Nápoje na kolejích. PepsiCo začala vozit limonády z Prahy do Maďarska vlakem

Nápojový vlak společnosti PepsiCo v Hostivaři. Autor: PepsiCoNápojový vlak společnosti PepsiCo v Hostivaři. Autor: PepsiCo

Česká pobočka PepsiCo se připojila k tuzemským nápojovým firmám, které stále častěji využívají k distribuci svých výrobků vlak. PepsiCo začala

16 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Tomáš

Dobrý den, nevíte někdo, jak je to s chlazením nápojů v průběhu cesty? Děkuji

železničář v důchodu

V těch vozech, které jsou na obrázku, rozhodně žádné chlazení není – ale ono asi není ani ve většině kamionů, které ty nápoje jinak vozí (a většinou nižší rychlostí než vlak). V praxi ale za jízdy dost chladí proudění okolního vzduchu, takže horko skutečně hrozí jen za pobytů při delších zastaveních vlaku.

Petr.R

můžete zjistit cenu dopravy, zajímalo by mně kolik ten vlak nahradí kamionů.

Rossec

K tomu abyste se dopočítal, kolik nahradí vlak kamionů, nepotřebujete znát cenu dopravy, ale kolik tun uveze kamion, u vlaku už je znáte.

Ferda

Kamion může vést 25 tun max vlak může vest 1000 tun i víc

Petr.R

a na návěs se vleze 33 europalet, zná někdo váhu té palety? aby se mohlo spočítat kolik jich kamion uveze? na fotce je jich ve vagonu 48

Petr.R

32 kamionů na vlak?

JiVe

kamion vezme 32-33 EUR palet a orientačně cena za 1 kamion Praha – Budapest je cca 16500 Kč

Petr.R

díky.

Lukáš F.

Já na fotce počítám na paletě 12 × 8 lahví v patře × 4 patra × 1,5 kg = 576 kg, něco váží samotná paleta a obalový materiál, takže řekněme 580 kg jedna paleta. Čili 33 palet na návěsu by bylo asi 19 tun, to kamion uveze. Zajímavější by to ale bylo, kdyby se palety vozily ve dvou vrstvách, to taky lze a s nižšími a lehčími paletami se to dělá. Tady je vidět, že ložná výška železničního vozu vůbec není využita.

železničář v důchodu

To je nějaký divný výpočet: paleta + obalový materiál rozhodně neváží jen cca 4 kg – tam máte určitě řádovou chybu.

Ogy

Na paletu se vleze 8 x 12 lahví do jednoho patra x 4 patra nad sebou = 384 lahví. 1 láhev = 2 litry x 384 = 768 kg + paleta 20 kg (dle Wikipedie) = 788 kg. Ve vagóně je zřetelných 6 palet za sebou ve dvou řadách x 4 sekce vlaku = 48 palet na vagón. 48 palet x 788 kg/paleta = 37 824 kg nákladu na vagón. Jestliže se na standardní návěs vleze 34 europalet (dle doprava.vpraxi.cz), vychází pak náklad 26 792 kg nákladu na návěs. V článku se dále píše, že jeden vlak má 20 vagónů,… Číst vice »

železničář v důchodu

No, a když připočtete na každý vůz ještě cca 26,5 tuny vlastní váhy, tak váha soupravy 20 vozů bez lokomotivy vychází na cca 1300 tun …

železničář

Dobrá zpráva ,jak je řeč o Prazdroji tak než koupil Pivovar Radegast tak z Nošovic jezdily taky vlaky s pivem do pivovaru Kozel.

Romanero

Jen tak dál.. 👍

Petr.R

to tedy se divým, ten vlak podporuji, ale jak u nás ještě nebyla pepsi , v madarsku ano a když už u nás taky, tak ta madarská má uplně lepší chuť, přirovnal bych ji k rakouské. Nevím jestli se třeba v kamionu nezkazí, ale jak je v praze obchůdek se zbožím vráceným z europarlamentu, tak tam má taky lepší chuť.