Petici proti rušení letiště Líně podepsalo přes osm tisíc lidí, má ustoupit výrobě baterií

Letiště Líně. Foto: airport-plzen.comLetiště Líně. Foto: airport-plzen.com

O osudu letiště má být jasno do konce srpna.

60 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Pavel

Zvažuje vůbec někdo, že likvidaci starých, nebo vadných baterií musí dělat výrobce, to znamená litium a na území ČR ? To znamená další ekologickou zátěž pro zisky zahraniční firmy.
Prostě prodejme všechno, co se dá, dokud žijeme. Po nás potopa.

Pavla

Jsem pro zachování letiště. Je užitečné tak jak je . Baterie se můžou vyrábět třeba v Německu .

Keller Ladislav

Letiště Líně patří MNO, je zcela funkční a použitelné i pro vojenské účely. Kromě toho MNO chce získat letiště Hradčany, kde byla ruská letecká základna. Toto letiště je pro vojenské účely nepoužitelné a jeho zprovoznění vyžaduje investice v řádu miliard Kč. Stát za pakatel prodá funkční letiště, nechá ho zlikvidovat a za miliardy bude renovovat jiné. Připadne to někomu normální? Mě ne.

Codycheck

Ale jinak.
Když už existuje letecká doprava, potřebujete mít ve státě možnost to poslat k zemi do 40 km
Průsery s letadly se totiž dost často stavají 🙂

Codycheck

8.000p x 5.000 Kč = 40.000.000 a už Němci mohou stavět 🙂

Libcha

Ať už je výstavba baterkárny dobře nebo špatně, LZS prostě není validní argument. Vrtulník a příslušné zázemní potřebuje mnohem méně prostoru, než přistávací dráhu pro MiGy-29.

kakov

Máte sice pravdu, ale aktuálně to opravdu není kam dát, muselo by se něco nové vybudovat, a znáte to, stát sice daruje letiště, ale tím to celé pro něj skončí

Jiří Kocurek

Barerkárna bude do budoucna potřeba, neboť po bateriích roste poptávka. To, že je poptávka vyvolaná z větší části politicky, to je věc druhá, ale prostě ta poptávka existuje.
Nakoupit v Číně je čím dál víc problematické. Kromě toho budou klimaaktivisté protestovat proti tomu, že se baterie vezou lodí, proti baterkárně v ČR i proti autobusům na naftu a pozadavat elektrobusy. A řvát cosi o vodíku a snížení spotřeby elektřiny.

Cestovatel

Je zajímavé, že to nevadí ekologickým aktivistům typu děti země, voda z Tetčic.

Codycheck

Těm vadí, když stavitel nestíha a nemá lidi 🙂

Peeetr

Kdyby to bylo u Ostravy nebo Teplic, tak možná. Ale takhle ničit u Plzně vzácné letišťe, a superdraze zadotovat pracovní místa převážně pro nějaké cizince z východu a ještě víc ucpat silnice, fakt nééé. Ať si ti kapitalisté nakupují pro své továrny pozemky za vlastní kapitál, a né náš z daní chudých Čechů co tu už brzo nebudou mít dost plynu a přeobchodované elektřiny ani na to, aby jich v zimě o tisíce víc neprochladlo a neumřelo na chřipku.

Martin

Myslím, že s trochou snahy by tam ta továrna mohla fungovat i s letištěm. Ten areál letiště je obrovský a nikdo mi nenamluvi, že ta továrna zabere celou plochu letiště. Taková Jihlava roky resi asfaltovou dráhu na místním letišti a v daleko větším městě jako je Plzeň se letiště zlikviduje.Vlada už se vidí, jak se pochlubí , že zajistila 4500 pracovních míst a přitom pro většinu Čechů je dnes práce v takové fabrice noční mura.

Kakov

Zvláště na Plzeňsku, kde pracovní síla není, opakovaně jsem dokládal statistikami nezaměstnanosti

ABC

až dojde v zimě plyn, to bude volné pracovní síly….

kakov

Mě by fakt zajímalo, aby mi některý z příznivců baterkarny dokázal vysvětlit, proč je nutné ji postavit na letišti v Líních.

Zatím nikdo nic věcného nepředložil, bylo zajímavé jak někdo dokazoval nemožnost postavení baterkarny na letišti KV argumenty, které platí i pro Líně (je to na kopci, není tam voda).

Zastánci baterkarny každého jen uráželi a raději utekli z diskuze…..

J.K.

Hlavně je to areál jako kráva a okolo jsou další pole, tak nemůžou tam prostě dráhu a pár hangárů nechat?

Jiří Kocurek

Proti stavbě hal na poli najednou není žádný odpor?

Proč tam? Vede tam železniční vlečka a dálnice je hned vedle.

kakov

kdy už konečně vezmete na vědomí, že vlečka se bude brzo rušit a její obnova bude minimálně problematická, tím jeden argument padá,

pokud přijmeme Vaši tezi, že blízkost dálnice je jediné (nic jiného jste zatím dát na stůl nedokázal) hledisko, a toto jediné hledisko dělá automaticky ideální místo, pak při délce naší dálniční sítě (cca 1400 km) by mělo existovat několik tisíc vhodných pozemků…………..

podobně, jako výše jste uvedl, že baterkárna bude potřeba, to je argument, proto ji postavit, ale není to argument, aby musela stát ausgerechnet na letišti.

Hans

Naprosto klíčová otázka, proč zrovna letiště Líně. Druhá klíčová otázka, co je to za technologii, která má dát práci 4500 lidem? Člověk by očekával vysokou úroveň automatizace, tohle je opravdu zvláštní.

ZYRTHEC ft. KEPPRAFLØW

Připomíná mi to petici k té barabizně v Ústí nad Orlicí.

kakov

To vám nevyšlo, barabizna v UnO byla a je nevyužitá, letiště Líně využité je….

ZYRTHEC ft. KEPPRAFLØW

Hovořím o petici… čtěte to pořádně.

Jan

Kolik letů denně to letiště má?

kakov

Dva až tři lety LZS, + nějaké lety aeroklubu, ale nepracují tam, tak přesně nevím, letecká doprava tam není žádná

ZYRTHEC ft. KEPPRAFLØW

No prosím. Vrtulníky pro LZS může být na dostupnějším místě, že?

ABC

Těžkej špíl co. Zatímco elektromobilita je prej budoucnost, tady se bude podepisovat petice za lítání na fosilní paliva pro zábavu. Takhle ten grýndýl nevybudujeme soudruzi a v Bruseli nás nepochválí!

Ondřej

No je aby to v případě zrušení továrny nedopadlo kompletním znovu obnovením letiště,. Koneckonců armáda by nějaké nové chtěla a jestli by Líně nakonec nebyly jednoduší než Hradčany u Ralska…

ABC

no, jednak jestli tohle bude stačit pro F-35 a druhak jestli pak budou petenti nadšený, že budou sousedit s prvním vojenským cílem

kakov

Line by byly mnohem jednodušší, plně v majetku armády, funkční, i se zázemím,

Hradčany jsou v soukromých rukou, zázemí zdevastované a nefunkční

MartinS.

A právě proto, že jsou Líně plně v majetku státu, může je stát nabízet. Jiné plochy mají soukromí investoři a stát nemůže garantovat, že je pro stavbu „gigafactory“ prodají.

kakov

takže podle Vás je pro stát výhodné funkční majetek darovat nějakému koncernu, a vykupovat soukromé pozemky proto, aby je složitě předělával na letiště?

když armáda tvrdí, že potřebuje letiště Hradčany, tak ji divné že jiné (plně funkční a v majetku státu) se nutně musí rušit

Míla

Armáda uvažuje jinak a Martin S. pravděpodobně vyslovil důvod státu, nikoliv svůj.
Jestli se tam vejde obojí, budiž, ale rušit jediné letiště se zpevněnou plochou v plzeňském kraji?… To je opravdu úlet!!!

MartinS.

Já jenom nechápu, proč se v případě letiště Líně někdo zaklíná leteckou záchrankou? Potřebuje snad vrtulník LZS betonovou dráhu 2450×60 m? Není možné ten heliport, hangár a zázemí někam v rámci Plzně přesunout?

Premek

LZS je jen jedním z mnoha důvodů, proč letiště existuje a funguje.

ABC

a ty další? lítání pro zábavu?

Npor.Pavel Vodsloň

Lítání pro zábavu je důležité!

Dalibor

A musí to být z betonove drahy takových rozmeru? Nebo je tu ta silný lobby co pro zavavu lita dopravním letadlem?

kakov

A musí tam nutně být baterkarna, samozřejmě, že vše se dá přesunout jinam, ale bude to něco stát,

Největší problém je, zda to letiště nebude armáda brzo potřebovat…..

MartinS.

To letiště je příliš blízko německých hranic. Svoje opodstatnění mělo, když byl Západočeský kraj – pevná hráz socialismu a míru. Teď by k Čáslavi potřebovala armáda záložní letiště poblíž. V Líních už toho stejně moc funkčního nezůstalo.

kakov

to co píšete je nesmysl, přesněji řečeno by to smysl dávalo, někdy za WW2 poté už nikoliv, ani za komunistů bylo to letiště v podstatě na špatném místě, moc blízko pro letadla, moc daleko pro vrtulníky……..

vzhledem k parametrům dnešních letadel je z důvodů nasazení nad ČR v podstatě jedno, kde bude letiště, z hlediska obrany a záložní funkce je skoro lépe, když je na západě a dál od Čáslavy.

kdyby jste mým argumentům nevěřil, můžu je vysvětlit podrobněji

ABC

Tak to se můžou rovnou nastěhovat do Varů, ne? Budou na Západě a ruských turistů tam stejně už asi moc lítat nebude.

kakov

Vary nejsou vojenské a na rozdíl od Líní na to nejsou vybaveny

Cestující

Sice má PŮVODNÍ dráhu 2450m, ale po letech devastace je funkční pouze 1450 m, takže pro Armádu je k prdu. Navíc dává větší smysl opravovat letiště Hradiště, kde je i vojenský prostor. V každém případě pro AČR nemá letiště vojenský význam, ale má význam pro civilní letectví mnohem více, než stavět baterkárnu v místě, kde už nyní není vhodná pracovní síla. To nechápu.

kakov

Hradiště? O jaké letiště se jedná?

MNO hovoří o letišti Hradčany, které je v bývalém sovětském prostoru Ralsko a vojenský prostor je tam dávno zrušených,
VVO Hradiště v Doupovských horách to nemá nic společného.

Ono máte pravdu, že se používá jen část dráhy, ale ten zbytek není zlikvidován ani zastaven, případná oprava bude tedy určitě levnější než oprava celého letiště i celé dráhy v Hradčanech.

BDT

Armáda má ještě Pardubice, Náměšť n.O a mluví se Přerovu(pro bezpilotní létání)

noerf

Například v Českých Budějovicích je letecká záchranka na letišti v Plané, předtím byla na letišti Hosin. Takže přesun letecké záchranné služby je to nejmenší. Vrtulníky mohou létat prakticky z kterékoliv zpevněné plochy. Důležitější je zázemí pro posádky, které se dá během roku postavit.

kakov

Zachránce zdaleka nestačí heliport, potřebujete hangár na údržbu, sklad paliva, zázemí pro výcvik, to všechno není standardní výbavou českých měst,

HHonza

Celý případ rušení letiště Líně je jen dalším důkazem toho, že náš stát vedou naprostí diletanti. Proč by totiž nabídli zahraničnímu investorovi pozemek na některém z početných brownfieldů v Ústeckém či Karlovarském kraji, postižených útlumem těžby, s vysokou nezaměstnaností, mizernou kupní silou, s neustálým odlivem obyvatel, když místo toho můžou zrušit funkční letiště u jednoho z nejvíce prosperujících měst v celé zemi.

Pája

Chtě nechtě jsem si vybavil bývalé letiště Holešov. Jeho zrušení a výstavba průmyslové zóny na prameništi pitné vody je taky politické a nebojím se říci vysloveně špatné rozhodnutí. Tohle je ovšem ještě horší případ. Opravdu moc by mně zajímalo, zda takové ukvapené rozhodnutí je absolutně bez finanční motivace.

Cestující

T ose musíme vrátit do „devadesátek“, kdy naši milí politici ve své pitomosti rušili co je napadlo a rozdávali letiště, kasárna, cvičáky na města a obce, protože zavládlo přesvědčení o světomíru, slova o strategické bezpečnosti bylo kacířství. Takto dopadlo více odvětví průmyslu, které nyní nemáme- namátkou distribuce energií, distribuce plynu, vodovodní síť. Nyní seto bude horko-těžko dávat dohromady, ty zahraniční a soukromí vlastníci si případné navrácení nechají dobře zaplatit!

Georg

a k cemu by asi statu po roce 1989 byla kasarna pro dvousettisicovou armadu, jejimz cilem byl utok na nato?
privatizace do zahranicnich rukou byla soucasti reseni technickeho dluhu v techto odvetvich, v roce 1989 se tretina vody v praze ztracela. nikdo jiny nez zahranicni kapital nemel prachy na takovy objem investic,
ovsem dneska je kazdej strejc chytrej…

Karl vB.

U pitné vody jde o to, jestli si zahraniční kapitál koupil všechno, včetně trubek v zemi, nebo ty pro jistotu ponechal městu, aby se staralo…

Cestující

Strejc, nestrejc, Georgi, prodat 100% u strategického odvětví je chujovina na entou! Ten kapitál, o kterém tak básníte by se do ČR nastěhoval i kdyby se prodávalo jen do 49% majetku strategického odvětví, už jen proto, že ví, že je to strategické= dlouhodobě výnosné! Takže, víme strejci!

kakov

Kdybych spadal mezi věřící ateisty posedlé konspiračními teoriemi, věřil bych, že Ruská tajná služba Fialu podplatila, aby připravil armádu o letiště 😁

Gejza

Přesně tak. Ten záměr bude v Plzeňském kraji narážet na naprostý nedostatek pracovní síly. Je fakt ubohost, že stát není schopen připravit pro podobné záměry průmyslové zóny tam, kde je to potřeba. Na druhou stranu je to ale i chyba tamních krajských a místních politiků, že tomu nejdou naproti. Co ale nevíme, je jak velkou plochu investor potřebuje. Ono není jednoduché postavit novou průmyslovou zónu na 50+ hektarech a vhodné brownfieldy (kromě býv. vojenských letišť) prakticky neexistují. Takže je otázka, kolik VW opravdu potřebují a zdali nemají přemrštěné požadavky. Stačí se podívat na jiné nové fabriky, co zabírají z celkové… Číst vice »

kakov

V severních Čechách a na Sokolovsku by se určitě nějaká ta výsypka našla……

Jan P.

Z hlediska pracovní síly jde mého také o to jaké profese by v té fabrice měly pracovat. Pokud více kvalifikované profese,
než v běžné fabrice, tak ty rozhodně lépe seženete v Plzni než v KV nebo ÚST kraji. Ale pokud neznáme přesněji záměr tak těžko soudit.

123

No, vzhledem k tomu, že součástí té investice má být také ubytovna s prominutím jak kráva, tak lze celkem slušně odhadnout, jak moc se počítá se zaměstnáváním lidí z okolí.

Nic proti baterkárně, vůbec, ale plný souhlas s tím, že je potřeba ji nacpat tam, kde to zajistí pracovní příležitosti primárně pro lidi v okolí.

levap

Ale původně nabídli, Prunéřov. Proč se to nesetkalo s úspěchem a teď se místo toho nabízí Líně se asi nikde oficiálně nedozvíme. Jedna ze spekulací je, že Gigafactory potřebuje 400-500 vysoce odborných pozic, tudíž být v regionu s technickými školami a Univerzitou atd.

kakov

Tak tohle je první věcný argument pro GF, který dává smysl, pokud tam je potřeba tolik vysoce kvalifikovaných techniků, pak bude výhodné místo opravdu v blízkosti nějaké technické univerzity……