Piloti „bojovali“ s ovládáním embraeru kvůli ošoupaným kabelům, výrobce hlásí zakázku na 20 letadel
Embraer E175 pro SkyWest v barvách American Eagle. Foto: American Airlines
Letecká společnost SkyWest, která provozuje regionální lety pro American Airlines, si objednala u brazilského výrobce Embraer dalších 20 letadel E175.
S Maxem to moc společného nemá (až na spojují faktor stabilizátor). Spíše se to podobá incidentům s chybně vyváženým letadlem, kdy už od vzletu je jasné, že je něco špatně. Zde tedy díky závadě ovládání stabilizátoru. Rozdíl je v tom, že už od začátku bylo jasné, že je něco špatně. Také stabilizátor také utíkal na opačnou stranu než dělá MCAS a to tlačil letoun do „těžké na ocas“, tedy nutil do přetažení a piloti to museli přetlačit výškovkou, ale to je taková loterie u závady kabeláže.
Příčinou závady bylo prodření izolace kabeláže o vyčnívající zajišťovací drátek nějakého šroubu.
Tedy abych byl dodatečně přesnější. I u Maxu bylo od začátku něco špatně, ale jinak. U Maxu rozházené přístroje, ale řízení OK, až po zavření klapek se začal vměšovat MCAS. U tohoto letu přístroje a indikace OK, ale letoun „out of trim“, chybně vyvážený.
Není kabel jako kabel. Anglický „cable“ je česky lano, český kabel je „wire“.
To není úplně přesné, cable může být kabel i lano, wire je konkrétně drát.
Viz fotky na avherald
Takže koaxiální kabel se anglicky řekne coaxial wire. Nikoliv coaxial cable, američtí výrobci to mají na webu špatně. Amazon taky.
Jinak je tady memotechnická pomůcka: Cable Guy je film o technikovi z kabelové televize.