obrazok-zdopravy

Laciný pivní marketing pro národ alkoholiků. Expert tepe rozdávání lahví v Leo Expressu

Renovované sedačky ve třídě Economy společnosti Leo Express. Zdroj: Leo ExpressRenovované sedačky ve třídě Economy společnosti Leo Express. Zdroj: Leo Express

Lidé dlouhodobě normalizují to, co škodí, říká zástupce kampaně Suchej únor.

Dopravce Leo Express spustil reklamní kampaň Pivo zdarma. Alkoholický nápoj dostanou cestující starší 18 let ke každé jízdence na dálkových spojích v Česku, Polsku či na Slovensku, a to až do „vyprodání zásob“.

„Očekáváme, že v závislosti na počtu cestujících bude pivo na palubách rozdáváno 10-14 dnů. Jedná se o třetinky,“ řekl deníku Zdopravy.cz mluvčí Leo Expressu Emil Sedlařík.

Dopravce se pokouší vysvětlit možnou propagaci pití alkoholu argumentací, že v rámci reklamní kampaně zdůrazňuje web pijsrozumem.cz a nabádá k přesednutí z auta do vlaku. „Jedna z výhod cestování vlakem je, že nemusíte řídit, a tak si bez starostí můžete vychutnat vychlazené pivo,“ uvádí kampaň.

Podobné motivy zdůrazňovaly v minulosti v reklamních kampaní například České dráhy při propagaci autovlaků na Slovensko, či RegioJet u svých dnes již zrušených vlaků do Chorvatska.

„Jsou věci, které za volant nepatří, ve vlaku si je ale můžete naopak užít bez výčitek. Během cesty si můžete číst, vyřídit práci nebo si klidně na chvíli zavřít oči. A můžete si taky bez starostí vychutnat jedno pivo zdarma,“ láká Leo Express na Facebooku.

Podle zástupce osvětové abstinenční kampaně Suchej únor Petra Freimanna se však jedná ze strany Leo Expressu o laciný pivní marketing, který by u dopravce nabízejícího „moderní pojetí cestování po střední Evropě“ nečekal. „Hodnoty moderní společnosti jsou postavené jinde,“ uvedl pro Zdopravy.cz Freimann.

Jiné nabídky této společnosti, kdy nabízí například minerální vodu zdarma, jsou podle něj v tomto ohledu chvályhodnější.

Hned první komentář pod nabídkou piva zdarma na Facebooku Leo Expressu konstatuje: ‚Národu alkoholiků škopek do ruky… cajk‘. Myslím, že aktuální Výzva k ochraně veřejného zdraví a omezení dostupnosti alkoholu je jedním z důsledků společnosti, která dlouhodobě normalizuje to, co objektivně a významně škodí,“ dodal Freimann.

Tagy konzumace alkoholu ve vlaku LEO Express pivo podávání alkoholu na palubě
58 komentářů