Personální kolotoče v ČD pokračují. Skončil Bureš a Blažek, přichází Bělčík a Fanta
František Bureš, odvolaný předseda představenstva Výzkumného ústavu železničního. Foto: České dráhy.
Nejziskovější dceřiná firma Českých drah má nového předsedu představenstva. Z čela Výzkumného ústavu železničního (VÚŽ), pod který patří především železniční
Dobrý den, pane Sůro, jestli chcete vybudovat aspoň trochu seriózní server orientující se na informace z dopravy, doporučuji Vám zrušit komentáře a tím následující diskuse.
Dobrý den, zrušení diskuzí neplánujeme. Velmi často jsou naopak podnětné a rozšiřují samostatný text.
No pan Joklík to zase pěkně vysvětlil. A praxe. Poslední rušení dep a oddělení dílen. Takže dole v provozu se buď dobrovolně nebo po „řádném“ bubu TH funkce změnily na dělnické. Vyšší TH uvolněné místo za nižší TH ovšem samozřejmě s platem vyšších TH. No a vrchní přednostové se přeměnili na oblastní ředitele zřejmě sedí na stejných místech s větším aparátem akorát mají telefonní seznam pod Prahou. A jedeme dál.
Zaujímavé bude aj vyjednávanie odborov o kolektívnej zmluve na r.2019. Čo si spomínam,tak ČD pridali zamestnancom na r.2016 iba 1,7%,na r.2017 3,4 % a na tento rok 4,5 %.V iných firmách sú nárasty platov výraznejšie.Na jednej strane vysoké manažérské platy a odstupné ale u zamestnancov prakticky minimálny rast platov
Nevíte prosím náhodou, pane Sůra či kdokoliv jiný, co bude dále s panem Krtkem a panem Urbanem?
Nevím. S odstupným mají poměrně dost času přemýšlet, co dál.
Jo takhle, děkuji za info, já myslel, že stejně jako p. Bělčík zůstanou v ČD, jen na jiné pozici
Pokud si vzpomínám, Tonda Blažek působil ve VÚŽ už předtím, než se stal náměstkem na GŘ ČD – ale do důchodu má ještě dost daleko …
Ano, dr. Blažek pracoval na VÚŽ, a.s. od roku 2005, na GŘ ČD potom v letech 2009–2012 odkud se vrátil zpět na okruh. Do důchodu má sice ještě relativně daleko (ročník 1963), ale předpokládám, že vzhledem k jeho dosavadním příjmům už si může dovolit dělat jen to, co ho baví (jak před lety po odchodu o sobě prohlásil jeden z ex manažerů českého microsoftu).
To je sice pravda, ale ještě předtím, než se dostal na VÚŽ, tak působil na odboru strategie tehdejších ČSD, dělal tam snad zástupce ředitele nebo vedoucího oddělení, či něco takového. V té době se přestavovala žst. Mladá Boleslav město, kterou svojí neschopností a neprozíravostí totálně pohnojil – stanice se zahloubila jako dvoukolejná s jednokolejnou spojkou na hlavní nádraží.
Jak už to tak bývá – průšviháře a neschopné lidi čeká na železnici strmý kariérní růst.
Díky za zajímavou informaci. Jako rodáka z MB mě vždy vrtalo hlavou, kdo tohle dílo dopustil.
Tohle https://zpravy.aktualne.cz/domaci/policie-vini-z-ohybani-zakazek-uznavaneho-vedce-ktery-testuj/r~0d96c710f66f11e59a5c002590604f2e/ počítám vyšumělo do ztracena, že?
myslím, že ne úplně. ale zeptám se.
Buďte bez obav, vyšumělo to, stejně jako další obdobné projekty, např. trestní oznámení na požár zabezpečovacího zařízení v žst. Bohumín, do ztracena.
Těžko říct, zda je to totální neschopností české policie a státních zastupitelství anebo dlouhými prsty vysokých politiků.
Nevím už přesně, ale dvoukolejné spojení z města na hlavní údajně nebylo realizováno protože by se jim rozjeli základy okolních paneláků, a navíc kdyby na to z větší části nepřispěla Škodovka tak tam dodnes je úrovňový přejezd kvůli kterému tam kolabovala doprava. Navíc nám tehdy tvrdili že někde za dálnicí měla vzniknout stanice Mladá Boleslav východ a městem mělo vše projíždět jako v metru.
Paneláky jsou jen na jedné straně.
To ano, ale do stávající stopy se dvě koleje nevejdou, pro dvoukolejku by se musel vrtat tunel a z toho měli strach.
Ověřoval jsem ještě účast pana Blažka na tomto projektu a není to jeho práce.
Ing. Blažek sice obhájce nepotřebuje, protože případnou obhajobu zvládne snadno sám, ale protože mi vadí, když někdo vyrábí spekulace a plive zlobně jedovaté sliny na nevinné cíle, což vám zjevně jde dobře, tak si reakci odpustit nemohu – z poplivaného se sice jed otírá jen těžko a ulpívá na něm dlouho, ale soudní čtenáři si mohou udělat pravdivý obrázek jak o něm, tak také o vás a i o vaší úrovni třeba, porovnáním těchto dvou materiálů: – http://www.szdc.cz/studenti/files/ckfiles/file/CV%20AB_uprava.pdf a – http://www.mb-net.cz/zeleznice-jiz-nerozdeluje-mladou-boleslav/d-3864 = vzhledem k tomu, že „První řešení vzešlo ze soutěže v roce 1992“ (tedy v době, kdy Ing. Blažek… Číst vice »
To Jan Sůra: Uznávám, že můj příspěvek není zcela přesný, ale rozhodně z něj nevyplývá, že na tom Ing. Blažek musel nutně osobně dělat. Jako vedoucí oddělení na to měl svoje lidi. To železničář v důchodu: Zastupitelstvo schvaluje buď již hotový projekt anebo vizi z více variant, na kterou následně je třeba udělat prováděcí projekt, což je i tento případ. Další věcí je skutečnost, že ani dnes nástupce tehdejších ČSD, potažmo ČD, není rozhodnutími měst a obcí vázán, v takovýchto vztazích vystupuje jako rovnocenný partner – na čem se spolu dohodnou, to mají. Na základě dosavadních zkušeností připouštím, že už… Číst vice »
Prosím pana Sůru, aby si opravil své nepravdivé srovnání Blažka s jakýmsi Burešem. Blažek přišel na nábřeží právě z VÚŽ a jen se vrátil zpět na svoji pozici. Aplikováno na Bureše, měl jít smrdět zpátky do DPOV nebo Škodovky.
Doplněno:-)
Vážení, prosím nemůžete srovnávat nesrovnatelné. Ing. A. Blažek je proti ostatním, odborníkem s přehledem a úrovní. Díky němu se rozjezdila Pendolina, za jeho náměstkování se uzavřely dlouholeté smlouvy s kraji, ze kterých ČD ještě dnes žijou, vybudoval funkční VÚŽ, že kterého dnes mají dráhy zisky a za něj se opravila také spousta historických vozidel atd., takže on se má na rozdíl od ostatních, čím chlubit a to bohužel někteří tzv. manažeři nemohou strávit……
Pane Pozorovatel, souhlasím s Vámi. Ta pendolina jsou pana Blažka zásluha. Současně každý „šéf“ je někomu trnem v oku, a množí se obskurní trestní oznámení, která obratem vyšumí.
Pana Bělčíka a pana Blažka znám osobně a jsou to slušní a vzdělaní lidé, které kdKoliv rád uvidím. Pana Bureše znám také osobně a nebude mi vůbec chybět.
Ohledně modernizace MBm: uvědomte si, že tehdy byly ČD ještě státní podnik a jeho předatavitelé byli pouze vykonavatelé státní lobby, ne manažeři.
Tolik moje slovo do pranice.
S tím lze bez problémů souhlasit – a ohledně Mladé Boleslavi by bylo vhodné ještě doplnit, že celá ta akce byla připravována ještě v době, kdy „nebyly peníze“, protože z fondů EU do ČR ještě žádné „netekly“, takže příprava vycházela z toho, že postavit můžeme jen to, na co máme (navíc to byla jedna z mála tehdejších akcí zkoordinovaných opravdu úspěšně ve spoluúčasti několika zúčastněných subjektů – spoluinvestorů) – a že výsledek po tolika rocích od počátku přípravy stavby v nové situaci už nevyhovuje a je snaha o jeho zmodernizování a zvětšení jeho kapacity, a že na to (snad) teď… Číst vice »
Doufám, že si Toník brzy najde nějaké adekvátní uplatnění, které si za to, co pro českou železnici vykonal, rozhodně zaslouží – přijít o jeho rozhled a odborné znalosti i schopnosti by byla velká škoda: Moos asi ani netuší, jak mnoho a nebezpečně škodí (a nejen ČD)!