PID mění tarif. Přibudou nové celoroční jízdenky, mění se podmínky osmnáctiletým
Jednotka CityElefant připomínající 25 let Pražské integrované dopravy. Foto: Zdopravy.cz/Josef Petrák
Pražští radní udělali tento týden další důležitý krok k rozšíření možnosti cestovat na jednu jízdenku téměř po celém Středočeském kraji.
Hlavně je výše jízdného ve vnějších pásmech v porovnání s Prahou dosti drahé. Než zavádění dalšího pražského pásma by mi přišlo smysluplnější pásma posunout, aby dosavadní pásmo B zahrnulo naopak i 1. pásmo. Nejen, že by to přitáhlo další cestující, ale přispělo by to k uvolnění parkovišť na okrajích Prahy, kde dojízdějící často odkládají auta, protože se jim nevyplatí doplatek na vnější pásma.
Jízdné v 1.až 7.,resp.dalších pásmech určuje kraj,pásma P,0,B Praha.
Takže zdražení jediné jízdenky, které pro středočeský kraj využívám, celodenní ze 160 kč na 240 kč, to je fakt super.
Možná Vás nechápu, ale celodenní jízdenka pro všechna pásma mimo Prahu je za 150 korun. Takže zlevnění o 10Kč
Ale s Prahou je to teď 160,od září zdražení o 80 kč
Je ovšem třeba si uvědomit, že jednodenní (přesněji čtyřiadvacetihodinová) síťová jízdenka za 160 Kč vznikla v době, kdy do PIDu bylo zaintegrováno mnohem menší území než celý Středočeský kraj – takže nová varianta čtyřiadvacetihodinové síťové jízdenky za 160 Kč pro Prahu + 4 nejbližší vnější pásma je více-méně stejně platícím jízdním dokladem a cena té dražší varianty (240 Kč) pouze reflektuje další rozšíření PIDu na celý Středočeský kraj + přesahy do sousedních krajů. Cenu 240 Kč za síťovou jízdenku pro celý obvod PIDu (včetně vlaků i naprosté většiny MHD) rozhodně nelze považovat za přemrštěnou – vždyť aktuálně například jednodenní (nikoli… Číst vice »