PESA dodá 16 hybridních lokomotiv PKP Intercity
Hybridní lokomotiva PESA. Foto: PESA
Jedna lokomotiva kombinující naftový a elektrický pohon vyjde v přepočtu na 180 milionů korun.
Jedna lokomotiva kombinující naftový a elektrický pohon vyjde v přepočtu na 180 milionů korun.
PKP IC už má lokomotivy Pesa a stejné problémy s nimi. Kvůli těmto problémům nabírají vlaky velká zpoždění. V zimě – problémy se spouštěním motoru – a při teplotách v rozmezí -5 – -10 oC (kde čeští „Potápěči“ tento problém nemají), připojení nebo odpojení lokomotivy vyžadující nastartování nebo vypnutí motoru zabere až polovinu času. hodinu – protože motor buď musí vychladnout, nebo proces vzletu trvá tak dlouho. Strojvedoucí nebo manévrující mají problém při spojování lokomotivy s vlakem kvůli nedostatku místa (na spojení musíte být akrobat). A bohužel – dost často se účastní nehod či kolizí. PKP IC ma już lokomotywy… Číst vice »
Ten strojový překlad je teda hodně kostrbatý. Dozvěděl jsem se, že jsem se nic nedozvěděl…
Jestem z Polski … i skorzystałem z tłumacza Go..e.
Lokomotiva za 7 M EUR! Tak to si delaji z PKP dojnou kravu. Dobry zpusob, jak nalit do Pesy penize a neporusit pravidla EU.
Státní PESA asi nemá zakázky, nebo snad vyráběla na sklad.
Viz aktuální objednávka 10 ks loko PESA GAMA Marathon (Dual Mode last mile), s dodávkou do prosince 2023.
https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/pesa-do-30-lokomotyw-gama-marathon-dla-cargounit-110502.html
v ceně je i servis na 5 let
Pesa se mi cim dal vic libi tim, jak se posouva v inovacich… loko na 200km/h, planuje i 250km/h…
A přitom je to státní firma. Znám spoustu křiklounů, pro které je PRIVATIZACE modla a jediná správná cesta a cokoliv státního je -podle nich – špatně.
Je to státem zachráněná firma, pro přesnost.
A ještě pozoruhodnější je, že státní PESA si konkuruje se sesterskou (státní) vagonkou Cegielski.
Viz konkurenční nabídky PESA a Cegielski a dalších na tutéž zakázku pro Polregio.
https://www.railjournal.com/fleet/four-bids-to-supply-polregio-with-200-emus/
To mi připomíná, jak v SSSR současně probíhala výroba víceméně duplicitních tanků T62, T64, T72
Nojo, ale teď už je státní.
Státní díra na peníze, pro doplnění.
Jak s tim souvisi vlastnictvi? Vetsina uspesnych firem je soukromych, … osobne mi nevadi, ze do firmy v nejakou tezkou doby vstoupi stat, pokud je to nutne, ale aby firmy vlastnil a dosazoval si do vedeni sve lidi – casto pouze z politickych duvodu, nejak casto nevede k jejich uspechu…
A trofam si rici, ze Skoda ma dost velkou „protekci“…
A je to AC/DC nebo jen stejnosměr?
DC.
Super loko na trat Praha – HK – Náchod – Polsko s řídícím vozem v soupravě by to nemelo chybu. Zrychlilo by to cestování z Náchodska a Broumovska do hlavního města. Ale cena lokomotivy je hodně vysoká.
Asi nebudou peníze na dieslový a elektrický vlak, jak navrhujete. Z dotací „Národní plán obnovy“ nelze dotovat nové vlaky, neboť loni Faltýnek/Havlíček/Schillerová vyškrtly dotace na nové vlaky. Z polské obdoby NPO (Krajowy Plan Odbudowy) by měly placeny právě tyto objednané duální PESA Gama. https://zdopravy.cz/na-dopravu-pujde-z-noveho-evropskeho-nastroje-mene-penez-nez-havlickova-ministerstva-planovala-76367/ A dotace „Modernizační fond“ asi také nebude použít na dieslové-elektrické vlaky, neboť to spíše bude použito na nové vlaky: „vyměň dieslový za elektrický/BEMU“. P.S. Osobně si myslím, že NOVÉ duální dieslo-elektrické vlaky z Královehradeckého kraje nemají smysl. Neboť se bude přepínat. A dvousystémová elektro + diesel váží fakt dost. Perspektivu by to mělo na jihu (Jihočeský/Jihomoravský… Číst vice »
Výjimečně si dovolím opatrně souhlasit. Náklady na vícesystémovou loko ještě s diesel motorem by byly určitě vyšší, než by byly objednavatelé ochotni zaplatit. V ČR bych si ale AC + diesel loko dovedl po konverzi představit právě na R10, ale další vhodné využití mě pro české poměry nenapadá.
ČB-Jihlava-Brno a Plzeň-Mnichov, pokud by se povedlo levně odkoupit čtyřvagonové (200 sedaček) vlaky AGC elektro-diesel z Francie a to variantu BGC B8250
Ovšem nynější francouzský plán je vyndat dieslové motory a nainstalovat baterky. Uvidíme
https://www.railjournal.com/fleet/bombardier-to-begin-conversion-of-acg-emus-to-battery-operation/
Ještě by to chtělo vyvinout trojsystémovou lokomotivu s dieslovou trakcí pro relaci Praha – Mnichov:D
Je v tom pětiletý servis.
Chápu, že naši dopravci nemají na EURODualy, ale na východoeurodualy by mít mohli, ne? Nemůžeme přece napořád tahat náklady brejlovcema.
Nejvtipnejsi je, že Eurodual je o nějakých 30M levnější. Jinak řečeno, polského státního výrobce koupi zase jen Polák.
Aha? To jsem čekal obráceně, tak to se omlouvám.
To sice máte pravdu, ale ty peníze, technologie, zkušenosti zůstanou doma. Možná je to čistě ekonomicky dražší, ale z hlediska jejich průmyslu je to významný pokrok. Navíc Poláci už si jednou naběhli s německými tanky a viditelně nejsou tak hloupí, aby podobný problém potřebovali prožít znova.
Kde jsem jen toto slyšel…. 380….. a té jsem i fandil
Bacha, v ceně Gammy je 5letý servis.
Ta první věta mi přijde poněkud kostrbatá, PKP koupí smlouvu nebo koupí lokomotivy?
Je nesmyslná…
díky, už je to pryč.