dkv-spojujeme

Personální zemětřesení pokračuje. Škodu Transportation vede nově francouzský manažer z Alstomu

NIM Express. Pramen: Škoda TransportationNIM Express. Pramen: Škoda Transportation

Cílem je zvýšit tržní podíl Škody Transportation v konkurenci s největšími průmyslovými výrobci světa.

38 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
jal

„Pfleger působil mimo jiné jako prezident regionální divize Alstomu pro Blízký východ, Afriku a střední Asii.“

Tak to se v Česku jako by našel.
Vesměs Francouzi vnímají bývalý východní blok na stejné až horší úrovni.
Snad nebude učit své podřízené, jak funguje splachovací záchod. : – )

bently

Podle informací z rozhovorů předchozího managementu + ze zpráv od lidí přímo ze Škodovky je patrné, že měl tým kolem Petra Brzeziny v poslední době dva hlavní úkoly: zajistit ziskovost celé skupiny, a obstarat globální expanzi. Je evidentní, že neúspěšná akvizice závodu ve Francii, která se nedá vzhledem k exkluzivitě při vyjednávání nazvat jinak než selháním, spolu s chabou ziskovostí vzhledem k vynaloženým investicím ze strany akcionáře v posledních letech, byly z pohledu PPF krajně neuspokojivé, a podnítily obměnu nejednoho manažera vč. CEO. Škodovce tak nezbývá než popřát, aby noví manažeři přispěli k její budoucí větší prosperitě. Tahle tradiční česká… Číst vice »

Jan Pochman

Á, zdá se, že se prodej připravuje. Dědici chtějí peníze, ne starosti. Tak další konkurent bude zlikvidován.

bently

PPF v posledních letech do Škodovky nalila nemalé peníze, a ziskovost je zatím pořád relativně mizerná. Je pravděpodobné, že právě tento aspekt bude hlavním cílem pro nového CEO předtím, než PPFka případně zakázkami napěchovanou a finančně ozdravenou Škodovku prodá dál.

krystof.bohm1

Oni nahrazujou všechny Čechy cizinci. Od smrti Kellnera nám neustále klesá počet schopných lidí

Daniel Jablonecký

Proč vám klesá? A komu vlastně?

Egoist

Tak snad to dovede do zdárnějšího cíle, než jak dopadl Aptis :))

David

Jsem si jist, že mezinárodní zkušenosti Škodě jenom pomůžou. Doufám jen, že nejen v obchodu, ale také v technologiích, kvalitě a spolehlivosti.

Chronosphere

Jenže hlavní problém Škodovky je aktuálně s nedostatkem lidí. Práce je tolik, že by to chtělo sehnat někde na východě výrobní kapacity. Střední Evropa je přebraná,na západní mzdy nejsou stavěný,a zakázky začínají nepříjemně nabírat zpoždění. Zatím to šlo schovat za kovid, ale to nepůjde věčně.

Ondřej

Nedostatek lidí je v ČR už delší dobu, trable s nalezením schopného člověka, napříč obory, tu byly již léta před pandemií.

FrantaM

Ono není zbytí. Škoda Transportation totiž není zrovna v nejlepší kondici. Podepsali spoustu zakázek za každou cenu tak, že výrobu mají plnou do 2023.
Ale. Nedaří se jim nabírat a hlavně udržet dobré zaměstnance (napříč odděleními), což se projevuje na kvalitě. Plus to toho různí problémové projekty (např. Izrael).
Proto je výměna ředitele rozhodně na místě je to doslova za 5 minut 12.

Gargy

Výrobu mají min. Do roku 2024 plus servis…takže bych se o ksefty nebál. Mají pod sebou i pars a bývalý lokel. Výroba teď probíhá přes kooperaci se zos.

FrantaM

Ano, množství získaných zakázek opravdu problém není.

Kubrt

Jaký mají projekt v Izraeli?

FrantaM

tramvaje

esc

Jaké tramvaje? Nevím o tom, že by Škoda měla něco dodat do Tel Avivu, Jeruzaléma nebo Haify.

FrantaM

Tel Aviv. Oni se tím nikde nechlubí, což má své důvody.

esc

A nějaký zdroj, nebo jakékoliv detaily? Protože tramvaje do TLV aktuálně dodávají CRRC (Red Line), CAF (Purple Line) a Alstom (Green Line). Škoda se o to pokoušela asi deset let dozadu, ovšem nic z toho nakonec nebylo.

Adam H

Ale někde v hloubi internetu to musí být. Protože není možné nakupovat tramvaje a nikomu o tom neříct.

Kubrt

On se tím nechlubí ani zadavatel, což je zvláštní.

Lišák

Je smutné, že když už tajemně uvádíte, že ŠT zareagovala na poptávku z Izraele zvolíte špatné město. Je to Jeruzalém. Konkrétně pro nově budovanou linku, ale zatím není jasné pro kterou. Zda modrou nebo zelenou. Vaše rýpnutí, že se tím ŠT nechlubí, beru jako klasické a velmi oblíbené kopnutí do výrobce. Celý projekt je ve fázi poptávky ze strany zákazníka tak čím by jste se chtěl chlubit? Neschválenými pracovními návrhy vozidel? Hrubými výpočty? Je pravda, že dopravní podnik má řekněme na evropské poměry specifické požadavky, které není snadné splnit. Ale z jejich pohledu jsou zcela opodstatněné. Příště až si budete… Číst vice »

czhunter

Jo, to si pamatuju … zakrytované střešní agregáty – aby am nešla umístit bomba. Zakrytované všechny prostory mezi a pod sedačkami – aby tam nešla umístit bomba. Všechny kryty na speciální klíče, aby nešly otevřít banálnim čtyřhranem a nešla tam umístit bomba.

Navrhování vozidel pro Izrael je docela legrace.

Výkolejka

O jakych problémech s kvalitou mluvite?

Ludwig

Úplně na ty multi-mezinárodní profi managementy nevěřím, ale snad to bude Škodě ku prospěchu.

Kubrt

Pro průnik na nové trhy to může být dobrá cesta, takoví lidé mají obrovské množství kontaktů v těch správných sférách.

Facepalm

Hlavně to ukazuje, že Škodovka už nechce bejt jen výrobcem pro východní trhy a jediným správným výrobcem pro tuzemsko. Což je dobře a doufejme, že se to podaří…

ZYRTHEC ft. KEPPRAFLØW

Amen!
Doufáme všichni že éra Jediného Správného Výrobce z Kypru skončila. Bylo by pěkné mít v CZ zase výrobce, který bude konkurencí i na západ od Šumavy.

zdeněk

Tak to budou muset asi přitlačit. Panter je od 2012?
Za tu dobu neudělali žádný pořádný panter 2. Nějakou hmotnostní optimalizaci. Atd. Jako Siemens. Doby hojnosti, kdy cokoliv bral dvorní odběratel. Asi s liberalizací budou končit.

tarten

Ale jo, udělali přinejmenším Panter 1.1 .

Jerry

Tady nejde o mezinárodnost, ale o zkušenost. Ta nemá, naštěstí, co dělat s národností.

Bram

A přesto se banda národovců bude točit na národnosti manažerů. Jenže manažerů na takové úrovni je u nás naprosté minimum. Toho manažera nemůže dělat člověk, který začínal ve firmě u soustruhu, později si dodělal maturitu na nějaké nástavbě a pak si si během práce dodělal vysokou školu.

Ondřej

Může, pokud pro to má nadání. Problém českého pracovního trhu je i v tom, že lidem neumožňuje řádně růst. Zkoumáme, zda ten člověk má papír. Ale už neřešíte, zda si ten člověk své studium jen proseděl a namemoroval se na zkoušky, nebo zda umí opravdu logicky uvažovat. Na trénink na pracovišti pak kašleme úplně. V tomto máme velké rezervy a v důsledku na to náš trh práce doplácí. Naštěstí přibývá manažerů / podnikatelů s pracovními zkušenostmi ze zahraničí a situace se díky tomu mění.

Arnošt

To je ale škoda… máme tu spoustu kvalifikovaných nacionalistů 🙂

Peeetr

Člověk může být nacionalistický jak chce, ale když u nást tak zdražilo bydlení a inflace letí, tak už zbyde velmi málo lidí ochotných makat jak v Německu či vedlejším Rakousku za třetinové mzdy. A pod cizáckým manažmentem tuplem ne.

Ondřej

Tady jste v EU. Jestli máte problém s tím, že jestli je Váš šéf Španěl nebo Polák, tak se raději běžte přihlásit k pobírání podpory.

Ondřej

…že je Váš šéf…

(ty mobily, píšou si občas, co chtějí)

Daniel Jablonecký

Nedivil bych se, kdyby ji s tímhle přístupem a slovníkem už dávno nepobíral.

tarten

Nesouhlasím. V ČR právě nejvíc chybí šikovní řemeslníci, co leckdy kdovíjaké školy ani nepotřebují.