Peripetie Vestecké spojky. Územní řízení bylo přerušeno sotva začalo, zasáhl soud
Vestecká spojka, napojení na D1 (Exit 4). Pramen: KSÚS Stř. kraje
Důvodem pro stavbu Vestecké spojky je prudce rostoucí počet obyvatel u jižní a jihovýchodní hranice Prahy.
https://www.euro.cz/clanky/projekt-prazske-krizovatky-tak-trochu-privatni-exit-906301/
Stát má spekulantům s pozemky zdarma postavit dálniční sjezd z D1
Zdroj: https://www.lidovky.cz/ceska-pozice/stat-ma-spekulantum-s-pozemky-zdarma-postavit-dalnicni-sjezd-z-d1.A130623_220913_pozice_133376
Řízení je zahájeno dnem podání žádosti, takže není možné v roce 2023 zahájit řízení o žádosti podané v roce 2019.
Kdyby opravdu někomu o něco šlo, snazší je využít Exit 2 a skrz Kunratickou spojku to napojit na stávající Vesteckou spojku. Jenže to se nechce. Praha je tak přeborníkem v podobných nedokončených stavbách a idejích…
Nejvíc mě asi fascinuje to, že se někdo odstěhuje do těchto nocleháren u dálnice a pak se diví, že tam všichni jezdí autem, je to zacpaný a je potřeba stavět další silnice. Tím se samozřejmě problém jen prohloubí, protože se ta města a vesnice zase rozšíří a budou mít opět silnější automobilovou dopravu.
Bydlet je nutné. Poptávka několikanásobně převyšuje nabídku, čemuž odpovídají jak ceny nemovitostí, tak chuť bydlet i v tomhle pekle.
Jedinou cestou je skutečně začít brát vážně urbánní plánování, držet se konceptu patnáctiminutového města i v těchto satelitech (aby to satelity nebyly) a hlavně podmínit jakoukoli další výstavbu povinnými příspěvky na kapacitní VHD.
No, bydlet je nutné… ano, standarty stoupají, ovšem lidí ve státě nepřibývá (možná leda nepřihlášených) takže tam ten motor „masové“ výstavby není.
Vestecka spojka je celou dobu nesmysl. Na navedeni do prahy je tam prazsky okruh a D1. Kdyby bylo dostavene metro D, postavilo se vetsi mnozstvi zachytnych parkovist a zpoplatnil se vjezd do prahy nerezidentum tak se vice jezdi mestskou a je po problemu. Vestecka spojka prospeje jen developerum, kteri tam chteji mit sklady
To nechápu, napojení na D1 tam přeci už chvíli existuje?? Jestli je málo kapacitní, tak se měl přidat jeden pruh, to je relativní maličkost. Když teď bude snad stavba 510 tak stejně bude lepší se na ni napojovat, a ne někde slepě „mezi“ na D1…
Tady tudyma by možná snad dala postavit „obyčejná“ městská silnice…
Opravdu nejde o Vesteckou spojku, to je jen jakýsi argument pro to, aby mohl být postaven Exit 4 na D1. Podívejte se na obrázek u článku, je hezký, jen místo těch polí by tam měly být nakreslené haly obchodních center. Od samého vzniku plánu na vybudování Vestecké spojky šlo především o obsluhu budoucích obchodních center v této lokalitě, je to celé jen lobby několika developerů, kteří potřebují zhodnotit svoje investice do pozemků. Vestecká spojka je ve skutečnosti příliš nezajímá.
Hm, možná… takže je to boj „nechceme haly“ a snaží se tomu zabránit pomocí nepostavení sjezdu? Nejsem si jistý že zabraňovat sjezdům za každou cenu je dobré…
Tohle je memento. Takhle to dopada, kdyz si mistni dobroserove vyrvou zmenu optimalni trasy okruhu. Starosta Zapotocky bohuzel docil odsun trasy D0 dal od Jizaku a vysledkem je, ze se stejne musi stavet privadec, v tomto pripade Vestecka spojka, ktera se mozna stejne nepostavi nebo v nejake polofunkcni zprznene podobe. A proto vsem Hejlum, chaberakum a podobnym partickam nasr@t.
Ano důsledně budu chránit Šumavu, Krkonoše, ale tady je to pouze účelová prasarna lidí, co se naučili žit z toho, že budou napadat stavební řízení.Různé velkosklady a korporátní giganti mají dost prostředků jak tyto lidi finančně nasytit, no a stát legálně tyto fondy nemá, tak staví řízení vypadá potom tak jak vypadají.
To je jenom fasáda, je to klasické NIMBY.
Snad stavba jednou povede i k narustu vystavby i v okolnich polich. Prazaci co chteji bydlet v domeccich si vzdycky najdou cestu, a je vyrazne lepsi je mit tady nez za Kladnem nebo Dobrisi
Dopravní spojení z této části je naprosto tragické. Chybí jakákoli velkokapacitní doprava, neřkuli nějaká nezávisle vedená. Jakékoliv řešení této situace je mimo zájem kohokoliv. Jenom neustávající kolony aut, aut a aut, ve frontách dopoledne od Krče až do Jesenice, odpoledne obráceně. Často v obou směrech.
Bydlel jsem tam, odstěhoval jsem se.
Dopravní situace v regionu se výrazně změní. Jednak dojde k napojení D3 u Jesenice, vznikne obchvat Písnice a hlavně, bude snad jednoho krásného dne i dokončeno metro D. A aby to všechno vzájemně fungovalo, musí odborníci zpracovat studii jak dopravu v této části zlepšit a tou studií by se měli všichni zúčastnění řídit. Stávající silnice je možné zkapacitnit, je možné změnit stávající nevyhovující kruhové křižovatky, které jen vytvářejí zbytečné špunty, za křižovatky řízené inteligentními semafory, dalo by se v nejfrekventovanějším úseku Vídeňské vymyslet např. řešení trojpruhu, kde jeden pruh by se operativně otevíral ve směru dle potřeby dané dopravní špičkou… Číst vice »
Ne, a napíšu vám proč: – napojení D3 u Jesenice: přivede další dopravu sem, v jakémkoliv směru v místě dojde k navýšení za hranici kapacity – D3 situaci jen radikálně zhorší. – obchvat Písnice: Nic neřeší, destinace aut není na konci obchvatu, zase se napojuje na už ucpaná místa – tak jako nic neřeší druhý obchvat Jesenice. – metro D: Končí v Písnici, ještě větší zatraktivnění místa, ještě větší koncentrace dopravy. – Stávající silnice je možné zkapacitnit: Ne, není, ledaže byste z nich stavěl další dálnice. A ty zase někam vedou, a to obvykle tam, kde už stejně je vyčerpaná… Číst vice »
Jsou tam nutné 4 pruhy a hlavně žádné bariéry, žádný kruhový objezd, semafor, přechod atd!! Nechápu proč to tedy teď nepostaví a neotevřou společně ve stejný den jako 511. To že zase zvažují jen dva pruhy je tedy zase peklo jelikož to řeší problém jen z části a bude to přetížené!!!
No, tak jako občan Vestce k tomu něco můžu říct. Je to naprosto zbytečná stavba, která tady přivede jenom další intenzívní provoz, už tak slyšíme randál z pražského okruhu, a to je nejmíň 1,5 km. Jediný smysl je zhodnotit pozemky které koupili nebo restituovali jejich majitelé. A další, mnohem horší výhled je ten, že se tím otevře stavba dalších skladovacích hal, ke kterým budou proudtit stovky maionů. Všechny ty reči tady jsou komentáře lidí, kteří tady bud nebydlí nebo je jim jedno, v jakém prostředí zde žijí. V podstatě je to paralelní dálnice k Okruhu, tzn. že na pár km… Číst vice »
Smirte se s tim, ze vas tam nic nespasi. Ve vysledku se tam ty haly a domy stejne postavi, a pak to vsechno bude postavat na tech strevoceskejch polnackach v okoli.
Jediny ceho dosahnete bude, ze to nastane o par let pozdeji, protoze diky vecne ucpane Videnske/Kunraticke spojce budou chvili dojezdove lukrativnejsi nektere vzdalenejsi lokality u sjezdu z D1/okruhu.
Jenze az to nastane, tak uz vam tam tu spojku nikdo nepostavi, a mnohem horsi dopravni peklo vam tam zustane navzdy.
Jo, chtěl bydlet u Prahy, ale jezdily mu tam auta…
Okruh máte AŽ 1,5km daleko?? To nám soudruzi postavili dálnici D1 přímo PŘES Mirošovice – a I/3 taky PŘES Mirošovice. Nechápu ty vaše nářky.
Jj, takže soudruzi to udělali dobře a je třeba pokračovat v jejich šlépějích, jo?
To snad nemyslíte vážně.
Někdo jde stavět dálnici nebo silnici první třídy PŘES Vestec?
To snad nemyslíte vážně.
Zájmy občanů Vestce jsou druhořadé až po zájmech lidi co musí dojet z d3 a jihu do Prahy
Jste i.iot – Vestecká spojka v kapacitě více jak 1 průběžný jízdní pruh v každém směru + odbočovací/připojovací u křižovatek se rovná Spořilovské – čili postavit dálnici skrz obrlast, kde se logicky bydlí a bydlet má, ale pro příjezd k tomu není potřeba dálnice lákající tranzitní dopravu! Spořilovské má pomoci/ulevit výstavba D0 mezi D1 a D11 + potenciálně její zakrytí/zahloubení, ale co by pomohlo Vámi prosazované Vestecké spojce v kapacitě dálnice souběžné se stávajícím úsek D0 mezi Vestcem a D1 fakt nevím! Vím však rozhodně jedno, že je totální dopravní nesmysl D3 napojovat na D0 u Vestce – dopravně správně… Číst vice »
Na Spořilově bydlí lidi tady jsou prázdný pole
Chráněné druhy živočichů žijících v průmyslově obdělávaných polích. Vždyť na té cestě není ani remízek…. To je fakt parodie.
Remízek tam sice je, ale to není podstatné. Rozhodnutí soudu nebylo o tom, jestli tam žijí nebo nežijí chráněné druhy živočichů. Rozhodnutí bylo o tom, jestli měl příslušný úřad právo udělit výjimku, z důvodu urychlení povolovacího řízení. No a podle soudu neměl. Chtěli to urychlit, dosáhli opaku.
Zkuste se na tu trasu podívat. Z Kunratic do Vestce a následně přes Hrnčíře a Průhonice vede cyrilometodějská stezka lemovaná alejemi a remízky, které v té zemědělské krajině právě hrají celkem podstatnou roli.
Zemedelska krajina uvnitr Prazskeho okruhu a tedy defakto Prahy je pruser
Zni to jako by ta silnice mela ty aleje a remizky uplne znicit… Btw. ani ta alej neni soucasti puvodni krajiny (kdy zrovna tady byla nejaka puvodni krajina, pred 1500 lety?) a je velmi nepravdepodobne, se na tech 10 stromech co se vykaci a budou zasazeny o kousek vedle, zil nejaky chraneny zivocich.
Ta silnice ty aleje a remízky přetne a rozparceluje, vzhledem k předpokládané hustotě provozu to pro pohyb zvířat (ale třeba i cyklistů) bude dost problematické. Nesrovnávám to se stavem před vámi zmíněnými 1500 lety, kdy něco jako velký lán nedávalo žádný smysl a zemědělsky obdělávaná krajina byla násobně členitější a pestřejší než dnes. Srovnávám to s aktuální situací, kdy se snad pomalu začínáme vracet ke stavu, kdy krajinná pestrost a diverzita hrají aspoň nějakou roli, i když to je ještě běh na dlouhou trať.
Ta alej byla vysazena předloni. https://en.mapy.cz/s/nakucekopo Opravdu myslíte, že v tomto místě žijí nějací chránění živočichové?
Když už vybíráte úsek A (mladé stromy vysazené předloni), bylo by fér ukázat i úseky B a C, kde už stromy podél cest ve směru k Vesteckému rybníku a k Hrnčířům rostou o poznání déle než dva roky a trasa v podobě, jak ji popisuje článek, se tohoto místa bezprostředně dotýká.
https://mapy.cz/s/najevafebu
Ty aleje tam jsou v současné době dvě, jde o Alej Svobody a Alej Prince Philipa. Jde o obnovu původních alejí a cest, které zemědělci po vzoru kolchozníků zaorali a vytvořili nekonečné lány. Alej Prince Philipa dokonce vznikla za podpory Středočeského kraje, který současně stejnou trasou tlačí Vesteckou spojku. Jestli v tom někdo vidí logiku tak já ne. Už roky zde existuje ambiciózní projekt Zelené páteře, který má v daném území vytvořit síť retenčních nádrží, alejí, remízků, mokřadů a dalších krajinných prvků. A do toho někdo cpe silnici, která nic nevyřeší, jen uspokojí potřeby několika developerů u D1. Všichni nadávají… Číst vice »
Zkapacitnění Vídeňské vůbec ničemu nepomůže. Ve Vestci ani v Kunraticích (na Betáni) to jednak nejde a pokud z toho i tak uděláte 4 pruhy, auta se vám stejně kousnou před IKEMem.
Jediným realizovatelným řešením zde je zavedení velkokapacitní VHD a nastavení takových dopravních opatření, která rapidně sníží objemy denních dojížděčů auty.
Studie u nás už někdy něco správně pro většinu vyhodnotila? Vždy prachy v luftu, 5 let tlachání a pak nejsou peníze nebo původní protlačovatelé u vesla.
Hm, a o dvacet metrů vedle je ČOV…
O existenci tohoto projektu jsem nevěděl a zjevně jde hlavně o to vybudovat EXIT 4. Pokud jde o napojení D3 a obcí okolo křižovatky s D0, mnohem větší smysl by dávalo trasovat to mnohem logičtější a kratší trasou – spíše souběžně s Kunratickou spojkou s napojením přímou nájezdovou rampou nebo kolektorem do/z Prahy na D1 cca v úrovni konce ulice V Parku. Rozhodně však 2+2 a částečně i v tunelech, aby to prošlo.
Lepší by bylo spíš rozšířit Víděňskou ulici od sjezdu z okruhu až po nájezd na Jižní spojku na čtyři přuhy bez bariér a kruhových objezdů tak aby tam byly čtyři pruhy všude v plné šíři. U Kunratic udělat jednoduchý podjezd pod kruháčem a před nemocnicí taky. Všude jsou tam daleko od sebe domy a je vidět že se s tím už dávno počítalo!
Teď už ne. Mnoho let byla šance dostat Vídeňskou v Krči pod zem a přiznat jako plnohodnotnou radiálu. Teď už je to blokované jinými projekty.
Prosím, nevykládejme pohádky o tom, že Vestecká spojka má řešit nárůst obyvatel v této části Středočeského kraje a jejich dojíždění do Prahy, ani náhodou. To vyřeší až zprovoznění celé trasy metra D. Vestecká spojka sloužila od samého začátku jen jako argument pro vybudování exitu 4 na D1, který má obsluhovat budoucí průmyslovou a rozvojovou zónu mezi Šeberovem a Průhonicemi. Je to lobby developerů, mezi které patří i jistý Andrej Babiš a proto se za veřejné peníze má stavět zbytečná silnice? Potřebují zhodnotit svoje pozemky a exit není možné postavit izolovaně, proto je na něj nalepená tahle spojka. Kvůli této spojce… Číst vice »
Už aby to stálo. Trčet u toho kruháče Videňská/Kunratická je za trest.
A budete tam trčet dál, protože tahle spojka to vůbec neřeší, naopak zhorší.
Ale já už pak přes ten kruháč nepojedu, když pojedu po spojce… Stejně jako tisíce dalších.
Ne nepojedete, protože ta spojka bude taky ucpaná.
Pokud budou čtyři pruhy bez příšerných kruháčů, semaforů a přechodů tak bude sloužit perfektně ale stačí jediný kruháč a bude to peklo stejně
Ne, i kdybyste měl rovnou dálnici až na D1, stejně tam budete stát.
Kdyby za tím byl opravdu Babiš, tak už to dávno stojí.
Jakmile vznikne na D1 Exit 4 tak skončí i volání Babiše a spol. po Vestecké spojce. Jim jde jen a pouze o ten exit. ANO hlasitě podporuje Vesteckou spojku, viz O. Prokop, nicméně ani náhodou z důvodu zlepšení situace v obcích Středočeského kraje, to je jim úplně pumpa, jejich údajným důvodem je lepší propojení Jižního města a D3. A Středočeši budou mít jen další silnici fungující spíše jako parkoviště.
Jo? Aha
Pro mne je třeba zásadní na každodenní dojíždějí z Jílového. Objíždět to po okruhu je blbost a jezdím denně po Vídeňské až k nemocnici a pak na Vyšehrad a je to peklo
Ano, každodenní dojíždění z Jílového do Prahy musí být peklo, ale představa, že tu situaci nějak zlepší Vestecká spojka je omyl, který zjistíte ve chvíli kdy ta zbytečná stavba vznikne. Nic vás navíc nenutí jezdit po Vídeňské protože už teď můžete najet na pražský okruh u Dolních Břežan. Protože objíždět to po okruhu není blbost, od toho tam ten okruh je. Vám osobně asi pomůže D3, ne Vestecká spojka.
Okruh je pro tranzitní dopravu, ne pro dojíždění na Vyšehrad…
Okruh je nejen pro tranzitní dopravu, ale také proto, aby si osoba dojíždějící do Prahy po okruhu dojela až na vhodnou radiálu, což je v tomto konkrétním případě např. Strakonická.
Ano, a to má řešit VHD a ne vaše auto.
Vestecká spojka je zvěřinec, který vůbec nic neřeší. Jen zvětší zácpy na obou koncích.
Ne
Připomněl bych hlavní důvod výstavby protože není uveden – tahle silnice je defacto pokračování budoucí D3 do Prahy. Málokdo bude chtít jezdit dál oklikou přes Pražský okruh, takže pokud se toto nepostaví tak se po dokončení středočeské D3 velmi razantně zvýší provoz na Vídeňské. Bohužel už dříve s si stěžovatelé prosadili že to bude dvoupruh místo čtyřpruhu (velmi nevyhovující) a nyní by to někteří chtěli zaříznout úplně.
Nabízí se srovnání se severem Prahy a oddálení D0 od města.
Pokud by k tomu na severu došlo, vyvolá to tlak na další komunikace.
tak komplikace vyvolá i neoddálení s naprosto nevyhovující východní částí okruhu, to si nevyberete
Tak ti co pak budou dojizdet do office parku na Chodove, Budejarne ci Pankraci tak to asi budou vyuzivat – jinak proste ucpou kde co.
To už ucpávají.
Sorry, ale provoz na Vídeňské se nezvýší, protože už se fyzicky zvýšit nemůže. Je tam totální kolaps každý den.
Podle mého je od počátku navržena blbě. Zkrácení cesty nepřináší, odlehčení bývalého začátku D1 taky ne naopak přichází do dosud nezastavěného území
To muže tvrdit jen někdo, kdo nikdy neprojizdel ve špičce přes kruhové objezdy v Seberove a Hrncirich.
Naopak, to tvrdí někdo, kdo tamtudy jezdil denně a přesně z těchto důvodů se odtamtud odstěhoval. Ta auta se prostě nemají kam “vsáknout”.
To, že se auta nemají kam „vsáknout“, je obecnější problém, nicméně:
1) Je stále lepší, pokud budou auta najíždět na dálnici mimo obec. V největší špičce jde fronta z kruhového objezdu skrz většinu Šeberova. Už jen kvůli zlepšení kvality MHD, kde autobusy chytnou zpoždění 10-15 minut.
2) S dostavbou SOKP 511 zmizí část tranzitu, kdy kamiony jedoucí ze západu na východ/sever musí povinně jezdit po D1 a příjezd do Prahy bude plynulejší. Špunt v Šeberově vzniká primárně kvůli kruháči (byť je pravda, že kdyby se plynule přijelo až k D1, vzniknul by špunt tam).
1) Tohle ta spojka nevyřeší, i když si to budete moc přát. Protože vznikne zácpa jinde, a i píšete kde.
2) Ani tohle ta spojka nevyřeší, kamiony tam tvoří zlomek dopravy.
Prostě je to absurdní stavba, která vůbec nic neřeší a jen oddaluje skutečné řešení.
Kamiony ve špičce zabírají celý levý pruh směrem do Prahy a stojí až někam směrem do Průhonic, protože nájezd na Jižní spojku. Koukám na to z okna a děje se to pravidelně 😉
ad 1) Spojkou se zácpa přesune jinam, čímž se vyřeší problém zpoždění mhd, které jede přes Šeberov. A bude menší, protože hlavní problém není nájezd na D1, ale kruháč.
Naprostá zbytečnost. Nechápu…
Jestliže se v nějaké oblasti zvýší počet obyvatel o stovky procent, necháme stávající infrastrukturu komunikací? Víte, jaká zpoždění tam nabírají autobusy PID, protože stávající kapacitně nestačí? D3 taky nedává důvod? Nebo si jen nedovedete představit, jak celou oblast ještě nakopne metro D, jen co konečně bude přivedeno k jižnímu okraji města.
Ano víme. A není to z důvodu, že tam chybí tahle spojka, ale protože tam chybí kvalitní VHD.
Pokud nejste něco schopen pochopit, tak je to naprostá zbytečnost. Zajímavé myšlení…
Je to nejdůležitější stavba jihu Prahy. Má chyby hlavně v tom že je nutný čtyřproudá a ideálně jí vést místo Vídeňské k Jižní spojce ale lepši stavět hned to co je než nic
Tak čtyřproudá není a nebude, je navržena jako dvouproudá. A co myslíte tím „lepší stavět hned to co je než nic“? Jakože nalít do krajiny, která je už dnes zahlcená silnicemi další beton a vytvořit silnici, která situaci jen zhorší? Není lepší nejdříve zkapacitnit ty stávající trasy? Už jsem to psal výše, jakmile si developeři prosadí stavbu Exitu 4 tak na Vesteckou spojku zapomenou, protože jí nepotřebují. Pak otázka, jestli to dál bude prosazovat Kraj a nebo MD.
4 pruhy jsou základ a nutnost