Pesa má vyrobené první jednotky, s kterými bude jezdit RegioJet v Ústeckém kraji
Jednotka Pesa Elf.Eu pro RegioJet. Foto: Jakub Madrjas / Rynek-kolejowy.pl
V Česku se objeví nové jednotky již v srpnu na zkušebním okruhu.
Polak se do neceho pustil….snad to bude nekdy jezdit…. i kdyz tomu neverim…..
Je to hnusny vypada ti jako Regio nova nic noveho zase nekde z kopřiv vitaženi a v polsku to jnen opravili a přelepili RegioJet Davam tim najivo že nechceme tuhle hnusnou firmu na severu i bezni tu vše funguje Jančuro tahni do Brna
53 metrů a 110 cestujících,myslïm,že je to chyba
Těším se na srovnání s panterem.. Aby ještě škoda nedostala na zadek..
To dostane maximálně tak od žlutofanatiků…
Koukám, že nějakej PR robot Regiojetu úřaduje, žádnej jinej článek o RGJ nemá zdaleka tolik plusů u příspěvků podporujících RGJ a mínusů u příspěvků opačného vyznění. 😀
Mě by spíše zajímalo jestli má zabezpečovací zařízení .Dle mých informací to soutěžil v jiném výběrovém řízení .To bude ten z mnoha kamenů úrazu který ovlivní datum nasazení?
Z těch příznivců Jančury je mi na zvracení. Kritizují tady každýho kdo se jen zastane českých drah ale sami si myslí že firma jejich boha je snad bezchybná a křišťálově čistá…
Prostě když tady někdo zkritizuje RegioJet nebo Jančuru tak to neskutečně schytá a ještě že tu nemusíme uvádět adresu bydliště, to by si žlutá garda vyšla na trestnou výpravu… A pak že jste jiný než modří, vůbec nejste naopak jste radikální až z toho jde strach.
nevraživost je vzájemná…ostatně kdyby se ČD raději staralo o to, proč jí klesl zisk a proč prohrála s Arrivou tratě v posledním roku
… kdyby se CD radeji staralo o to …. Jako radeji nez co? Krom toho odpovedi na vase otazky zna snad každý, tedy i ČD 😁
Víte co? Jdetě se projít.
Boha z něho tady nikdo nedělá. Jen se některým nelíbí, že mu dávají za vinu i to, co žádný člověk nemůže ovlivnit. Požadovat po něm, aby ovlivnil sesuv na trati, to by bylo dělání boha.
Já to říkám pořád že pro něj pracujete! No nemám pravdu?
no nemate.
Co sem pletete nějaký sesuv? Píšu snad něco o nějakém sesuvu? Odvádíte diskuzi jinam, to je tady vaše klasika…
A prošel jsem se dneska dost, to nebojte, vám by to také prospělo.
to je celá společnost polarizovaná. Jančuráci, cyklisti , řidiči, pejskaři, vodáci, matky s děckem, očkovaní, odmítači, koblihy… A tak bych mohl pokračovat
Brát s rezervou a chovat se slušně… Jo a anonymní +/- neřešit. To je hrozná 3,14čovina
Me je zase na zvraceni z vas modrych sotousu
Ze se kvuli tem nekolika jedincum vubec vubec rozcilujete …
Nejsem modrý šotouš, jsem administrativní pracovník soukromé firmy, to nevíš co ty chytráku?
České dráhy využívám nejvíce a mám s nimi lepší zkušenosti než s RegioJetem. V Česku jsem byl ovšem nejvíc spokojen s Leo Expressem.
>Nejsem modrý šotouš
Takže jsi. 🙂
Poznávacím znakem šotouše je mimo jiné to, že o sobě tvrdí, že není šotouš.
Mě ta diskuse přijde relativně kultivovaná (nevím kolik toho redakce odfiltrovala), takže problém bude spíše ve vás a neochotě přijmout jakýkoliv argument, který někdo hodí ve prospěch žlutejch a nebo je dokonce obecný v zájmu logiky.
Což ostatně naznačuje už tón, že je vám z někoho na zvracení. Chce to méně ideologie a barvičkářství a více obecného zájmu o železnici jako prosperující dopravní systém.
Kultivovaná? Jste naivní a možná i zaslepený. Projděte si diskuzi k posledním článkům na téma RegioJet a uvidíte tu kultivovanost, teda vlastně neuvidíte. S tímto na mě opravdu nechoďte. Argumenty přijímám, ale ty „argumenty“ ochránců Jančury nemají hlavu a patu, jen mě posílají do háje!
Jste pro mě ignorant a pokrytec, vy se nad sebou zamyslete! Já mám narozdíl od vás aspoň nějaký tón, vy nemáte nic a jen se hloupě a blbě snažíte se jen poučovat!
ty ignorante ty malamute…
Když vy můžete zvracet, já můžu poučovat. Se na vaše doporučení zamýšlím a zjišťuji, že jezdím s vlaky všech dopravců, nevím proč bych měl někde v diskusi podléhat džihádu jakékoliv strany.
Tón máte nasraný, ublížený a útočný, takže mám také tisíc chutí poslat vás do …, ale neudělám to. Váš problém, vaše zatvrzelost.
tak tohle asi taky nebude clen mensa cr… 🙂
ty taky ne
Za to ty budeš člen KSČM 🍒 podle toho jak kádruješ ostatní.
No nekeke tak za rok možná za dva to bude jezdit. Lži pana Uplakánka Jančury jsou do nebe volajici
Tak tak, jako u nás na trati 323 CD už asi 3 roky slibuji nástup nových oush pull souprav, a pořád jezdíme v Bdt 😂.. Stejná lež jako věž, ale u ČD to zřejmě nevadí, protože to je ten správný dopravce 🙂
Jaké lži?
to nikdo neví
Kraj bude požadovat po Regiojetu pokutu, kterou zacáluje výrobce, protože nestihne dodat včas vlaky. Kdyby takové smlouvy měly všechny kraje, tak například na některých trasách jezdí ČD zadarmo, protože ty nové slíbené dieslové jednotky před deseti lety vyjedou někdy za dva roky.
Přesně, a bylo by to jen dobře, už jen proto, co tu jsou někteří zaměstnanci CD schopni psát… RJ i když má zpoždění, tak pořád ty soupravy, které teď nasazuje, jsou alespoň trochu důstojné moderního cestování, na rozdíl od toho, co mnohde nasazují CD, viz zmíněná trať 323 a Bdt aka nejhorší vozy, které se kdy na českých kolejích objevily
Problém malé obsazenosti vlaků na trase Děčín – Střekov je podle mě v tom, že kraj dotuje souběžně i autobusovou linku 450. Kdyby autobusy zrušili, vlaky budou plný !
Bohužel, kraj avizoval, že se nedejná o souběh, ale např. z Děčína do Telnice o souběh jde, ačkoli do Telnice již deset let z Děčína nic přímo nejezdí. Současná vozidla RJÚK jsou značně nespolehlivá a nikdo se neobtěžuje při nefunkčnosti vyměnit vozidlo za pojízdné, takže vlaky mnohde ani nevyjedou. Ještě jsem zde neviděl pana Jančuru na kontrole! Při takové praxi a reputaci jsem za autobus docela rád.
Jestli si myslíte, že RJ jezdí z Děčína do Střekova přes Telnici a přes Telnici vede linka 450 DÚK, tak to dostatečně ozřejmuje věrohodnost Vašeho tvrzení, že je na této trase RJÚK nespolehlivý…
Pozn. Telnice leží na druhé straně Labe, kdybyste to chtěl hledat v mapě a na úplně jiné trati. Ale seknul jste se jen asi o 10 km.
Hm, tak to dává fakt „logiku“ (pozor, ironie). Autobus je obsazený, vlak ne. Vaše řešení: zrušíme dotaci na autobus 😀 Za sebe bych radši dávno odpískal tu souběžnou osobku na trati 073, která je zoufalá už od dob, kdy se tam na kolejích exhibovaly ČD s žehličkama s klasou, potažmo s 830 v posledním tažení a s RN.
Dávám jim tak rok maximálně dva, pak je prodá nebo vymění.
53m a jenom 110 cestujících? Na tak dlouhou jednotku mi to přijde celkem málo.
Je to pravda, tan dvouvozová konfigurace „Růžového pantera“ pro JMK je pro 146 a tuším, že teoreticky v jiné konfiguraci by to šlo až do 160.
Zřejmě tam budou komfortní rozestupy s sedaček. Žádné sardinky.
Problém těchto linek je ten, že být tam 20 sedadel, tak si stále všichni pohodlně sednou a ještě tam budou sedadla volná.
Kdyby to čelo v téhle barvě tak moc nepřipomínalo Regionovu, bylo by to ještě lepší 😀 Ale to je víceméně maličkost.
Moc těch fotek není, ale nemají ty čtyřky podobně místa na nohy, jako Honeckry?
Motivace jít pracovat k RJ
Ani za zlaté prase.
V čem konkrétně? To že má firma novej vláček je motivace tak pro děti.
Jestli to jediné a podstatně pro to abyste k nim nastoupil , tak jste ideální oběť pro HR. Mne zajímá vždy podstatně víc faktoru. Jedním z nich je vyřešena šikana na pracovišti od Bosse i kolegu a taky fluktuace všech stupňů řízení . Tady je stabilní akorát tak majitel.
Škoda, že takhle velký vlak bude vozit na U7 tak 10 lidí denně.
Kdyby se podařilo postavit zastávku u kruhového objezdu poblíž soudu a vyřešit tak přestupy na trolejbusy, mohlo by to být lepší.
Když se v dopravní špičce zadaří, tak 10 cestujících jede v jednom vlaku.
Ale ne že by to byl nějaký zázrak 😀
Kde jste vzal 10 lidí? Kolikrát jedou skupinové výlety a vlak je plný. Ani průzkumy vytíženosti neříkají takto nízká čísla.
To se dělá tak, že se tam zajede ve středu dopoledne. No a když je v tuhle dobu prázdno, tak je jasno. Dle této „metodiky“ je zbytečné zastavování rychlíků v Hranicích na Moravě, přestože do toho rychlíku přestpupuje tak 150 lidí ve špičce.
Mně se to líbí. Vlastně dost pěknej nenásilnej vlak. Pokud nebude poruchovej, a bude pohodlnej, za mě ukázka toho, jak má vypadat vlak soukromníka v závazku veřejné služby.
Nikdy nevyjede. A pokud přece jen, tak do švestek nevydrží.
😀
To už je obsedantní porucha toto.
Už ani to ne. Toto je infantilní že to čekám u každé diskuse na téma RJ.
Na fotkách nejsou vidět sběrače. Trošku mě děsí nezkušenost Pesy s 25kV 50Hz.
No tak koupit trafo,usměrňovač,vypínač u prověřených výrobců a namontovat to do stejnosměrné jednotky není nic světoborného.Ani ta Škodovka si nenavíjí trafo pro Pantera , ale koupí ho u Siemensů, brzdy u Knorrů….
Z tohoto úhlu je neuvidíte, dokud budou stažené dole.
Sběrače používají Stemmann, elektrická výzbroj bude od Ingeteamu, motory TSA. To jsou firmy s bohatou elektrotechnickou historií..
Schválně, co bude schváleno dřív. Elf nebo Sirius? Jestli Elf, tak si o „čínském zázraku“ můžeme myslet svoje.
Kašlete na politiku. Elf je důležitější především proto, že má jezdit v závazku veřejné služby.
Tedy že bude vozit 10 lidí na lokálce, oproti 300 lidem mezi velkými městy, tak proto je důležitější?
Přesně tak. Už proto, že dálkovina je pořešená…
Dvousystémovka se bude hodit a po zkušenostech z trasy do Komárna chápu ten požadavek na relativně jednoduchý způsob rozpojení oproti klasice se společným podvozkem. A tak nějak v dálce cítím ukázkové rychlíky do Prahy v době kdy by měli jednotky stát bez výkonu.
Obsolence…
V těch obězích nějaké „stání bez výkonu“ nehrozí. Šest jednotek neustále pendluje (vyjma noci), sedmá bude záložní, na rychlíky do Prahy nebude prostor.
Asi tak nějak:
Střekov – Děčín: 1 souprava
Ústí – Úpořiny – Bílina: 2 soupravy
Most – Postoloprty – Žatec: 2 soupravy
Už jen tento základ dělá 5 souprav.
Je otázka, zda RegioJet bude i nadále jezdit některé vlaky na trasách Litvínov – Teplice a Prunéřov – Kadaň. Pokud by tam zůstal, byla by potřeba šestá souprava. Oběh je svázaný, protože brzy ráno se jezdí Litvínov – Teplice a pak se přejede do Prunéřova.
Jinak za takových okolností si RJ určitě ponechá nějaké 628 jako zálohu. V případě nouze si je můžou půjčit i jiní dopravci. Třeba GWTR má v okolí Mostu trvale umístěného Sprintera, který nikam pravidelně nejezdí, ale půjčují si ho různí dopravci podle toho, kdo to zrovna potřebuje a přijde první. Půjčují si ho DLB, AŽD i RJ.
S 628 by se mohli přihlásit do soutěže o zatím nerealizovanou linku U52 Sp Žatec – Lovosice – Ústí nad Labem
Nápad to není špatný. V minulosti měl kraj náročnější požadavky, chtěl nízkopodlažní soupravy, ale to se asi změní. Provoz linky U52 nebyl dosud zahájen hlavně kvůli covidu, nejsou peníze.
Zájem v minulosti deklaroval i GWTR.
Sprintera u RJ jsem ještě neviděl
Proč by neměl RJ vozit i ten „šestý den“?
Nevím, jak budou vycházet oběhy po dualizaci Panterů v Kadani.
Taky mám pocit, že kompletním zadrátovanou už linka mezi prunerovem a Kadani nebude jezdit, ale mohu se mýlit.
Musí zůstat přípoje k rychlíkům v Prunéřově, takže jezdit to bude. Teď je otázka, zda Panter stihne jet z Kadaně do Prunéřova a zpět, než se vrátí na Os do Děčína. Může nastat situace, že to nestihne a že bude stále potřeba ad hoc oběh.
Nejspíš stejně,jako dnes,ale dojede až do Kadaně,místo do Prunéřova.Tam se moc kvedlat s oběhem nedá.
osmý den schází nám
Divné je že si jako soukromník nepořídil ty nejlepší a nejtišší jednotky na světě – Pantery 😀 (ironie)
Na srovnání bude ještě čas 🙂
Ona PESA tu cenu pravděpodobně dala velmi velmi výhodou. Hold vstoupit na český trh je trošku oříšek.
PESA dost možná počítá, že když RGJ koupil teď, tak v rámci unifikace flotily nakoupí i příště.
+ je otázka, jestli škodovka nabídla takové záruky, za případné pozdní dodání, jako PESA. + odběr polských vlaků posílí pozici RJ, pokud bude chtít opravdu linky do polska.
^^ To je hodně dobrá poznámka.
Také mě napadlo, že to může být taková úlitba Polákům, aby mu nedělali problémy v přístupu na trh.
Co jsem zaslechl (samozřejmě to může být JPP), tak Jančura zrovna z přístupu Poláků nadšený nebyl a nechal se slyšet, že příště to raději zkusí u ŠT.
Proboha, nebuďte furt tak nespokojení. Kdyby se všechno odmítalo a rozporovalo, doposud jezdíme z Prahy do Brna dva dny fiakrem, s noclehem v zájezdním hostinci někde na Vysočině. Přesně jako František Čech, otec Svatopluka Čecha.
Hmm, a kdyby jsme ty potížisty div ještě nevelebili, tak dnes jezdíme i do města, jehož pýcha hvězd se dotýká 160 km/h, protože by ta trať z Turnova byla přeložena…
Má taky povinnost je odprodat po vypršení smlouvy?
Ne, kupoval ich zo svojich peňazí a nie dotácií.
„Ze svojich“ peněz, které inkasuje od kraje v rámci smlouvy na výkony v závazku…
Jezdí tam snad? , Ano jezdí má jezdit zadarmo?
To je stejná logika jak vy by jste si koupil auto, ale za peníze vašeho zaměstnavatele
Světlo světa spatřil i zaměstnanec, který jezdí se služebním vozidlem zdarma tisíce kilometrů a nikomu to nevadí…
Zdarma tisíce kilometrů? O zdanění funkčních požitků jste slyšel? Tohle šlo ofixlovat tak možná v devadesátkách. Nehledě na ten předpisový úkrok stranou, který jste předvedl.
Samozřejmě že nemá, proto není pravda, že to platí „ze svých.“
Když ty peníze od kraje dostane, tak už jsou jeho a může si za ně kupovat „co chce“. Na rozdíl od nějaké dotace, kde je přesně určeno, na co má být použita, příp. s dalšími podmínkami.
Vy jste ale dobrý ekonom. Peníze od rodičů jsou rodičů. Peníze od firmy jsou firemní. Peníze od státu jsou státní… 👍
To je určení dotací. On dostává dotace za kilometry a musi SI koupit nové nízkopodlažní jednotky, jeho věc kde a za kolik.
Když si jednotky koupil, jsou jeho. Dotace jsou stále čistě na provoz, ne na pořizování majetku.
Nedostává dotace.
Dostává zaplaceno za poskytnutou službu, kterou pro objednatele provozuje.
Když jdete k holiči nebo se ubytujete v hotelu, tak holiče nebo hoteliéra dotujete? Snad mu platíte za to, co jste si objednal, ne?
No dobrý. Z hlediska státu to je dotace, dotování provozu finančně nesoběstačné linky. Z procesního hlediska to probíhá formou krajské objednávky vlakokilometrů u nějakého dopravce.
Z hlediska státu/kraje se jedná o zajištění (nakoupení) základní dopravní obslužnosti.
To je snad jedno. Zaplatit je musí a na zaplacení vydělat. Jak jinak chcete podnikat? A autobusy, co jezdi v závazku se financují jak❓
Tvrdím něco jiného? Jen vyvracím nesmysl, že to platí „ze svých.“ Neplatí.
Jasně! A státnímu zaměstnaneci ty peníze nepatří, přestože je dostal jako mzdu. Ty peníze stále patří státu, žejo?
Boha jeho! Za služby/práci se normálně platí.
Ano, vlastně ani soukromým firmám a zaměstnancům ty peníze nepatří, když je tiskne a vydává do oběhu ČNB 😀
Re. Unido
Vy také tedy v obchodě neplatíte svými penězi. Platíte penězi svého zaměstnavatele. Tedy, dle Vaší logiky.
Dle mé, já dostanu za svou práci od zákazníka zaplaceno a peníze jsou tedy moje.
Fantastická vlastnost peněz je, že když vám někdo za něco zaplatí, jsou vaše. Jedno jestli stát za kilometr jízdy nebo klient za jízdenku.
Pokud vám někdo dá (přidělí) elektrickou jednotku a vy ji splácíte, není vaše, což zjevně není tento případ.
Pokud vám někdo dá párset mega se slovy (podmínkou určení) „kupte si vláčky“, jsou opět vaše, ve smlouvě pak dárce může mít nějaké dodatky, co se s majetkem může a co ne. Též to není tento případ.
Tohle uz je fakt moc, ja uz fakt musim prestat cist tyhle debaty, nebo se z toho zblaznim! :-O
Hlavně mu na to kraj nepřispěl 85 %, takže kraj není ani spoluvlastníkem.
To, že vlaky kupoval za „své“ peníze, nijak nevylučuje možnost kraje dát si do smlouvy povinnost dopravce odprodat jednotky v případě zájmu kraje.
Vylučuje. Přečtěte si smlouvu.
Tak určitě. Už vidím ty fronty zájemců o podpis takto konstruované smlouvy,
A co prachy cestujících? Nebo to zvládá všechno sám?
Nikoliv, nejde o nákup z evropské dotace. (viz smlouva)
Není přece možné, aby dnes šlo něco koupit bez dotace! (Ironie)
Dotace už má rozebraný Bureš
OK, dík za info. Bude je tedy moct nasazovat, kde bude zrovna „potřebovat“ i za 10 let.
tak jsem zvědav, kdy jim to schválí. ale palec nahoru, že už něco je vyrobené. teď už jen maličkost – aby to jezdilo 🙂
A aby toto vizionářské úsilí netorpédoval známý přístup RGJ k údržbě a servisu…
Barvy hnus.
To rozhodně. Mně by stačilo, kdyby ten žlutý středový pruh byl až dolů…
Také mám pocit že pod čelním oknem kde končí ta žlutá plocha ještě nějaky krycí panel chybí.
to je jedno
Ale jo, za mě ano. Je to posun kupředu. Určitě se tím někdy svezu, zejména na lince U13. Díky hodnému panu Komínkovi v tom nevidím problém.
Nemohu si pomoc, ale Pesa Elf měl ten design mnohem napadanější. Tohle je spíš takový panter…. Je to škoda, takhle zapadnout do ,,davu”.
Mně třeba čelo Pantera (viz to co nedávno ŠT ukázala v barvách JMK) přijde mnohem povedenější. Nicméně je to vlak, na krásu to nejezdí.
Ale cestující mohou být motivováni se tím svézt. 😉
To jsou šoto pověry, normální člověk neřeší podobu vlaku nebo barvy. Zajímá ho zda jede včas a jestli je uvnitř čisto, funguje klima a WC.
Nemáte tak úplně pravdu. Mnoho lidí vzhled řeší, ačkoli třeba ne s vámi. A na spoustu dalších vzhled působí podvědomě. Každopádně je důležitější design interiéru. Škoda má vyčíslenu ztrátu, kterou jí přinesl Kotasův pseudodesign v Německu a všichni výrobci železničních vozidel unisono tvrdí, že design je dnes mnohem důležitější, než kdykoli v minulosti.
Cestující jaksi nemá na výběr, co přijde tím jede. A logicky je důležitější dodržování jízdního řádu, čistota, WC, klimatizace a pohodlné sedačky. To jestli je vlak modrý, zelený nebo oranžový je člověku, který nežije v sociální bublině zvané šotouš většinou jedno.
Jasně, ale taky se rozhoduje, jestli příště pojede zas vlakem, nebo radši něčím jiným. A to, jak se po cestě cítil a tedy jestli si to bude chtít zopakovat, může design interiéru celkem ovlivnit. Design vnějšku vlaku pravda míň, ale nějaký minimální vliv může mít asi i ten.
Jasně, sice jezdím normálně vlakem, protože je to pro mě ten nejvýhodnější či jediný možný způsob dopravy (dle situace konkrétního člověka), ale ten nový vlak se mi nelíbí, tak od teď budu chodit přes les několik km do sousední vsi na autobus. Takhle to myslíte? Nehledě na to, že kategorie líbí/nelíbí je vysoce individuální.
Ne, jsou lidi, pro který je volba dopravního prostředku jednoznačná, protože všechny ostatní možnosti jsou pro ně nepraktický, nesmyslně drahý, atd. Ty to asi neovlivní.
A pak jsou lidi, kterým to vychází tak nějak mezi, kdy mezi vlakem a aspoň jedním jiným dopravním prostředkem to maj téměř nerozhodně.
A u těch může při rozhodování to, jakej vlak nejspíš přijede, převážit rozhodnutí na jednu nebo na druhou stranu.
Jenže i pro ty lidi bude důležitější jak to vypadá uvnitř (sedačky, čistota, fungující WC a klimatizace….) než jaké má vlak barvy, světla atp. To zajímá leda tak sotouše. A věřte mi, byť to tak z Vašeho pohledu nevypadá, sotouši tvoří ve společnosti zanedbatelnou menšinu.
Vzdyt jsem psal, ze hlavne design iinterieru, protoze ten spolurozhoduje o pohodli a prijemnosti cesty. Design exterieru to skutecne ovlivni zanedbatelne.
Trh opravdu není jenom o tom, „co přijede“. Můžete jet autem nebo busem.
Typicky: Černozlaté zbarvení evokuje luxus. Znám osobně dvě ženy, které si poprvé Leoše vybraly vlastně pouze kvůli tomuto. A jezdí s ním pořád.
Jo, asi to nebude platit na každýho, ale prostě existujou lidi, kteří se rozhodují podle barviček. Nejsou všichni jako vy.
Jasně.
Ujel mi rychlík kvůli zpoždění osobáku – ale jakého krásného!
– tak takhle cestující opravdu, ale opravdu…nefungují…
Což je ovšem vliv na kupujícího, nikolivěk na uživatele. Design prodává určitě, ale tady se mluví o vlivu na počet cestujících a ten bude marginální.
Myšleno tak, že pokud by přijela Pesa a třeba Panter nebo cokoli nového se stejnými korporátními barvami, rozdíl bude marginální. Samozřejmě, že ve srovnání s Tornádem to rozdíl bude, ale myslím, že takto to na začátku postaveno nebylo – řeč byla o vnějším designu.
Víceméně souhlas, ale něco málo na tom je. Dobře vypadající vlak může motivovat lidi, aby se tím třeba svezli někdy příště. Zrovna Doprava Ústeckého kraje se svou korporátní identitou má nepopiratelný marketingový přínos (zaujmout potenciálního cestujícího na každém kroku a motivovat ho ať si o nabídce IDS něco snadno zjistí), přitom ten nátěr nestojí o nic navíc než v případě, že se na to zcela rezignuje – viz Karlovarský kraj, kde přijede nějaká anonymní Karosa, co má dole za oknem papír s číslem linky.
Zapomněl jste na wifi. To je dnes zásadní prvek výbavy.
Cestující půjde na zastávku, podíva se, jak vypadá vlak, a pak se rozhodne, jestli s tím pojede do práce.
Ne, rozhodne se ještě před tím, než vyjde z domu. A jak píše Pražák, bude chtít, aby to jelo načas. A ne že mu to při brždění urve uši (řada 460).
Vaše znalosti lidské psychologie jsou velice povrchní. Ale na to jsme už u vás zvyklí.
To jo…jezdit to bude na elektriku…
A cestující víc ocení dobré vypružení, než vzhled…
nová verze Pantera je o hodně hezčí , i když tato verze Elfa je o trochu lepší než Elf I
Otázka spíš je, co 💰 a servis.
Aby to nebyl 🎪 jako s některými „pantery“…