PID mění tarif. Přibudou nové celoroční jízdenky, mění se podmínky osmnáctiletým

Jednotka CityElefant připomínající 25 let Pražské integrované dopravy. Foto: Zdopravy.cz/Josef PetrákJednotka CityElefant připomínající 25 let Pražské integrované dopravy. Foto: Zdopravy.cz/Josef Petrák

Pražští radní udělali tento týden další důležitý krok k rozšíření možnosti cestovat na jednu jízdenku téměř po celém Středočeském kraji.

Pražští radní udělali tento týden další důležitý krok k rozšíření možnosti cestovat na jednu jízdenku téměř po celém Středočeském kraji. Schválil nové tarify, které počítají s jedenácti pásmy a čtyřmi pražskými zónami napříč Středočeským krajem. Nově zavedou také roční jízdenky pro cestování po kraji

Změny tarifů se netýkají nejběžnějších jízdenek. Důvody ke změně jsou dva: od září začnou platit nové státem nařízené slevy, jednak se chystá rozšíření tarifní integrace dál po Středočeském kraji. Slevové jízdenky začnou platit od 1. září, nové tarify pro další zóny později, nejspíše od 1. října. Čeká se ještě na jejich schválení Středočeským krajem.

Novinkou bude možnost vyřešit si cestování až na rok dopředu. Dosud šla koupit pro cesty mimo Prahu jízdenka maximálně na čtvrt roku, nově bude celý rok. Cena se nebude oproti čtyř čtvrtletním příliš lišit, sleva je v řádu desetikorun.

Poptávka po tomto typu jízdenek byla velká, proto jsme se ve spolupráci se Středočeským krajem rozhodli zavést i roční kupón. Čekali jsme na spuštění nového odbavovacího systému,“ vysvětlil mluvčí Ropidu Filip Drápal. Nejdražší jízdenka na 12 zón, která nebude platit v Praze v pásmu P (pouze na dojezd a odjezd z Prahy) vyjde na 28 512 Kč. Jednotlivá jízdenka na 12 pásem vyjde na 92 korun, platit přitom bude až 5,5 hodiny.

Nově se také rozšíří nabídka jednodenních jízdenek. Vznikne například jízdenka na cestování až čtyřmi zónami včetně Prahy, na jeden den vyjde na 160 korun. Pro celou Pražskou integrovanou dopravu vyjde na 240 korun, pro všechna pásma mimo Prahu za 150 korun.

Státní slevy se promítnou i do ceníku pro ty, kterým je mezi 18 a 19 lety a nestudují. Dosud platí v Praze a Středočeském kraji rozdílné pojetí kategorie Junior. V Praze jde o věk od 15 do 19 let, ve Středočeském kraji bylo žákovské jízdné až do 26 let. Vzhledem k nově zaváděným státním slevám dojde ke sjednocení do 18 let. Ti, kterým je už 18 a nestudují budou nově i v Praze jezdit za plné jízdné.

Verze nového tarifu platná k 1. září je ke stažení zde.

Největší chystanou změnou je rozšíření integrovaného jízdného do dalších částí Středočeského kraje. Zejména pro pravidelně dojíždějící bývá levnější alternativou, než kupování jízdenky na autobus nebo traťové jízdenky na vlak. Nově budou zavedeny na území Středočeského kraje další 4 vnější pásma, bude jich tak jedenáct, k tomu další čtyři uvnitř Prahy.

PID se rozšíří na hranice kraje, někde i za něj. Do vlivu PID spadnou všechny zbylé tratě, které se nevešly do stávajících pásem. Zatím dojde k integrraci všech vlaků „Nejvíce jich bude v oblastech Mladoboleslavska, Nymburska, Kolínska, Kutnohorska, Benešovska, Příbramska a Rakovnicka,“ řekl Drápal.

Železniční integrace v rámci pražské příměstské dopravy pokročila zásadně už v únoru, když se rozlila na západ kraje na Rakovnicko, Berounsko, Hořovicko a Příbramsko. Finále integračního procesu má ale přijít až na přelomu roku, kdy mají začít platit jízdenky PID i ve vybraných přilehlých oblastech sousedních krajů, například Táborska.

Tagy PID Pražská integrovaná doprava ropid
6 komentářů