starších klasických vozů a bez jakýchkoliv služeb, třebaže některé jedou celý den.
TLK je vlak nejnižší kategorie, jezdí na nich becka/acka… jsou levná a doplňková…
na IC pak jezdí lepší vozy nebo jednotky…
Pro mě je nepochopitelný, že to Poláci objednávají s vysokou podlahou. Level boarding má výhody i v dálkové dopravě.
Byl jste někdy v Polsku a viděl jste někdy výšku polského nástupiště?
Žádné schody, vozík s bistrem projede celým vlakem
Baristovi od Lea ještě neřekli, že Flirtem se nedá projet.
polská nástupiště mají 720mm nad temenem kolejnice, i na vesnicích.
760 mm, vesměs.
máte pravdu, moje chyba.
No ale jejich flirt má podlahu metr. 760 je pořád low floor a má to třeba leo.
Jel jsem tím výletě do Zakopaného. Moc pohodlný vlak.