Oblast Pražské integrované dopravy (PID) se na železnici od pondělí rozšíří na celé území Středočeského kraje. Tarif PID tak bude platit ve všech železničních stanicích a zastávkách v kraji a v drtivé většině vlaků.
Organizátoři dopravy Ropid a IDSK od 1. října zavedou nová dvě tarifní pásma 8 a 9, díky kterým se do systému nově dostane například Čáslav nebo Mnichovo Hradiště. Pro cestující to bude znamenat velké zlevnění, tarif PID je totiž ve většině případů o dost nižší než tarif Českých drah.
Například z Mnichova Hradiště stojí nejlevnější jízdenka do Prahy 131 korun, na doklad PID bude stát 68 korun pro majitele předplatních kupónů pro Prahu, 100 korun pro ostatní. Jízdenka platí šest hodin včetně MHD v Praze. Podobné úspory budou i na dalších trasách.

Od 1. října se zapojí do systému dalších 96 stanic a zastávek. Ve 14 z nich bude možné zakoupit si jízdní doklady PID v pokladnách Českých drah, u všech ostatních stanic a zastávek bude možné si koupit jízdenku PID například pomocí mobilní aplikace PID Lítačka. Tam ji lze i označit.
Nově budou do systému PID zapojeny železniční stanice například v Čáslavi, Zruči nad Sázavou, Týnci nad Labem, Městci Králové, Mnichově Hradišti, Bakově nad Jizerou, Bělé pod Bezdězem, Březnici, Rožmitálu pod Třemšínem nebo Trhovém Štěpánově.
PID se začal loni výrazně rozšiřovat i do rychlíků. „Doby, kdy platily jízdenky PID jenom v osobních vlacích, jsou už dávno pryč, samozřejmostí je dnes možnost cestovat na levnější jízdné Pražské integrované dopravy i rychlíky, které objednává ministerstvo dopravy,“ říká ředitel IDSK Pavel Procházka. „Rychlé vlaky v kombinaci s levnějším jízdným než dosud – to je cesta, jak přilákat na železnici další cestující a nabídnout v našem regionu lidem veřejnou dopravu, do které se budou vracet. V Čáslavi, v Mnichově Hradišti, v Bělé pod Bezdězem a v dalších městech, která nově do systému zapojujeme, lidé využívají rychlíky každý den a od 1. října je tak budou mít levnější,“ dodal.
Nejvíc ušetří ten, kdo vlakem dojíždí pravidelně, ale levnější jsou i jízdenky PID pro jednotlivou jízdu, které je možné koupit u pokladny na nádraží. „Ten, kdo dnes dojíždí vlakem každý den, využívá na kratší cesty zpravidla traťové jízdenky ČD se slevou na IN 25. Těmto lidem se nově vyplatí pořídit si časové kupony PID, které je možné koupit na měsíc, čtvrtletí anebo nově i na celý rok. Celoroční varianta je samozřejmě nejlevnější,“ upozorňuje ředitel ROPID Petr Tomčík.
Pokladní ČD umí prodat cestujícímu i jízdenku PID pro jednorázovou cestu, jen si o ní musí na pokladně říci. Pokud pojede například z Mnichova Hradiště do zastávky Mladá Boleslav město, obyčejné jízdné ČD vyjde na 37 korun, jízdné ČD se slevou IN 25 na 28 korun a jízdenka Pražské integrované dopravy jen na 24 korun (jízdenka pro tři pásma a 60 minut jízdy).
„Všechny pokladny Českých drah v Praze i ve Středočeském kraji mohou prodat cestujícímu jízdenku Pražské integrované dopravy, výjimkou nejsou ani stanice, které se zapojí do systému teď od 1. října,“ uvedl Jakub Goliáš, ředitel Regionálního obchodního centra Českých drah pro Prahu a Středočeský kraj.
Dopravu ve Středočeském kraji čeká ještě integrace autobusových linek, ta má začít postupně příští rok.
Tabulky níže ukazují příklady, jak mohou cestující ušetřit, pokud využijí místo stávajícího jízdného ČD v novém 8. a 9. pásmu jízdenku Pražské integrované dopravy. Tabulky jsou rozděleny do několika oblastí podle měst, která jsou nově zapojena do systému. Pro každou oblast je níže srovnání měsíčního a čtvrtletního jízdného a také jízdenek pro jednotlivou jízdu.
1. Čáslavsko, Kutnohorsko
Měsíční jízdné |
Traťová jízdenka ČD |
Předplatní kupon PID |
|||
Trasa |
Bez slevy |
Sleva IN25 |
Státní sleva 75 %* |
Plnocenná |
Státní sleva 75 %* |
Čáslav – Praha hl.n. |
3416 Kč |
2562 Kč |
840 Kč |
1780 Kč (8 pásem) + kupon pro Prahu** |
445 Kč (8 pásem) + kupon pro Prahu** |
Čáslav – Kolín |
1064 Kč |
798 Kč |
252 Kč |
700 Kč (3 pásma) |
175 Kč (3 pásma) |
Čáslav – Kutná Hora město |
700 Kč |
525 Kč |
168 Kč |
460 Kč (2 pásma) |
115 Kč (2 pásma) |
Zruč nad Sázavou – Kutná Hora město |
1596 Kč |
1197 Kč |
392 Kč |
700 Kč (3 pásma) |
175 Kč (3 pásma) |
*celostátní sleva se poskytuje dětem a juniorům od 6 do 18 let, studentům od 18 do 26 let a seniorům od 65 let pro jízdu v regionu (pásma 1-9) a dojíždění do Prahy (do pásma 0) |
|||||
**pro dojíždění až do centra Prahy a následné využívání MHD je třeba mít i kupon pro Prahu (pásma P, 0, B) – Obyčejný kupon – měsíční 550 Kč, čtvrtletní 1480 Kč, roční 3650 Kč – Junioři, studenti (15-26 let) a senioři (60-65 let) – měsíční 130 Kč, čtvrtletní 360 Kč, roční 1280 Kč – Děti (6 – 15 let) a senioři (nad 65 let) – zvláštní cena jízdného (0 Kč) při dodržení pravidel prokázání nároku (více na www.pid.cz) |
Čtvrtletní jízdné |
Traťová jízdenka ČD |
Předplatní kupon PID |
|||
Trasa |
Bez slevy |
Sleva IN25 |
Státní sleva 75 %* |
Plnocenná |
Státní sleva 75 %* |
Čáslav – Praha hl.n. |
9028 Kč |
6771 Kč |
2220 Kč |
4800 Kč (8 pásem) + kupon pro Prahu** |
1200 Kč (8 pásem) + kupon pro Prahu** |
Čáslav – Kolín |
2812 Kč |
2109 Kč |
666 Kč |
1800 Kč (3 pásma) |
450 Kč (3 pásma) |
Čáslav – Kutná Hora město |
1850 Kč |
1388 Kč |
444 Kč |
1200 Kč (2 pásma) |
300 Kč (2 pásma) |
Zruč nad Sázavou – Kutná Hora město |
4218 Kč |
3164 Kč |
1036 Kč |
1800 Kč (3 pásma) |
450 Kč (3 pásma) |
*celostátní sleva se poskytuje dětem a juniorům od 6 do 18 let, studentům od 18 do 26 let a seniorům od 65 let pro jízdu v regionu (pásma 1-9) a dojíždění do Prahy (do pásma 0) |
|||||
**pro dojíždění až do centra Prahy a následné využívání MHD je třeba mít i kupon pro Prahu (pásma P, 0, B) – Obyčejný kupon – měsíční 550 Kč, čtvrtletní 1480 Kč, roční 3650 Kč – Junioři, studenti (15-26 let) a senioři (60-65 let) – měsíční 130 Kč, čtvrtletní 360 Kč, roční 1280 Kč – Děti (6 – 15 let) a senioři (nad 65 let) – zvláštní cena jízdného (0 Kč) při dodržení pravidel prokázání nároku (více na www.pid.cz) |
Jednorázové cesty |
Jednosměrná jízdenka ČD |
Jízdenka PID |
|||
Trasa |
Bez slevy |
Sleva IN25 |
Státní sleva 75 %* |
Plnocenná |
Státní sleva 75 %* |
Čáslav – Praha hl.n. |
122 Kč |
92 Kč |
30 Kč |
92 Kč (12 pásem, 5,5 hod.) |
15 Kč (8 pásem, 3,5 hod.) + kupon pro Prahu** |
Čáslav – Kolín |
38 Kč |
29 Kč |
9 Kč |
24 Kč (3 pásma, 60 min.) |
6 Kč (3 pásma, 60 min.) |
Čáslav – Kutná Hora město |
25 Kč |
19 Kč |
6 Kč |
18 Kč (2 pásma, 30 min.) případně 24 Kč (3 pásma, 60 min.) podle doby jízdy |
4 Kč (2 pásma, 30 min.) případně 6 Kč (3 pásma, 60 min.) podle doby jízdy |
Zruč nad Sázavou – Kutná Hora město |
43 Kč*** |
43 Kč*** |
14 Kč |
24 Kč (3 pásma, 60 min.) případně 32 Kč (4 pásma, 90 min.) podle doby jízdy |
6 Kč (3 pásma, 60 min.) případně 8 Kč (4 pásma, 90 min.) podle doby jízdy |
*celostátní sleva se poskytuje dětem a juniorům od 6 do 18 let, studentům od 18 do 26 let a seniorům od 65 let pro jízdu v regionu (pásma 1-9) a dojíždění do Prahy (do pásma 0) |
|||||
**pro dojíždění až do centra Prahy a následné využívání MHD je třeba mít i kupon pro Prahu (pásma P, 0, B) – Obyčejný kupon – měsíční 550 Kč, čtvrtletní 1480 Kč, roční 3650 Kč – Junioři, studenti (15-26 let) a senioři (60-65 let) – měsíční 130 Kč, čtvrtletní 360 Kč, roční 1280 Kč – Děti (6 – 15 let) a senioři (nad 65 let) – zvláštní cena jízdného (0 Kč) při dodržení pravidel prokázání nároku (více na www.pid.cz) |
|||||
*** Sleva 25 % je poskytována všem cestujícím automaticky v rámci akce dopravce pro podporu lokálních tratí |
2. Nymbursko a Mladoboleslavsko
Měsíční jízdné |
Traťová jízdenka ČD |
Předplatní kupon PID |
|||
Trasa |
Bez slevy |
Sleva IN25 |
Státní sleva 75 %* |
Plnocenná |
Státní sleva 75 %* |
Městec Králové – Nymburk hl.n. |
1456 Kč |
1092 Kč |
364 Kč |
920 Kč (4 pásma) |
230 Kč (4 pásma) |
Rožďalovice – Nymburk hl.n. |
1120 Kč |
840 Kč |
280 Kč |
920 Kč (4 pásma) |
230 Kč (4 pásma) |
Dolní Bousov – Mladá Boleslav město |
980 Kč |
735 Kč |
224 Kč |
700 Kč (3 pásma) |
175 Kč (3 pásma) |
Mnichovo Hradiště – Praha hl.n. |
3668 Kč |
2751 Kč |
896 Kč |
2000 Kč (9 pásem) + kupon pro Prahu** |
500 Kč (9 pásem) + kupon pro Prahu** |
Mnichovo Hradiště – Mladá Boleslav město |
1036 Kč |
777 Kč |
252 Kč |
700 Kč (3 pásma) |
175 Kč (3 pásma) |
Bělá pod Bezdězem – Praha hl.n. |
3780 Kč |
2835 Kč |
924 Kč |
1780 Kč (8 pásem) + kupon pro Prahu** |
445 Kč (8 pásem) + kupon pro Prahu** |
Bělá pod Bezdězem – Nymburk hl.n. |
2184 Kč |
1638 Kč |
532 Kč |
920 Kč (4 pásma) |
230 Kč (4 pásma) |
Bělá pod Bezdězem – Mladá Boleslav město |
1148 Kč |
861 Kč |
280 Kč |
460 Kč (2 pásma) |
115 Kč (2 pásma) |
*celostátní sleva se poskytuje dětem a juniorům od 6 do 18 let, studentům od 18 do 26 let a seniorům od 65 let pro jízdu v regionu (pásma 1-9) a dojíždění do Prahy (do pásma 0) |
|||||
**pro dojíždění až do centra Prahy a následné využívání MHD je třeba mít i kupon pro Prahu (pásma P, 0, B) – Obyčejný kupon – měsíční 550 Kč, čtvrtletní 1480 Kč, roční 3650 Kč – Junioři, studenti (15-26 let) a senioři (60-65 let) – měsíční 130 Kč, čtvrtletní 360 Kč, roční 1280 Kč – Děti (6 – 15 let) a senioři (nad 65 let) – zvláštní cena jízdného (0 Kč) při dodržení pravidel prokázání nároku (více na www.pid.cz) |
Čtvrtletní jízdné |
Traťová jízdenka ČD |
Předplatní kupon PID |
|||
Trasa |
Bez slevy |
Sleva IN25 |
Státní sleva 75 %* |
Plnocenná |
Státní sleva 75 %* |
Městec Králové – Nymburk hl.n. |
3848 Kč |
2886 Kč |
962 Kč |
2400 Kč (4 pásma) |
600 Kč (4 pásma) |
Rožďalovice – Nymburk hl.n. |
2960 Kč |
2220 Kč |
740 Kč |
2400 Kč (4 pásma) |
600 Kč (4 pásma) |
Dolní Bousov – Mladá Boleslav město |
2590 Kč |
1943 Kč |
592 Kč |
1800 Kč (3 pásma) |
450 Kč (3 pásma) |
Mnichovo Hradiště – Praha hl.n. |
9694 Kč |
7271 Kč |
2368 Kč |
5400 Kč (9 pásem) + kupon pro Prahu** |
1350 Kč (9 pásem) + kupon pro Prahu** |
Mnichovo Hradiště – Mladá Boleslav město |
2738 Kč |
2054 Kč |
666 Kč |
1800 Kč (3 pásma) |
450 Kč (3 pásma) |
Bělá pod Bezdězem – Praha hl.n. |
9990 Kč |
7493 Kč |
2442 Kč |
4800 Kč (8 pásem) + kupon pro Prahu** |
1200 Kč (8 pásem) + kupon pro Prahu** |
Bělá pod Bezdězem – Nymburk hl.n. |
5772 Kč |
4329 Kč |
1406 Kč |
2400 Kč (4 pásma) |
600 Kč (4 pásma) |
Bělá pod Bezdězem – Mladá Boleslav město |
3034 Kč |
2276 Kč |
740 Kč |
1200 Kč (2 pásma) |
300 Kč (2 pásma) |
*celostátní sleva se poskytuje dětem a juniorům od 6 do 18 let, studentům od 18 do 26 let a seniorům od 65 let pro jízdu v regionu (pásma 1-9) a dojíždění do Prahy (do pásma 0) |
|||||
**pro dojíždění až do centra Prahy a následné využívání MHD je třeba mít i kupon pro Prahu (pásma P, 0, B) – Obyčejný kupon – měsíční 550 Kč, čtvrtletní 1480 Kč, roční 3650 Kč – Junioři, studenti (15-26 let) a senioři (60-65 let) – měsíční 130 Kč, čtvrtletní 360 Kč, roční 1280 Kč – Děti (6 – 15 let) a senioři (nad 65 let) – zvláštní cena jízdného (0 Kč) při dodržení pravidel prokázání nároku (více na www.pid.cz) |
Jednorázové jízdné |
Jednosměrná jízdenka ČD |
Jízdenka PID |
|||
Trasa |
Bez slevy |
Sleva IN25 |
Státní sleva 75 %* |
Plnocenná |
Státní sleva 75 %* |
Městec Králové – Nymburk hl.n. |
52 Kč |
39 Kč |
13 Kč |
32 Kč (4 pásma, 90 min.) |
8 Kč (4 pásma, 90 min.) |
Rožďalovice – Nymburk hl.n. |
40 Kč |
30 Kč |
10 Kč |
32 Kč (4 pásma, 90 min.) |
8 Kč (4 pásma, 90 min.) |
Dolní Bousov – Mladá Boleslav město |
35 Kč |
26 Kč |
8 Kč |
24 Kč (3 pásma, 60 min.) |
6 Kč (3 pásma, 60 min.) |
Mnichovo Hradiště – Praha hl.n. |
131 Kč |
98 Kč |
32 Kč |
100 Kč (13 pásem, 6 hod.) |
17 Kč (9 pásem, 4 hod.) + kupon pro Prahu** |
Mnichovo Hradiště – Mladá Boleslav město |
37 Kč |
28 Kč |
9 Kč |
24 Kč (3 pásma, 60 min.) |
6 Kč (3 pásma, 60 min.) |
Bělá pod Bezdězem – Praha hl.n. |
135 Kč |
101 Kč |
33 Kč |
92 Kč (12 pásem, 5,5 hod.) |
15 Kč (8 pásem, 3,5 hod.) + kupon pro Prahu** |
Bělá pod Bezdězem – Nymburk hl.n. |
78 Kč |
59 Kč |
19 Kč |
32 Kč (4 pásma, 90 min.) |
8 Kč (4 pásma, 90 min.) |
Bělá pod Bezdězem – Mladá Boleslav město |
41 Kč |
31 Kč |
10 Kč |
24 Kč (3 pásma, 60 min) |
6 Kč (3 pásma, 60 min) |
*celostátní sleva se poskytuje dětem a juniorům od 6 do 18 let, studentům od 18 do 26 let a seniorům od 65 let pro jízdu v regionu (pásma 1-9) a dojíždění do Prahy (do pásma 0) |
|||||
**pro dojíždění až do centra Prahy a následné využívání MHD je třeba mít i kupon pro Prahu (pásma P, 0, B) – Obyčejný kupon – měsíční 550 Kč, čtvrtletní 1480 Kč, roční 3650 Kč – Junioři, studenti (15-26 let) a senioři (60-65 let) – měsíční 130 Kč, čtvrtletní 360 Kč, roční 1280 Kč – Děti (6 – 15 let) a senioři (nad 65 let) – zvláštní cena jízdného (0 Kč) při dodržení pravidel prokázání nároku (více na www.pid.cz) |
3. Rakovnicko, Příbramsko, Vlašimsko
Měsíční jízdné |
Traťová jízdenka ČD |
Předplatní kupon PID |
|||
Trasa |
Bez slevy |
Sleva IN25 |
Státní sleva 75 %* |
Plnocenná |
Státní sleva 75 %* |
Rakovník – Jesenice |
1064 Kč |
798 Kč |
252 Kč |
700 Kč (3 pásma) |
175 Kč (3 pásma) |
Březnice – Příbram |
980 Kč |
735 Kč |
224 Kč |
460 Kč (2 pásma) |
115 Kč (2 pásma) |
Březnice – Beroun |
2464 Kč |
1848 Kč |
616 Kč |
1130 Kč (5 pásem) |
282 Kč (5 pásem) |
Březnice – Praha hl.n. (přes Rudnou) |
3920 Kč |
2940 Kč |
980 Kč |
1780 Kč (8 pásem) + kupon pro Prahu** |
445 Kč (8 pásem) + kupon pro Prahu** |
*celostátní sleva se poskytuje dětem a juniorům od 6 do 18 let, studentům od 18 do 26 let a seniorům od 65 let pro jízdu v regionu (pásma 1-9) a dojíždění do Prahy (do pásma 0) |
|||||
**pro dojíždění až do centra Prahy a následné využívání MHD je třeba mít i kupon pro Prahu (pásma P, 0, B) – Obyčejný kupon – měsíční 550 Kč, čtvrtletní 1480 Kč, roční 3650 Kč – Junioři, studenti (15-26 let) a senioři (60-65 let) – měsíční 130 Kč, čtvrtletní 360 Kč, roční 1280 Kč – Děti (6 – 15 let) a senioři (nad 65 let) – zvláštní cena jízdného (0 Kč) při dodržení pravidel prokázání nároku (více na www.pid.cz) |
Čtvrtletní jízdné |
Traťová jízdenka ČD |
Předplatní kupon PID |
|||
Trasa |
Bez slevy |
Sleva IN25 |
Státní sleva 75 %* |
Plnocenná |
Státní sleva 75 %* |
Rakovník – Jesenice |
2812 Kč |
2109 Kč |
666 Kč |
1800 Kč (3 pásma) |
450 Kč (3 pásma) |
Březnice – Příbram |
2590 Kč |
1943 Kč |
592 Kč |
1200 Kč (2 pásma) |
300 Kč (2 pásma) |
Březnice – Beroun |
6512 Kč |
4884 Kč |
1628 Kč |
3000 Kč (5 pásem) |
750 Kč (5 pásem) |
Březnice – Praha hl.n. (přes Rudnou) |
10 360 Kč |
7700 Kč |
2590 Kč |
4800 Kč (8 pásem) + kupon pro Prahu** |
1200 Kč (8 pásem) + kupon pro Prahu** |
*celostátní sleva se poskytuje dětem a juniorům od 6 do 18 let, studentům od 18 do 26 let a seniorům od 65 let pro jízdu v regionu (pásma 1-9) a dojíždění do Prahy (do pásma 0) |
|||||
**pro dojíždění až do centra Prahy a následné využívání MHD je třeba mít i kupon pro Prahu (pásma P, 0, B) – Obyčejný kupon – měsíční 550 Kč, čtvrtletní 1480 Kč, roční 3650 Kč – Junioři, studenti (15-26 let) a senioři (60-65 let) – měsíční 130 Kč, čtvrtletní 360 Kč, roční 1280 Kč – Děti (6 – 15 let) a senioři (nad 65 let) – zvláštní cena jízdného (0 Kč) při dodržení pravidel prokázání nároku (více na www.pid.cz) |
Jednorázové cesty |
Jednosměrná jízdenka ČD |
Jízdenka PID |
|||
Trasa |
Bez slevy |
Sleva IN25 |
Státní sleva 75 %* |
Plnocenná |
Státní sleva 75 %* |
Rakovník – Jesenice |
29 Kč*** |
29 Kč*** |
9 Kč |
24 Kč (3 pásma, 60 min.) |
6 Kč (3 pásma, 60 min.) |
Březnice – Příbram |
35 Kč |
26 Kč |
8 Kč |
18 Kč (2 pásma, 30 min.) |
4 Kč (2 pásma,30 min) |
Březnice – Beroun |
88 Kč |
66 Kč |
22 Kč |
40 Kč (5 pásem, 2 hod.) |
10 Kč (5 pásem, 2 hod.) |
Březnice – Praha hl.n. (přes Rudnou) |
140 Kč |
105 Kč |
35 Kč |
92 Kč (12 pásem, 5,5 hod.) |
15 Kč (8 pásem, 3,5 hod.) + kupon pro Prahu** |
*celostátní sleva se poskytuje dětem a juniorům od 6 do 18 let, studentům od 18 do 26 let a seniorům od 65 let pro jízdu v regionu (pásma 1-9) a dojíždění do Prahy (do pásma 0) |
|||||
**pro dojíždění až do centra Prahy a následné využívání MHD je třeba mít i kupon pro Prahu (pásma P, 0, B) – Obyčejný kupon – měsíční 550 Kč, čtvrtletní 1480 Kč, roční 3650 Kč – Junioři, studenti (15-26 let) a senioři (60-65 let) – měsíční 130 Kč, čtvrtletní 360 Kč, roční 1280 Kč – Děti (6 – 15 let) a senioři (nad 65 let) – zvláštní cena jízdného (0 Kč) při dodržení pravidel prokázání nároku (více na www.pid.cz) |
|||||
*** Sleva 25 % je poskytována všem cestujícím automaticky v rámci akce dopravce pro podporu lokálních tratí |
Mně to zlevnění o tolik pod IN25 přijde možná až zbytečné. O to víc je systém ztrátový a finančně neživotaschopný…
Bohužel politické zadání je udělat z drah Kaufland a nikoliv Interspar…
Kraj zavádí normální ceny, jestli jste kupoval dražší jízdenku, tak se ptejte kdo byl ve vládě minule, nebot tohle není ze dne na den.
No IN 25 je nějaká koruna za kilometr, to není úplně mnoho, zejména pokud chceme klimatizaci a vozidlo mladší 40 let. 🙂
Mně, jako cestujícímu přijdou nižší ceny v rámci PID rozhodně vhod. Ale jinak pro vícečlenné cesty to proti autu tak jednoznačně výhodné stále není, spíš naopak. Postrádám výraznější slevy pro cestování v menších skupinách 2-5 cestujicích, aby veřejná doprava byla skutečně konkurenceshopná individuální dopravě.
Tak nejčastější takovou skupinou jsou rodiny a tam zapracovaly Burešovy slevy.
Zákaznický segment „společně cestující skupina dospělých v IDS“ mi přijde taková neuchopitelná…
Bohužel, ani dětská sleva 75% nestačí. Pokud jedou dva dospělí (bez slevy) prakticky vždy bohužel výhodnější použít individuální dopravu nežli veřejnou.
Upravte si prosím hlavičky u tabulek, jízdného ČD se týkají sloupce 2, 3 a 4, jízdného PID poslední 2.
Právě jsem na to chtěl upozornit také – je to asi nějaký problém editoru tabulek, že vypouští neobsazené buňky v záhlavích sloupců a neuznává „slučování“ buněk v řádcích.
S editorem je někdy těžká domluva, opravili jsme. Díky za upozornění.
Čtvrtletní traťová jízdenka stojí polovinu ceny roční IN100? Co to? Jakože je vážně roční traťovka v absolutních číslech dvakrát dražší, než neomezené cestování po republice ve stejně dlouhém období?
Nechci slevu zadarmo!
Jen tak dál. Jednou bude PID končit v Dolním Dvořišti, Chebu, Rumburku a Jablunkově :-).
A bude konečně ve vlacích po Praze platit i sms jízdenka?
A kdy konečně budu umět jízdenku PID vydat i průvodčí? Co je to za problém, nahrát to do POPky. Takhle je to pořád polovičaté řešení.
Chystá se to. Zatím je prodej v pokladnách a nově mobilní aplikace.
ROPID by konečně mohl obsadit automaty aspoň ty tanice, které se do PIDu integrovaly minulý rok…
Problém asi bude m.j. v tom, že ty prodejní automaty nejsou „zadarmo“, potřebují připojení na elektrický rozvod a jejich osazení vyžaduje provedení nějakého aspoň zjednodušeného stavebního řízení …
a když jsou na peníze někoho co ty peníze vybírá, počítá a dává k převozu najaté firmě co to odveze do banky, dělá udržbu atd. Drahý špás.
Díky aplikaci PID Lítačka jsou automaty i označovače prakticky zbytečné.
No já si to myslím taky, ale pořád je hafo lidí (zejména z cílovky MHD), co nemá smartphone, nebo v něm data používá jen doma na wifi.
Jedinou vadou Lítačky je, že lístky nejdou aktivovat off-line nebo nějakou SMSkou zdarma.
Kua co automaty, kdyby aspoň označovače…
Proč se dohadovat o jízdenkách s průvodčím a odpočítávat drobné (předpokládám, že platit u průvodčího kartou stále nelze), když mohu pohodlně využít aplikaci PID Lítačka
Ne každý má chytrý telefon a datový tarif. Nemůže být přeci použití tarifu PID podmíněno tímto, označovače jsou stále potřeba (a skutečně označovače, ne „náhradní označení průvodčím“, což z vlastní zkušenosti vím, že 99% průvodčích neumí).
Cestující, kteří nehodlají využít PID Lítačku mohou použít jízdenky dle tarifu ČD, v tom jim nikdo nebrání. Kdo chce cestovat výhodněji, rád se přizpůsobí. Je to podobné jako různé „Akční jízdenky“, které jsou dostupné jen na eshopu. Taky byste mohl argumentovat, že je dopravce „musí“ poskytnout i těm, kteří nehodlají eshop využít. Provoz a údržba automatů a označovačů i kvůli vandalismu stojí asi dost peněz a ve výsledku prodražují celý systém veřejné dopravy.