PKP Intercity na nákupech. Shání dalších 46 lokomotiv, dodané mají být do dvou let
Lokomotiva Newag Griffin pro PKP Intercity. Foto: Newag
Nové lokomotivy budou pro vnitrostátní dopravu.
Nové lokomotivy budou pro vnitrostátní dopravu.
Nechápu, že v Polsku normálně kupují lokomotivy co budou tahat vagony. A tady v česku se kupují jednotky co vypadají jako tramvaj!!!A to už nestačí, že to je jako osobní vlak, už to plánují cpát i na rychlíkové linky! FUJ
Těch poptávaných a objednaných cca 140 mašin na 200 a 230 km/h je prosím pěkně, co?
A jednotky se nakupují pro regionální dopravu, což je zcela v pořádku.
Jestli vám ty jednotky připadají jako tramvaj, pak byste si měl nějak zlepšit kognitivní schopnosti.
50 Vectronov od RSL a ďalšie Vectrony objednané od Siemensu sú snaď mimozemské plavidla čo tlačia hviezdy?
Dobrá příležitost pro Škodu Plzeň.
Leda že by měli volné kapacity od září tohoto roku a na dva roky dopředu neměli práci. Fakt je dobře, že o tom nerozhodují ekonomičtí nýmandi se správným politickým názorem: Vše státu, občanům … chyběl i ten toaletní papír.
Toaletní papír chyběl protože vyhořela fabrika.
Smutný fakt, že celý stát je závislý v toaleťáku na jedné fabrice 😉
Teď naopak např. chybí zubaři, na vesnicích se ruší obchody s potravinami či hospody. Tak nevím co je horší…
Tak donuťte lidi kteří na těch vesnicích žijí aby nejezdili nakupovat do hypermarketů. Pak se tam ty obchody možná vyplatí držet
Zubaři jsou občas nezastupitelní, na druhou stranu většina populace asi potřebuje ten toaletní papír přeci jen řádově častěji, než zubaře… Až bych skoro řekl „na každodenní bázi“…
S lopuchem a novinama se dá přežít. Bez zubaře, se současnou délkou dožití a jídelníčkem, to by byl hodně nekvalitní život s vyhnilou hubou.
Kde ?
Říkám si, jak je možné, že Pesa a Newag jsou schopné vyrobit funkční lokomotivy a Škoda s dlouholetou tradicí to nedokáže…
Zajděte si někdy do komentářové sekce Rynku Kolejoweho. Jak tam obhajují Newag s Pesou. Nebo jak roky po koridorizaci na 160 tam jezdí vlaky s vozy na 160, ale mašinami na 125. Ale ona je tráva u souseda vždycky zelenější.
Však oni taky EC od nás do Varšavy sice jedou po slavný CMK, ale se šrotem, který milostivě nastoupí na vlak v Bohumíně tak po hodině pobytu a pak se na víc než 160 v tý placce stejně nerozjede.
Tam už je nebo není 200?
Prý jo, ale museli by se na tu rychlost rozjet i ty jejich popelnice.
Však teď tam začali jezdit Vectrony ČD.
Ono by to možná bylo stejně rychlé i jako napřímo ve 151, než tohle přepřáhání v Bohumíně s mašinou na 200.
Byla. Podle rynku tam teď na nějakou dobu vypnou ETCS, takže max. 160 a ještě kvůli legislativě dva fírové na loko. Bez nich asi jen 120.
https://www.rynek-kolejowy.pl/mobile/plk-obnizy-predkosc-na-cmk-do-160-kmh-na-przynajmniej-rok-114296.html
S jedním strojvůdcem 130.
Což je při jejich mašinách na 125 a 160 asi stejně jedno.
Dvoustovka tam samozřejmě je, ale jediné stroje v Polsku, které jsou schopné dosáhnout rychlosti větší než 160 km/h, a zároveň mají ETCS, jsou jejich Pendolina. I do těch deseti Taurusů/Husárů co jezdí Wars/Berlín, se ještě dosadit ETCS nepodařilo.
Dokáže, ale nemá kapacity. Leda že by přestali dělat Pantery a tramvaje, ale naštěstí si o výrobním portfoliu rozhoduje sama.
Pak je tedy zajímavý, že se těch jejich „funkčních“ 380 chtějí ČD zbavit… 😉
Když by nebylo ETCS, tak se jich zbavovat nebudou. Navíc se ještě uvidí, může je udělat třeba ta jejich nová Belgická firma, nebo mohli tahat vlaky v Turecku.
Nedokáže ? Ale dokáže
Neodkáže. Těch 20 zbastlených 380 je spíš průšvih. Nevím, jak jsou na tom 102 pro Německo, doufám, že aspoň ty jsou jakž takž spolehlivý.
Ta dlouhá tradice byla právě celkem dlouze přerušená, nebylo zase až tak na co navázat, ale i tak by to asi dokázali taky, jen se rozhodli věnovat něčemu jinému. A vláda je nemusela tahat z finančních problémů jako Pesu. Jejich motorová Gama se zrovna moc nepovedla a jsou ještě rádi za půjčené brejlovce.
Zkoušeli to a nedopadlo to..
Kdy se bude po páteřních tratích v Polsku jezdit výhradně pod ETCS?
Za hodně dlouho. Nejsou totiž takoví idioti jako jinde, aby tímto krokem vyřadili z provozu obrovské množství vozidel napříč dopravci.
Tím myslíte Švýcarsko? Mají ETCS skoro všude.
V mapě to vypadá takto:
https://openrailwaymap.org/?style=signals&lang=cs&lat=46.931509883369316&lon=8.318023681640625&zoom=9
Jojo, dobří Švýcaři, volební právo pro ženy 1970, poslat do hajzlu všechny uprchlické Židy, co si nemohli dovolit tam platit nájmy, posílat zbraně Hitlerovi se sestřelováním spojeneckých letadech při jejich „neutralitě“ a pak nedovolit poslat žádnou munici a zbraně na Ukrajinu. Ale je pravda, že železnici, i z obchodu s Hitlerem, nebo pokrytí Židovských a nacistických majetcích v bankách toho postavili hodně.
Tohle je bohužel smutná pravda. Na druhou stranu alespoň teď zmrazili majetek prominentním russákům, což asi způsobilo hodně velké mrzeníčko a kvičení od Uralu jak se porušuje neutralita.
A to má být zdůvodnění proč v ČR nezaváídět ETCS, aby tady mohly jezdit 50 let staré škopky i nadále?
A objasnite nám, jak moudra správa plánuje řešit napojení lokalek do etcs stanic?
A opkud teda natolik vadí Švýcarsko, tak copak vytáhnete na Belgii?
No jakkoliv si myslím, že vedení PKP (celé grupy a všech dcer) je na okamžitou výpověď pro neschopnost, tak srovnávat finanční možnosti Schweizu a rozvojovky je trochu faul.
Ono se tam dá najet i na to Polsko, v plánu/výstavbě ho mají na docela podstatné části sítě.
Teď jim padly velké projekty na GSM-R a bez toho se moc dál neposunou. Navíc alespoň tak netlačí na výhradní provoz, protože by tam pak neměli s čím jezdit. A peníze asi umí investovat lépe než do předraženého klumpru.
V tom případě jestli tam nezamíří naše 151 a 150.2, výhra na rychlíky do Gdyně byla neobvykle nízká.
Jojo, aspoň pořádně investovali do dálniční sítě ..
Ne, myslí CR
Variabilita konvenční soupravy je velká výhoda proti pevně složené jednotce
To jen u dálkové dopravy do 200 km/h.
Tak mě napadlo, nejsou v dnešní době lepší už pořizovat ucelené jednotky na vnitrostátní dopravu???
Dá se třeba když je nějaká navíc půjčit za nějaký peníz nějakému nákladnímu dopravci, kvůli poruše hnacího vozidla nemusí odstavovat celou soupravu. Nějaké důvody by se určitě našli, ale spíš budou mít hodně klasických vozů a třeba nemají v plánu je v nejbližší době jen tak odstavit/prodat.
Však oni je budou pořizovat. Pušpuly. O lokomotivách tam píšou, že budou do 200km/h.
https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/drugi-przetarg-na-pietrowe-pushpulle-jakie-beda-pojazdy-dla-pkp-intercity-114612.html
Co myslíte, kdo vyhraje výběrko?
Newag lokomotivy a Pesa soupravy. Ale to asi není moc originální a překvapivý tip 🙂
To je právě ono.
Nikdo tam nebude řvát, že je potřeba koupit vectrony nebo traxxy a zlikvidovat své výrobce.
I když šotouši to mají všude stejné.
Nejsou. Nejlépe je to vidět na rj do Brna které jsou přeplněné nejen v pátek/neděli a nejdou připojit posilové vozy. Naproti tomu linky v kalsice mají snad všechny jiný počet vozů z Prahy ráno a odpoledne.
K rj taky jdou připojit posilové vozy, jen to u nás není zvykem (a ty vozy nejsou). Ostatně má to být výhoda konceptu „netrakční jednotky“ proti klasickým trakčním jednotkám.
No tak na jiný a míň významný linky než do Brna jsou, typicky do Chebu se za Interjet připojují odpoledne 3xBmz a na tu druhou věc jde říct asi jen „nikdy se to tak nedělalo“ nebo byly rj nasazeny na nevhodnou linku (protože Brno je elitní a co na tom, že se tam všichni nevejdou, ale to by zase zasáhlo ego těch co to rozhodli.
Buď jak buď, nepřipojování posilových vozů k rj není jejich koncepční slabina, ale věc dopravce.
Tak jasně, ale má to být i součást objednávky, zrovna do Brna se kapacita mění v průběhu jakéhokoliv dne a tento typ sv je tam.nevhodný.
Na drudou stranu je v dnešní době hodně neekonomické držet si stranou několik vozů navíc, které budete nasazovat v pátek a neděli večer, před svátky nebo na sportovní a kulturní akce.
Ale jo, já chápu, že ty extra vozy musí někdo zaplatit, ani jsem s tím nezačal 🙂
Taky v žádném případě neříkám, že za to můžou ČD. Třeba do Hradce má R ráno z Prahy 4vz a odpoledne 11…takže asi tak.
Což je pak problematické v tom, že jízdní řád celé této linky musí být přizpůsoben těm jedenáctivozovým vlakům, i když by to ty čtyřvozové zvládly rychleji. V tom je zas výhoda ucelených jednotek: pokud by byly čtyřvozové, tak by jela jedna nebo tři (jo, jeden vůz by byl navíc), ale pořád by ty vlaky měly stejnou dynamiku.
Oni ani ti Japonci nebudou tak blbí, když tam už klasické vlaky osobní dopravě vymýtili (možná až na nějaký zbytek nočních vlaků).
Nejsme v Japonsku. Netuším jak funguje poptávka po VHD na druhém konci světa. Ale za to vím, že z Prahy jede odpoledne, tak jako ze všech Evropských hlavních měst odpoledne ven násobně víc lidí než ráno. A že prostě ranní RJ do Brna před pátou veze vzduch (a jako jsem rád že jezdí, na to mi nevadí platit daně, je to dopravní obslužnost území) a ve tři odpoledne se dá stát třeba na WC nebo na představku…to je prostě špatně.
Pozor na ty zkratky, RJ není totéž co rj…
Vlaky se nepřemísťují teleportem, aby odvezli odpolední špičku z Brna nebo Vídně, musí odněkud brzo jinde odjet.
Není zvykem, u nás se to právě začalo dít jako první, Rakušáci až po nás.
K rj257 se v létě připojují dvě Bmz v úseku Praha – Břeclav. Ale je to opravdu výjimka.
Zajímavá informace. Nevíte na čem se to vrací do Prahy?
276
Ale jdou..