Peršingy RegioJetu důchod nečeká, firma do nich instaluje ETCS
Lokomotiva 162 v barvách RegioJetu. Foto: Jan Sůra
Společnost RegioJet počítá s tím, že s lokomotivami řady 162 vydrží v provozu ještě výrazně za rok 2024. Ukazuje to
Etcs v crto bude velka sranda. Zlate lzb/pzb
Inu, kdo chce kam, pomůže si sám.
To s tím počtem dodavatelů je takové klišé – dodavatelů mobilní části ETCS je na trhu 8, což je samozřejmě méně, než když si každý národní vlakový zabezpečovač „vyráběla“ každá členská země pro svoje potřeby a členských zemí EU je 28 – na druhou stranu direktivně nařídit, aby bylo 28 dodavatelů – každý pro jednu zemi je nesmysl, počet dodavatelů je dán prostě trhem, kdyby to bylo takové ekonomické terno, tak jich třeba těch 28 už dávno mohlo být.
Nejstarší HV mají Hektora. Nebo vlastně dva – žlutého a zeleného. Ale těm se asi ETCS vyhne 🙂
740 832 je bangle.
Ta cena je naprosto šílená. Víceméně desetina ceny nové lokomotivy. Dodavatelé se na tom dobře napakují.
Poptávka/ nabídka není se čemu divit. A nelze zapomenout také na drahý vývoj. Proto je cena taková, jaká je
A také dotace. Jak je na nákup něčeho dotace, tak ceny hnedka povyskočí. Viz. kotlíky, dešťovka aj.
V tomhle případě na to dotace nemají žádný vliv. Prostě vývoj a schvalování prakticky kus od kusu je drahý a je to nejdražší na instalaci ECTS do vozidla. Na velké stejných vozidel je cena poloviční.
A schvalování. Ono to běhání po úřadech zabere fůru času a neznám člověka, který by to šel dělat dobrovolně, zadarmo a ne pro sebe.
Tak když se to nařídí befelem tak je poptávka zaručena, že 🙂
Až se ETCS spustí na ostro to bude průser…. Nebo 1000 výjimek…
No tak se trh trošku vyselektuje. Teď po tratích jezdí skoro každý mnohdy se šrotem. Prostě jen ti silnější přežijí.
Určitě dojde k odkladúm. Ze začátku to bude hodně skřípat.
Tak, má to řadu důvodů včetně toho, že nebudou paníze.
no hlavně to bude chtít 100% funkčnost gsm-r…
Tak ČD-T teď začala dělat řadu 162 v ceně 13,7 mil. Kč za kus (viz odkaz v článku). Defacto je jediná, kdo je schopen to udělat, neboť tu řadu zná a jednorázové náklady se absorbovaly v projektu ČD. Avšak to si opravdu Regiojet myslí, že jim telematika dá slevu 35% a udělá jim jeden kus za 9 mil. Kč?
Petr Tříska: ČD Cargo si při opravě lokomotiv od CZ nechává dodělat ETCS od tuším Bombardieru s cenou 7 milionů Kč.
Z mých zkušeností (IT technika, wifi ve vagonech) je zpravidla ČD Telematika dvojnásobně drahá oproti běžným cenám na trhu.
Regiojet by mohl snížit i cenu tím, že bude ETCS montovat při větších opravách lokomotiv v průběhu pěti let. ČI jako součást dohody o nákupu nových lokomotiv či jednotek na v budoucnu provozovaných tratí.
Jestli jim tu slevu nedá, tak to bude diskriminace. Stejně jako se Smíchovem…
A už je to tady…
A jestli to vyhraje Thales, tak to bude diskriminace taky. Že když pobírá dotace na zákonem nařízené slevy, tak má nakupovat tady v ČR, aby ty peníze zůstaly doma. Ikdyž to bude o polovinu dražší.
To je rozdíl v ceně, když to platí daňový poplatník, nebo když to jde z vlastní kapsy.
Naivní. Vždy to platí ten chudák daňový poplatník. U žlutého i růžového, nebo modrého.
Škoda, že se to neobejde bez výblitků tupého trola sacrebléé.
A to jste sebral kde, že „ČD-T tu řadu zná“?
Zatím se ještě nic řešit nezačalo, tak ČD-T nic nezná. A že shodou okolností má ČD-T ve svém názvu písmenka „ČD“ je asi stejně relevantní jako se domnívat, že firma Knorr, co dělá polévky v pytlíku, rozumí brzdám.
Jediný, kdo tu instalace už dělal, bylo před nějakými 12 lety AŽD.
To není shoda okolností, České dráhy mají v ČD-T téměř 60% podíl – viz odkaz níže:
https://www.idnes.cz/mobil/mobilni-operatori/cd-telematika-velkoobchodni-mobilni-sluzby.A130826_133659_mobilni-operatori_apo
Já to myslím jinak: ČD-T je sice dceřinou firmou ČD, ale to neznamená, že lidi v ČD-T vědí něco o lokomotivách.
ČD-T je telekomunikační firma. Udržují si telekomunikační infrastrukturu, jsou privátním telekomunikačním operátorem, přeprodávají telekom. služby třetích stran.
Steně tak by mohli být i SŽDC-T.
Všechny IT společnosti, které zaměstnávají znalce věcného prostředí, kam IT směřuje, jsou asi osmým divem světa…nebo je normální zi zaplatit vedle ajťáků i věcaře techniky? Navíc HW jako HW, tak trochu…
On je problém takové lidi sehnat. Lidi z depa, co důkladně znají mašiny, nevědí nic o ETCS a jeho potřebách (přičemž podle mého, ti v ČD-T neznají ani mašiny, ani ETCS, jen možná umějí techniku mobilních sítí. Trochu málo…). Navíc, tohle je krátkodobá záležitost a když se ta instalace „vymyslí“, tak už potřeba nebudou.
HW jako HW? Na jedné straně mikroelektronika, electrostatic sensitive device, volty, mikroampéry, gigahertzy, na druhé stykače, kterým se domlouvá kladivem, kilovolty a kiloampéry.