PKP InterCity přechází na dynamickou cenotvorbu, chce tím nalákat více cestujících
Jednotka Stadler Flirt v provedení pro PKP Intercity. Foto: Stadler
Nejlevnější jízdenky budou stát méně než dosud.
Nejlevnější jízdenky budou stát méně než dosud.
Ano, přesně podle hesla „Keep it simple“. (ironie/sarkasmus).
Těch pět pojmenovaných „úrovní cen“ to zbytečně komplikuje. To už dávají větší smysl skutečně dynamické ceny, kde si prostě zákazník vybírá podle okamžité nabídky pro požadovanou relaci bez ohledu na jména tarifů či dopravců.
V Polsku to rozkulačení železnice stejně dosáhlo absurdna. Původní PKP se rozštěpily na dvě divize (PREG a PKPIC) které ačkoli jsou pořád součástí stejné grupy, tak nejen že spolu nekamarádí, ale ony si přímo konkurují.
Rozkulačení? To je názvosloví, jak z 50. let 20. stol.
Jedná se o pouhou změnu organisační struktury.
Jiný příklad:
Kaufland a Lidl, mající společného vlastníka, stojí leckde hned vedle sebe a nedá se říci, že by to zákaznictvu nějak vadilo a jednu, nebo druhou firmu by to vedlo do záhuby.
jako jo, ale ne 😀 porovnávat veřejnou dopravu organizovanou státem s komenčním maloobchodem chce kuráž 😀
PKPIC a PREG nejsou součástí stejné grupy, protože PREG není – na rozdíl od PKPIC – v grupě PKP.