Personální situace strojvůdců je podle jejich zástupce kritická
Posunovač, strojvedoucí, Vectron. Pramen: České dráhy
Podle průzkumu ministerstva je pro 66 procent strojvůdců největší problém provozu na železnici složitost a nejednoznačnost předpisů.
Předpisy na dráze (jako NOZ) – staré názvosloví bylo nahrazeno něčí rétorikou. Lidi pak maj chaos a elektronicky se naučíte co – chybí osobní zkušenost (výklad a příklad z praxe). Odklikat umí každá………opice.
Nedostatek personálu je uměle neboli administrativně vytvořen. Mohou za to štedré benefity plynoucí s kolektivních smluv třech firem na železnici. České Dráhy, ČD Cargo a Správy železnic. Málokdo to ví, ale průměrná mzda na železnici přesahuje průměr v České republice. Strojvedoucí a jiné profese mají jen 36 hodinou týdenní pracovní dobu. Navíc mají placenou přípravnou dobu, 35 dnů dovolené ročně, placené lázeňské pobyty, vysoké stravné, mnohe příplatky, odměny za přesčasy.Jsou jim placeny se všemi příplatky i přestávky v práci na jídlo a oddech. Při 12 hodinové směně jde jen 3x týdně do práce, to často na ČD Cargo a na… Číst vice »
Tys udeřil hřebík na hlavičku, jsi borec Pepo!
Tak já si jdu dát pár piv a volám DAC, že dál jak za Kolín nejedu, bo mám ráno konec v 5.15.
Tvl, tebe vyhodili od ČD (ČDC, SŽ) nebo jezdíš často vlakem a
posloucháš cizí hovory nádražáků?
Takovou snůšku polopravd a blábolů tu snad nevytvoří ani ten Axel.
jen 3x za týden do práce? Kéž by, můj směnář jaksi ukazuje něco jiného.
Ono nejde o to, to mít daleko domů, ale mít se jak dostat, zkuste se dostávat ve 2 ráno z Olomouce, když konec máte ve 4 v Pardubicích. To je jaksi nereálné. A další.
Tak když řidičům vlaků v ČD a ČDCargo bylo jedno spousta milionů vyhozených z okna za renovaci stoletého šrotu který je víceméně nanic (viz ETCS, viz nechuť NTM o další parní loko), tak ať se tito odborově organizovaní řidiči vlaků nediví, že chybí peníze a musí se šetřit on-line školením
https://zdopravy.cz/z-hromady-srotu-opet-stroj-stoleta-parni-lokomotiva-365-0-se-po-ctyrech-letech-vraci-z-nemecka-129187/
Co to ten Votroubek vytrubuje, já například za prosinec nemám ani dostatek hodin a je nas takových více.
Vždyť by měl znát poměry v ČD cargo. to je příklad úplně nekompetentního odboráře, který nezná poměry ve firmě.
Jo a k tomu školení nevím co dodat.
Nějak nechápe že na 5 hodin hodin školení někteří dojíždí i 70 km a více. Pro tyto zaměstnance je elektronická výuka k nazaplacení.
To je spíš problém strojmistrů, jedni pomalu padají na hubu, mají 20 hodin nad normu a strojmistr ještě volá, ať vezmou další vložák, že to nemá kdo udělat, a druzí v tom samém PP nemají ani normu. Co se týče školy, to je dost subjektivní věc, věřím, že pro někoho to může být lepší udělat si to online z domu (jenže pak se zas dohadujte se strojmistrem, kam a jak se napíšou ty hodiny za to), ale za mě čím méně online školy tím lépe, pokud to tedy neberete jen jako nutné zlo, kdy si to holt odsedím a je… Číst vice »
To nemůže být problém strojmistrů, protože samotní plánovací jsou jeden velký problém. (Pj Ova)
Za mě hlavně nedostatečné finanční ohodnocení za to všechno, co musíme zvládat.
Kdyby jen strojvůdců dneska se nechce pracovat rukama nikomu
Jenom blazen muze delat tuto praci. Coz o to, prace to je hezka. Ale ne v CR. Pres 20 dni v mesici v praci, rozhozeny bioritmus, pospavani v masinach a humusnich ubytovnach. V neposledne rade je tady silena infrastruktura, naprosto ujety predpisy, a lajdacke rizeni ( CDP , vypravci) Takze za 35 cistyho davat do sazky svuj zivot … TAK URCITE ZE JO ! 😀
Tohle napraví teprve druhý příchod Ježíše Krista na Zemi.
Připadá Vaše přirovnání na místě?
Nejen strojvůdců,personální situace napříč ,,drah“je kritická….nedostatek lidí se řeší přesčasy a tím i zvýšenou psychickou a fyzickou zátěží pro zaměstnance v provozu…
Ceskym draham by pomohlo, kdyby mely mene trati a mene prace. Pak to zvladaly lepe..doted to je tragikomedie, spousta lidi tam pracuje uplne zbytecne… Vyhozene penize. Zrusit nektere lokalky nebo je nahradit jinxm dopravcem, oboje pro CD idealni reseni.
Taky ČD kašlou na výběrka na šukafonie, snaží se držet akorát dálkovinu a příměsto.
Nicméně nejsem si jistý, že se tím zmenší úřední aparát, optimalizují postupy atd.
no,dnes si říkám,ještě že jsem před těmi 35ceti lety neprošel s očima..dneska jsem součástí dílenského personálu a jsem spokojený.nedělal bych to!
On váš psaný projev je taky strašný. 35ceti je co?
Tak pojďte dělat do fabriky jako dělníci,tam nebudete mít tolik peněz jako strojvůdce.
Odbory mít za sebou nebudete,budete pracovat na tři směny.Za 20000kč čistého.Nebudete mít čas řešit problémy,když tak vám řeknou,když se Vám to nelíbí ,můžete jít!Pohled jinýma očima
Než dělat v pakárně, je lepší nedělat nikde. Pak by se ty pakárny hned zlepšily, ale ne když jsou plný čmoudů z východu. Na druhou stranu i v těch pakárnách se s nedostatkem personálu situace dost zlepšila, už potřebuje pakárna paka víc než paka pakárnu.
Jsem sice vlakvedoucí a svou práci mám rád. Práci mimo dráhu bych nedělal. Já nemám žádnou buzeraci, peníze jsou dle mého dostačující. Jen je problém v tom, že je málo lidí i u nás. To znamená přesčasy, méně volného času, nedostatek energie a odpočinku. Těžko si člověk odpočine, když za měsíc má například 7 dní volných. Na tyto problémy je třeba poukazovat, aby se nad tím zaměstnavatel zamyslel. A tím, že se situace zmedializuje, by ho mohlo trknout, aby se pokusil o zlepšení. Nejsem tedy naivní, ale poukazovat na problémy se musí. Ty vaše průpovídky ve stylu: „Tak běžte do… Číst vice »
Když si ČD se svými zaměstnanci v podstatě vytírají zadky, není se čemu divit. S odboráři jsou kamarádi, ti pak drží ústa a obyčejný póvl může dřít. Nejsou to jen strojvůdci, jen u nich to je nejvíce vidět a oni jsou schopní se nejvíce ozvat a tím to ale končí. Odešel jsem z tama a jsem spokojený člověk, ostatním radím běž taky. Toť asi vše co k tomu dodat, skladba a rozvržení směn na tohle by bylo málo i 100 000.
“ Podle Správy železnic měly odborové organizace možnost předložit návrh první části stěžejního předpisu D1, ale nabídku nevyužily.“
K tomuhle by mě tedy zajímaly podrobnosti. Jako že SŽ řekla „tak si tu D1 napište sami“ nebo co?
SŽ asi jaksi zapomněla, že odbory novou verzi D1 připomínkovali, a díky tomu dost blbostí se podařilo odstranit, i když dost pochybností v nové D1 i zůstalo.
K nové D1 bylo několik tisíc připomínek. Některé SŽ zapracovala (výraznou menšinu), zbytek smetla ze stolu.
Pominu-li chybějící vlakový zabezpečovač (až na pár ETCS vyjímek) a místy absurdní předpisy, tak zásadním a nepřítelem práce strojvedoucího u ČD jsou nocležny, které jsou tragické a pak Kolektivní smlouva (zejména ta část, která pojednává a o délce a rozložení směn), se kterou si stejně každý podle potřeby vytře zadel. Myslím si, že kdyby PKS měla méně odchylek od zákoníku práce, mnoha lidem by se ulevilo.
Taky si říkám. Oni lidi nejvíc volí nohama. Tolik odchodů jako bylo letos nepamatuji. Na začátku roku nadstav cca 15 strojvedoucích, nyní opět podstav.
Byl jsem strojvedoucí a bral jsem dvojnásobek průměrné mzdy.
Jak sel čas a cinkalo se klíči, tak jsem byl najednou strojvedoucí s průměrnou mzdou.
A když jsem se dostal pod průměr, našel jsem si vedlejšák. Na vedlejšáku jsem si vydělal dvojnásobek průměrné mzdy. A nebylo co řešit.
Kolik si dnes vydělá strojvedoucí?
Za normu u cd osobky, za me kolem 38tkč.
Jenže to uvádíte v čistém a to má každý jinak… V hrubém to je někde k padesáti, což je nad průměrnou republikovou mzdou.
Jinak jako fíra u ČD osobky tu mzdu fíry v cca podobné výši taky potvrzuji.
Nástup do zácviku 28.600, když jsem se ptal personální, jak se z toho vykouzlí průměr 47.500 tak mi to nedokázali vysvětlit…že k tomu nemají žádné podklady… jak teda umí spočítat průměr?? 🙂
Generátor náhodných čísel. 😂😂
V dnešní době nějakých 45 – 50 tisíc hrubého. Pokud má fíra i papíry do zahraničí tak i 100-120 tisíc hrubého.
na úkor času a dalších věcí,aneb nic není zadarmo
Personální krize je stejně velká i u ostatních oborů na železnici s výjimkou toho, že o profesi strojvedoucí je větší zájem než třeba o profesi posunovač.
nebo dílenský personál…já byl poslední nastoupivší v období revoluce…dnes je mi 50!a jsem pořád ten nejmladší
Tohle se v letectví řešilo 30 let zpátky, ale tam bylo vždy šetření problému důsledné, možná to také bylo tím, že když udělal pilot chybu, bylo to o stovkách obětí, zatímco tady je potrestán vždy hlavně strojvůdce. Noční nástupy na směnu, přetíženost úkonů, přerušované pauzy, nedostatečný spánek,to jakým způsobem jsou informování o změnách na trati, ani si rozkaz od výpravčího pomalu nestačí přečíst, natož o něm přemýšlet, spánek na noclehnách, je je i x lidí najednou, noční a zimní samozapojování vlakových souprav atd atd. a že tomu tak je dokazuje poslední věta, neboť každý kdo se kdy školil online a… Číst vice »
A druhý problém, který nahrává zaměstnavateli, jsou kolegové „zachraňovači“. Proč přebírají nečitelné rozkazy, a pak se tim ještě chlubí, co převzali? Proč si ten rozkaz v klidu nejdřív nepřečtou? Že by se zpozdil vlak? To není můj problém, mám přeci nárok se s rozkazem řádně seznámit. To samé seznamování se se změnami TTP, a dalšími dokumenty, 15 minut po nástupu je málo, všichni to víme, ale místo aby se řádně seznámil, tak podepíše, aby vlak neodjel zpožděný. Přebírají mašiny, i když neodpovídají stavu – zase s výmluvou, že by vlak jinak neodjel. Nebo odbory po stížnostech něco vyjednají, ale půlka… Číst vice »
Tak zavést autonomní řízení, což u železnice jde udělat se současnými technologiemi snadně. Nebudou nehody, bude se jezdit na čas, a vše bude bezpečnější. Do lokomitivy dát gsp, LIDAR + kameru, do tunelů násobič signálu a ani to ETCS nebude potřeba
😀 😀 ticho prosím, odborník promluvil
To by se soto ultras nelíbilo… V 2030 budou už autonomní auta, ale vlak, kde se nedá špatně odbočit, kde se většinou nevidí na vzdálenost nutnou pro zastavení a vlastně celá jízda je řízena trati to nepůjde.
Akorát blbej vlak velikosti autobusu bude nový pořad kolem 100mio, takže by bylo hezké, kdyby jezdil 24/7 a jsme tedy u nějakých divných směn, nočních nástupech a kde čeho dalšího.
Povrchový Siemens VAL 208 je řízen automaticky. Na časté jízdy pro menší přepravní poptávku. Kapacita 120 až 280 pasažerů = podle toho jak jsou k sobě natlačení na stojáka.
Za jak dlouho Siemens zavede automat do Mireo?
😄😄😄😄😄😄😄
Bývaly časy, že se před Federací strojvedoucích třásli i ministři… Dnešní odborové funkcionáře (nejen „u dráhy“) má systém ochočené a zájmy odborářů jsou to poslední, za co bojují.
Souhlasím s vámi, proč tedy vyjednávací tým v čele s p.votroubkem tedy smlouvu podepsal ? Kdo jim dal mandát? Teď kritizuje…
Sami si ten mandát odsouhlasili. Na ostatní členy ser.u
Což není nic moc správného, že se před jednou konkrétní skupinou zaměstnanců mají třást členové vlády zodpovídající se poslanecké sněmovně zvolené z vůle všech voličů (nejen té skupiny zaměntnanců).
Ve vztahu k zaměstnavateli je to samozřejmě něco jiného, nicméně to už je boj samotných členů – ať si tedy zvolí schopnější zástupce.
Ona ta složitosta nejedniznacnost predpisu není jen u drahy. Obávám se, že se za poslední roky rozšířila do většiny oborů.
Včetně silniční dopravy a jaderné energetiky. Není na světě větší chaos než atomový zákon a navazující vyhlášky.
Alibistická SŽ už nepoví, že umístí hákovnici na obou zhlavích stanice, dá rozkaz, navěst umístí na nedostatečnou vzdálenost a pak se diví že jsou urvané sběrače a poškozené vedení. Zkušeným strojvedoucím se tohle stane jako nic, díky evidentním pastem SŽ👎
K čemu potřebujete v rozkaze článek o nějaké hákovnici, když až za stahovačkou, takže vám může být jedno, co v drátech mají. Navíc o umisťování hákovnic vyšlo extra opatření + to je i v nové D1. Takže to je docela v pohodě jsou horší věci.
Tak evidentně to je aktuálně nastavené blbě, když je tolik m.u. v souvislosti s hákovnicemi. Kdyby bylo informování o nich v pořádku, stávalo by se to jen ojediněle a jen lemplům. Nepochybně by se dal vymyslet způsob, jak na hákovnice nebo obecně jakékoliv dočasné omezení výrazně upozornit. Co třeba červené zábleskové světlo? Řešení za pár korun, které zaručeně nikdo nepřehlédne + doplnit jeden řádek do D1. Nic víc není potřeba měnit, platilo by stávající značení, tohle by byla jen další úroveň upozornění pro fíru navíc. Jedna jediná ušetřena m.u. by pravděpodobně zaplatila pořízení takového „upozorňovadla“ pro celou republiku.
Hákovnice je sama o sobě nabarvena na červeno (naposledy viděno v Bezpráví, případně jinak označena), takže mám to chápat tak, že projetí stahovačky bez hákovnice je méně závažné?
Prostě za stahovačkou má být staženo a tečka, je jedno zda tam hákovnice je, či není.
Víc, než hákovnice, mi vadí, že při výlukách do 4 hodin smí být napěťová výluka neoznačena, pokud to dovoluje VR, bohužel nikde není napsáno víc podmínek.
Nebylo by lepší třeba to, aby – bez ohledu na hákovnice apod – dočasné stahovačky musely být třeba na žlutém/oranžovém reflexním podkladu velikosti 50×50 cm? Případně plus to zábleskové světlo (ale asi ne červené), jak navrhujete. Ale pro všechny stahovačky.
Hlavně že se dává učitelům, dva měsíce dovolené, volné víkendy a když jsou v práci sedm hodin tak naříkají. A ještě – žádná zodpovědnost.
Presne! Co si vo sobě myslí ty intousi učitelský. Lopatu do ruky a viděli by zač je toho dělnická třída!
Navíc ještě ty lehkoživky nezodpovědný za ty dělnický peníze vyštudovali(y)!
Seš online důchodce z novinek nebo co?
Jindřichu, běžte si tu práci někdy zkusit.
Přesně tak, dobře řečeno!
To možná trošku pravda je, ale když bude špatnej učitel, bude i špatnej fíra
Jistěže to pravda není. V podstatě žádný z těch bodů není pravdivý. A psychologická zátěž z bandy fakanů, které nemůže ani pořádně okřiknout, to si ani neumí člověk představit 🙂
žádná zodpovědnost? když usmrkanec uteče a jde si koupit energeťák a přejede ho autista tak je zodpovědný učitel. sedm hodin? takže nástup v sedm a konec po třetí odpoledne je sedm? k tomu doma nekonečné opravování písemek. i v sobotu a neděli. dva měsíce dovolené? víte co to je přípravný týden? to je 14 dnů nesmyslné administrativy , oprav nábytku , shánění pomůcek a vybavení. zkusil jste nekdy 6 hodin mluvit? víte kulový .
Jedno se hned pozná – že jste profesně do styku s tímto povoláním nepřišel. Jinak byste nenapsal takovýhle blábol.
A teď si představte, že jeden ředitel školy řekl, že má 3 děti a všechny pošle na pajdák. Zdůvodnil to tím, že tak lehkou školu a následně pohodové zaměstnání nikde jinde nenajdou. Písemky si opraví v hodině kdy neučí, a ta hodina není dle rozvrhu jen jedna. Kdysi pracoval jako technický pracovník ve velkém závodě a nikdy už by neměnil. Podobné názory mají i někteří další vedoucí pracovníci – zástupci ředitelů, vzešlých z učitelů, kteří si práci nesmírně pochvalují. Proto jejich názory mají větší váhu než těch, co nikdy ve školství nepracovali. A poučení? Kdyby strojvedoucí měli tak silně křičící… Číst vice »
A na základě jednoho vymyšleného reditele budete paušalizovat celý obor?
To není vymyšlený ředitel. Jak jste na to přišel? A i zástupci ředitelů běžně učí a že si dovolí něco hodnotit na základě dlouholeté zkušenosti? Pravda, bylo to před několika lety, v době, kdy platy jim teprve začaly růst, o to je to zajímavější. Prostě jen jsem popsal demokraticky sdělené názory některých lidí z oboru, aby diskuse o věci byla vyvážená. Nic víc a nic méně tím nesleduji a nemám ve věci jakýkoli osobní zájem. Snad se to, probůh, ještě smí.
Bylo to před několika lety. To mi zhruba stačí. Takže když vidíte sníh a někdo napíše, že je bílý, pro vyváženost napíšete, že je fialový?
Přiznám se, že Vám nerozumím. Že to bylo před několika lety, kdy jejich platy nebyly na současné úrovni a někteří pedagogičtí pracovníci byli už tehdy s platy spokojeni je špatně? Nemají už právo na svůj názor? Nejprve mne bezdůvodně nařknete, že si vymýšlím a pak Vám vadí, že citované výroky byly několik let zpátky. Vyváženost, jak jistě všichni pochopili znamená, že když všichni psali, jak jsou učitelé na tom špatně (rozuměj – zaslouží si víc peněz), tak jsem zmínil, že vím i o opačných názorech. To se nesmí? Změnilo se to k horšímu? Nikoli. Dostali další navýšení, takže jsou ještě… Číst vice »
Ne, učitelé opravdu nemají 2 měsíce dovolené a opravdu nemají pracovní dobu 7 hodin denně, nevím jak jsi na ten nesmysl přišel.
Zrovna s tou odpovědností je to úplný nesmysl. Zejména když vyjde s žáky ze školní budovy.
Jedna věc je počet vyučovacích hodin, další věc jsou další povinnosti jako např. opravování úkolů, stejně tak pobyt coby dozor na vícedenních výletech apod.
… a zapomněl jsem na to nejhlavnější – zejména v kontextu se svojí kvalifikací (až na výjimky výhradně VŠ), učitelé zase tolik peněz neberou.
Ale tak zase když člověk trefí dobrou školu, tak je ta práce moc hezká. A dneska i relativně slušně zaplacená.
Problém některých lidí na železnici vidím v tom, že zamrzli na přelomu 19. a 20. století. Do železnice jde peněz dost, ale většinou do trasování v době počátků železnice u nás. 1) pokud chceme dostat náklady na železnici není možné, aby kapacitu koridoru vyžírala příměstská a regionální doprava, která má mít své koleje zejména v okolí velkých měst. 2) plánovat trasování podle přepravních proudů 21. století a budoucnosti. Jen retardovaný jedinec plánuje VRT Brno – Přerov – Ostrava místo Brno – Oloumouc – Ostrava, kde je větší předpoklad cestujících. 3) osekat neefektivní regionální dopravu, která vozí v průměru méně než… Číst vice »
retard jsi ty. Brno-Přerov obslouží KM, ZL. D1 vede úplně stejně.
Olomouc má 100 000 obyvatel navíc je to ještě krajské město. Přerov má 41 000 obyvatel.
Prostě železnice bude buď pro cestující nebo zůstanou na silnici (pohodlí, čas, trasování).
Navíc přirozená spádovost Olomouce je téměř půl milionu lidí , Přerov je spíš drážní modla.
Přerov je na trase Brno- Bohumín jedno z mnoha sídel, kde staví R.
Brno a Ostrava jsou také krajská města a dohromady dají násobně více než Olomouc. Proč tolika lidem prodlužovat a prodražovat cestování mezi Brnem a Ostravou? Právě že kilometrickým a tarifním závlekem přes Olomouc by vznikla ideální dálniční trasa Ostrava-Brno a jak uvádíte, cestující by šli na silnici, zejména po dokončení dálničního obchvatu Přerova.
ad 4 a a b… to vyřeší koncesní model na některých tratích. Některé prvky koncesního modelu už v ČR fungují viz městská kolejová doprava.
2) „Retardi“ obešli dálnicí Přerov, stavěla se přednostně kilometricky závleková R přes Olomouc a dále směrem k Lipníku a plody preference Olomouce se sklízí v rámci celé Moravy dodnes. Děkuji, 1x stačilo!!! Olomouc nevygeneruje tolik lidí jako trasa mezi Brnem a Ostravou v porovnání s větvemi Olomouc-Brno a Olomouc-Ostrava. Navíc trasa přes Přerov dodává frekvenci od Zlína, Kroměříže… Jsme tak bohatí, abysme přirozený přímý koridor zavlekli do Olomouce s napojením od Prahy a hradili každodenní kilometrické závleky (+ lidé platící více za jízdné), jen proto, že někdo je z Olomouce, kterou preferuje, ale ztráty neplatí? (Připomínám, že nejsem ze střední… Číst vice »
Ad 4b předřečník noerf mluvil o rychlíkových vlacích v okrajových ČASECH.
Vy mluvíte o vlacích v okrajových TRASÁCH… to je co, prosím? Čast linky R10, kde jezdí s dieslovou loko? R15 od Ústí n L.?
A ta kritická situace se týká všech, nebo se ten článek týká jen strojvůdců od ČD?
To by mne také zajímalo.
Týká se to samozřejmě i dopravních zaměstnanců SŽ. Neobsazené dopravny, pak stačí aby napadlo pár cm sněhu a už se nejezdí. Proč? Neni nikdo kdo by se o zapadané vyhybky staral. A nejedná se jen o sníh. Ale ministerstvo rozhodlo že peněz na údržbu a provoz půjde méně, tak se pak nemůžeme divit.
Nejsem si vědom, že by SŽDC šetřili na zaměstnancích.
Za poslední roky je jich stejně přes 17 tisíc = o sto míň nebo stovku víc je roční změna počtu zaměstnanců.
A měsíčně v průměru 47,5 tisíc Kč hrubého vč. benefitů na jednoho nádražáka SŽDC není špatné. V městských dopravních podnicích s kolejovou dopravou to bývá o 15% až 25 % míň.
Tak si říkám, jak to asi dělala dráha za Rakouska nebo za první republiky. Zaměstnanci ve stanicích, přes přednosty po uklízečky, spoustu závorářů, strážniků oddílu atd. Jakto že ty dráhy nezkrachovaly? 🙂
To nevím. Pouze vím, že v SŽDC od 2016 přibylo 8% odborníků v Provozu schopnosti dráhy
To nevím.
Jak typické….
Dotaz zněl jak to bylo za Rakouska-Uherska. Neměl jsem tu čest, být tehdy naživu – tudíž to nevím.
Co Vy?
-:)
Opatřete si informace, to bude nejlepší.
Minimální daně, žádné sociální a zdravotní pojištění.
to neni pravda . plus např to , že práce ,, u dráhy,, znamenala např tzv drážní uhlí , po odsloužení určité doby byl zaměstnanec ,,pod penzí,, a jine tehdy nevýdané sociální benefity . daně samozřejmě platil zamestnanec jako každý jiný , daňové ulevy – myslel li jste toto , spočívaly v úplně jiné daňové povinnosti. tyto ulevy by slo připodobnit dnešnímu ,,odpuštění placeni daně,, investorem oplátkou za zaměstnání obyvatelstva. socialně a zdravotně byli zaměstnanci pojištěni přímo u zaměstnavatele , nikoli u státu – to tehdy neexistovalo. a ne vždy , záleželo u ktere společnosti byl zaměstnán . myslím že… Číst vice »
Jenže výrazně méně tratí a spojů. A vysoký podíl lidské práce. Dnes z dispečerskeho pracoviště ovládáte trať včetně výhybek. Výhybky mají ohřev, aby nezamrzli. Úklid a správu budov dělají externí firmy.
Spousta jich byla ztrátová, už za 1.republiky se rušily tratě.
Například bylo výrazně dražší jízdné.
Malá konkurence ze strany jiných druhů dopravy. A jinak to stejně nešlo.
Jak to říkal Felix Holzmann: já snědl celé kůře, vy žádné, ale v průměru jsme mmeli každý půlku kuřete. Takhle funguje ten Váš průměr 🙂
Vy už nevíte, co jste tvrdil? Prý se šetří na odbornících v SŽDC, takže prý trpí provozuschopnost tratí.
Já doložil, že v celkovém pohledu data vyvrací Vaše tvrzení.
a kde jsou ti ze stanic Velim , Pečky , Poříčany, č Brod? vždy nádraží plné zřízenců , posunovačů , k tomu údržba , paní v pokladně a v úschovně zavazadel a příjmu zásilek byly dvě – zároveň uklízely po bordelářích , shrnovali sníh , v Pečkách se vytíral podchod , vynášeli koše , samozřejmně výpravčí . dnes? výpravčí saskakuje za pokladní , koše přetékají odpadem , .
47bruto? možná cdp.
Ta uvedená hrubá mzda včetně benefitů je průměr za celou SŽDC za loňský rok. Mzdy vedení SŽDC jsem do toho nezahrnoval.
Kdo odklízí nástupiště ? A kdy.
?
No zrovna Votroubek z Federace strojvůdců, ten má co říkat o fungování železnic. Stačí jedno jednání s FSCR, a vrátíte se do roku 1985.
No zrovna Votroubek z Federace strojvůdců, ten má co říkat o fungování železnic. Stačí jedno jednání s FSCR, a vrátíte se do roku 1985.
Konkrétní nebudeš asi co?Ale flusnout musíš, hrdino, co si bere do tlamy nejhezčí krasavici parního provozu..
Můžu se zeptat, co vás vedlo k tomu, aby jste se zachoval jako obvykle, tzn. jako hulvát?
Tak mam pocit že strojvedoucí jsou ti největší dříči, největší chudáci. Ani dovolenou si nemůžou vybrat jak furt musí makat. Taky stovky hodin prescasu který dělaj vlastně zadarmo, protože musí a čest a nůž na krku od zlého zaměstnavatele jim nedovolí jinak… Fakt hotový peklo. K tomu předpisy který jsou složitý. Nechápu že to ještě někdo dělá. Že nejdou třeba řídit kamion. Tam se točí volantem jen přes den, žádný přerušení, peněz jak šlupek, zodpovědnost žádná, každej den doma tak proč to tam už dávno nejsou?
A za jízdy se můžou v klidu koukat na film na notebooku
Takže kamiony jezdí jen přes den, pauzy žádný, tu Francii taky otočím od rána do večera, abych byl každý den doma, a za zády 20 tun propanu bez zodpovědnosti? Zřejmě ideální práce.
Vypadá to, že pan Votroubek tlačí na politiky, aby urychlily zefektivnění utrácení.
Uvědomme si, že řidiči hromadné dopravy na tranesevropských železničních, městských kolejových a trolejbusovychbtratí zajišťují cca 94% pasažerského přepravního výkonu.
Tož až řidiči sdružení ve Federaci strojvudců začnou stávkovat, tak řešením bude OKAMŽITĚ vypnout dotace do cca 70% sítě SŽDC.
Já doufal, že vypnutí dotací bude POZVOLNÉ během asi 10 let.
Tož uvidíme, jak radikální budou odbory drážních řidičů s OKAMŽITÝM vypínáním dotací do tratí SŽDC
😀
Myslíte, že pan Votroubek věří na “ oslíčku, otřes se“? Moderní reinkarnace tohoto – např. Babišova lithium či kryptoměny – se nedaří zrealizovat.
Netuším, kde vzít další desítky miliard, jak si přeje pan Votroubek
Táhni ty chcipaku axele
Můžete mi vysvětlit, proč vypnout dotace SŽDC, když budou stávkovat zaměstnanci jiných firem? Nějak to nechápu. Díky.
Přerozdělení dotací je to, co navrhuje pan Votroubek.
Nekrmte trolla ať chcipne hlady. Prostě ho ignorujte jako všichni tady.
co to žvaníte? zkusil jste si po sobě přečíst vaše písmena? to je jak sudoku. nikde konec , nikde začátek ,a smysl vašeho plkání =0
Pan Votroubek, tím co říká, tlačí na vypnutí peněz do většiny vedlejších tratí SZDC
proč se neustále píše jenom o strojvedoucích? nedostatek zaměstnanců a přetížení trápí všechny profese které pracuji na železnici
I mimo ni. S ohledem na státní zaměstnance to vidím jako spousta volného času na vymýšlení. Kdo má málo tak musí tahat ve dvou pracích aby se uživil. Na druhou stranu- předřeného nádražáka padajícího úmorem jsem viděl snad naposledy v sedmdesátých letech u topiče na páře v létě
byl jste někdy na stanovišti u fíry co dojížděl dvoudenku? ve 40C ? po spaní na ušmudlané nocležně s dalším cizím člověkem a 754 s běžícím motorem pod oknem ? poté co nastoupil v jednu ráno ? kdy reálně během 18 hodin byl vzhůru 16hodin ? z toho 13hodin civěl na koleje? to si neumíte představit.
proč ti kdo nezkusili , soudí jiné?
Člen FS mluví o strojvedoucích. Mluvčí posunovačů může mluvit o posunovačích. Kde vidíte problém?
Přesně v tomto přístupu. Drážní odbory jsou roztříštěné a netáhnou za jeden provaz.
Až se spojí odborové svazy kolejových dopravců, tak odpadne důvod, proč politici brání městským dopravním podnikům v logické expanzi z městských kolejových síti na kolejovou síť SŽDC.
Jako že by tramvaj jela na 3000 DC nebo 25000 AC? To bych chtěl vidět hlavně v Brně.
Když pařížský RATP provozuje tram/metro/železniční vlaky, tak o tom mluvím.
V Berlíně je dalším příkladem, kdy DB Regio provozuje část metra (metropolitní želéznice) pod označením SBahn.
Druhou půlku metra, leckdy nadzemního UBahnu, provozuje jiná firma, která provozuje taky tramvaje.
jako že trojka u masaryčky najede na 011 a v libni sjede? komu to prospěje?
Jakože z Masarykova nádraží do Čakovic a Neratovic pojede vlak DP Praha. Podobně je možné, že bude jezdit linku S71 či S65.
Záleží jak moc bude ČD šponovat ceny pro Prahu /SčK
Na přikladu návrhu smlouvy ČD pro MSK je vidět, že ČD tlačí na pilu. Viz požadavek ČD, aby MSK zaplatil provizi 10% z hodnoty eventuální investiční dotace na vlaky ve vlastnictví ČD
A co když najede v Modřanech a pojede do Vraného? Ani to vám smysl nedává?
Tomu dneska nějaký politik brání? DPP je akciovka a pochybuju že by bylo možné mu zakázat vydělávat.
Spíše to chce odvahu a odpovědnost, manager DPP kterýmu by nevyšla investice firemního by na tom nebyl o moc líp, než tunelář ktery by si firemní prostě poslal na svůj účet.
„Železnice je dlouhodobě podfinancována. Prakticky každá vláda za posledních pár desetiletí deklarovala podporu železniční dopravy, ale vše zůstalo na papíře“
No nevím, přijde mi že do železnice se u nás dává peněz celkem dost. Podfinancovaná železnice je třeba na Slovensku, tam je to vhodné na exkurzi pro toho koho zajímá jak u nás dráha vypadala v dobách reálného socialismu.
V článku se píše, že SŽDC příští rok dostane až 70 miliard. Pro srovnání: investiční dotace pro SŽDC činily za posledních 10 let cca 20 miliard ročně v průměru.
Pan šéfodborář by patrně chtěl další dotací přímo dopravcům, ale proč by se na to daňoví poplatníci měli zadlužovat… toto by měl vysvětlit/doložit. Ono totiž nepřítelem lobbystú, tj i pana Votroubka, je kalkulačka.
Nejpíš to bude jeden z těch, kteří v Ejpovických tunelech nevidí novostavbu, ale opravu staré trati, takže se nic nepostavilo a … zůstaly na papíře.
Ejpovicky tunel je jen přeložka existující tratě a i tak se jednalo jednu z mála výjimek . Když si vezmete kolik nových silnic se staví tak to je velký rozdíl oproti silnicím. A i kdyby vemte se co se staví na železnici prakticky jen větší opravy stávajících tratí viz koridory.
No jo a teď si uvědomte, že na 9,5 tisíc km tratí SŽDC jdou stejně velké státní dotace z SFDI jako na 50 tisíc km silnic.
Proč je na železnici tak strašně draho?
Na silnice ale přispívají značnou měrou i kraje
taky ty silnice tak vypadaji. jo a takový etcs do každýho náklaďáku , to bude teprve lahůdka
Nezůstala stará a vedle ni nová, courák nesmí do původních zastávek = je to přeložka a ne nová trať.
Ze stavařského pohledu je to nový tunel a ne oprava starého, ale to můžeme říct o každé přeložce.
Hospodárnost na SŽ není. Úsek Brno – Blansko je toho příkladem. Podchod s výtahy místo nakloněné roviny – mírného spádu jako to je na jiných nádražích a zastávkách. V Adamově 2 ostrovní nástupiště po dvou kolejích. Na tamější provoz by stačil jeden ostrovní perón + jedna nástupištní hraha u budovy. Na druhé straně na jednokolejkách velké široké nástupiště a na koridoru pouze poloperóny. A dodnes není vyřešen přístup k vlaku na nádraží Rájec – Jestřebí – chybí podchod či nadchod. Kde máte na dálnici úrovňový přechod pro chodce ?
Reálný socialismus snad ani ne, ale ČR před dvaceti lety ano.
Ani to už ne. Po spoustě tratí se už jako cestující nesvezete.
No a je s tím nějaký problém?
Tisíce kilometrů vleček, které existují, nějak fungují. obvykle myslím neberou dotace = tudíž veřejnosti do nich nic není, krom toho, že obvykle slouží rentabilní dopravě, která ze zisku platí daně. Co chtít víc?
Ano strojvedoucích je málo všude, nejen u ČD. Předpisy jsou složité a někdy nejednoznačné. Nocležny mnohde nic moc. Směny v osobní dopravě jsou sestaveny podle toho jak jezdí vlaky, tj. brzké ranní nástupy. Noční jsou vyjímkou, protože v os. doprava v noci téměř nejezdí. Ale nesouhlasím s tvrzením, že strojvedoucí mají nízké mzdy. Logicky chce každý více, ale na to si dopravci musí vydělat. Málokterý strojvedoucí by totiž šel dobrovolně dělat úředníka v depu, protože by se mu razantně propadl příjem.
Porovnáváte jablka a hrušky. Za jiný druh práce je samozřejmě jiná odměna. Připočítejte si do toho zodpovědnost, směnnost a nepřetržitý režim, kvalifikaci…
Jako 34tis hrubého plus odměny 3-5 tis ,,je dost ubohé, a aby človek měl trochu peníze bouchá přesčasy , a za tu odpovědnost je to dost trapné .ale kdo tu práci nedělá nepochopí .
Nesouhlasím s vámi. Na to, jak vidím únavu a psychickou náročnost u kolegů strojvedoucích, tak jsou nedostatečně ohodnocení. Jako každá profese na železnici. Navíc je inflace, takže dosavadní mzdy neodpovídají současné situaci a každý musí zaplatit účty.
K tomu automatickému stahování sběrače pod ETCS pár faktů: a) Elektrická vozidla s maximální konstrukční rychlostí větší nebo rovnou 250 km/h musí být vybaveny palubním TCMS (systémem řízení a monitorování vlaku) schopným přijímat ze země informace týkající se umístění dělícího úseku; systém TCMS vozidla musí automaticky spustit příkazy na ovládání sběrače a hlavního vypínače bez zásahu strojvedoucího. Zdroj: https://eur-lex.europa.eu/legal-content/CS/TXT/HTML/?uri=CELEX:02014R1302-20190616&from=EN#tocId205 b) Zástavba mobilní části ETCS do všech vozidel ČD a ČD CARGO – (dle zadávací dokumentace – u všech vozidel elektrické trakce) – automatické stažení sběrače (volitelné) nesmí být mobilní částí ETCS realizováno z důvodu možného uváznutí vlaku v neutrálním poli.… Číst vice »
Tak vidíte, to sú paradoxy. V rámci zácviku na Vectrone začal náš vlak núdzovo samočinne brzdiť. A hoci ETCS vedelo, že pred nami je vypínačka, tvrdošijne nás zastavovalo a aj zastavilo tak, že sme boli radi za to, že sa nám podarilo po ručnej zmene zberača na predný z tej vypínačky opatrným rozjazdom s rýchlikom vyhrabať. Pritom nedošlo k ziadnému prekročeniu brzdnej krivky z dôvodu zakázajúceho znaku na návestidle, či prekročeniu maximálnej rýchlosti, alebo neobsluhe tlačidla bdelosti.
Jenže ani Vectron nemá rozhraní – pokud je mi známo – ke sběrači, proto jediný důvod takového chování může být maximálně tak na styku 3 kV/25 kV, nebo obecně na jakémkoliv styku AC >>> DC (a obráceně), kde si mobilka v rámci přijatého oprávnění k jízdě (MA) kontroluje, zda vozidlo disponuje trakčním systémem, do kterého vozidlo nově vstupuje – podobně by se to chovalo i na rozhraní AC(DC) >>> bez trakčního vedení, kde to povolení MA do úseku bez trakčního vedení je podmínkováno – zcela logicky – tím, že vozidlo je nezávislé trakce. A právě Vectrony jsou typický zástupce, který… Číst vice »
Naše Vectrony umí stahovat automaticky sběrač tam, kde to je zadáno v traťové části…
Co udělaly odbory pro zrušení přerušených směn? – NIC.
Větší snůšku blbostí jsem už dlouho nečetl. Máme snad nějaké zákony a v nich odpočinky v týdnu a měsíci. Takže buď je ČD a obecně zaměstnavatelé dodržují a pak je teda špatně zákon (vyhláška) a nebo se nedodržují a pak by mělo FS jednat a snažit se zjednat nápravu. Lidé chybí skoro ve všech oborech, nejen v dopravě a lepší to asi dlouho nebude. Navíc podle ZP je povinných „pouze“ 150 hodin přesčasů. To jsou ze 150 hodin tak unavení, nebo je zaměstnavatelé nutí do hodin nad těch 150. Pakliže ano, proč to FS neřeší? Jezdím u soukromého dopravce a… Číst vice »
Doktoři Vám poradí jak na to…. několik smluv, nevykazování všech hodin, část práce jako pohotovost za skoro nic….A zákoník práce si může psát co chce. A rázem uděláte 2násobek hodin v měsíci a všem je to jedno. Zaměstnanci si více vydělají a zaměstnavatel pokryje péči.
Pokud není žalobce, není soudce a jestliže to lidé dělají dobrovolně, tak jim to těžko zakážete.
Pak se ovšem nemůžeme divit, že spousta zdravotníků odchází za hranice, jestliže tam mají lepší podmínky než u nás.
Na železnici je tento systém nemyslitelný, jelikož je sledování licencí a nemůžete řídit déle než 13 hodin.
Monitoring licencí je další překážka k očůrání. U soukromníků se běžně jezdí na číslo licence někoho jiného a v kancelářích mají člověka určeného k machinaci s licencemi aby vše sedělo pro případ kontroly.
Z toho pořád plyne jediná otázka: Kde ti lidé při té automatizaci, robotizaci, rešení neefektivních činností vlastně jsou? Na železnici bylo v každé malé stanici cca 5-6 lidí, nyní je tam jeden nebo nikdo. Kde ti lidé vlastně jsou?
V důchodu?
Soukromý dopravce,tam většina strojvedoucích bouchá přesčasů a hlavně se tam neřeši zákoník práce, po 416 hodinách , jedou vesele dál a přesčasové hodiny jim převádějí na prémie, třeba IDS, Metrans,awt,jančura a dalši.všichni to vědí a Drážní úřad stím nic nedělá, jen se kontrolují ČD,a ČD Cargo až budou stejné podmínky pro všechny, tak by některý soukromníci pomalu dojezdili. A co se týče licencí,bez problemů soukromník změní jen po 12h licenci na vlaku a strojvedoucí jede bez problemů dál.,
osobně jsem v r 2019 rozmlouval se strojvedoucími , to bylo v době kdy se ,,rozjížděli ,, nový dopravci na motorových rychlíkách , tak tito dva strojvedoucí střídali po šichtě sami sebe. tedy 2x 16h hodin na mašině. spalo se při přerušení na sedačce. dělali to rádi , potřebovali peníze. jak rychlé mohly být jejich reakce si jistě umíte představit
Hypotéky na barák, to je velké omezení. Strach z propuštění (drží se huba) a šroubuje se, aby neklesla životní úroveň. Že by někdo dělal rád? Pochybuji.
rád ne , ale dobrovolně ano
Ještě jeden postřeh k únavě. Zaměstnanci SŽ nemají problém pustit na trať strojvedoucího bez predepsaneho odpocinku, či toho kdo přetáhl 13 hodin.
Zaměstnanec SŽ je od toho, aby hlídal odpočinek strojvedoucího?
Zaměstnanci SŽ těžko ví, kolik měl zaměstnanec dopravce odpočinku. To fakt není jejich starost.
Co se týče předpisů. Školit by je měli zamestnanci SŽ, nikoli DVI. potom by odpadlo alibisticke vysvetlovani, jak to gestor myslel.
Oni se gestoři shodnou?
Čili pan Votroubek nepřímo říká, že aby bylo na vyšší mzdy řidičů, tak musí řídit kapacitní vlaky.
Takže proč ČD kupuje málokapacitní 120ti a 140ti sedačkové vlaky? Tj. Regiofoxy a dvouvagonové Regiopantety?
Tj. Sólo 842 nebo Regiospidery dieselové vlaky taky nemají perspektivu. Proč ČD investuje do ETCS do těchto vlaků?
Nevšiml jsem si v textu ničeho o řidičích, článek pojednává o strojvedoucích. O podstavech víme všichni, mzdy padají pod průměr, vyžadováno být k dispozici v nepřetržitém provozu, ano, tyto šlágry nikoho nedovedou
Prosím nekrmit ( trollus vulgaris ergo Axel ) ono to si nějak používá termíny jak se mu zachce, přičemž očekává, ze jiní nebudou dělat totéž.
Kde je rezervace pro trolly nevím, ale zoo je nechce.
Leda že by to zas bylo takové to vyrýpávání, že? Co živí odborníka Vtvt?
Nejsem živ z dotací, tož Vám do mé obživy nic není.
A jestli to je tak, jak píšete, tak já bych taky utekl. Lepší být zdravý a uskrovnit se.
Stavědlo
Neblbněte. S takovým gulášem v hlavě a neznalostí drážních výrazů není schopný projít zkouškou z předpisů.
Tak smrsknutí železniční pasažerské přepravy v rámci ČD je docela zřetelné.
Když se sečte sedačková kapacita vlaků ČD, které budou vyřazeny během pár let oproti počtu sedaček v objednaných vlacích, tož smrsknutí o třetinu kapacity je pravděpidobné.
Tož šoféři u ČD budou mít výrazně míň práce, např. protože ubyde vlakové techniky ČD.
Když von je zná, jenom nastvává schválně lidi, tím jak tvrdošijně užívá svá pasažerská pojmenování. Psychiatr by asi měl i diagnózu. Ale sochu podle jeho Ego bych nechtěl betonovat nebo tesat, to by Stalin na Letné byl trpaslík ze zahrádky proti němu.
Nemyslím, že znát netradiční název pro zatáčku nebo vyznat se v šíleně rpzsáhlém ceníku TR10 je důvodem, proč zaměstnanci na železnici mají o cca 20% větší peníze, než jejich souputníci v DP Brno, Liberec-Jablonec a v Most-Litvínov
Možná to bude tím, že sehnat zaměstnance do DP není takový problém, jako sehnat strojvedoucího.
Navíc i výcvik zaměstnance DP netrvá půl roku a nestojí skoro 400 000.
Navíc znám několik strojvedoucích z metra, kteří jezdí i jako strojvedoucí. Jeden dokonce teď přechází k nám na stálo.
Vtvt je sotousek, znám po pár depech v ČR 😅 nevyšla mu V08 prosím asi 7x, pak ho vyrazily a teď na tu brečí po fórech a diskuzích. Ale jinak je a ním docela sranda kdyby nebyl takové vo*as
Ne on dělá na stavědle sz