Personální ředitelka Českých drah končí po pěti měsících
Lokomotiva řady 163 v čele osobního vlaku v Litoměřicích na pravobřežní trati z Lysé nad Labem do Děčína. Foto: České dráhy
Nový předseda představenstva Českých drah Václav Nebeský bude muset krátce po svém nástupu řešit obsazení jedné z nejvyšších pozic. Personální
Každý je nahraditelný, ne? Kariérizmus má na ČD opět zelenou. Podle mého názoru se o funkci bude ucházet třeba nějaký pan Lukeš (to je jedno). Prvotním kritériem musí být vzhled. Zkrátka vysoký sympaťák, k tomu číro na hlavě s alespoň malou praxí na PENDOLINU (to je in), ale hlavně s velkou mírou loajality k ČD, kterou se naučil během min. tříletého pobytu (záměrně nepoužívám slova „studia“) na DFJP s prvotním cílem získat nějaký ten titul před jménem. Myslím, že je to Bc., protože DiS-funkce se uvádějí za jménem. No a následně se zkrátka musí chlapcům na GŘ líbit, jinak má… Číst vice »
PERSONALNI POLITIKA … to je u velké firmy důležitá věc. Kde jsou ty časy co jsem musel dělat 2 roky dílenský zácvik na strojvedoucího, potom několik let jezdit jako pomocník než jsem si vůbec mohl udělat kurzy na motor. a el. lokomotivy … prostě tenkrát to dráhy měly vyřešené personálně velmi slušně.
Nicméně musím připustit že dílenský zácvik byl skoro zbytečný, dělat střední opravy motor. lokomotiv z ČKD a přitom později jezdit na Esách jaksi nešlo dohromady.
ps: dost by mě zajímalo jak se dnes „vyrábí“ „nový“ strojvedoucí 😉
Pointa? Že by nováčci byli 10 let v dílně a vlaky by jezdily samy nebo jak tomu mám porozumět?
Tráva byla zelenější, nebe více modré… Pán chce říct, že on je ten správný fíra, protože ho firma dlouho živila v dilně, zatímco dnes je to urychlené a noví kluci případně holky nejsou již ti praví strojvedoucí….
Od r. 1993 už po kolejích nejezdím … jen jsem chtěl vědět jak to dnes je s náborem nových – např. budoucích strojvedoucích – předpokládám kurz/y atd. potom pár týdnů možná i v dílnách a potom několik desítek hodin jako fíra pod dohledem zkušenějšího kolegy. V podstatě jsem se ptal na celkovou dobu zaškoleni nového pracovníka do té doby dokud začne jezdit samostatně 😉
Nedělal jsem, ale slyšel jsem, že to může nejrychleji trvat cca 3/4 roku, kdy se průběžně skládají různé zkoušky a vykonávají různé pracovní pozice a zácvik, každá zkouška umožňuje určitý posun například pasivní/aktivní zácvik, každou zkoušku je možné opakovat zřejmě dvakrát, při neúspěchu se platí podepsaná částka, její výši neznám můžou to být desítky tisíc i více. Některé pracovní pozice o kterých píšete jako třeba pomocník dávno neexistují. V tomto smyslu jsou dnes nároky na zaučení vyšší, uchazeči musí umět postupovat rychleji a pokud nestíhají, neabsolvují a platí prodělaný výcvik že svého. Svým způsobem to dříve mohl zvládnout někdo, kdo… Číst vice »
Bratr přestoupil od vlakových čet 2 září, do dílen se dnes už vůbec nechodí takže se celé září vozil v pasivním zácviku, v říjnu kurz zakončený zkouškou na licenci, cca v půlce listopadu by měl dělat zkoušku V06 v prosinci dopravní kurz, po něm ZOZ pak minimálně 12 týdnů aktivní zácvik a po něm V08 což jim slíbily někdy na duben.
Kolik vydělává taková ředitelka personální sekce?
Pokud je kvalitní tak evidentně míň než je její cena na trhu……
a víte někdo? Třeba 40 tisíc hrubého?
to podle mě o hodně víc, české dráhy platí lépe než ministerstvo a na MD mají ředitelé min.50 000, spíš víc
Jsem si jistý, že to bude přes 100 tisíc měsíčně. I v menších firmách si ředitel HR na takovou částku šáhne.
tak to si teda úplně nemyslím. to asi máte na mysli PRAHU, ale i tam rozhodně znám foirmy, kde ani majitel nemá 100 tisíc
Je v tom nějaký jinotaj, že k téhle tématice je ilustračním fotem neschopnost sysla?
Tak to zase bude vládnout paní Ing. Bauerová. Bože co Ty dráhy komu udělaly.
Do vysokých manžerských funkcí by neměli být přijímani pracovníci „z ulice“, tj. bez předchozí praxe a zkušeností z oboru. Paní se zjevně neosvědčila a je dobře, že zmizí.
Zamozřejmě, když neumí nahodit šroubovku… Na dráze tohle musí umět i účetní! VŠE a 20 roků praxe v dopravním podniku je nic, to se neuznává! Jo kdyby 20 roků zametal vagony, to byl panečku účetní.
Nemusí mít praxi z provozu, ale základní předpoklad pro vykonávání vrcholné manažerské funkce je detailní znalost oboru. V konkrétním případě, personalista musí mít přehled v profesích, které se vyskytují v dané firmě. Osud paní Schwarzovou zavál do firmy v oboru s diametrálně jiným zaměřením, než jsou úřednické firmy typu pojišťovny a banky, takže se ve funkci nechytala. Holt komu není dáno, titul z placené UJAK nepomůže.
Ne, paní mizí protože má rozum a pod takovým volem bude těžko někdo rozumný dělat!
Chtěla sáhnout na režijky. Tak šla.
Kdepak. Zjistila, co je to za b*l. A když přišel tady ten pán, tak to asi byla poslední kapka.
Ach ta závist. Ach ta žlučovitost. Rovnostář, jak kdyby se vyloupl z r. 48.
Přesně tak. Jako z roku 48. Z jiné doby režijky nejsou. Z jiné doby nejsou ani jejich obhájci.
To není jen závist, bude v tom i jistý inteligenční deficit.
No tím si buďte jistý! Přeci není normální takhle trvat na takové hovadině. Místo toho, aby si vyjednali normální benefity, jako kdokoliv jiný.
Pane VRT možná to je blbost jak říkáte. Možná ne každý to vnímá jinak. Vám asi nic neříkají pojmy jako tradice nebo hrdost 🙁 . Občas mi bývá hodně líto těch kdo vše umí přepočítávat jen na peníze. Ale dnes je bohužel prostě taková doba.
Jako že vám ta plastová kartička dává pocit hrdosti? Tak to je fakt konec.
Vysvětlovat to někomu komu ten pojem nic neříká opravdu nemá cenu. Ale ne ta kartička mi ho nedává.
No pak už je to totiž naprosto jasné! Úplně vidím ty vaše šéfy: hele, hodíme těm *diotům ty plastový kartičky a máme od nich pokoj. V jiných firmách musí řešit benefity, dělat zaměstnaneckou politiku, zvyšovat platy. Ne, tady stačí hodit kus plastu a obalit to kecama o hrdosti. No to geniální!
Vždyť jsem to psal že nema cenu vysvětlovat něco co není prostě někdo schopen pochopit vaše odpověď to jasné dokazuje. Tam kde chybí byť jen trocha empatie je to naprosto zbytecne.
A není zbytečné vám posílat plat? Nepracoval byste za pár odznáčků?
Je mi vás upřímně líto :-). To myslím vážně.
Děkuji pěkně. Dávám vám pochvalu před nastoupenou jednotkou! Máte být na co pyšný!
Snažíte se marně pane VTR me nenastvete. Nechte si své klidně sve názory. Vám něco vysvětlovat opravdu nemá cenu.
Ale jo, zaměstnanec jako vy, to je poklad.
Vzpomeň na kauzu omezování „červených“ výpravčích – to bylo nářků o ztrátě důstojnosti, o degradaci tradiční role „přednosty stanice“…
Taky mi to připomnělo ty hochy, co přišli o červenou čepici. 😀
Tradice a hrdost?
Rodiče mí neměli kde bydlet – boháči měli paláce
To my už nepoznáme co to je býti bez práce…
Z paláců jsou dnes ozdravovna, pracovny našich závodů!
Však zítra pro chleba si půjdem tak, jako dnes pro vodu!
Kdo tohle všechno způsobil?
Kdo podal lidu ruce?
Dělníci spolu s rolníky –
Říjnová revoluce!!
A další kdo má empatii na nule :-). No co se dá dělat. Komu není z hury dáno ……
Dle doslechu to nebyla moc příjemná paní a v náboru tak nějak nebyla v obraze.
Ono moc študování nemá nic společnýho se skutečností.
Mám diplom marketingu Cima a vím o čem píšu.
Na marketingový blbosti lidi nedostanete.
Když jsou to blbosti, tak proč jste z nich diplomoval, Mašinko?
Platil zaměstnavatel.
pochopila, že mít v profesním životopise firmu fungující jako ČD a.s. se rovná profesní sebevraždě.
„..Soňa Schwarzová studovala andragogiku a personální management na Karlově univerzitě a na Univerzitě Jana Amose Komenského v Praze. ..“
Není UJAK ta škola, které chtěli před několika roky sebrat licenci, protože to byl spíš obchod s tituly?
Rychle pochopila že nemá za současné situace šanci splnit stěžejní úkol, totiž sehnat nové zaměstnance. Tak proč by si kazila CV, zejména když jinde dostane to samé nebo více, jako u všech železničních profesí.
Asi se potkala s panem Nebeským… ten kakabus se stranickou knížkou ji nesahá ani pod kotníky…
Tady něco smrdí.🤔
Kvůli rušení režijek. Nezvládla ten tlak z krajů.
Podle článku velice inteligentní a vzdělaná žena. Pochopila že bez rezijek to nepůjde a raději odešla :-).
Vy tady všichni blbnete, jako by vám šáhli na FIPky…
Spíš jim někdo sáhl na mozek. 🙂
Zaměstnanci ČD a SŽDC prostě cítí, že situace jejich podniků je špatná. Připomíná to Titanik, loď se potápí, ale na horních palubách se stále tančí. Myslím, že to pochopila i personální ředitelka a utíká dokud je čas.
Poslanec Kolovratník dnes říkal, že mezi železničáři jsou na pana Nebeského pozitivní reakce:-)
Taky mě to pobavilo 🙂
To už je fakt konec… Už aby to tady fakt komplet převzali soukromníci. Nebo DB, OBB, ale těm bychom museli ještě zaplatit, aby ten cirkus na kolečkách chtěli.
Přece jiné tvrzení z jeho úst jsme nečekali 😉.
4 p. Sůra.
Jsem zvědavá, jestli pozitivní reakce budou třeba i za rok. Pokud tam vydrží a neskončí dříve jak personální ředitelka. Zatím nám Nebeský i Kolovratník přijdou jak z Marsu.
prý to říkali všichni tři 🙂
no dodal bych, že už je nějakk spíše potopeno, kolem plují rybičky a kapitán se stále usmívá….
Odejít dokud to jde, ještě s čistým štítem.
Když jsem firmu opouštěl 2 roky zpět jejich jediný argument byl…uvědom si,že máš 15.prachy na účtě.