Pilot druhého speciálu: V době příletu už Afghánci na ploše letiště nebyli

Pilot AČR před armádním A319. Foto: Armáda ČRPilot AČR před armádním A319. Foto: Armáda ČR

Na letišti v Kábulu je nedostatek paliva, letadla musí na mezipřistání do Baku.

33 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Martin Csabo

Nechci byt hnidopich ale nebylo by ekonomicky jednodušší si pronajmout jedno letadlo od SW/ČSA a letet místo 3 letů vládní a319 s 42 místy jeden let s a320 čsa se 180 místy?

Ivan

To těžko, když na letiště smějí jen vojenská letadla. Sice armádní A319 je spíše civilní letadlo, přesto je provozováno armádou a tuším, že má nějakou výbavu navíc.

Y.K.

Kábul je ve speciálním režimu, civilní piloti podle mě ani nemají výcvik na sestup a stoupání v perimetru letiště, pak jsou tu určitě i legální problémy létání s civilním letadlem do bojové zóny (pojištění, smlouvy s leasingovkama a tak).

kakov

ale to letadlo neletělo v konfiguraci pro 42 cestujících, na jednom letu jich vezlo 87 😉

Martin Csabo

Kdyz jsem psal ten comment tak to jeste nebylo aktualizovane a bylo tam jen info že jsou schopni za 24 hodin vecpat do letadla 90 sedaček

Aleš

Aniž bych to chtěl nějak hodnotit, kritizovat, chválit atd.atd., tak by mě zajímalo, jak byl ten perimetr vytvořen. Ti lidi byli naprosto zoufalí, lezli na letadla apod., takže se ni nezdá, že by jen tak ustoupili po výzvě i třeba podpořené střelbou do vzduchu.

Lol Phirae

No, mj. jsou k vidění videa, kde ten dav rozháněli vrtulníkem. Pár lidí tam taky schytalo ostrou munici.

Lukino

No rozháněli to vrtulníkem když před nimi startovala C-17 😀

PRG-CDG

Zajimalo by me, jestli vsichni cestujici meli Covid pasy a priletove formulare a pokud ne, proc byli vpusteni do zeme.

MaT

To jsou starosti… Tak ono asi kdo teď letí z Afgánistánu nemá nic lepšího na práci, než si shánět nějaký COVID pass…

Ale abyste byl klidnější – co jsem slyšel, tak vpuštěni tak úplně nebyli, rovnou je odvezli ke karanténě v Centru biologické ochrany v Těchoníně. Takže asi ani tu ebolu, antrax nebo mor nám sem nejspíš nepropašují. Aspoň se to tedy psalo o tom prvním letu. Akorát tedy nevím, jaká je tam kapacita, jestli se tam vejdou i ti z těch dalších letů…

PRG-CDG

Dekuji, v tom pripade je to vporadku.

Aleš

Jsem moc rád, že jste to schválil. Těm evakuovaným se určitě taky ulevilo.

kakov

Těchonín je mimo jiné záložní vojenská nemocnice, takže by měla všechny pojmout.

Tomas

mě by zajímalo, kde se berou trotli s příspěvky , jako ty vaše.

PRG-CDG

Tak ja jsem si prosel pri navrati z Francie buzeraci, jakou jsem nezazil od navratu z NSR v roce 1988. Tak me zajima, jestli to ceka vsechny, nebo jsou si nekteri rovnejsi.

Tomas

i ty kecko.

Jiř

Mezi civilním letem a evakuací z válečné zóny je poněkud rozdil. Jestli ho nedokážete vidět, tak je každá rada drahá.

Aleš

Snad Vás proboha nezastřelili ???

Josef Petrák

Uz to probehlo v jinych prohlasenich ACR k letum… vsichni jdou po priletu do 10den. karanteny a pak je i naockuji. Minimalne cast byla odvezena rovnou do Techotina, kde je zkontroluji doktori nejen na Covid…

Jan Sůra

Na rozdíl od vás neměli především papíry na hlavu. Sbohem a běžte šířit své výkaly jinam.

Tom

Děkujeme!

Lol Phirae

+1

Gwann

zjevně skončili v karanténě.

a za tyhle bláboly co tu píšete…bych vás na pár dní do kábulu vyexpedoval…

Jurij

Plne chapem sarkazmus a nadsazku tohto prispevku a bavim sa na na hejteroch, ktori kontruju. Clovek ma velmi kratku pamat – pred dvoma rokmi sme vsetci cestovali krizom-krazom svetom a pri navrate do krajiny, ktorej pas vlastnime a platime v nej dane, sme nemuseli podstupovat potupnu sikanu uradnikov, vyplnovat pseudo formulare, ktore s prenosom nakazy nemaju nic spolocne. Tu si uradnici zo dna na den „prefarbia“ krajinu do inej farby a dovolenkar potom riesi, ci a za akych podmienok sa vrati domov. Ano, ti chudaci co utekaju pred rezimom, lebo im hrozi ujma na zivote, tym treba pomoct. Len spravne… Číst vice »

Samo

Majú nezmyselnú povinnosť v podobe povinnej karantény v štátnom zariadení.

Gwann

nejsem kamarádem téhle vlády. to v žádném případě. a rozhodně ne jejich tupych nařízení.

ale kdyby se každý choval zodpovědně, tak jak měl, pak jsme nemuseli mít 30tis mrtvých! vláda je sice neschopná, ale my jako národ jsme banda neposlusnych decek, které si udělají trhaci kalendář z jakýchkoliv pravidel a za svá selhání pravidelně obviňuje všechny kolem.

když se dětičky sami dobrovolně neomezí, ale dělají bugr do půlnoci, pak dostanou na zadek. a my to máme obdobné…po zásluze.

PS: zde nakonec nejspíš min.obrany a další předvedli dobrou práci. ona totiž armáda (spolu s hasiči) narozdíl od většiny státu funguje.

Lukas

Kdyby se tech 30000 mrtvych chovalo zodpovedne, nemuseli by ted byt mrtvi.

Gwann

PS: rok či dva se bez dovolené mimo CR obejdu. stačí mi, že nejsou uzavřené hranice a můžu jet, kdyz chci. jo a je taky omezením práv, kdyz vás nepustí mnohde bez očkování proti žluté zimnici, tyfu a bůh ví čemu?

kakov

šli automaticky do karantény, stačí? ostatně to by pravděpodobně šli i bez COVIDu, a samozřejmě přes lékařskou prohlídku

Air Traveller

No, říct, že “procedurální řízení” je “přistávání bez radaru” je trošku hodně zjednodušující až matoucí…

Nikolaj M.

Nejsem profík, ale tento zdroj – https://wiki.vacc-cz.org/index.php?title=Procedur%C3%A1ln%C3%AD_%C5%99%C3%ADzen%C3%AD je podle mě seriózní a je tam jasně napsané, že řídící letového provozu nemá k dispozici radar… tedy to je přistávání bez radaru z pohledu řízení.

Tomas

Ano, procedurální řízení je řízení letového provozu bez radaru – čili letadla hlásí své polohy (místo toho aby je řídící viděl na obrazovce radaru).

nicméně na přistávání samotné to nemá žádný vliv (s přistáváním to nesouvisí) – přistání je (i když je k dispozici radar) na pilotovi a radar na jeho přistávání nemá žádný vliv (pokud se nebavíme o PAR radaru, což ale není tento případ).

Michal M

Nesmíte koukat na doménu serveru, ale na autora článku – ČTK. Do písmene stejný článek je i na echo24 (a určitě i na novinkách, idnes atd..tam ale nechodím). Místní redakce ho pouze převzala a proto je obsah zaměřený na laiky a nikoliv pro náročnější čtenáře Zdopravy.