„Pizzu jde dovézt i tramvají.“ Rozvážecí služby dusí město, omezit to má reforma parkování
Kurýr jezdící pro Wolt. Foto: Wolt
Dopravní obsluhou je dnes každý, stěžuje si Praha 1. Změna systému ukončí i kšeftování s parkovacími kartami.
Hlavním problémem je lenost lidí. Příliš jsme si zvykli na to, že nám vše domů donesou místo toho, abychom si pro to došli sami. Tohle se dá řešit jedním způsobem: jednotlivé regiony (ulice) by obsluhovala jen jedna donášková služba nikoli aby každá do každé ulice poslala své auto/kolo/koloběžku s kurýrem. Za prvé by to vyřešilo problémy s parkováním, ale i nedostatek lidí. Má to jen jeden zásadní háček: musel by to někdo zorganizovat a pak někdo nařídit a pro každou ulici vydávat povolení jedné firmě, u které by skončili všechny kurýrní zásilky pro danou ulici. Ten jeden poslíček by pak… Číst vice »
V takovém Piranu je před městem parkovací dům a do městečka Vás doveze malý bus. V Praze chybí ty parkovací domy. A z ulice na které neparkují auta se stává bulvár na kterém lze žít.
Prijde mi, ze ten novy system neresi sluzby jako postu, balikove sluzby apod. A take vubec neresi, ze ve vetsine mestskych casti Prahy je mene parkovacich mist, nez je potreba pro vsechny tamejsi obyvatele, zasobovani, podnikatele, urady a dalsi organizace. Misto toho resi pomerne okrajove otazky.
pokud existuje nejake reseni, ktere se mi zda nejvic ferove, pak to, aby se tyhle veci otevrene komunikovaly v komunalnich volbach, ruzne strany a hnuti by kandidovaly se zavaznymi programy a vitez by to pak splnil….kdyby se to reseni nasledne v praxi ukazalo coby neprilis stastne, stacilo by za 4 roky zvolit lip….
Tohle by fungovalo jen v idealistickém případě, kdy:
– pro vládnutí by nebylo potřeba tvořit koalici
– toto by bylo jediným volebním tématem
Reálně neplatí ani jedno z uvedeného.
Je pravda. že mne nepříjemně překvapilo, že cena za parkování v podzemí Kotvy či Palladia je skoro stejná jak na ulici… logicky by v tom měl být podstatně větší rozdíl, v tom podzemí 25-30 korun za hodinu a na ulici aspoň 100.
„omezit to má reforma parkování“
Reforma parkování? To si asi myslí nějakej optimista, co ještě neviděl, že tyhle se narvou kam je napadne. O převážení MHD už vůbec škoda slov. To ten optimista asi asi neumí představit, co by to bylo deset takovejch s těma svejma kisnama v jedný tramvaji, autobusu… Stačí, že se cpou do metra i s kolama, četví na co ty kola vlastně maj….
Tramvaj je politická satira, v centrech měst běžně rozváží jídlo mopedy, kola atp.
Přesně tak, troufnu si říct že město na 99% nedusí (a to ani v jízdním pruhu, ani při parkování) mopedy, (elektro)koloběžky či kola… opravdu (kromě paraboly pro zdůraznění tvrzení) nevidím důvod proč přehánět a honit kurýry pěšky či tramvají…
Toto byl spíš Novinkový titulek!
Já v Praze v tramvajích kurýry s těmi krychlovitými „batohy“ vídávám běžně.
Není možné, aby si majitel dvoupokojového bytu pořídil 3 auta a dodávku a vyžadoval, aby mu město – zdarma – zajistilo parkovací místo pro všechny dopravní prostředky.
Nejlepší přístup: Chceš parkovat zdarma? Tak parkuj na svém pozemku. Nemáš pozemek? Tak holt budeš platit za zábor veřejného prostranství. Tečka, takhle snadné to je.
Ideální stav by byl, kdyby ke každé registraci vozidla musel majitel doložit, že je vlastníkem nebo pronajímatelem parkovací plochy, kde se auto bude převážnou dobu nacházet
K tomu poslednímu odstavci – to už to někdo nedávno psal (jestli jste to nebyl taky vy) – co když by se ten člověk mezitím přestěhoval? A jakou vzdálenost té plochy od jeho bydliště byste ještě uznal?
(Mám garáž 3 km od bytu. Jsem jejím vlastníkem. Uznal/neuznal byste mi to?)
Heh, pojďme dál, mám pronajaté jedno parkovací místo na okraji pole na druhé straně města, to mi každý musí uznat…
Popravdě – toto je skoro vyloučené – dopravní prostředek (auto) neplní svůj účel pokud stojí stále na jednom místě. Je hezké mít „stálé“ místo ale stejně občas potřebuje aspoň krátkodobě zaparkovat jinde…
Snad leda až budou plně autonomní auta, že by se jako po vysazení vrátilo „domů“, ale to zase bude ztráta „paliva“ (což by možná po městě tolik navadilo) a taky času (čekání než „pro mně“ přijede, možná by šlo omezit větším předvídáním). Jen mě trošku jímá hrůza při pomyšlení na možnost „jezdit hodinu pomalou šetrnou jízdou v okolních ulicích“ 🙁
Ale copak, nasazovani psi hlavy vsem uzivatelum IAD se nedari, tak se rudozeleni pokouseji delat certa z rozvazkovych sluzeb?
Jdete s tim do haje, darebaci!
Naprostý souhlas. Snaha o nasazování psí hlavy uživatelům IAD ve městě je cesta naprosto špatným směrem.
Myslím, že člověk, který ráno jede do práce sám autem z Dejvic do Strašnic a odpoledne zpět, si zaslouží hlavu úplně jiného živočicha.
a co jako? tak se zavedou nove poplatky pro dovoz jedne krabicky s jidlem, o ty poplatky pak naroste cena toho dovazeneho jidla, tim se utribi klientela, ktera si to jidlo bude pravidelne davat a trochu se nam to centrum protribi – – socky ven….btw rika se tomun gentrifikace………
mate co jste chteli, drazi (doslova…) Prazaci 🙂
…myslim, ze by to melo byt nastaveno tak, aby se vyplatilo zajit si do restaurace nebo si privest jidlo s sebou… ale je treba myslet na ty, kteri si nechavaji dovest nakup, protoze jsou napr. nemocni nebo hure chodi, apod….
vy na to sice myslite, potiz je v tom, ze ti nezodpovedni, kteri jsou za to zodpovedni, na to asi moc nemysli…
Ne všichni hosté se do konkrétní restaurace vejdou. Rozvozy = stav, kdy restaurace může zvýšit tržby při současném nezvětšování svých prostor pro hosty (který je také omezený a „stojí peníze“).
Žeby bylo příliš málo restaurací?? To se mi teda rozhodně nezdá… já poslední dobou zažívám spíš opak. Celkem zavedená obstojná restauračka které se teď neoplatí mít otevřeno ani přes oběd, otevírá až večer a skomírá…
Ve své úvaze jste opomněl další možnost – růst zájmu o jídlo z restaurací (vč. dovezeného) při souběžném poklesu zájmu o vaření přímo doma ze strany členů domácnosti.
Nemocných na hlavu (čti ti, kteří mohou chodit a hýbat se a nedělají to) je opravdu hodně. Nemocných pohyblivě už tolik není a tyto rozvážkové služby by se na nich neuživily (rozhodně ne v tak přebujelém počtu).
Magistrat jen vyuziva to co na velkou cast Cechu funguje. A to je Strach. Bude ucpane Centrum, nebudou jezdit tramwaye atd… A tato grupa na to slysi a dava teto destrukcni parte volebni hlasy. Stejne destruktivni je Hrib jako Greta.
Na Čechy že platí strach?? To se mi nějak nezdá…
Omyl. Pizzu oficiálně tramvají dovézt nejde, protože přepravní řád zakazuje vozit aromatické jídlo, které by mohlo vadit ostatním 🙂 Sice se to nijak nevymáhá, ale to neznamená, že se to může rozšířit na kurýry 😉
…ano, navic to neni ani vhodne…
To jste si vymyslel. Nic takového v přepravních podmínkách není. Nejblíže je tomu zákaz znečišťovat vozidlo.
https://pid.cz/ke-stazeni/?search=p%C5%99epravn%C3%AD+podm%C3%ADnky&type=tarif
Vlečka do každé pizzérie!
Františku…
Uplne to zase ignoruje lidi, kteri nemaji auto a jedno za cas si ho pujci z pujcovny.
Ono to ignoruje ledasco. Jde hlavne o hlasy do voleb.
Ty minusy mi naznačují, ze to neignoruje tyhle pripady, nebo, ze je to dobre, ze je ignoruje.
Další opatření k vylidnění kdysi obyvatelného centra města.
Zajímavé. Počet obyvatel Prahy 1 se oproti 70. letům snížil zhruba o tři čtvrtiny, ale přitom aut přibylo. Tahle korelace nějak nesedí.
Nebude to spíš souviset s množstvím prázdných budov, kde vlastníci nemají motivaci pronajímat bydlení, nebo s boomem krátkodobých pronájmů, které vytěsňují běžné nájemné bydlení?
Nesouvisí to nijak s tím, že mnoho lidí nechce bydlet v památkové rezervaci, kde si nemohou skoro ani vyměnit okna? Nebo s hlučnými skupinami turistů každý večer pod okny?
Souhlas.
no hlavne s cenou bydleni a prostredi jste uz vyjmenoval…
Tleskam.
Pokud se kdokoliv neukazni samovolne, musi byt ukaznen drakonickymi opatrenimi. A pri nasem anarchistickem pristupu pristupu, musi byt ukazneni vyslovene drakonicke.
My vás převychováme, stejně jako naše vzory: Stalin, Mao a Pol Pot!
argumentační faul jak swiňa.
ale publikum vám tleská, tak co.
jen když jsem takový malý pol pot, tak mi prozraďte, jak bez restrikcí chcete vyřešit podvádění s parkovacími povolenkami a přemnožená auta v centru Prahy?
uz jsi byl v Berline? To bys koukal jak vypadaji premnozena auta.
…tržním systémem. Dát možnost zaparkovat každému, kdo o to stojí a je ochoten za to zaplatit. Žádné povolenky, žádné registry, žádné elektroměry. Chceš parkovat? Tady máš možnost a tady je k tomu ceník, který nestanoví žádný politik ani úředník, ale poptávka vs nabídka.
Takže tzn ze by se zrušily všechny parkovací místa od radnice a města a holt by trh řešil parkování? Jako beru…
Ano, přinutil bych ho zakoupit draka!
Prostě si nebudete objednávat jídlo přes dovážkové služby vy holoto jedna a naučíte se chodit do mé restaurace Loď Pivovar u Štefánikova mostu v Praze 1. Váš radní pro dopravu z Městské části Praha 1, Vojtěch Ryvola, člen ANO a majitel restaurace Loď Pivovar.
Umíte číst?
Byl jste někdy v centru Prahy?
Viděl jste ta kvanta kurýrů na kolech nebo na skútrech?
V centru Prahy se pohybuji denně. Jen jsem chtěl upozornit na pana radního s rozsáhlými podnikatelskými aktivitami, mimo jiné na území Prahy 1. Může se takový člověk plnohodnotně věnovat práci na úřadě? Není to tak náhodou střet zájmů? U jeho stranického šéfa Babiše to vadí a u pana Ryvoly ne? Tento člověk mi bude určovat cenu parkovného s odůvodněním, že na Pařížskou je 60 Kč málo? A ano, velké množství kurýrů, kteří nedodržují dopravní předpisy, je problém. Ale rada, že mají rozvážet jídlo tramvají, je opravdu velmi hloupá a současnou situaci nijak nevyřeší.
60.-Kč nejen v Pařížské ulici, je směšně málo. Cena parkovacích karet je také zbytečně nízká. Zdražení je řešením. Super levná nechť zůstane lítačka a výhody pro studenty a seniory také.
Doplním, že za 60.- si v Pařížské opravdu nic nekoupíte, asi tedy jen to parkování
Kdo dojede do pařížské SUV za 5 mio pro boty za 30t tak toho parkování za pět set korun ani nerozruší…
Výborně, a díky němu (také) se za rohem bude moct otevřít další parkovací dům (a v něm zbydou nějaká místa i pro nás „středně chudé“ pardon střední vrstvu)…
Proč by měla být litacka levna? Ať je taky na komerční bázi jak tady spousta lidí navrhuje parkovani zdražit. Automobilista je dojna kráva, platí provozem auta neskutečne daně. MHD je čistě dotační a proč si ji neplatí jen ti co ji využívají a v plné sazbě.
Protože, vy génie, to město velikosti Prahy bez MHD nefunguje. Přál bych vám prahu bez ní vidět alespoň na jeden den, možná by se vám rozsvítilo
Automobilista není dojná kráva jak píšete ale v Praze je mnoho pohodlných a líných automobilistů, pro jejichž vozidla není v Praze dostatek místa. Pokud sečtete celkové náklady na výkup, projekci, výstavbu, údržbu a následné opravy komunikací, plus poskytnuté dotace z EU, tak to rozhodně není automobilista, kdo by to dokázal za svůj život zaplatit. Platí to daňový poplatníci a to nejen ti v ČR, protože se čerpají dotace z EU. Na každém jménu něco je, ale na tom Vašem, nevidím nic.
Idea není úplně marná, ale MHD je typický přirozený monopol který nebude na komerční bázi zdaleka tak dobře fungovat… kolik firem rozjede konkurenční linky metra???
Přiznejme si to – to byl marný pokus o kontraargument.
Přece neznamená, že když potřebuji zaparkovat v Pařížské, že jsem milionář, který si jde nakoupit do místních drahých butiků. Třeba chci jen vzít příbuzné z Moravy na prohlídku Staroměstského náměstí a jelikož již špatně chodí, nebudu je trápit jízdou metrem. Veřejné komunikace jsou ve státní správě a ta je udržuje z daní nás všech. To, že jsou v Praze placené parkovací zóny pomalu už od jednoho okraje k druhému je jen další daň navíc.
Vozíte své příbuzné z Moravy do Pařížské každý den? Asi ne.
Samozřejmě, že ne. Já jsem autem v centru nebyl snad 15 let, bydlím 3 minuty od metra. Jen nechápu Vaší reakci. Sám výše píšete, že veřejné komunikace platí daňový poplatníci. Nemám nic proti placení v parkovacích domech, se skřípěním v zubech bych toleroval, kdyby na určitém procentu komunikací bylo zpoplatněno parkování. Postrádám smysl v tom, jaký je rozdíl, pokud by bylo parkování na veřejných komunikacích všude zdarma (pamatuji tu dobu), a tím, že jsou placené zóny téměř všude. Občan stejně nemá záruku, že zaparkuje v místě bydliště a navíc jsou na celý systém nabaleny firmy, pro které je to výhodný… Číst vice »
Pokud by bylo parkování na modrých zónách zdarma, tak ti kteří v daném místě bydlí, tam rozhodně nezaparkují. Zažil jsem to po roce 90 a bylo to peklo.
Současný systém parkování je špatný a potřebuje změny. Aut všude přibylo a přetékají. Jedna věc je množství vydaných karet – prý je na 1000 míst vydáno na Praze 1 a na Praze 2 okolo 3500 karet 🙂 Co dodat.
Druhou věcí jsou neschopnosti policie a magistrátu pokutovat ty kteří vůbec nic neplatí a parkují kde chtějí.
Zaplatí ze svého Praha 1 i zahuštění intervalu tramvají ve večerních hodinách, aby pizza nevystydla, nebo pak bude platit teprve škody z reklamací za pozdně dodané, studené jídlo.
A co si na tu pizzu dojit?
Osobně jsem si jídlo nikdy neobjednával, ani po tom netoužím a do restaurace chodím zcela běžně, ale respektuji, že někdo má takové preference a je takových lidí asi docela dost.
Na druhou stranu jestli je pravda, že radní Ryvola je zároveň majitelem putyky na Praze 1, jak se píše výše, tak je minimálně ve střetu zájmů.
Takže místo pár kurýrů budou jezdit svými auty jezdit desítky lidí do restaurací a pizzerií. A jako rezidenti mohou i v pohodě zaparkovat v modré zóně. Tak to je skvělé řešení.
vy nemáte nohy? nebo odkud na tu prahu 1 do pizzerie la piccola perla v perlové jezdíte? z kladna? to je jen alternativa….hnusné žrádlo z plastové krabičky dovezené pod rypák nebo já autem do restaurace? to bych asi už dávno chcípnul hlady….auta nemaje a dovoz neužívaje
Let’s face it – ti lidé kteří si už teď nechávají dovézt docela draze jídlo, tak ti skoro určitě nemají v těsné blízkosti hospodu do které by si narychlo odskočili. Takže je naprosto reálné že teda místo toho pojedou autem (kterým stejně docela pravděpodobně jezdí do práce) do nějaké hospody, ale teda hlavně tam kde zaparkují (klidně docela daleko)…
Tak házet všechny problémy centra Prahy na rozvazkove služby, to mi přijde jako slamenej panák… s těma všemi výjimkami co jsou na to nabaleny, to stejnak IAD neomezí a parking stejnak nebude protože historický centrum není nafukovaci…
Myslím, že to na ně nikdo nesvádí, je to jen další nová darda aut do centra a signál je, že to nebude tolerováno jako zásobování.
Podle mě je to stejná hra jako tzv boj proti koloběžkám… Reálně to tak velké problém není ( 10 odhodzenejch kolobezek zabírá místo jako jedno blbě zaparkovany auto)… kolobrndy se vyresily během půl roku ale špatný parkování aut řešíme už tří roky a furt nic a na třetinu pretizenejch kamionu na silnicích založíme komisi…
On ale *nikdo netvrdí*, že všechny problémy centra Prahy způsobují rozvážkové služby. Pokud byste četl víc než titulek, tak byste to věděl.
Rozvážkové služby jsou tam zmíněny pouze jako symptom toho, že dnes se každý může tvářit jako zásobování/místní obsluha.
achjo…. citace druhej odstavec „„Nejhorší je právě toto drobné zásobování, příliš jsme si na něj zvykli. Každý den vidím, jak 10 autíček na Havelském tržišti rozváží svíčkovou,“ stěžuje si Ryvola. Dodává, že usiluje o to, aby kurýři chodili buď pěšky, nebo využívali kola či elektrokoloběžky. „Pizzu vám někdo může přivézt i tramvaji,“ říká radní.“
proc tedy radní říká že symptomy jsou nejhorší… kdyz jsou to symptomy…
„Do zákazu vjezdu s dodatkovou tabulí umožňující zásobování můžete vjet třeba, když jedete někoho vyzvednout nebo když turista hledá ubytování,“ upozorňuje na paradox.“
Cože? Pokud je někde zákaz vjezdu a je tam dodatková tabulka např. mimo zásobování jediný kdo tam může vjet je vozidlo přepravující osobu ZTP a ještě k tomu musí mít vážný důvod. To, že se neoprávněný vjezd tnekontroluje a nepokutuje je věc jiná.
„Mimo zásobování“ se snad už ani nepoužívá. Namísto toho je „Mimo dopravní obsluhy“ – a tam se vejde kdekdo.
Samozřejmě, že se používá. Namátkou:
https://mapy.cz/letecka?pano=1&pid=89088799&newest=1&yaw=4.279&fov=0.299&pitch=-0.021&x=13.8704483&y=50.0372754&z=20
https://mapy.cz/letecka?pano=1&pid=104194513&newest=1&yaw=5.406&fov=1.571&pitch=-0.183&x=14.4327915&y=50.0792184&z=20
Takže používá. Ale chcete li to vyřešit používejte „Mimo dopravní obsluhy“ tam kde to lze a nepoužívejte tam, kde to způsobuje problémy a použijte raději „mimo zásobování“ a třeba i omezeno časem. Pak je jisté, že tam turista hledající ubytování nevjede.
„Je-li na dodatkové tabulce použit text s výrazem „dopravní obsluha“, rozumí se tím vozidla zajišťující zásobování nebo lékařské, opravárenské, údržbářské, komunální a podobné služby, vozidla přepravující osobu těžce zdravotně postiženou, vozidla taxislužby a vozidla, jejichž řidiči, provozovatelé nebo přepravované osoby mají v místech za značkou bydliště, ubytování, sídlo nebo nemovitost.
Je-li na dodatkové tabulce použit text s výrazem „zásobování“, rozumí se tím vozidla zajišťující zásobování nebo lékařské, opravárenské, údržbářské, komunální a podobné služby a vozidla přepravující osobu těžce zdravotně postiženou.“
https://autotrip.cz/dopravni-obsluha-a-zasobovani-kdy-sem-patrite-i-vy/
Že by se to konečně začalo řešit? Nevídané!
Byť to teda vypadá, že zatím jen na Praze 1?
Rozvážkové služby jsou dost velký nesmysl nejen vzhledem emisím z dopravy, ale také kvůli odpadu z obalů, který by se ani nevytvořil, kdyby si lidé zašli najíst přímo do restaurace.
Také jsem v minulosti využíval rozvážkový byznys než jsem si nesmyslnost celého konceptu uvědomil………teď se tady určitě vyrojí spousta nesmyslných argumentů a co babičky, které jsou nemocné a jinak by umřely hlady(pro ně fungují sociální služby, kde to je jakž takž akceptovatelné).
Rozvážkové služby jsou dost velký nesmysl nejen vzhledem emisím z dopravy, ale také kvůli odpadu z obalů, který by se ani nevytvořil, kdyby si lidé zašli najíst přímo do restaurace.
:-)) To tak. A co takový rozvoz nákupů potravin co si objednáte přes internet? Je to to samé jako když si ty potraviny koupíte v nějakém super hyper osobně a pochybuji, že ty tašky potáhnete tramvají. No a ten odpad taky vyhodíte do popelnice před domem.
No já teda nákupy tramvají (či pěšky) vozím. Netuším proč bych měl jezdit autem někam do hyper super do polí za město.
Tak jistě vás takových bude více, ale nebudou to rozhodně všichni.
A máš rodinu? Týdenní ci dvoutýdenní nákup asi těžko vozis tramvají a nebo pěšky…
Kdo by žral dva týdny obří nákup? Takhle já teda nenakupuji a s rodinou jsme teda ještě nepošli. Spíš pojdem na ty zplodiny z těch aut na křižovatkách. Rozjet se to neumí ani na zelenou, ale hlavně že si vezou zboží ve slevě po balících.
Nechodím (nejezdím) do „hyper“ ale jen do „super“ který mám po cestě domů z práce. Není to úplně ideální, stejně by to chtělo semtam auto, některé věci jsou dost těžké i když jsem sám, ale dá se to zvládat.
Tak vetsinu nakupu lze pohodlne dovezt tramvaji, nanejvys s pomoci tasky na koleckach. Ale pravda, oblibeny nesmysl jmenem balena voda se tak dopravuje blbe…
„“teď se tady určitě vyrojí spousta nesmyslných argumentů a co babičky, které jsou nemocné a jinak by umřely hlady(pro ně fungují sociální služby, kde to je jakž takž“
A co babičky? Sociální služby? Myslíte si , že je ta služba zadarmo? Není. Naopak v době covidu a nutnosti omezování kontaktů byl rozvoz super řešením.
Souhlas v době covidu to bylo super řešení. al tehdy také výrazně klesla doprava, protože lidi byli na homeofficu (já též) a restaurace byly zavřené. Takže to nijak neovlivnilo dopravu a pomohlo zavřeným restauracím. Ale dnes covid už není.
Vy jste mi taky asi úplně hotový, Vy emise…
Souhlasím a nepodporuju je (odpady a vysoká ceny vs kvalita pokrmu odvezeného plácnu za půl hodiny – je to jako když jídlo osrpchujete-kondenzace). Ale je to podnikání a kde je poptávka, je i řešení, takže neříkám „zakázat“, ale sám to nepodporuju.
To teď něco bylo ve světě, že DoorDash chce, aby lidé dávali spropitné a tak otevřeně říkají, že pokud člověk nechce spropitné dát tak si holt počká na jídlo déle. Hnus velebnosti.
Asi každého rozčilují nebo zlobí auta rozvozových společností na drzáka různě zaparkovaná. Já se chci věnovat průjezdu Prahou 1. Jestli budou recipročně zavedené vjezdy obyvatel Prahy 1 do okolních čtvrtí, nemám problém. Jestli budu platit Praze 1 za vjezd, ať oni zaplatí za vjezd nebo průjezd pražskou částí, kde žiji já.
Jsem pro, konečně se trochu vyprázdní modré zóny! (jsem rezident, a ne nemám problém si případně ještě pár tisícikorun/rok připlatit)
Tak tramvají se dá vozit ledacos, sud piva, dvoukolák … takovýto, žádná nakupní taška: https://cdn.aukro.cz/images/sk6957167199/730×548/dvoukolak-karka-s-odjimatelnou-rukojeti-b0a056f7-e2fe-4802-b818-0dd05e7f45fb
Já jednou vezl několik krabic mražených hranolek v nákupním košíku 2 zastávky poté, co se mi rozbil rudl.
Zapomněl jste napsat, že jste pak ještě vezl ten prázdný košík zpátky 😉
Pizza tramvají?
No, ta bude vypadat!
Pizza nebo tramvaj?
oboje
Můžete to nějak rozvést?
Tak na obalu by byla tramvaj, v Brně šalina, tam tramvaje nejezdí. Existovala by speciální šotoedice, kdy by si šotouš objednal, kterou tramvají by to měli dovézt a podle daného nasazení vozidla na konkrétní lince a spoji, by ji dostal v krabici s vyobrazením příslušné tramvaje či šaliny. Verze MAX ŠOTOUŠ by obsahovala vyobrazení tramvaje na pizze ze šunky a sýra, zelené olivy by byly cestující, černá oliva řidič. Verze GRAND MAX ŠOTOUŠ by měla pizzu rovnou ve tvaru tramvaje. Verze ULTIMATE ŠOTOUŠ by navíc k tomu byla dovezena kurýrem v uniformě zaměstnance rakousko-uherské dráhy a účtenkou by byl kartonový… Číst vice »
Díky, pobavilo.
Obávám se, že takhle to pan panda nemyslel… 🙂
V tom případě nemohu sloužit… 😉
Nemyslel, ale už si to začínám myslet. 🙂
Vy jste ještě neviděl kurýra Woltu/Foodory/Boltu v MHD? Protože já je potkávám ve všech prostředcích, zatím kromě přívozu.
Teď o víkendu se cyklowolťáci v metru C skoro nevešli do soupravy – hlavně když jednomu z nich nedošlo, že by bylo možná fajn sundat ten obrovský baťoh.
Jinak ale po centru už dneska hodně objednávek jezdí normálně tramvají. Jsou v takovém tom velkém barevném termoboxu, takže tramvaji ani pizze nic nehrozí.
Ale zase je fajn, že přispívají PID plnou platbou speciálního jízdného pro firmy, aby se tak podělaly o svůj zisk a nezneužívají dotovaného financování veřejné dopravy. Že? 😀
Err „podělily“ samozřejmě, hloupý překlep, co nemohu opravit ani už pár sekund po zadání příspěvku.
V čem je tohle zneužívání?
Když vezu tramvají dokumenty k zákazníkovi, tak bych taky měl platit speciální tarif, protože využívám MHD pro komerční činnost?
Tramvaj na pizzu
Přesně, místo na velký přepravní box tam obvykle není, zabere to snad víc místa jak kočárek, navíc případně pachy z jídla do nacpané MHD? Ou.. Někdy a někde by to smysl dávat mohlo, ale jako hlavní řešení to není.
Coze si to vymyslite? Jake pachy z jidla? A jaka skatule vetsi nez kocarek? Nejaky realny duvod by nebyl?
Je potřeba zdražit parkovací karty, klidně 5x.
Jídlo by se mělo rozvážet pouze na skútrech, nebo na kolech.
Velké zásilky se vždy budou rozvážet dodávkami, to je celkem logické.
A není fakt lepší se na parkovací karty vykašlat a nechat to celé na trhu?
Kefalín, jak si to představujete? Zprivatizujeme chodníky?
Nevím, co s tím mají společného chodníky. Nicméně pokud máte pocit, že stávající systém bezvadně funguje a není potřeba s ním nic dělat, tak gratuluji a posílám klíčenku.
Systém nefunguje jenom proto, že si nedokáží policisté posvitit na boháče co zabiraji mista pro zasobovani.
To máte zčásti určitě pravdu. A pravděpodobně by to perzekuce (pokutování) bylo schopno zlepšit. Když se nad tím ale zamyslíte hlouběji, tak zkrátka máme omezenou komoditu (parkování nikdy nebude neomezený počet, protože zkrátka město má nějaký omezený prostor) a do toho poptávku. Trh v takovém případě se a)snaží zvýšit nabídku (to se snaží i město) a b)zvedne cenu aby ochladil poptávku. Diamantů je taky omezené množství, ale dají se koupit, protože se zkrátka prodávají za tržní cenu – existuje „rovnováha“ mezi nabídkou a poptávkou. V případě parkování jsme trhu tuhle schopnost samoregulace odebrali tím, že uměle určujeme cenu parkování. A… Číst vice »
Mám dojem, že kdyby se chtělo někomu něco dělat (např. politikům na radnici) tak to jde. Jak mají řešená parkování v ohromných světových městech? Že na to tady nejsou peníze? Ale ale.. 😀
Formulováno „jenom proto…“ je vaše tvrzení příliš jednoduše shozeno ze stolu jako blbost. Proč=chcete FAKT tvrdit že tato jediná věc by všechny probléy parkování vyřešila??
To by bylo ideální. Cíl 90% zaplněnost a cenu dynamicky měnit podle poptávky, stejně tak poplatek za průjezd měnit podle dopravní situace.
Přesně tak, pružná cena stejně jako třeba při nákupu letenek. A kdokoli zaparkuje kdykoli bude potřebovat/bude ochoten zaplatit.
Ono je cílem, co nejvíce zaplnit ulice auty?
Z mého pohledu je cílem nastavit funkční systém, který bude zajišťovat rovnováhu mezi poptávkou a omezenou (ze své podstaty konečnosti městského prostoru) nabídkou. Myslím, že to vůbec neimplikuje (ne)zaplněnost ulic auty.
Navrhujete implikaci zaplněnosti vůči ceně a není to implikace? Jsou mi věci… Pokud máte cenu podle poptávky, jak u leteckých společností, tak samozřejmě lidi ponoukate k pravidelnému využití auta, neb se vyplatí v časný nákup. Nedokázal byste zřejmě ani vyřešit problém, v jakém okamžiku by se odčítala ona zaplněnost. V okamžiku kdy auto zastaví? V okamžiku, kdy v jede do oblasti? Ne, každé zastavení vozidla je parkování, viz, vyložení či nebrání klienta taxi, vyložení a naložení zboží, či ti kurýři.
Možná mluvíme o trochu jiných věcech, zdá se mi. Implikace zaplněnosti vůči ceně nemá vliv na absolutní množství parkovacích stání (tj. zaplněnost ulic autami). Pokud jste se ptal na zaplněnost (využitelnost) stávajících parkovacích stání, pak si myslím, že znakem funkčního systému je opravdu ta zaplněnost někde okolo těch 90 % (pokud by to bylo méně, tak asi nemá smysl jich mít tolik). Těch 10% mj slouží i k tomu, co píšete, tj jako prostor pro zastavení. (což se dá z mého pohledu řešit prvními pár minutami zdarma třeba). Nevím, možná jsem hloupý ale nevidím v tom neřešitelný problém tak, jak… Číst vice »
Tak jak byste to konkrétně řešil? Funkční systém je to tehdy jeli vaším cílem maximalizovat zisk a maximalizovat zaplněnost parkovacích míst. Ne, město není komerční subjekt a jeho cílem nemá být maximalizace zisku z parkování. Nebo ano? Veřejný prostor slouží jen k ukojení potřeb parkování? Ten nemá jiné funkce?
Asi bych privatizoval celou tu koncesi. Ekonom Aleš Rod těch možností dává více: „Nástroje by k tomu určitě byly – privatizace a pronájmy parkovacích míst, flexibilní řízení nabídky, aukce parkovacích povolení nebo dynamické ceny parkování navázané na mýtné brány na okraji města.“ Co se týče zbytku vašich otázek, tam s Vámi jednoznačně souhlasím.
Jakou koncesi? Na co? Souhlasíte s čím? Odpovědi na ně máte jaké? Jak to hodláte skloubit, když rozprodate parkovací místa? Kdo bude zajišťovat opravy? Každý kousek jiný majitel, jiná dlažba? Zimní údržba? Vymýšlet nefunkční za to silně ideologicky podbarvené a spíše demagogické řešení, to umí kde kdo. Jen talu reálnou funkčnost to postrádá.
Koncesi parkování. Proč by ji mělo provozovat město? Vždyť ji klidně může pronajmout právnické osobě (osobám). Které by se pak přirozeně o to i staraly. Z mého pohledu vidíte problémy tam, kde nejsou. Bydlení je taky privatizované a funguje i s údržbami bez problémů. Co je ideologického na volném trhu? Nebo jako..však to tady máme v jiných odvětvích. Teď mi fakt příjde, že máte jen nedostatečnou představivost. Ano, město není komerční subjekt a jeho smyslem není maximální ziskovost. Veřejný prostor má i jiné funkce. (z mého pohledu nerozumím proč to slučujete, jak říkám implikace zaplněnosti vůči ceně nemá vliv na… Číst vice »
A proč by nemělo? Proč by měl na veřejném prostoru vydělávat někdo jiný? Je funkcí veřejného prostoru umožnit vydělávat na něm někomu za malý bakšiš městu? Proč tedy zavádět systém dle obsazenosti, když jiný než komerční význam to nemá? Ani místní poplatek podle stejné logiky neimplikuje absolutní počet parkovacích míst. Jaký je důvod vydělovat parkovací stání z funkcí veřejného prostoru? Proč upřednostňovat možnost parkování před jinými funkcemi? Parkování nemá vliv na ostatní funkce veřejného prostoru?
Jakože byste to úplně dereguloval, aby si ten prostor mohl pronajmout kdokoli k čemukoli (nejen k parkování)? To jste ještě o krok napřed, ale já jsem pro. Souhlasím, že nedává smysl pronajímat veřejné prostranství za různých podmínek (tak, jak je tomu teď). Jinak ten důvod, proč zavést tu tržní cenu jsem psal výše několikrát – protože by to zkrátka zabezpečilo parkování komukoli, kdo by jej potřeboval (a byl ochoten zaplatit). Což ten stávající systém neumožňuje. To je celé.
A na to jste přišel jak? 😁😁🤣
Rozdil je ten, ze do bytu kde bydlim je vsem prd. Ale do toho, co postavim na ulici patrici mestu ostatnim uz neco je – treba by ji mohli chtit taky pouzit. A delat z verejneho prostoru soukromy je krasny pripad tzv.pravicoveho smejdstvi a grazlovstvi, koncici destrukci spolecnosti a fasismem.
V pořádku, já říkám klidně mějme stejné podmínky pronájmu veřejného prostranství nehledě na způsob využití. Já pouze říkám, že tenhle systém mi přijde nefunkční a neefektivní a že mnohem funkčnější by bylo mít na stávajících parkovacích místech tržní systém (kdo to potřebuje více, je ochotný více zaplatit).
Vy jste slusny kousek…prodat koncesi na parkovani. Jak to asi dopadne? Maximalizaci zisku koncesionare za kazdou cenu. To chceme? Jste normalni? A vymyslite tyhle blbosti zdarma nebo vas za to plati?
Jako tak je otázka co chceme. Ale jsem přesvědčen, že pak byste vždycky našel parkovací stání, když byste potřeboval. Což se teď říct nedá.
Fajn..v tom případě ale zavést i komerční cenu mhd- bez dotaci…
Jde o to, že ten trh opravdu jediný dokáže zabezpečit rovnováhu mezi poptávkou a nabídkou – tzn. dokáže zabezpečit parkování každému, kdo jej potřebuje a je jej ochotný zaplatit. To stávající systém zkrátka nedokáže. Proto auta parkují na chodnících, v rozhledových trojúhelnících, na zeleni atp. A funkční systém přece chceme všichni ne?
Na trhu? Bylo by to funkční, ale nevím jestli jsou lidi připraveni platit desetitíce ročně.
Když chcete opici, musíte mít na banány. Bydlím na vsi kus za Prahou, mám kryté stání cca 36 m2, což při místních cenách pozemků znamená cca 250 000 jen za místo, dalších 250 000 pak stál ten přístřešek.
Takže asi tak ktěm reálným cenám za parkování, které ovšem drtivá většina lidí není ochotna platit…
Přirovnal bych to spíš ke koni – musíte mít na seno a na stáj.
To se netluče, akorát to s tou opicví je, aspoň tady ve středních Čechách, celkem ustálený idiom.
on jim někdo to místo nabízí k odkoupení? Já myslím že nějakých 150 000 by za něj mnozí rádi zaplatili (počítaje 10 m2 a abyste neřekl tak dvojnásobek ceny na vaší vsi)
Tak jde o to, že tu cenu by určil trh, a otázka, jestli je efektivním řešením to rozprodat, pak byste totiž nezaparkoval nikde jinde než na tom svém místě, takže efektivnější se možná zdá být pronájem. A jen tak mimochodem, minimální stání je 12,5 m2.
10 m2 psal sám pan Facepalm někde níže
Ulice ale není svou povahou parkoviště. Je to komunikace.
Naprosto souhlasím. Právě proto chci tržní systém, protože parkoviště se z ní dělá teď, když kdekdo parkuje na chodnících nebo v rozhledových trojúhelnících. Tržní systém by zabezpečil parkovací stání pro každého, kdo by jej zrovna potřeboval.
Uh, tam jste asi zapomněl doplnit „a kdo si ho bude moct dovolit“
Na to připraveni určitě nejsou, ale to na věci nic nemění. Bylo by to účinné a naprosto správné.
To rozhodně.
Jak si ten trh predstavujete? Drazbu parkovacich mist? To vam volici podekuji…
Stačí zjistit dlouhodobou průměrnou obsazenost parkovišť v různých denních dobách a podle toho stanovit obecně platný ceník (třeba přes noc hodina za 10 Kč, přes den za 50). Pokud by přes noc bylo nadále zbytečně prázdno a přes den plno, po čase zkorigovat na třeba 5 / 70. Cílem by byla regulace toho, aby v každou denní dobu v dané oblasti šlo aspoň krátkodobě zaparkovat (třeba pro ty kurýry a řemeslníky).
A samozřejmě na parkováním vytížených ulicích neumožnit žádné rezidentské karty s levným parkovacím paušálem, i rezidenti musí být motivováni svoje vozidlo na delší dobu odstavit radši jinde.
Totální hnus, co si ti úředníci a mikropolitici dovolí. Za sebe bych jakékoliv placení za parkování v čele Praze zrušil, mám zde 3 firmy, platím daně, a věčně mne nějaký opičák v uniformě otravuje, když potřebuji zaparkovat… Města pistalivi předci, a vybírat za parkování je nechutné vydírání. Kdo přijede, ať parkuje, a zadarmo.
Takže ve firmě byste chtěl mít kapitalismus a v parkování komunismus, rozumím tomu dobře?
Už jen za toho opičáka ti to přeju, arogance, neúcta, jen klop.
Typický český podnikatel 😀
Při (z principu městské zástavby) omezeném počtu parkovacích míst by pak neparkoval ten, který je ochoten nejvíc zaplatit, ale ten, který např. může přijet brzy ráno apod.
Pořád by se na cca stejný počet lidí nedostalo.
A to nespravedlivě ne na ty, kteří jsou za to ochotni zaplatit nejvíc.
3 firmy….dobrej vtip.
Jo, jo, kdyz si v kaprovce chci zridit autopujcovnu, tak si to vse zadarmo naskladam na ulici, vy jste podnikatel jake vyslovene miluju. Hrabu pod sebe co to jde, ale sam chci vse zadarmo. Vyborny priklad detinskeho chovani
Asi tak jako car4way ci anytime, ale u tech Vam to zajiste nevadi. Protoze to prece neni pujcovna, ale carsharing…
všechno jenom zákazy aut, to za chvíli bude co, úplný zákaz aut v praze? Nebo čeho tím chtějí docílit? K čemu je ná mvynález automobilu, když ho chtějí zakázat? Jinak pošta už něco takového má už dávno, třeba v liberci jezdí pošťáci české pošty normálně veřejnou mhd (bus/tramvaj), se nedivím, že to doručení poště trvá tak dlouho, než to všechno obejde a než se někam tou mhd dostane… A to je to stále ještě státní firma a nemají ani na blbý malý autíčko jako je třeba „citigo“ na lpg či baterku. Někde šaškovali i s elektrokolama a nepovedlo se, ale… Číst vice »
Chtějí docílit toho aby se v Praze dal žít a každý nemusel autem odjet za město do šmoulova, kde má ložnici na „zdravém vzduchu“ a bez hluku…
Pokud se někdo přestěhuje z Prahy do „Šmoulova“, tak ten svůj pražský byt prodá/pronajme někomu jinému. Je to hra s nulovým součtem – pořád v tom bytě bude někdo bydlet.
A (z pohledu nárůstu počtu aut v samotné Praze nešťastné) budování „Šmoulovů“ je svým dílem způsobenou i cenou bydlení v Praze, kdy „baráček za Prahou“ je cenově o něco dostupnější.
Jen ty smoulovy uz maji problem jak se silnicni infra, tak cistickama a hlavne skolama, takze deticky mnohdy do te fujky prahy rodice vozi…jak u debilu na dvorku
Nicméně vozí je do té Prahy souběžně v rámci své cesty do práce tamtéž, že.
P. S. Škol je snad dostatek – díky výnosům z EET. 🙂 🙂
Je to prosté: místo na ulicích je omezené, takže nejméně efektivní forma dopravy se musí omezit.
A až všechna auta konečně zmizí, k čemu se to místo vlastně využije? Kavárničky se sójovým laté? Nebo zítra se bude tančit všude? Děti si budou mít kde hrát?
Všechna auta nezmizí ani to nikdo netvrdí. A ano, bylo by super, kdyby menšina v centru nedělala nejvíce problémů, hluku a znečištění.
To jsou vaše osobní projekce. Auta se omezí tak, aby byla zachována plynulá průjezdnost pro ty, kteří to potřebují nejvíc.
Vždyť zde slyšíme že je vlastně nepotřebuje nikdo….
Třeba by se do ulic mohla vrátis tromořadí, v létě by tam nebylo 50 stupňů a tak. Prostě hotový peklo.
👍😁
a třeba i brambory by se tam mohly pěstovat, ne
Proč? Trpíte jejích nedostatkem?
a pan Facepalm trpí nedostatkem stromořadí?
Nevím jak brambory, ale mohlo by se dláždit blbcema.
Materiálu by bylo dost ale je to velmi „neposedný“ materiál… celkově nevhodné.
tohle je trollení
Ale to už se dávno zkouší/dělá… není to úplně ideální, snaží se o stromy zakrslejšího vzrůstu (aby nevznikaly moc problémy v okolních bychec se zatemněním a tak) a má to dost velkou „úmrtnost“ ale jo, zkousí se to už dávno…
A to je špatně, že by si děti měli kde hrát?
a teď nemají?
Ale prd, stejně by je nikdo nepustil hrát si ve velkoměstě jen tak na chodníku…
Mají je problém i jen pustit pěšky pět minut do školy!
A i kdyby zmizely, tak cemu bude ulice bez aut vadit? Podivejte se na stare zabery jak byla Praha bez aut nadherna…
No a třeba taková letadla na záběrech z devatenáctého století chybí téměř zcela!
Zase špatně. To není kritika auta jako takového, ale kritika množství. To je neúnosné. Nebo se vám ty zácpy líbí?
„K čemu je nám vynález Cyklonu B, když ho zakázali?!“
Tvl tady je zase dneska úroda.
nezakázali, vyrábí se dál
Ano, vím. Uragan D z Draslovky Kolín. ALe nesmí se používat k původnímu účelu.
Myslíte jako insekticid, že. To se samozřejmě může a používá nadále.
Muze, hubil se tim hmyz. Napr ve mlynech
V liberci to znam jen trochu, ale v praze dorucovatele jezdi mhd bezne. Protoze to dava smysl. Maji napr 3-4 ulice, ale vyjizdi o par km jinde. Kde by ty desitky aut po pracovni dobe staly a jake zrychleni to prinese? A kolik navic to bude stat?
Opet vymysleny nesmyslny problem a k nemu vyslovene debilni reseni
To je pravda.. poštovní doručovatelé jezdí běžně MHD, když jedou od pošty do svého okrsku.
Jenom drobný dotaz. Předpokládám, že naši osvícení radní a zastupitelé, kteří se tak tak starají, aby se nám nestalo nic zlého, budou také vždy a jen chodit pěšky, že?
Ne, pojedou na té koloběžce. A protože město nebude zaflákané auty, pojedou po silnici a ne po chodníku.
Pěšky, dobrej nápad. Proč vlastně kurýři nechoděj pěšky.. Nakonec by v tom centru byli fakt nejrychlejší 🙂
Tak tohle vypustit z huby, může jen nedorostenec. Tolik kydů a keců na jednom místě jsem ještě neviděl… Vozit jídlo tramvají a ty ztráty na čase stráveném čekáním na onu tramvaj zaplatí přímo město? Možná kdyby se snažili spíš podpořit rozvoz na skútru jako je to v daleko větších městech, tak vyřeší celý problém a nebudou plodit hnidy jako tentokrát.
Nejen čekání na tramvaj, ale aby v ní bylo místo pro kurýry s těmi zateplenými skříněmi. Bude snad DPP přidávat spoje, aby to všechny z těch fujfuj aut pobralo ?
Proč by měli podporovat zrovna rozvoz na skůtru, když omezení rozvozem aut automaticky podpoří jakýkoliv jiný způsob zajištění jídla? Jinak na skůtrech se v Praze běžně rozváží. Ne však všichni.
jako zakaznik se nemuzu dockat, kdyz u vzdalenosti 3 zastavek bude kuryr 10 minut cekat na tramvaj. Jeste bych mohl jako planovat jidlo, aby to nemel s prestupem.
Meli nechat parkovani pro EV zdarma, at aspon jezdi necim do zasuvky a bylo by. Rozhodne to neni pak tolik hlucne jako vytoceny skutr.
No já jsem si říkal že máte ty nízory solidně „zatížené“ ale zdálo se že jen vlakově… a ono i jinak nic moc. Takže proč je konkrétně tohle blbost? Ve chvíli kdy „něco do zásuvky“ přestává být ojedinělá zvláštnost to nic neřeší.
A jestli jste měl na mysli „tichý elektroskůtr“ tak to máte napsat pořádně, s tím by se souhlasit třeba i dalo. Ale skůtry spalovací nejsou největší zlo, to mi věřte, v tomto směru jsou mnohem horší ojedinělí „tuneři“
Kvuli shnilosti dojit do hospody se z vas ma mesto opupinkovat?
Při nezaplacení se sama strhne z účtu, který můžeme v závažných případech i obstavit
Se pán asi po…. v kině ne.
Nevím tedy o legislativní změně která by z pana Motla udělala soud i exekutora zároveň….
Daňový řád
parkovací poplatky jsou daně? ajta krajta ….
Pokuty jsou.
Ale pravda, musím uznat že ono „mýtné“ konstruované jako místní poplatek, pod daňový řád spadat bude. Pokuta, natož pak „výzva k zaplacení určené částky“ pro provozovatele vozidla za vjezd bez jeho uhrazení ovšem už spadá klasicky pod silniční a tedy přestupkový zákon. Tedy, to bude ještě velmi zajímavé, nepochybuji.
Nedávno jsem nechtěně (kvůli vyřizování splátek po měsíci) nezaplatil pokutu. Během měsíce jsem měl odstavenej účet (všechny účty) a svítilo u nich: EXEKUCE. Jde to teď opravdu rychle.
Do roka a do dne přijde další soudruh a bude zakazovat vození batohů s jídlem v tramvaji, protože
1) smrdí to
2) vráží batohem do spolucestujících
3) jde z toho pára a mlží se okna
4) stejně toho kurýři jenom zneužívají, tramvaj není na byznys
5) ….
Já bych zakázal ty restaurace rovnou, co si kdo má co vyžírat venku, dyť si může uvařit doma. Poslední tři roky nám to názorně ukázaly.
I ty tramvaje jen zavazí. Všude pěšky 🙂 .
Není to tak hrozné. Naštěstí snídaně se v podstatě nerozváží, takže největší dopravní špička tím není dotčena.
Ale je pravda, že v centrech jsou vhodnější nákladní elektrokola než MHD.
Jistě nebude problém omezit i služební auta magistrátu a úřadů 🙂
Naprostý souhlas. Pokrytectví politiků a úředníků je mnohdy opravdu veliké. Náš pan senátor ze severních Čech na FB propaguje veřejnou dopravu, ale zároveň jezdí na jednání do Prahy sám autem…
Tak jestli zrovna ze severních Čech, tak tomu se moc nelze divit.
Měl by si to pěkně vyzkoušet. Třeba pracovat ve vlaku, když už jede 133km celkem 2hod 35min tj. 51km cestovní rychlost a to výjimečně, když není zpoždění 😀
Ale on tam není každé 3 km signál 🙂 Operátoři sice posílají desítky miliard podílů na zisku pryč z ČR každý rok. Andrej to furt nezařídil.
Na Mariánském náměstí to šlo, tak proč ne na dalších místech.
Já jen doufám, že pan Ryvola s paní starostkou půjdou příkladem a veškeré zásobování budou na městské části řešit tramvají či na kole…
Co myslíte, kurýra s picama a chlebickama, nebo zásobování kantýny a uklízečů na magiči? On totiž nikdo neřekl, že lze tramvají zásobovat to, co se musí vézt v dodávce, nebo větším vozidle. Ale kurýr, který ve svém osobním autě věže 5 pic fakt nemusí kvůli tomu jet pětimístným osobákem. Skútr s krychlí by byl v pohodě.
Co je to pica?
Takove to male chlupate tam dole.
když je to chlupaté tak se tomu říká „bobr“ 😀
Ta Pica jako slovo vzniklo od napoleonových vojáků hledajících sex, a ti tomu tam dole říkali, že hledají koťátko, takže šlo taky jasně o chlupatou variantu. Bobr v tom vašem významu přišel o víc jak 150 let později přejímkou z Ameriky.
ptý ša (malá kočka výslovnost francouzsky)
A předtím se používal jaký termín? „Ženský pohlavní orgán“? Ještě že ti vojáci přišli a poradili nám něco kratšího.
Ve středověku jsme měli hezká sprostá slova jako manda nebo kepka.
Ako sa to pekne posuva.
Najskor bolo sukromne auto v meste je zlo. Ked nieco potrebujem, tak mi to privezie auto kuriera.
Teraz sa to posuva do roviny. Auto kuriera je zlo. Ked nieco potrebujem, tak mi to ma priviest kurier na bicykli alebo pesi.
Holt se tam všechna ta auta nevejdou. Co navrhujete?
Ale právě že vejdou. Jenom ta zelená ideologie se nevejde do života.
Jasně, co je realita proti vašim dojmům…
Jo? Tak proč pořád všichni remcaj, že nemají kde zaparkovat a že stojí v kolonách?
Protože si nevšimli, že je všude spousta místa, neasi?
Protože kurýr je skoro to samé, jako když někdo jede do hospody přes tři bloky autem. Problém se jen odsunul jinam, nevyřešil se. Je to prostě individuální služba.
Kormě toho značný podíl se již na kolech a koloběžkách rozváží, takže žádný systematický problém, jen se vyblokují ti co rzváží autem.
Takze tam jazdia len kurieri s pizzou ? Kurieri nic ine nerozvazaju, ci sa to bude tykat len kuriera s pizzou ?Takze napriklad nebude tam moct ist ani rohlik, ved tyzdenny nakup si clovek moze doviest na kolobezke.
Ludia, ktori si do tej restavracie nemozu zajst koli zdravotnemu stavu, ano aj taky su. Tym co, tym odporucime aby sa z danej oblasti odstahovali ?
No jo, už jsme zase u nemohoucí babičky. Středobod problémů automobilové dopravy v centru není lenost nebo pohodlnost, ale všichni jsou nemohoucí.
Centrum města je oblast, kde žijí jen invalidé v důchodu, co hrají na varhany.
Takze verejnou dopravou jazdia len invalidi, kedze sa tlaci, aby verejna doprava bola bezbarierova. To som nevedel.
Vy jste hlavně nepoznal ironii…
A kazdy druhy den je potrebuji prevezt z kostela domu a pak zpet
Tak v neděli rozhodně 😀
Otazka. Ako rozlisite kuriera, ktory vozi stravu imobilnemu obyvatelovi – staci ze bude jeden z 1000 obyvatelov a ktory vezie tym dalsim 999 podla vas lenivym obyvatelom.
Vam sa nemoze stat ze budete mat uraz a stanete sa docasne nepohyblivy ? Pocas covidu bolo x ludi v karantene, takze tych by sme nechali bez moznosti doviest si stravu ?
Může. Mohlo se to stát i v době kdy žádné rozvážkové služby neexistovaly a lidi to přežili. Dokonce neexistovala auta. 🙂
Za covidu ovšem nebyla ani žádná doprava, trochu rozdíl v situaci.
Dakedy sa byvalo v jaskyniach a ludstvo to prezilo.
Chápete to špatně. Auto není zlo, jen jejich množství. Ale na Slovensku máte místa dostatek, takže tam si to udělejte, jak chcete vy.
Neposlouchá a poslouchat nebude. Nic proti ale u hierarchii prací jste prakticky na nejnižším levelu. Bez urážky, to vůbec. Jen je to realita. Nexxistuje pravo zajet kdykoliv kamkoliv autem protože vezu krabici pizzy a vydělá mi to 48 Kč
Souhlas. Hlavní problém je skoro vždy na špičce pyramidy, kdy dnes miliardoví investoři (co mají povolevo si „tisknout“ 10x víc peněz než vlastní) ve vlnách vždy přeinvestují a penězi zaplaví nějaké odvětví, jako aktuálně rozvážky jídla. A tak se kvůli co největšímu podílu na trhu křížově dotuje, a nesmyslně se ztrátově vozí i jednotlivé levné obědy, přestože dlouhodobě finančně udržitelné minimum je buď jídlo pro alespoň 3 osoby, nebo reálně nastavené marže u všeho. Ty by ovšem cenu levného pražského meníčka za 150 Kč zvedly na stejných 250 Kč, za které se ovšem rovnou můžete restauračně najíst přímo v tom… Číst vice »
Mějte ovsem na mysli, že pokud práce funguje jak má, pak ro auto tam stojí jenom 1-2 minuty, ne hodinu před restaurací. Čili jedno nebo dvě místa pro zásobování jsou dostatečná narozdíl od velkých parkovišť u obchodních center .
Tak pravda, jak jsme se nedávno přesvědčili nemusí existovat ani právo opustit katastr obce či přejet do sousedního okresu….
To už je zhýčkanost dnešní doby, že si každé jídlo, každý menší nákup nechává lidstvo dovážet. Jsou i tací, kteří si nechávají oběd dovážet každý den. Pár kroků do restaurace, kterých je v centru Prahy doslova na každém rohu několik, by asi některé zabilo.
Co přesně je vám do toho, že si někdo objednává jídlo z vedlejší ulice? Když má doma pět lidí na návštěvě a nechce se mu pro tu pizzu jít, tak tehdy už smí, nebo stále ne? Kde hraničí teorie a barvitostí života? Samé otázky.
Však v pořádku, jen to zkrátka má nějakou cenu ne? To město zkrátka není nafukovací.
Ve chvíli kdy se tím ucpe tramvajový provoz tak je nám do toho hodně. Ale podle mě nejsou kurýři ti, kdo tvoří šňůry aut v Karmelitské.
Nám všem je do toho to, že taky sdílíme ten samý dopravní prostor.
Máte samé hloupé otázky.
Vy máte problém s porozuměním textu? Každodenní donáška oběda, když je na každém rohu pět restaurací pár kroků od zaměstnavatele, je zkrátka zhýčkanost. Návštěva je snad rozdíl, ne? Zřejmě jste nepochopil, že Praha 1 má úzké silnice, je nadbytečně auty zatížená. Nebo budeme kvůli dojížďce jídla centrum přebudovávat, aby pár lenochů nemuselo udělat žádný krok navíc? Jistě to vyjde levně a bude to ekologičtější a vůči obyvatelům centra i vstřícnější. Nebo ne? Samé otázky.
Ne, to vy máte zřejmě problém s porozuměním svému okolí.
Mám půl hodiny mezi schůzema, můžu si výjimečně něco rychlého objednat do kanceláře, nebo musím běžet ven?
A takových výjimečných nás baráku nás sedí 1500. A vy se venku můžete posrat, že jsou všichni kromě vás lemplové.
Neni problem, kdyz je pro vas cas cennym klidne si priplatite teba dve stovky za dovoz. Z tech 1500 pak nahle 1400 zjisti, ze si treba lze kazdy den v kalendari vybookovat prostor mezi 11-12 a ulice budou hned volnejsi.
Nevybookujou si prostor.. Jsou na kokeši a potřebujou strašně moc pracovat 😀
Nebo na nich prijde mlsna a nejsou ve stavu dojit si na obed 🙂
Tak vida, z domácí návštěvy je najednou půl hodiny mezi schůzkami. 🤷 Pokud umíte dobře číst, psal jsem o každodenním objednávání. Ano, i takoví jsou. A že je váš v baráku 1 500? Hm. Takové kanceláře mají, světě div se v 21. století, kantýny. Ba dokonce i vybavené kuchyňky, kde si jídlo mohou zaměstnanci ohřát/uvařit. Pochybuju o tom, že barák s 1 500 lidmi na jednom pracovišti nic takového nemá. Takže s dovolením zůstanu u lenochů. Sorry.
Nějak se v těch lžích zamotáváte.
Pokud vám jde o čas, určitě nebudete mít problém si ty dvě stovky připlatit. Jsem si jistý, že v Praze v centru to máte za půlhodiny zpátky. 😉
Je vás v baráku 1500 a zatím nikoho v celém baráku nenapadlo otevřít si jídelnu? Nikdo nevyužil té díry na trhu?
Máte jen samé výmluvy.
1500 kasparku co si neumi udelat cas na obed v jednom baraku a proto jim tam zradlo musi vozit. No, pohadka hezka. Co bude dal?
Nas v baraku sedi cca 1000ks. Moudry zamestnavatel nam poridil celkem slusnou kantynu. S cenami od 140 kc vys. Komu to nevoni, ma pres cestu alberta nebo desitky hospod do 2km (sedime nad zastavkou tramvaje).
Kdyz nekdo nestiha, donese si jidlo zespodu v umyvatelnych miskach. A objedna dopredu at to netrva.
Pokud to jiny zamestnavatel neumi vyresit, tak sorry ale nikdo mu tu jeho ignoranci k potrebam zamestnancu nebude ulehcovat a dotovat
V minulé firmě nebyla žádná možnost, jak během obědové pauzy stihnout návštěvu jakékoliv restaurace. Nebyla jiná možnost, než si jídlo nechávat KAŽDÝ DEN vozit (ano, i v Praze jsou taková místa). To je ale katastrofa, my byli tak zhýčkaní.
A to se jako stalo na Praze 1, jo?
Ale to jste si na Prahu 1 jen hráli, ne? 😉
To asi nebude centrum Prahy, že jo?
A co jako? Ze zákona máte nárok na polední přestávku.
A nie je v tom zakone vymedzena nahodou aj maximalna dlzka tej obednajsiej dochadzky. Mam dojem ze je stanovena na 30 minut. Ci vam zamestnavatel toleruje 1.5 hodiny na obed ?
Běžná je hodina (mluvím o „kancelářské“ práci v Praze).
Taky mám hodinovou pauzu na oběd a to dělám většinu času z domu.
Když se řešilo, že lidé potřebují auto k nákupům potravin, tak se dozvěděli, že si ho mají nechat dovést kurýrem a ušetří tak čas, a teď…asi se mají jít pást.
Překvapuje mě, že by v Praze neměly jít bez auta zajistit potraviny. Asi něco dělám jinak.
No jdou, když si je objednáte a necháte dovézt, ale když se zakážou kurýrům auta, tak nevim jak to bude v praxi. Třeba basa piva, maso na týden, brambory, hranolky, různé dressingy a smozřejmě 10kg pytel žrádla pro psa a 6kg balení pracího prášku…
Tak kdyz mate tyto potreby a jste rezident, mate kde parkovat i vjezd. Pokud jste k tomu ale bez auta, tak bud si priplatite nebo poridite karku nebo holt omezite tahani bas lahvacu najednou a bud si skopek nechate natocit do dzbanku ci kyble nebo to prenesete postupne spolu s rohliky. Pes 10kg zradla taky nesezere za tyden (nemate li mensi tele a tam opet ne otazka proc tohle na praze 1), 6kg prasek je na dva mesice. A tech brambor snite kolik? Tri kila tydne? Masa? Stejne? Nebo spis min? A tecb dresinku? To je jaky pseudoproblem? To je… Číst vice »
No jo ale Praha 1 je přece pro lidi a ne pro auta a lidi mají svoje psy, klidně dva labradory a chtějí s nim užívat veřejný prostor a parky ve městě. Město se má uzpůsobit potřebám lidí .
holt, když si pořídíte dvě německé dogy, tak jim to žrádlo musíte tahat, ale nechtějte, aby se vám někdo přizpůsoboval. když budu chtít na Praze 1 sbírat parní lokomotivy, tak mi město taky nepostaví kolejiště a depo. (mimochodem, míst vhodných k volnému výběhu 2ks labradora není na Praze 1 zrovna moc…)
Já teda nevím, ale na týden kupuju na trhu maso a brambory a další věci a v pohodě to odnesu v batohu. A jednou týdně v supermarketu kousek odtud, taky to odnesu. Basa piv to fakt nevím jestli je nutnost, můžete si pivo kupovat častěji a pak půjde odnést bez problémů. 6 kilo pracího prášku, to máte veřejnou prádelnu ne? 🙂 Menší by nestačil?
Navíc, pokud jste rezident, tak vám nikdo bránit nebude.
Myslíte to tak, že lidé ani restaurace v centru by neměli mít možnost dovážky? Nebo jak jinak myslíte to neposílání aut do centra?
Na tři krabice s pizzou fakt nepotřebujete auto. Jde to i jinak.
A tenhle system urcovani kdy kdo potrebuje auto chcete zavadet plosne, nebo se bude vztahovat jenom na rozvazku jidla?
Je to jednoduché, obsloužení jednoho, dvou zákazníků, individuální doprava (kurýr, taxi nebo osobní auto jedno jest). Žádné výjimky z omezení.
Dodávka zavážející prodejnu – to je skupinová služba, legitimní zásobování, jedno auto poskytne službu spoustě lidí, tak jako MHD, volnější podmínky.
Pokud by parkovné stálo to samé, co jakýkoli jiný zábor veřejného prostranství, pak buďte ubezpečen, že by se nemuselo zavádět vůbec nic a samy kurýrní firmy by se začaly chovat ekonomicky. Dokud je parkování skoro zadarmo a za „blikačky“ na chodníku či přechodu de fakto nehrozí žádný postih, nic je k tomu pochopitelně nenutí.
A stejně ekonomicky by se zachovali voliči a konšelé by letěli z okna
Ano, však to tady už píšu výše, že by to bylo nad mentální schopnosti průměrnýho Čecha.
vážně se divím co podobné duševní giganty mezi těmi průměrnými Čechy stále drží…
čirej masochismus.
V centru je tolik restaurací, že pár kroků (fakt doslova jen pár) nikomu neublíží. Nehledě na to, že pro centrum na rozvážení jsou opravdu lepší kola než auta.
Myslíte ty, jejichž meníčka začínají na špagáty carbonara, co sotva vidíte na talíři, za 220? Ještě tak Koz… u Pau…, tam bych si dnes s chutí dal koprovku s knedlem, i tu hrachovku. Jenže plus to jejich malé a ještě k tomu podměrečné pivo a jsme na 287. Dávat 250-300 denně? Nikoli, jedou krabičky z domova, nebo hádejte…objednávky u rozvozových služeb.
Něco mi říká, že když stojí jídlo v hospodě 220, tak pokud si ho tam odtud nechám přivézt pod nos, tak že pravděpodobně nebude levnější…
Ano přesně tak to myslíme. Prostě použijí vlastní nohy a dojdou si tam. Btw stejně tam prakticky nikdo nebydlí, sakum prdum tourist only.
A na dovazku pytlíku z burgerkingu opravdu žádný nárok není
Tak kuryri tam nechtej jezdit a rezidentum prekazej jejich vozidla. Tak se maj rozmyslet co vlastne chtej.
Aby si to mohli objednat jenom ve firmě, která se na tyto dovážky v centru specializuje.
Ví už někdo, jak to vlastně uvažují a mají v návrhu ohledně vjezdu pro skútry a motocykly? Praze její centrální a historické části by kromě kvalitní MHD nepochybně prospělo v dopravě změnit výrazně skladu dopravních prostředků, tedy více kol, elektrokol, skútrů a motocyklů (ty s rozumně tichým provozem – jsou v tom hodně velké rozdíly) oproti kvantům aut, mnohdy zbytečně a nesmyslně obřích a mnohatunových vezoucí pouze 1 člověka……
Mohla by na to vzniknout nová značka Zákaz vjezdu hlučných motorek
Jako vtip dobrý, jestli Praha něco nepotřebuje, tak jsou to další značky…….ale že některý konkrétní motorky (a samozřejmě stejně tak některý auta) dělají strašný kravál a naopak některé jsou provozně velmi tiché je skutečnost a objektivní fakt, stejně jako to, že většině lidí zvýšený provozní hluk z dopravy vadí a škodí, byť Vám osobně třeba nikoliv…
Místo funkčního tržního systému, kde si prostě každý koupí to co potřebuje, budeme „předem návštěvu registrovat v systému TSK. Zvažuje se, že každá domácnost definovaná elektroměrem by získala 60 hodin ročně.“ Ještě chvíli a budeme mít zase pořadníky. Vítejte v kapitalismu.
Tak to je hodně super cool nápad. Chceš parkovat? Dobře, ale rodnej list tvůj a tvých předků 75 let zpátky kvůli ověření ze jsi Pražák. Dále elektroměr. A vodoměr abys nepodváděl. A složenku za odpad platíš? Ukaž. Dobře tak se tu zaregistruj a zaplať poplatek. Ok, teď zaplať vjezdny a můžeš tam zaparkovat na 60 h ročně. Místo samozřejmě negarantujeme, jak to máme asi udělat, co bys po nás chtěl póvle.
Takže podporujete ještě několikanásobně radikálnější omezení vjezdu a parkování? Nebo jak jinak byste si tu garanci místa jako představoval?
No, vždyť to s Vámi naprosto souhlasím. Místo toho, abychom si zaplatili místo kdekoli a kdykoli potřebujeme, tak radši budeme řešit takovéto nesmysly jako registrace návštěv v systému TSK a počet volných hodin na domácnost definovanou elektroměrem.
Doobre, zadne navstevy, nez regulovat, rovnou zakazat nebl poradne osolit. Kdyz si nevazite dobre vule, tak mate prd. Je to lepsi?
PS: pripominate mi dementni kolegy na pobocce, kteri chtelk chodit ve dve domu a protoze jim nikdo tohle nechtěl verit, ze uz maji odpracovano, tak si prosadili, ze jen tam budou mit vsichni nadale pichacky, aby melk dukaz, ze uz maji dost hodin. A pak nam na centrale zavideli, ze my pichacky nemame….
Cože? Co je špatného nebo nesvobodného na tržním řešení? Tak prostě když něco budu chtít, tak budu mít možnost si to koupit. To vám přijde nesvobodné? A pořádně to osolit? Jako asi to bude dražší, ale tak to je prostě trh – tzn reálná cena.
Uvedomujete si proc elektromer? Asi jo, ale hrat hru na debila je lepsi, ze?
On by ten tržní systém byl pochopitelně nejlepší, ale pražskej (ani jakejkoli jinej českej) volič by to nedal. Tady si lidi myslej, že parkovat auto, pro které nemám vlastní prostor, skoro zadara na ulici, je základní lidské právo a bude trvat ještě hodně dlouho, než se uvažování posune do reálnějších vod.
Přitom to současné uvažování je absurdní úplně stejně, jako kdybych si myslel, že mám právo si na ulici za pětikilo ročně (nebo kolik to parkování stojí) umístit třeba bazén, mrazák, zahradní altán nebo cokoli jiného, co „strašně nutně potřebuju“ a nevejde se mi to domů.
Tak hlavně je ten stávající systém prostě nefunkční. Zjevně to už vidí i Praha 1 a namísto toho, aby ten trh uvolnila (ano, trh má schopnost samoregulace), tak radši budou vymýšlet další byrokratické nesmysly. Přitom sami mají důkaz o tom, že problémem je regulovaná cena. „„Nyní jich je vydáno 1 900, což představuje čtvrtinu všech parkovacích míst v modré zóně,“ upozorňuje Ryvola. Podle něj existuje i firma, která jich nakoupila sto a kšeftuje s nimi.“ To znamená, že tržní cena, kterou jsou lidé ochotni platit, je zkrátka mnohem výše, než ta zastropovaná. Proto ten trh nefunguje. Respektive se o něm… Číst vice »
Ale tu ulici za 1200 ročně má jen rezident, který tak jako tak bude vždy chráněný zvíře. Já když pojedu do centra, tak za to parkovný platím víc jak za zahrádku na které někdo vydělává. Takže o parkování skoro zadara bych fakt pomlčel.
No právě proto je nejspravedlivější a nejefektivnější trh. Zkrátka kdo to potřebuje/chce, tak si to zaplatí.
Mluvím o rezidentech.
No je taky debilni, zr minimálně v našem městě se ta místa město ani dělat nesnaží, i kdyby byla placená.
V kapitalismu by parkovací místo stálo tolik, aby vždy nějaké zůstalo volné (vyrovnání poptávky nabídce), což jsou v Praze stokoruny na den.
Nyní je to přídělový systém + silnější/drzejší vyhrává.
No vždyť, to se shodneme. Přídělový systém jako za bolševika. Nefunkční je to stejně, jako to bylo nefunkční tehdy.
Tak mě by to nevadilo, ale obávám se, že politicky je to neprůchozí.
V tom případě nezbývá než doufat, že registrace návštěv v systému TSK a 60 hodin na domácnost dle elektroměru je tím funkčním řešením. Byť o tom mám trošililinku pochybnosti.
Funkční tržní systém? Tak jo. Jakou má hodnotu parkovací místo na ulici na Praze 1? Viděl bych to tak 300-400 Kč na hodinu.
To bohužel nikdo neví, protože v současné chvíli se o žádném trhu mluvit nedá. Nevím, jestli je vysoká tak jak píšete, ale velmi pravděpodobně je vyšší než 1200 kč/rok.
Nejvíce užívané zábory a výše poplatků na P1:
Stavební zábor 10 Kč/m2/den
Kulturní akce 10 Kč/m2/den
Prodejní místo 40 – 60 Kč/m2/den
Pokud bychom stejně přistupovali k autům, pak by při ploše cca 10 m2 na auto měly na Praze 1 stát rezidnetní karty na rok mezi 36 500 až 219 000 Kč (tedy 100 – 600 Kč na den).
U krátkodobých stání by to měly být násobky.
Ano pokud budou mít ty lidé to místo vyhrazené a jen pro ně, tak proč ne, ale pokud jim prodáváte jen imaginární možnost parkovat, tak to srovnání kulhá na obě nohy… Nebo snad prodáte prodejní místo x tisícům prodejcům a kdo dřív přijde, tak prodává?
Teoreticky i to se dá, říká se tomu dražba a veřejný sektor takto prodává třeba nemovitosti. Těch možností privatizace je ale samozřejmě více. Cituji ekonoma Aleše Roda: „Nástroje by k tomu určitě byly – privatizace a pronájmy parkovacích míst, flexibilní řízení nabídky, aukce parkovacích povolení nebo dynamické ceny parkování navázané na mýtné brány na okraji města.“
Pokud by to parkování stálo tolik, kolik stojí jakýkoli jiný zábor, buďte ubezpečen, že by najednou bylo parkovacích míst dost, neb by mnoho automobilů ubylo. Tedy to srovnání nekulhá vůbec.
Ale ono jiz ted normalni hodinove stani stoji vic nez ten Vas slavnej zabor cehokoliv. Za den stani treba v ulici Na Florenci zaplatim 1920 kc. Coz je 3x vice co za nejdrazsi zabor v pripade prodejniho mista… V centru rozhodne nemuzete vse brat optikou rezidenta co plati 1200.
A??? On vás někdo nutí stát si autem na Florenci… levnej byt si v centru nepronajmete čekáte snad ze parkování bude za hubičku?
Nenuti, ale jen reaguji na nesmysl, ze parkovani je extremne levne a ze bych mel platit jak za zabor… Necekam, ze parkovani bude za hubicku, ale taky necekam, ze budu v Praze platit vic nez kdekoliv na zapad od nas.
Tak u potravin to taky necekate ze budou drazsi nez na zapadě, a presto jsou, proč by parking měl bejt vyjímka, to nevím… navic nejdrazsi nejsme kouknete se třeba kolik zaplatite za parkovani v centru ženevy : https://www.geneva.info/parking/
Zase vedle… 2,8 franku je cca 70 kc P+R maji za 1 frank coz je 25 kc, takze opet levneji nez u nas, kde mame vymakane P+R i za 100 den pri mnohem nizsi prumerne mzde. Takze az budete chtit priste poucovat fakt bych si vybral lepsi priklad.
co si tahle přečíst celé vlákno?
Funkční tržní systém znamená, že si v hustě zastavěném velkoměstě musíte koupit parkovací oprávnění nebo rovnou SPZ v ceně auta. Ale proč ne, mě by to nevadilo.
Jako samozřejmě, že by ta cena byla prostě úplně někde jinde, než je to teď. Ale tak to zkrátka v kapitalismu chodí. Z mého pohledu je to fakt jediná možnost, jak mít ten systém parkování funkční a efektivní.
Tak kdyz na jeden byt se dalo vydat neomezene povolenek, tak se to musi nejak omezit. A ten elektromer je super napad, to ma kazdy
No vidíte, pak vy chcete rovnostářství, regulace a podobné nesmysly (které zjevně moc nefungují), já chci volný trh. Myslete na to příště až budete stát u volební urny.
Hlavně nějak vysvětlit kurýrům, že zapnutá varovná světla je opravdu neopravňují ke stání na chodníku, přechodu, etc. K tomu
jsou modročervené majáky.
Jasně, já si objednám jídlo za 300 kč např. a budu čekat dvě hodiny až mi to někdo dopraví a ještě studené ne, lidi proberte se a těch 5 minut na tom chodníku a to ještě přeháním, na těch blikačkách fakt nezabije,,,
Vás by zase nezabilo si to jídlo dojít sníst do toho podniku, zajisté by bylo teplé, když už jsme u reality života.
Na chodníku prostě stát nesmí, tečka. Pokud by to policajti důrazně vymáhali, tak jak to dělají v jiných velkoměstech evropy, bylo by po problému.
On je totiž pro tyhle lidi už i problém vůbec se dostat někam ven z bytu, natož jíst někde na veřejnosti a především tam 100 metrů dojít 😀
Ano ano. Civilizovanou zemí příjemnou k životu se samozřejmě nejspolehlivěji staneme tím, že se budem chovat jak v Dagestánu.
Buď dobrý, Johne Spartane!
Proč 5 minut na chodníku? Když mi někdo veze jídlo tak díky aplikaci vidím jak se blíží a už na něj čekám na ulici. Zastaví, předá jídlo, může jet hned dál. A nemám potřebu objednávat z centra, proč taky?
Neustálý nárůst kurýrů, co neustále každou chvíli při zastavení vytvoří na 5 minut dopravní překážku, plynulou dopravu v centru fakt nakonec zabije.
Tak jidlo za tri kila z plastove krabicky, hezky zaparene, co si musim vyklopit na talir, no mnam. Umim si to predstavit max u pizzy a sushi.
My jsme v tomhle naprosto úchylný. Furt se musíme s těma plechovkama cpat úplně všude a pořád. Pěší zóny jsou i nás výsměch, stejně jsou narvany autama jako všechno, kam se dá jen trochu projet. Jediná výjimka je Karlův most. Ale to je tak všechno.
Tak se vymejsli jak z toho vystříkat naky prachy, případně aby bylo víc místa pro auta papalasu. Reálně to nikdo omezovat nechce. Páč i on tam drandi svým autem a nechce si to nechat vzít.
Na magistrát vzkazuju, že i tam se dá dojet tramvají .
Opravdu jen samotný Karlův most. Zbytek Královské cesty je posetý auty. V Karlově ulici se běžně jezdí, řidiči rozráží davy turistů. Z druhé strany Mostecká je lemovaná zaparkovanými vozy z obou stran. To je ostuda v historickém centru města.
Nebo třeba náměstí historicky cenných měst (podívejte se třeba na Litoměřice). Nádherné náměstí a z celého je pouze parkoviště.
Jídlo se dá rozvážet na kole (elektro) nebo mopedu. Pizzu nebo svíčkovou není potřeba vozit tunovým autem. Jinak souhlasím, že ty krabice na zádech se do tramvaje nehodí, ale to se dá vyřešit menším batohem nebo taškou. Schválně, jak se rozváží jídlo v západních metropolích?
Autem, na skútru. Kolo je rozhodně v menšině. Londýn
To tady po panu teoretikovi nemůžete chtít… Tady všichni ví, jak by se to mělo dělat, ale nikdo to tak dělat nechce.
Ve Vídni to vozí na elektrokolech a elektromotorkách (protože ty můžou do určitého výkonu jak na silnici tak na cyklostezky). Je to lepší ne jen na parkování ale i na rychlost. S autem by se to nikdy nevyplatilo rozvážet.
Jídlo se v Římě v centru okolo Vatikánu a pod. rozváží na motorce a dooost často autem, kolo jsem tam za 20 let života neviděl.
Zato autem tam můžete klidně jezdit doslova kolem Colossea. Zadarmo. Vede tam pěkná čtyřproudovka….
Uplne dokola to nejde. Mozna nekdy kdysi, ale minimalne 30 let uz ne. Jen od ulice mezi palatinem a oppiem po via dei fori imperiali, odhadem 270 stupnu
110 km už je dnes v rámci dostupné technologie baterií, takže by se to klidně dalo vyjezdit. Naštěstí v centru města mrazy mám jen pár týdnů v roce, zbytek se dá zvládnout v teplém oblečení. Ale já to chápu, jednodušší je hledat důvody proč to nejde než jak to zařídit aby to šlo.
Ale tak Jane šup můžete si koupit elektrokolo a vyrazit rozvážet. To že to pro Vás není problém, tak pro někoho kdo tu práci děla prostě problém může být.
Šlo by to, kdy by si kurýr mohl pracovat skutečně jako OSVČ a uvést vlastní cenu za rozvoz z centra namísto dnešních švarců kdy tam musí jet jinak pokuta a padák.
Co? Moje elektrokolo 110 km ujede v pohodě a není to žádná drahá novinka na trhu.
Vypadá to, že už i ODS to začíná pomalu chápat a boj za babičky s klavírem a zlomenou nohou se začíná omezovat už jen na magistrát. Holt je situace už tak špatná, že je to vidět i přes ideologickou zaťatost.
Rozvážet pizzu tramvají není dobrý nápad. Potkat v tramvaji kurýra rozvážkové služby, co má na zádech skříň a při každém pohybu s ohrožuje spolucestující, není nic příjemného.
Navíc, cesta (byť i tak četnou) veřejnou dopravou je pro takové rozvážeče z principu zdržující.
To už na tom kole je to „door-to-door“ rychlejší, mají-li nějakou přijatelnou kondici.
Ta bedna je k těm zádům přivařená?
Nevím, za mých mladých let nám bylo vtloukáno do hlavy, že vlezu-li do MHD s batohem na zádech, tak si jej sundám, abych s ním imrvére nešťouchal do ostatních. až tak jednoduché to je…
To sundávání a nasazování je ještě mnohem nebezpečnější, než když to má pod kontrolou na zádech.
Není. Plus je to dokonce v přepravních podmínkách.
Pokud si nekdo neumi sundat a nandat batoh bez ohrozeni okoli, tak je bud absolutni drevo nebo bezohledny smejd
Batohy nebo skříně s jídlem mají být při jízdě MHD sundané ze zad, viz přepravní podmínky.
Proč by to ze zad nesundal?
Čím více o tom zainteresované osoby mluví, tím je jasnější, že jde jenom o to, jak z parkování vytřískat více peněz do místní pokladničky, nikoliv o změnu k lepšímu. 🙁
Já teda vidím, že zainteresované osoby chtějí spoustu výjimek, aby se zachoval status quo. Peněz z toho bude minimálně.
Přesně! Problém s parkováním v centru ani jinde neexistuje, intenzita IAD je naprosto v pohodě, vše plyne naprosto idylicky, nic řešit není potřeba a tak si jen politici vymýšlejí takhle jednoduché způsoby, jak z chudáků utiskovaných motoristů, kterým každý jen ubližuje, dostat další koruny. Ano, přesně tak to je!
Tak to snad víte, ne, že auto je zcela speciální kategorie výrobku, pro kterou neplatí vlastnosti třírozměrného prostoru, ne? 🙂
Jak si tu změnu k lepšímu představujete, když převis poptávky vůči nábídce míst je mnohonásobný?
Takže já jako řemeslník opravující lidem okna a žaluzie, mající denně 6 klientů z 90% na modrých zónách nebudu moci parkovat pomocí placení parkování na modrých zónách přes aplikaci? Díky demokracie ….
Štafle kolem krku, kufr s nářadím pod ruku a šup na koloběžku
Hahaha 🙂 Jasně
Na to má snad rezident v modré zóně ty volné hodiny „pro návštěvy“, aby u něj mohl řemeslník zaparkovat, ne? Kdo si to vyplácá na parkování tchýně, tak ať si žaluzie opravuje sám 😀
120 minut…pokud se nepletu..to toho moc neopraví
řemeslník bude registrován u Magistrátu a bude mít buďto výjimku nebo slevu s tím, že si to může hodit jako náklad do daňového přiznání
zase nedělejte, že OSVČ jsou chudáci, když platí mikrodaně a chtějí za služby víc než v Německu
Jak to vlastně funguje v Německu, kde je v centru zákaz vjezdu? Že by se jim tam rozpadaly okna to jsem neviděl, spíš naopak.
99% problémů co řeším není o rozpadnutých oknech. Jsou to problémy oken neviditelné z ulice. Profukuje, sesedlé, zaseklé, prasklé kování, prasklé sklo, atd
Nemám problém zaplatit. Denně nechám za parkování přes aplikace po městě okolo
400 korun. Nechci nic zadarmo ale chci řešení. Nedělám ze sebe chudáka…
Tak chtějte po svých politicích deregulaci parkování a volný trh.
Přesně. Je třeba okamžitě zrušit v celé Praze regulaci parkování, zóny a placení za parking. Prostě parkování zadarmo, pro všechna vozidla do 3,5t s platnou STK. Je to jednoduché – kdo přijede a najde misto, zaparkuje zadarmo na ulici, kdo nezaparkuje, jede do placeného parkovacího domu. Plavení za parkování a zóny obecně jsou hnus.
Ano, takto totiž funguje tržní ekonomika.
Reseni je v clanku.
Co má proboha tohle společného s demokracií??? To jsou strašné myšlenkové pochody tohle. Doufám, že žaluzie opravujete kompetentněji, než jak vnímáte společenské jevy:-)
Upřímně, bál jsem se zde zasáhnout do diskuze. Váš komentář to jen potvrzuje moje obavy…
Ach jo…
Zkuste zasáhnout bez ideologických blábolů a třeba se dočkáte jiných reakcí.
Ale k věci: nebojte, způsob, jak ošetřit práci lidí, jako jste vy, v tom systému nepochybně bude.
Tomáši, fakt jsi úplně mimo. Parkování by mělo být úplně neregulované, a hlavně v celé Praze na ulicích úplně zadarmo !!
Proc ta regulace a omezeni jen na parkovani? Mela by byt moznost umistit na ulici cokoliv, treba furu sterku, palety s cihlami nebo montovany skladek na cokoliv.
Tak samozrejme. Kdo driv prijede, ten parkuje. Ostatni dve hodiny krouzi kolem.
Musi to byt hrozny osud. Bydlet v Praze, pracovat v Praze a muset do te prace jezdit autem, protoze tramvaj jede az za deset minut a musel by jit 300m pesky.
(neplati pro ty, co si denne bezne vozi trimetrove roury a padesatikilove nakupy).
Vidím to na okolí: člověk si koupí auto, říká, že ho nebude využívat pořád, že stejně jako předtím bude i chodit pěšky nebo jezdit MHD. A realita?
Jezdí denně a všude a i do 500 m vzdáleného obchodu.
Jsem šťastnej, že mě tohle nikdy nepotkalo a nepotká.
Od te doby, co si kolega udelal ridicak, nevidel jsem ho jet na kole. Do prace bud celou cestu na kole /asi 2km/ a nebo autem a pak 600m pesky 🙂 A to o patro vys bydli dalsi a kazdy jede svym autem a v praci sedi 3m od sebe 😀
A kdo to vaše zadarmo zaplatí? Ona se parkovací místa opravujou sama? Nebo si v akci P (jako parking) vemete smetáček a lopatku a uklidite si to po sobě? Anebo každém občan nafasuje tři metry čtvereční veřejného prostoru?
Na údržbu veřejného prostoru existuje jedna taková věc, říká se jí daně. Je to už docela starý vynález. Ostatně chodníky a cyklostezky si občané taky neuklízejí sami, že.
Ohhooo pan je přerozdělovač.. A auto je sociální právo. Ok booomer.. S tím jdi do voleb… Nebo on vas nekdo nutí jezdit autem ze ho musite nekde parkovat??? budou veřejný prostor k soukromemu užívani fasovat taky ti co auta nemají??? pokud vam vadi nemoznost parkovat prestehujte k dosahu MHD…
Upřímně, ten dodatek byl velký argumentační faul. Problém parkování nemá nic společného s demokracií. Naopak svoboda udělala z parkování problém, protože by chtěli skoro všichni, ale na velkou část se nedostane. U nás v ulic nemůže parkovat ani drtivá většina lidí co tu bydlí. Prostě není místo, což nemá s demokracií nic do činění.
V demokracie te nema co kdo omezovat a neco po tobe chtit 🙂 Nekde z tebe dokonce chteji vytahnout i tvoje penize.. Rikaji to pry nejak jako dane nebo co.. Hrozny
Nerad řeším důsledek, ale příčinu.
Respektuji plně současný systém. Měsíčně nechám městu za parkování ( modré zóny přes aplikaci dle polohy parkování) v průměru 6000,- což není málo.
Proto budu rád když se vyřeší abych mohl takto parkovat dále a nebyla omezená moje činnost.
Ps: Nemám problém se zdražením.
Vidíte, příčetnej příspěvek bez breku a skuhrání, a najednou vám to nikdo nemínusuje…
Co si ten článek přečíst?
Co to má společného s demokracií?
Pojedes na pozvani a nebo si to nauctujes
Turista co hledá ubytování je zásobování? Hmmm..
Zásobuje hotel sebou, aby zaplnil volné místo v pokoji 😀
Změnit se také musí kontrola, měšťáci mají kontrolovat proaktivně, ne když je jen někdo zavolá
Pracuji s kolegou, který u MP pracoval, ale jsme mimopražští. I toto jsme diskutovali. Problém s parkováním a dodržováním předpisů obecně je zavedený systém… jisté vztahy, struktury a dohody. Ryba smrdí od hlavy. Zkrátka MP policie nebude vždy jednat tak, jak si přejí občané tleskající návrhu politiků, nebo politiků samotných. Kdyby to platilo, i dnešní stav vypadá jinak. Ti občané si své požadavky zkrátka budou muset vydupat na místě, nástroje na to jsou. Není to ale problém jen Prahy, nebo ČR. Zkrátka je to všude.
Jojo, mnohem užitečnější než šmírovat modré zóny…
Snad se u toho nezastaví a reforma parkování se dotáhne ještě dál
Kam dál? 🙂 K zákazu vjezdu aut do Prahy 1?