PID od pondělí zahrne vlaky v celém Středočeském kraji, cesty zlevní i o třetinu

City Elefant připomíná vznik PID v roce 1992. Autor: Autor: Zdopravy.cz/Josef PetrákCity Elefant připomíná vznik PID v roce 1992. Autor: Autor: Zdopravy.cz/Josef Petrák

Oblast Pražské integrované dopravy (PID) se na železnici od pondělí rozšíří na celé území Středočeského kraje. Tarif PID tak bude

24 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Michal

Mně to zlevnění o tolik pod IN25 přijde možná až zbytečné. O to víc je systém ztrátový a finančně neživotaschopný…

Bohužel politické zadání je udělat z drah Kaufland a nikoliv Interspar…

Petr.R

Kraj zavádí normální ceny, jestli jste kupoval dražší jízdenku, tak se ptejte kdo byl ve vládě minule, nebot tohle není ze dne na den.

Michal

No IN 25 je nějaká koruna za kilometr, to není úplně mnoho, zejména pokud chceme klimatizaci a vozidlo mladší 40 let. 🙂

Milan

Mně, jako cestujícímu přijdou nižší ceny v rámci PID rozhodně vhod. Ale jinak pro vícečlenné cesty to proti autu tak jednoznačně výhodné stále není, spíš naopak. Postrádám výraznější slevy pro cestování v menších skupinách 2-5 cestujicích, aby veřejná doprava byla skutečně konkurenceshopná individuální dopravě.

Michal

Tak nejčastější takovou skupinou jsou rodiny a tam zapracovaly Burešovy slevy.

Zákaznický segment „společně cestující skupina dospělých v IDS“ mi přijde taková neuchopitelná…

Milan

Bohužel, ani dětská sleva 75% nestačí. Pokud jedou dva dospělí (bez slevy) prakticky vždy bohužel výhodnější použít individuální dopravu nežli veřejnou.

Petr

Upravte si prosím hlavičky u tabulek, jízdného ČD se týkají sloupce 2, 3 a 4, jízdného PID poslední 2.

železničář v důchodu

Právě jsem na to chtěl upozornit také – je to asi nějaký problém editoru tabulek, že vypouští neobsazené buňky v záhlavích sloupců a neuznává „slučování“ buněk v řádcích.

Jan Šindelář

S editorem je někdy těžká domluva, opravili jsme. Díky za upozornění.

D

Čtvrtletní traťová jízdenka stojí polovinu ceny roční IN100? Co to? Jakože je vážně roční traťovka v absolutních číslech dvakrát dražší, než neomezené cestování po republice ve stejně dlouhém období?

AAA

Nechci slevu zadarmo!

liberal shark

Jen tak dál. Jednou bude PID končit v Dolním Dvořišti, Chebu, Rumburku a Jablunkově :-).

raddie

A bude konečně ve vlacích po Praze platit i sms jízdenka?

Mirek

A kdy konečně budu umět jízdenku PID vydat i průvodčí? Co je to za problém, nahrát to do POPky. Takhle je to pořád polovičaté řešení.

Radek

Chystá se to. Zatím je prodej v pokladnách a nově mobilní aplikace.

Asdf

ROPID by konečně mohl obsadit automaty aspoň ty tanice, které se do PIDu integrovaly minulý rok…

železničář v důchodu

Problém asi bude m.j. v tom, že ty prodejní automaty nejsou „zadarmo“, potřebují připojení na elektrický rozvod a jejich osazení vyžaduje provedení nějakého aspoň zjednodušeného stavebního řízení …

Petr.R

a když jsou na peníze někoho co ty peníze vybírá, počítá a dává k převozu najaté firmě co to odveze do banky, dělá udržbu atd. Drahý špás.

Milan

Díky aplikaci PID Lítačka jsou automaty i označovače prakticky zbytečné.

Michal

No já si to myslím taky, ale pořád je hafo lidí (zejména z cílovky MHD), co nemá smartphone, nebo v něm data používá jen doma na wifi.

Jedinou vadou Lítačky je, že lístky nejdou aktivovat off-line nebo nějakou SMSkou zdarma.

Michal

Kua co automaty, kdyby aspoň označovače…

Milan

Proč se dohadovat o jízdenkách s průvodčím a odpočítávat drobné (předpokládám, že platit u průvodčího kartou stále nelze), když mohu pohodlně využít aplikaci PID Lítačka

Štěpán

Ne každý má chytrý telefon a datový tarif. Nemůže být přeci použití tarifu PID podmíněno tímto, označovače jsou stále potřeba (a skutečně označovače, ne „náhradní označení průvodčím“, což z vlastní zkušenosti vím, že 99% průvodčích neumí).

Milan

Cestující, kteří nehodlají využít PID Lítačku mohou použít jízdenky dle tarifu ČD, v tom jim nikdo nebrání. Kdo chce cestovat výhodněji, rád se přizpůsobí. Je to podobné jako různé „Akční jízdenky“, které jsou dostupné jen na eshopu. Taky byste mohl argumentovat, že je dopravce „musí“ poskytnout i těm, kteří nehodlají eshop využít. Provoz a údržba automatů a označovačů i kvůli vandalismu stojí asi dost peněz a ve výsledku prodražují celý systém veřejné dopravy.