Peršingy RegioJetu důchod nečeká, firma do nich instaluje ETCS

Lokomotiva 162 v barvách RegioJetu. Foto: Jan SůraLokomotiva 162 v barvách RegioJetu. Foto: Jan Sůra

Společnost RegioJet počítá s tím, že s lokomotivami řady 162 vydrží v provozu ještě výrazně za rok 2024. Ukazuje to

29 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Basterd

Etcs v crto bude velka sranda. Zlate lzb/pzb

Přemek

Inu, kdo chce kam, pomůže si sám.

Dušan

To s tím počtem dodavatelů je takové klišé – dodavatelů mobilní části ETCS je na trhu 8, což je samozřejmě méně, než když si každý národní vlakový zabezpečovač „vyráběla“ každá členská země pro svoje potřeby a členských zemí EU je 28 – na druhou stranu direktivně nařídit, aby bylo 28 dodavatelů – každý pro jednu zemi je nesmysl, počet dodavatelů je dán prostě trhem, kdyby to bylo takové ekonomické terno, tak jich třeba těch 28 už dávno mohlo být.

Jiří 2

Nejstarší HV mají Hektora. Nebo vlastně dva – žlutého a zeleného. Ale těm se asi ETCS vyhne 🙂

Look

740 832 je bangle.

Xaver

Ta cena je naprosto šílená. Víceméně desetina ceny nové lokomotivy. Dodavatelé se na tom dobře napakují.

IGCT

Poptávka/ nabídka není se čemu divit. A nelze zapomenout také na drahý vývoj. Proto je cena taková, jaká je

Václav

A také dotace. Jak je na nákup něčeho dotace, tak ceny hnedka povyskočí. Viz. kotlíky, dešťovka aj.

On.

V tomhle případě na to dotace nemají žádný vliv. Prostě vývoj a schvalování prakticky kus od kusu je drahý a je to nejdražší na instalaci ECTS do vozidla. Na velké stejných vozidel je cena poloviční.

Jiří Kocurek

A schvalování. Ono to běhání po úřadech zabere fůru času a neznám člověka, který by to šel dělat dobrovolně, zadarmo a ne pro sebe.

AAA

Tak když se to nařídí befelem tak je poptávka zaručena, že 🙂

Tomáš Fuk

Až se ETCS spustí na ostro to bude průser…. Nebo 1000 výjimek…

IGCT

No tak se trh trošku vyselektuje. Teď po tratích jezdí skoro každý mnohdy se šrotem. Prostě jen ti silnější přežijí.

MildaIV

Určitě dojde k odkladúm. Ze začátku to bude hodně skřípat.

Přemek

Tak, má to řadu důvodů včetně toho, že nebudou paníze.

Dalibor

no hlavně to bude chtít 100% funkčnost gsm-r…

Petr Tříska

Tak ČD-T teď začala dělat řadu 162 v ceně 13,7 mil. Kč za kus (viz odkaz v článku). Defacto je jediná, kdo je schopen to udělat, neboť tu řadu zná a jednorázové náklady se absorbovaly v projektu ČD. Avšak to si opravdu Regiojet myslí, že jim telematika dá slevu 35% a udělá jim jeden kus za 9 mil. Kč?

noerf

Petr Tříska: ČD Cargo si při opravě lokomotiv od CZ nechává dodělat ETCS od tuším Bombardieru s cenou 7 milionů Kč.
Z mých zkušeností (IT technika, wifi ve vagonech) je zpravidla ČD Telematika dvojnásobně drahá oproti běžným cenám na trhu.
Regiojet by mohl snížit i cenu tím, že bude ETCS montovat při větších opravách lokomotiv v průběhu pěti let. ČI jako součást dohody o nákupu nových lokomotiv či jednotek na v budoucnu provozovaných tratí.

os.ka.rek

Jestli jim tu slevu nedá, tak to bude diskriminace. Stejně jako se Smíchovem…

Tronda

A už je to tady…

Jiří Kocurek

A jestli to vyhraje Thales, tak to bude diskriminace taky. Že když pobírá dotace na zákonem nařízené slevy, tak má nakupovat tady v ČR, aby ty peníze zůstaly doma. Ikdyž to bude o polovinu dražší.

MildaIV

To je rozdíl v ceně, když to platí daňový poplatník, nebo když to jde z vlastní kapsy.

Obtloustlý Travolta

Naivní. Vždy to platí ten chudák daňový poplatník. U žlutého i růžového, nebo modrého.

Tronda

Škoda, že se to neobejde bez výblitků tupého trola sacrebléé.

Vbb

A to jste sebral kde, že „ČD-T tu řadu zná“?
Zatím se ještě nic řešit nezačalo, tak ČD-T nic nezná. A že shodou okolností má ČD-T ve svém názvu písmenka „ČD“ je asi stejně relevantní jako se domnívat, že firma Knorr, co dělá polévky v pytlíku, rozumí brzdám.
Jediný, kdo tu instalace už dělal, bylo před nějakými 12 lety AŽD.

Dušan

To není shoda okolností, České dráhy mají v ČD-T téměř 60% podíl – viz odkaz níže:
https://www.idnes.cz/mobil/mobilni-operatori/cd-telematika-velkoobchodni-mobilni-sluzby.A130826_133659_mobilni-operatori_apo

Vbb

Já to myslím jinak: ČD-T je sice dceřinou firmou ČD, ale to neznamená, že lidi v ČD-T vědí něco o lokomotivách.
ČD-T je telekomunikační firma. Udržují si telekomunikační infrastrukturu, jsou privátním telekomunikačním operátorem, přeprodávají telekom. služby třetích stran.
Steně tak by mohli být i SŽDC-T.

Přemek

Všechny IT společnosti, které zaměstnávají znalce věcného prostředí, kam IT směřuje, jsou asi osmým divem světa…nebo je normální zi zaplatit vedle ajťáků i věcaře techniky? Navíc HW jako HW, tak trochu…

Vbb

On je problém takové lidi sehnat. Lidi z depa, co důkladně znají mašiny, nevědí nic o ETCS a jeho potřebách (přičemž podle mého, ti v ČD-T neznají ani mašiny, ani ETCS, jen možná umějí techniku mobilních sítí. Trochu málo…). Navíc, tohle je krátkodobá záležitost a když se ta instalace „vymyslí“, tak už potřeba nebudou.
HW jako HW? Na jedné straně mikroelektronika, electrostatic sensitive device, volty, mikroampéry, gigahertzy, na druhé stykače, kterým se domlouvá kladivem, kilovolty a kiloampéry.