PESA začala s testováním nových motorových jednotek pro České dráhy
Jednotka 847 na polském zkušebním okruhu. Foto: PESA Bydgoszcz
Do provozu s cestujícími se nové jednotky dostanou příští rok, v jednání je nákup dalších deseti vozidel.
Design vsech jednotek, lokomotiv je velmi podobny kvuli evropskim bezpecnostnim normam, velmi podobne ako w autach.
Ten vlak se mi líbí, Ale asi bude poruchový
Kdyby tomu dali nátěr, co je na obr. č.9, tak OK. Ale takhle to zprznit a ten světlemodrý obdelník na čele je jak pěst na oko – hnus. To tam nemůžou nechat tmavěmodré celé čelo?
Jaká jsou použita sedadla?
Uvidíme, jak na tom budou se spolehlivostí, ale nic horšího než vraky z Schadewerke Pilsen AG nás snad už nepotká.
Píše někdo, kdo má v nicku její výrobek.. To nevymyslíš…
Jestli toto vyhrálo nějakoj soutěž za desing.. Žraloci byli hezčí.
Na design to nejezdí.
Omluvám se ale přes všechny snahy mi to přijde jako předchůdce žraloka. Ten modrej pruh a ta mřížka co vypadá jako mřížka chladiče u auta mi moc pěkná nepřijde. Proč to má proboha okna v té gumě ? Kdyby to byli Švýcaři tak nic neřeknu ale proč proboha pesa.
Švýcaři mohou mít taky okna v gumě. Před pár měsíci tu byl článek o nějaké dodávce jednotek do Česka nebo Slovenska a řešilo se to tam.
Možná tak chtěl objednavatel (ČD) kvůli levnějším opravám?
Bude mít i 1. třídu? Těch 115 sedadel je jen pevných nebo i sklopných?
Už se na ně těším na trati 201. Na špičkových spojích je 842 s 64+2 sedadly opravdu málo. Na Os do Tábora 7:25 a z Tábora po 14:00 a 16:00 sice má jezdit 842 s přívěsem ale často jede sólo. Minulý týden jsem jel po 16:00 4x a z toho 2x jelo sólo.
Fuj, normální žralok byl hezčí. Doufám že to aspoň bude jezdit.
Ten vlak je ošklivý. Vypadá jako ruský motorák. Ty vystouplé rámy oken, ta příď, fuj!
Umí někdo, prosím, vysvětlit tu 160 v názvu Regio 160? 115 míst k sezení? To na celou 50m jednotku počítají jen 45 lidí na stání? Nebo či co znamená to číslo? Jak naň přišly?
Obecně 160 km/h, maximální rychlost této platformy. Ovšem dieselová verze bude jen na 140. Trochu guláš. Nebo spíš bigos. https://pesa.pl/produkty/regio-160/regio160-847-eco-dmu-2/
Neoznačovala se číslem obsazenost? Alespoň já jsem si vždy myslel, že DMU 120 je diesel multiple unite pro 120 lidí… proto jsem v tom hledal tu obsazenost…
ČD to berou dle obsazenosti. Ten název Regio 160 je marketingové označení výrobce.
Ale děkuji za vysvětlení! To mě nenapadlo….
Vypadá to, že těch cca 100 RegioSharků/RegioFoxů spolu s RegioSpidery a dočasně s typem 842 budou posledními dieslovými „mohykány“ pro pasažerskou přepravu ČD.
Vemte si, že dnes v dieslových vlacích ČD je zhruba 70 až 75 tisíc sedaček. Za pár let to klesne na zhruba 20 až 25 tisíc sedaček. Nepočítám pasažérské vlaky s dieslovými loko
Jo, stejně jako ty seš poslední trollovský mohykán zdejších diskuzí. Snad už brzo vyhyneš.
Nesouhlasíte s mým výpočtem? Prosím uveďte Vaše počty.
Když si srovnám jaké dieslové vlaky používají menší dopravci, tak jde o zhruba 15 až 20 tisíc sedaček, z toho předpokládám podstatná část také nebude sloužit desítky let.
Jako že ty vlaky za 10 let vyřadí 😀
To asi ne. Spíše budou jezdit na elektrifikovaných tratích (viz Chomutov směr KV).
Nebo jezdit na lince zčásti po elektrifikované zčásti po dieslové trati. Takové BEMU pro chudé. (Viz z Kroměříže do Zlína)
Ty si chudý chudáčku
Proč, prosím? Oba uvedené příklady jsou reálné příklady, kdy dieslové vlaky ČD jezdí (zčásti) na elektrifikovaných tratích.
Když si vezmete jak málo v průměru najezdí dieslové vlaky ČD a jak moc v průměru najezdí elektrické vlaky ČD, tak je zřejmé, že nové/zánovní, tj. drahé dieslové vlaky musí jezdit zejména na více vytížených linkách, než je to slabé vytížení většiny vedlejších tratí.
No, vím že na design to nejezdí, ale dle mého skromného názoru je to velký krok zpět od žraločího předchůdce. Je to takové nemastné neslané. Pokud by to byl první produkt, chápal bych to snadněji.
Také se mi regioshark líbí více. Nevím, proč musí mít nové vlaky tu „bouli“ a krabice na střeše nezakryté. Taková 471 to zakryté má a díky tomu vypadá mnohem lépe, než 640/650.
Ale i design je důležitý, osobně teda nevidím důvod proč by vlak měl vypadat jako žralok, tady vidím snahu o nějakou uměřenost, ale naprosto nedotaženou a bez citu. (Viz ty okna jak z nějakýho sovětskýho vagzalu.. 🙂
vagzal- nádraží .. vag (on) zal = sál
myslel jste pójezd , nebo ne ?
Na Pesu dobrý, ale že by to bylo zrovna na designovou cenu….
Tak když máš každý rok vybrat v Polsku jeden designový počin v oblasti dopravy, tak ta konkurence není příliš drastická.
A přesto můžou ve Škodovce a SORu jen tiše závidět..
To je hrůza i na české poměry.
Zajímavé by bylo objektivní srovnání parametrů téhle nové jednotky PESA s Desiry, se kterými jezdí v Česku Trilex…
Snad Vám napoví, že dieslové vlaky od PESy kupuje už jen ČD. Plus 2 kousky pro dopravce v africké Ghaně.
Nechci nic říkat, ale u DB jezdí žraloci také.
DB tyto vlaky smluvilo před 10 lety, čili v součanosti určitě nic nekupují od PESy. A DB ze zvažovaných až 470 vlaků od PESy koupili jen 72, prý kvůli kvalitě
A NEB? 🙂
A co přesně myslíte? Předřečník nesouhlasí s mým tvrzením, že dieslové vlaky od PESY kupuje akorát ČD (a do Ghany). Ale nedoložil nic na podporu svého tvrzení.
A nekupuje tak náhodou od Pesy i Regiojet? 😀 😀
Elektrické; Axel píše o dieselových.
mě teda děsí to těsnění na oknech – ty okna nejsou lepená? Díval jsem se na fotky 844 a tam těsnění krásně lícuje se skříní, ale tady?…nevíte někdo podrobnosti, proč tomu tak je?
Stadler ani alstom v ekvivalentním vozidle také okna nelepí, to je na tom ten nejmenší problem.
dotaz byl, zda-li neznáte důvod, proč to předchozí generace jednotek od Pesy ř.844 měla „hezčí“? špatná zkušenost z provozu apod….díky
Okna v gumě se lépe a hlavně rychleji mění, není nutno ani dodržovat technologické postupy, jako jsou u lepení (je to poměrně náročné)
to zní rozumně. jen teda za mě je to designový krok zpět, zejména když to na předchozích verzích měli lepeno (asi)
Nakonec je to velice pěkná souprava. Ale ty sloupky mezi okny, které nejsou černé, jsou vážně pěst na oko a vlak s tím vypadá o dost laciněji.
S tou černou se musí uváženě, není to všelék.
Na railjetu to vypadá OK, ale třeba na PIDovém elefantu je to grafická šílenost.
No mě se to zas víc líbí takto jak to je.. holt sto lidí, sto názorů (pokud mezi nimi nejsou právníci či ekonomové 🙂 )
Nějaké fotky interiéru by nebyly? Jinak já se Žralokem svezu sice nepravidelně, ale docela rád, oceňuju mimo jiné klidný chod, vzduchové vypružení, tiché kotouče a kultivovaný projev agregátů i dynamiku (je to diesel, s elektřinou nesrovnávám) i prostor na kola. Chápu že průvodčí se tím oproti 810 hůř prochází, zkušenosti s údržbou nemám. Tudíž je to subjektivní pocit jednoho platícího cestujícího.
Co je na tom špatně pro průvodčí?
Schody nahoru a dolů, ale ty jsou na 810 taky.
810 má z jejich pohledu rovnou podlahu a jednu rovnou uličku.
Některé si stěžovaly na schody a úzký průchod kolem wc a kol.
Sorry, ale pokud někomu vadí schody, tak ať nědělá průvodčího, ale najde si práci kde bude 8 hodin sedět na zadku. 810 sice nemá schody uvnitř, ale má je ven a nemá mezivozové přechody, takže rozdíl nula.
Ti asi nikdy nejezdili v okolí Prahy na elefantech, co?
Vždycky jsem po dvoudence na S1 miloval unavené řeči kolegů, kteři museli dát ještě dva obraty do Hlinska. 🙂
Když dáš do 810 kolo nebo dokonce dvě, taky tam bude u záchodu úzký průchod 🙂 A ve žraloku jsou sice schody, ale v 810 se po nich musí tak trochu lézt v každé zastávce odmávnout vlak. To může být víc lezení po schodech než když se prochází žralokem.
Hele, mně to netrápí, to remcaly průvodčí. Já mám svezení Žralokem 100x radši.
Všímáte si, že na Moravu zase nepůjde nic? Asi dostanu tradiční odpověď „co si objednali, to mají“ 🙂 Ale stejně to takto vypadá blbě, vše nové na západ
RegioPantery do Olomouckého kraje nic? https://zdopravy.cz/prehledne-do-jakych-vozidel-daji-cd-desitky-miliard-chteji-nahradu-elefantu-113157/
Moravia do JMK (ano, nejde o investici ČD) nic?
Push-pully loni nic?
RegioPantery pro MSK Ostrava – Opava nic?
A jinak samozřejmě platí, co si objednali a také, co vysoutěžili: viz třeba Plzeň. Všechna nová vozidla jsou i díky soutěžím. Tato aktivita nějak do většiny moravských krajů nedorazila.
Ještě třeba Linty na trati 340 ve Zlínském kraji.
*341, omlouvám se
Jo jo, já myslel motoráky s ČD. Příště to líp napíšu. Díky
Půjdou na trasu Jihlava – Třebíč. Ta je taky na Moravě.
… a co se týče dalšího, tak:
– v Olomouckém kraji do určité míry vyřešeno Stadlery GTW i když u nich lze mít výhrady vůči výšce nástupního prostoru)
– ve Zlínském kraji vyřešeno Sharky (ČD) + Linty/GTW (Arriva)
– jediné co může zamrzet, jsou výkony nezávislé trakce v JMK (zejména tam, kde není předpokládána elektrizace, tzn. nelze se vymlouvat na toto coby důvod nepořízení nových motorových vozů), např. na t-244 (v oblasti blíže Brnu objektivně významnější než leckterá z tratí, kam ty nové jednotky půjdou), 246 či 343. Nicméně i tady platí, že voják se stará, voják (ne)má.
… a taktéž na Moravě je trasa Jihlava – Telč – Slavonice, kde budou nové Pesy jezdit taky.
A co se týče Moravskoslezského kraje, tak tam je škoda hlavně trasy Opava – Krnov, kde proběhlo zrychlení, kterého Os vlaky nevyužívají. Nicméně ta trasa je ve Slezsku, tzn. ne na Moravě. 🙂
Tak 244 i 246 se elektrizovat mají, ve studii proveditelnosti to vyšlo, kdy to ale reálně nastane ví bůh. Té 343 je škoda, tam něco solidního pořídit mohli, lidí tam jezdí dost.
Ale i tak by šlo o výmluvu; resp. ty moderní jednotky tam klidně mohly jezdit už nějakých 10 let.
Navíc např. z HK do Trutnova mají tyto jednotky jezdit taky, i když i tam „se někdy bude elektrizovat“.
Doufám a předpokládám, že JMK se k té motorové trakci ve své gesci taky nějak postaví, protože s hydrama a 842 až do elektrifikace 240/244/246/340 (realisiticky za několik dekád) zkrátka nevydrží.
Tam ale pak platí ta druhá část, co si kraj objedná a zaplatí:) Nasazovat 847 za cenu výkonu za 811 se úplně nevyplatí:)
Uvidíme jaká bude skutečná spotřeba na konkrétní lince. ČD u RegioFoxu v KHK obecně uvádí spotřebu 100 litrů/100 km.
Na jižní Moravě se bude vypisovat hodně soutěží v roce 2025.
ÚK a LK taky nic 😉
A aspoň těch pár elektrických jednotek PESA pro RGJ UK taky nic?
LK poslední roky má docela hodně Desir díky Trilexu, doteď byl těžištěm Stadlerů RS1. Takže to taky není tak tragické.
Myslím že pořád jezdí starých a nepohodlných motoráků víc v Čechách než na Moravě (regíny, rakve, nereko 628), ale samozřejmě, co si objednali, to mají. Moravskoslezský kraj také asi mohl požadovat pár takových žraloků, ale místo toho pomohli Škodovce s upíchnutím nepříliš šikovných pushpullů a modernizují si Bafíky.
Co je Bafík?
Přívěs za šukafon; podle starého označení Baafx.
Jó… Já myslel že je to 010
Však je to totéž, akorát dneska už by se nemělo používat 010 ani Baafx. V Moravskoslezském kraji se tyto vlečňáky rekonstruují a nasazují na hlavní trať z Opavy do Bruntálu, což mi přijde jako naprosto šílené v době kdy se celkem snadno dá sehnat ojeté Desiro nebo LINT.
Přesně tenhle názor jsem tu očekával. V různých podobách „A Zlínský kraj zase nic“, „Ostrava zase utře“. Zeptejte se na kraji.
Zatím jen hamty, hamty, když se rozdává, tak chceme taky.
Tak ono stojí za připomenutí, že státní dotace pro kraje na dopravní obslužnost (tzv. Memorandum) není dle počtu daňových poplatníků v jednotlivých krajích.
Dotace dle „Memoranda“ od MinDopravy pro Zlínský kraj v přepočtu na 1 tamního daňového poplatníka = 250 Kč (celkové krajské výdaje na dopr.obslužnost cca 2564 Kč).
Dotace dle „Memoranda“ pro Královehradecký kraj = 417 Kč (celk. krajské výdaje na DO cca 2.431 Kč)
Klasická moravská ublíženost. Holt ty Slováky, kteří se tvářili vždy tak ublíženě, když na tom byli reálně lépe (šla tam polovina rozpočtu Československa a na Slovensku přitom polovina obyvatel v Československu ani zdaleka nebyla), musel někdo nahradit :-).
Klasická odpověď od „čecháčků“. A mimochodem, nejsem z Moravy, jen tam často jezdím. Ovšem s těmi Slováky máte pravdu 🙂
To by chtělo vysvětlit, kdo je přesně ten Čecháček.
Když se na Moravu něco dodávalo, končilo to tady na fóru přáním šťastných kilometrů.
Když se dodává něco do Prahy, nebo prostě ne na Moravu, tak je tu takový ublíženecký řev.
Tří vozové nebudou?
Zatím nic takového žádný kraj nepoptává.
Nejsou také některé z této série plánovány pro Královéhradecký a Pardubický kraj?
Pro Královéhradecký je určeno „posledních“ 33 ze zatím objednaných 66.
On to pan autor jenom zapomněl napsat. Pro Pardubický kraj je určeno 7 jednotek. Měly by přijít 2023. Lépe řečeno už tady měly být. Takže pořadí by měl být JH kraj, Praha, Pardubice a pak ostatní…
Takto to v říjnu tvrdily České dráhy.
První kusy dle původní smlouvy měly přijít do konce února/března 2023. A měly chodit po 4ks každý měsíc až do konce Října (tam tedy poslední 33. kus).
Já si dokonce myslim, že Pardubice by je měli dostat před Prahou.
Ze by se po letech zaradili ke konkurenci, která uz dávno má takovéhle hezké vláčky?
A která konkurence. Nejsem si vědom že by někdo nové vlaky už dávno měl. Kromě ČD
Doufám nemyslíte 628 nebo ojetý desira a sprintery
Ono leckdy platí, že kvalitní ojetina je lepší jak nový výrobek levného výrobce. Takže to srovnání minimálně se starším Desirem bych neviděl tak jednoznačně. Viz třeba nový SORky, nebo Iveca vs ojetý Citara.
Souhlas, kdybych si mohl vybrat, jestli novou Pesu, nebo ojetý Lint, beru ojetinu.
Hezké vláčky? Vždyť nikdo ze soukromníků nic nového v dieselové trakci nekupoval. Kupovaly jen ČD nové Stadlery RS1, Pesa Link II.