Pesa předala modernizované vozy pro PKP Intercity
Vozy pro PKP Intercity po modernizaci. Foto: PKP Intercity
Rozsáhlá modernizace osobních vozů umožnila polskému dopravci navýšit počet spojů kategorie IC.
Rozsáhlá modernizace osobních vozů umožnila polskému dopravci navýšit počet spojů kategorie IC.
je videt že PKP stejně jako ČD proste uplne zaspalo dobu. Takové reko se měly delat nekdy v polovině 90. let. Ale lepší pozdě než nikdy.
Poláci zdá se budou jezdit v modernizovaném na modernizovaných kolejích.
Hezké vozy. Snad se objevíé i u nás-.
Myslím si, že u nás nebudou. Ano, pohodlím jsou na možná na vyšší úrovni než Bmnouz vagóny, které jezdí do naší země, nicméně:
1. Tyto vagóny mají maximální rychlost 160 km/h, zatímco vozy řady Bmnouz 200 km/h. Ta rychlost se využije
2. Pro vlaky EC mezi Polskem a Vídní se již pořídily nové vozy od H.Cegielski. Velmi se na ně těším.
A taky 3.věc, kterou si nejsem úplně jistý, ale někde jsem snad četl, že vozy Bmnouz mají projít modernizací. Ale za to teď ruku do ohně nedám.
No po pravdě žádný zázrak, ale na Poláky dobrý.
No v porovnání s našimi velkoprostorovými vozy na Budapešti to je úplně jiná liga.
Souhlas. Už proto, že tyhle polské vozy mají područky…A řekl bych, že mají i polohovatelná sedadla.
Má někdo informaci o výrobci těch sedadel? Je místní nebo zahraniční?
To jsme dva…
Hezké, ale s povinnými místenkami je pořád všechno špatně…
co máš proti povinným místenkám?
Mě s nimi chybí flexibilita. Když třeba tuším, že se něco může protáhnout.
Zajdu do kasy a nebo přes e-shop koupím jinou místenku na jiný vlak. V dnešní době to je akce na minutu
Jenže já si chci sednout tam, kde mně to vyhovuje a to zjistím až na místě.
Zkuste si odteď jezdit autem jen podle rozpisu, který s přesností na desítky minut (ať jsem hodnej 🙂 ) sepíšete cca týden předem. Fajn, co?
Když autem vyjede o 20 minut později, tak dojede o +-20 minut později. Když vyjde na vlak o 20 minut později, tak nejspíš dojede o 60 minut později. V horším přípaě o 2 hodiny později. Málokde jezdí vlak každých 15 minut.
S tím, e se připelte do bouračky nepočítá žádný jízdní řád (popř. se sebevrahem pod lokomotivou).
Zaplať pánbůh za povinné místenky v PL. Hlavně tohle léto to bylo kvůli super, že cestující bez místenky zaflastrovaly. Konečně bez lidí na chodbičce apodobně.
Jsem pro povinně místenkové vozy, ale ne vlaky. Vždy je cennější moci jet, i kdyby ve stoje.
Chápu, že někomu stojí za to jet, byť ve stoje. Jenže pro lidi, který v davu chytá panika, to znamená, že vlakem téměř nemůžou jet, nebo na to minimálně nemůžou spoléhat. Protože i když si koupí místenku, nikdy nemaj jistotu, že to nebude přecpaný a nebudou se na ně tlačit stojící lidi z uličky. Jo, rozdělění na povinně místenkový a nemístenkový vozy by to řešilo, ovšem pokud by se podařilo ho udržet. Čímž si v případě velkýho návalu opravdu nejsem jistej. To mi připadá lepší mít povinně místenkovou jednu dvě nejvyšší kategorie vlaků a ve stejným směru i nižší kategorie… Číst vice »
Dobře to řeší Švýcaři, ti nemístenkují. Druhá třída ve špičku je dobytčák, ale nic vám nebrání jet jedničkou, kde se vždycky místo najde. Kdo chce jet komfortně, tak si připlatí.
Největší peklo byly náhradní soupravy, kde místo klasických 2xI.tř + 8x2tř. jelo 3xI.tř+6x2tř.
Stačí přidávat vozy podle obsazení a je to jak má být.
To dělá v ČR možná povinně místenkovej Regiojet a i to jen někdy, ne vždycky na to maj kapacitu (vozy, délka nástupišť, atd.) LE technicky ani nemůže, když jezdí dálkový spoje jen jednotkama a zálohy, který by mohli případně spřáhnout, nemaj, a ČD na tom u Railjetů jsou podobně a na těch tratích, kde by to technicky šlo, na to kašlou velmi zvysoka (nebo nekašlou, ale logisticky to absolutně nezvládaj). Jestli to udělaly za posledních deset let víc než jednou, tak půjdu dělat asistenta doc. Chocholouškovi. Ona velká výhoda povinnejch místenek je taky v tom, že je pak pro dopravce… Číst vice »
To musí být posezeníčko na těch rovnejch sedačkách 😁
Předpokládám, že jde o stejnej šrot jak ABpee, tudíž živná půda pro Ваал Вольтури 🤣
Jsou lehce polohovatelná. Teda alespoň ta verze s oranžovými zahlavky.
Chybí info ze kterých vozu se to dělalo.
Díky za doplnění, pokud jsem nepozorně četl tak se omlouvám.
V dnešní době jednotek rekonstruovat vozy…
Je naprosto klíčové! Kdyby nebyly ARmpee, Bbdgmee a Bdmpee, tak by místo Pendolin jezdily B249…
Stačí, že jezdí místo interpanterů…
… se na těch 5 roků nevyplatí, takže bude lepší Béčka, Honeckery a podobně provozovat nějakých 5 … 10 … 15 roků bez rekonstrukce.
A už umí načítat eTikety v celé dálkovce?
Ten vagón? 😲