Dopravci Železnice Železniční průmysl

PKP Intercity kupuje další nové vagóny, mají jezdit i v Česku

Nový osobní vůz 2. třídy pro PKP Intercity. Foto: H. Cegielski FPS
Nový osobní vůz 2. třídy pro PKP Intercity. Foto: H. Cegielski FPS

Polský státní dopravce  PKP Intercity oznámil, že koupí dalších 26 vagónů pro dálkovou osobní dopravu od polské společnosti H. Cegielski FPS v Poznani. Nové vagóny by se měly objevit postupně i v Česku na trase z Bohumína do Břeclavi.

Kontrakt v hodnotě 223,8 milionu zlotých (1,34 miliardy korun) oznámil PKP Intercity na svých stránkách v tiskové zprávě.. Půjde o vozy s rychlostí na 200 kilometrů v hodině. Nová objednávka počítá s mixem vozidel první a druhé třídy a vozy přizpůsobenými pro přepravu zdravotně postižených.

Smlouva navazuje na už dříve podepsanou rámcovou smlouvu podepsanou v únoru 2018. Celkem má poznaňský výrobce ve vlastnictví polského státního fondu rozvoje průmyslu dodat 81 nových vozidel. Pro PKP jde o jednu z největších zakázek na modernizaci vozidel v historii: celkem téměř 700 milionů zlotých.

„Neustále zlepšujeme komfort našich vlaků a proto investujeme i do vozového parku. Proto jsme se rozhodli pro nákup dalších moderních vozů,“ řekl šéf PKP Intercity Marek Chraniuk. První vozy má převzít příští rok, kompletní celá série má být hotová v roce 2022.

Polský dopravce je chce nasadit na tyto trasy:

Varšava – Krakov,
Zakopane – Gdynia,
Kołobrzeg / Gdynia – Bielsko-Biała,
Kołobrzeg / Gdynia – Varšava.
Varšava – Zielona Góra – Varšava
Varšava – Štětín – Varšava
Varšava – Berlín – Varšava
Gdynia – Berlín – Gdynia
Krakov – Berlín – Krakov
Gdynia / Varšava – Vídeň – Varšava / Gdynia

20 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
ČD4ever

Ví někdo, jaké komponenty ve vagonech jsou? Podvozky od Bombardieru nebo od Siemense? Dvojkolí z Bohumína?

Bpee

😀 Si snad myslíte, že to Poláci neumí sami? Vůz na 200 s vlastními podvozky měli už v roce 1977… zahraniční podvozky byly použity naposledy v roce 1998, od té doby je vše domácí výroba. V tomto případě 25ANa.

Roman Svačina

Hlavně ten opakovač signálu pro mobilní telefony má u mě totální plus. Pokud to bude umět i LTE tak v Polsku (při tarifech polských operátorů nepotřebují Wi-Fi) Ale kdo někdy jel EC Sobieski a chtěl v kupé pripojit třeba notebook… Tu zásuvku nechcete zažít 😂 A málokdy vydrží klimatizace celý oběh Gdynia-Wien-Gdynia. Ale jinak dobrý 🤣

V.N.

Pěkná darda , více než 50 mega za vagón….

MirekP

Pořád mi vrtají hlavou ty Astry. Za tu cenu to snad fakt nemůže být nový vagón.

a8n

Taky není, jen hrubá stavba.

Jiří Kocurek

Polský státní dopravce PKP Intercity…
… poznaňský výrobce ve vlastnictví polského státního fondu rozvoje průmyslu…
———
Je tedy otázkou, nakolik je cena tržní a nakolik fotbalová (malá domů).

TPal.

Taky doufám, že vagóny od H.Cegielského budou pravidelně jezdit na EC vlacích do Vídně. Děkuji, PKP!

Georg

podekujte spis dopravci na ceskem uzemi – cd.
tyhle hezke vozy vyjdou ve vyrovnavce draho…

Jiří Kocurek

To vypadá, jako byste naznačoval, že Národní Dopravce nemá nic adekvátního, co by mohl nabídnout. Jakoby vozový park ČD byl tak špatný, že ČD nemají co nabídnout do Polska. Což by bylo opravdu špatné.
Nenašel by se v Polsku zájemce o koženková béčka? Sice mají nový lak, ale okna jsou stále stahovací! Po prvním majiteli!

Pitrys

Koženková béčka tam jezdí každé léto…

petr

A Tronda už je vidí u nejlepšího dopravce.Však z Bohumína to do Brna stihnou mezi polskými vlákna.

petr

Oprava vlaky.

Tronda

A Petr zase vidí za každým stromem Trondu, nojo přišli vedra…

Georg

jakym jazykem je to psane?

petr

Jazykem z Bohnic.

Tronda

Naštěstí už v Bohnicích skončili vycházky. Ale až si šotoušci přečtou návrh Slovenského GVD, kde nejenže není rozšířeno druhé pendolíno do Košic (kterému před pár dny nadšeně tleskali), ale dokonce tam spolu s Bohemií chybí úplně, tak to bude přímo na svěrací kazajku:

http://www.zilinskazupa.sk/sk/samosprava/urad-zsk/odbor-dopravy/doprava/ramcovy-navrh-cestovneho-poriadku-zsk-gvd-obdobie-2019-2020-pripomienkovanie.html

Jo to je tak, když jsem varoval, že Slovenské úřady nemají zájem na dotování přímých spojů v úseku Čadca št.hr. – Košice a ŽSSK je na své komerční riziko provozovat nebude…

Georg

pendolino je prijemne, ale klidne by misto pendolina mohlo jet neco ve standardu ZSSK IC – pobralo by to vic lidi.
jedine riziko je, ze by k tomu v ostrave nekdo lepil bymee a bdt a becka…

D.S.

Záleží k jakému datu byl tento návrh aktuální.

Tronda

Prostě přiznejme si, že další pendolino se pod dotační deštník neschová. Ale ČD si můžou na Slovensku vyřídit licenci a jezdit na své komerční riziko, to ale asi nechtějí, protože úkol zněl jasně: přisát se na Slovenský státní cecek a řádně ho podojit.