PKP Cargo začne na Dragon 2 nasazovat i české strojvedoucí

Nová lokomotiva Newag Dragon 2. Foto: NewagNová lokomotiva Newag Dragon 2. Foto: Newag

Dopravce plánuje nasazení zejména na koridor východ - západ.

34 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Martin.dilli

Tak zrovna jsem spadl vedle dragona ze své loko v Břečce a podle kamarádů z pkpci už tím nějakou dobu jezdí, jen byl rozdíl v tom, že si tu žonglování mezi licencemi a dopravci v rámci jednoho polského cirkusu náramně užívají a je ti celkem jedno pod čím to jede

jiný Petr

PKP Cargo české strojvedoucí na těchto lokomotivách dávno nasazuje, to se jen zdopravy.cz probralo.

Bubák2003

Ono je prosím nutné rozlišit PKP Cargo S.A a PKP Cargo Internacional(bývalé AWT)✌️.

jiný Petr

Oznámilo to PKP Cargo International, nikoli PKP Cargo.

Johnny Cash

Co to jako je to rychlá nákladní doprava? To jako že pojedu Kúty-Děčín místo 8 hodin jen 7?

Jiří Kocurek

Že vás tam nezasekají na 2 dny, protože nákladní vlaky mají jezdit v noci. 😛

noerf

Obvyklé čtyřnapravové lokomotivy například Škoda E109, Siemens Vectron, Alstom Traxx MS3 mají výkon 6,4 MW širší možnosti využití díky napájení i na 15 kV AC. Zajímalo by mne kolik tato lokomotiva stojí.

Gajda

Tak zejména za ten náš poklad, kdybys zapřáhl pořádnej nákladní vlak, tak bys hned viděl, že výkon není všechno.

banán

V počátku provozu škoda 109e tahala i těžké nákladní vlaky u čd cargo

Jerys

To byl zkušební provoz.

Jiří Kocurek

Výborně, takže to stačí prohlásit za zkušební provoz a půjde to.

parmezano

Ale vedla si velice dobře

banán

to byl sice zkušební provoz ale vlaky to byly těžké a stodevítka je v pohodě odvezla.

PeDazOl

Napište do Newagu, oni vám pošlou nabídku. 🙂

Primářek

Adheze udává kolik toho mašina utáhne, výkon jakou rychlostí to bude. Cargo obvykle nepotřebuje jezdit 200 km/h…

Apollo 17

Výkon lokomotivy ovlivňuje rychlost vlaku. Tažná síla hmotnost vlaku, protože tažná síla závisí na hmotnosti na nápravy lokomotivy a adhezi. Takže 90 tunový Vectron může mít při součiniteli adheze 0,3 tažnou sílu max. 270 kN, kdežto šestinápravová 120 tunová lok. při stejné adhezi již 360 kN. Proto ta šestinápravová lokomotiva utáhne těžší vlak, nebo stejný do většího stoupání, než čtyřnápravová.

Bubák2003

Dovolím si pár písmen. Dle manuálu na suchu – rozjezdová síla 410-420 kN, kontinuální 375 kN..
Loko určena pro vozbu vlaků do 7 promil,rychlostí 120 km/h o hmotnosti 2640t.Max.hmotnost vlaku 4000t.Tolik ofiko manuál.✌️

banán

Je škoda že čd tenkrát v 90tých letech neobjednali pro nákladní dopravu lokomotivy řady 184, mají třetinovou spotřebu co lokomotivy řady 130

Pája

Nevíte prosím někdo, jestli má některé dvojkolí posuvné, nebo jak je řešeno snížení nepříznivých vlivů na svršek? Nikde jsem touhle informaci nenašel…

ythomas_ct

Pokud je mi známo, tak „řešeno“ je to asi tak, že u nás může jezdit podle kulatých rychlostníků. Na rychlý průjezd zrekonstruovaným Bezprávím „ideální“ stroj…

Radim Škopec

Je to polský krám, tam se nějaké nepříznivé vlivy neřeší… Byl to zážitek jet s tím z Kolína na Brno přes Havlbrod…

qěcy

Podrobnosti, prosím.

Radim Škopec

No v těch obloucích, kde bylo kulatých 40 to stejně skřípalo jak kráva a škubalo sebou, prostě je to polské heblo co je dělané na polské rovné tratě…Jinak to klouže i solo, skluzovka stojí za hovno a střídavina tomu zrovna dvakrát nechutnala. Co se ergonomie týče, tak je to opět polský stroj do kterého dosadili český „zabezpečovač“, takže Mirel není před strojvedoucím, ale úplně vpravo mimo zorné pole… Za mě je to jen blbě okopírovaný Traxx či Vectron s dvěma nápravami navíc…

Fera

Tak samozřejmě, že je všechno špatně, jak pro Česko typické.

Ale hlavně že na lokomotivy od našich výrobců kouká svět s otevřenou pusou…

Elb

Ale v USA bijou černochy! Strojvedoucí dá zkušenost ze strojem, ale vy to zjevně víte lépe než on. Jinak ano, lokomotivy od nás mají i zahraniční fanoušky, na rozdíl od toho zázraku EU07 z 50.let, co vozí většinu dálkových vlaků v Polsku a je na horší technické úrovni, než naše Bobiny. Proto ty tam taky jezdily spřevodované na 160km/h, než je v 90.letech plně nahradili EU09.

182-097

To že jsou EU07 na horší technické úrovni než E499.0 je na základě nějakých osobních praktických zkušeností? Zejména se jedná o naprosto konstrukčně odlišné stroje.

Elb

Zkušenosti jen cestujícího, tahat se stovky kilometrů dlouhé tratě jak pravítko ve 110km/h, to jsou dokonalá 50-60.léta. Jsou to stroje úplně stejného určení, na rychlíky. To rozmezí 1969-2008, kdy tam musely Bobiny jezdit 160 km/h, už jsem nestihl, jen když vozy na 160 tahaly stroje na 125. Už jen z té rychlosti a toho, jak dlouho ty stroje z roku 1961 jezdily oproti svým Polským sestrám, navíc všechny pod depem Varšava, by soudil že na vyšší úrovni jsou.

Jirka

Plně s Vámi souhlasím, lokomotivy z plzeňské škodovky první generace dodnes i v Polsku spolehlivě jezdí. Je to taková nekalé hanobení českého výrobce, aby prodávali své lokomotivy.

Jarda Mrkos

Ano. Máme s kolegy vždy ohromnou radost vyfasovat 50 let starý neudržovaný šrot ze Škody plný šmíru, kde v kabině je 50 stupňů a v zimě netěsné dveře a smrad že strojovny. Jistě chápete, že vozy ve vlaku jedou s tímhle strojem vždy radostněji, než s větroněm.

Bubák2003

No tady musím s kolegou souhlasit. To rozmístění a uspořádání je opravdu zvláštní.🫣
Ale oproti ET22 je to krok dopředu,zejména je třeba si uvědomit ,že je to první “ESO” co Poláci kdy vyrobili,po těch neskutečných sériích ET /EU/EP …tož tak

Alois Jirásek

Co znamená “ střídavina tomu zrovna dvakrát nechutnala“?
Jako průměrný elektrikář si představuji, že pohon má nějaké parametry a zdroj by měl být dimenzován pro spotřebič. U vícesystémové lokomotivy si dovedu představit právě výkonové omezení některého napájení, ale to předpokládám spíše na stejnosměrném.

Lukáš Chytil

Jenže moderní lokomotivy mají 3 fázové střídavé trakční motory.
Takže když ji máte na stejnosměru, proženete to přes střídač a to jde do trakčních motorů.
U střídaviny tam máte ještě navíc trafo a usměrňovač. Takže ze střídaviny uděláte stejnosměr a pak to znovu ženete do střídače, kde se z toho udělá 3 fázová střídavina.

A tím, že Poláci mají zkušenosti s 3kV =, ale už moc ne se ~, mohou být s tímto problémy. Jako výpadky trakce, výpadky trafa, atd. Prostě stejné neduhy, které má i TRAXX na ~.

A. Mikulka

Jaké neduhy má TRAXX, který vznikl nejprve jako střídavá lokomotiva, na střídavině?