PKP Intercity kupuje další nové vagóny, mají jezdit i v Česku
Nový osobní vůz 2. třídy pro PKP Intercity. Foto: H. Cegielski FPS
Polský státní dopravce PKP Intercity oznámil, že koupí dalších 26 vagónů pro dálkovou osobní dopravu od polské společnosti H. Cegielski
Ví někdo, jaké komponenty ve vagonech jsou? Podvozky od Bombardieru nebo od Siemense? Dvojkolí z Bohumína?
😀 Si snad myslíte, že to Poláci neumí sami? Vůz na 200 s vlastními podvozky měli už v roce 1977… zahraniční podvozky byly použity naposledy v roce 1998, od té doby je vše domácí výroba. V tomto případě 25ANa.
Hlavně ten opakovač signálu pro mobilní telefony má u mě totální plus. Pokud to bude umět i LTE tak v Polsku (při tarifech polských operátorů nepotřebují Wi-Fi) Ale kdo někdy jel EC Sobieski a chtěl v kupé pripojit třeba notebook… Tu zásuvku nechcete zažít 😂 A málokdy vydrží klimatizace celý oběh Gdynia-Wien-Gdynia. Ale jinak dobrý 🤣
Pěkná darda , více než 50 mega za vagón….
Pořád mi vrtají hlavou ty Astry. Za tu cenu to snad fakt nemůže být nový vagón.
Taky není, jen hrubá stavba.
Polský státní dopravce PKP Intercity…
… poznaňský výrobce ve vlastnictví polského státního fondu rozvoje průmyslu…
———
Je tedy otázkou, nakolik je cena tržní a nakolik fotbalová (malá domů).
Taky doufám, že vagóny od H.Cegielského budou pravidelně jezdit na EC vlacích do Vídně. Děkuji, PKP!
podekujte spis dopravci na ceskem uzemi – cd.
tyhle hezke vozy vyjdou ve vyrovnavce draho…
To vypadá, jako byste naznačoval, že Národní Dopravce nemá nic adekvátního, co by mohl nabídnout. Jakoby vozový park ČD byl tak špatný, že ČD nemají co nabídnout do Polska. Což by bylo opravdu špatné.
Nenašel by se v Polsku zájemce o koženková béčka? Sice mají nový lak, ale okna jsou stále stahovací! Po prvním majiteli!
Koženková béčka tam jezdí každé léto…
A Tronda už je vidí u nejlepšího dopravce.Však z Bohumína to do Brna stihnou mezi polskými vlákna.
Oprava vlaky.
A Petr zase vidí za každým stromem Trondu, nojo přišli vedra…
jakym jazykem je to psane?
Jazykem z Bohnic.
Naštěstí už v Bohnicích skončili vycházky. Ale až si šotoušci přečtou návrh Slovenského GVD, kde nejenže není rozšířeno druhé pendolíno do Košic (kterému před pár dny nadšeně tleskali), ale dokonce tam spolu s Bohemií chybí úplně, tak to bude přímo na svěrací kazajku:
http://www.zilinskazupa.sk/sk/samosprava/urad-zsk/odbor-dopravy/doprava/ramcovy-navrh-cestovneho-poriadku-zsk-gvd-obdobie-2019-2020-pripomienkovanie.html
Jo to je tak, když jsem varoval, že Slovenské úřady nemají zájem na dotování přímých spojů v úseku Čadca št.hr. – Košice a ŽSSK je na své komerční riziko provozovat nebude…
pendolino je prijemne, ale klidne by misto pendolina mohlo jet neco ve standardu ZSSK IC – pobralo by to vic lidi.
jedine riziko je, ze by k tomu v ostrave nekdo lepil bymee a bdt a becka…
Záleží k jakému datu byl tento návrh aktuální.
Prostě přiznejme si, že další pendolino se pod dotační deštník neschová. Ale ČD si můžou na Slovensku vyřídit licenci a jezdit na své komerční riziko, to ale asi nechtějí, protože úkol zněl jasně: přisát se na Slovenský státní cecek a řádně ho podojit.