Penta se snaží zablokovat stavbu paralelní dráhy na Ruzyni u soudu
Přistání na dráhu 06/24. Foto: Letiště Praha
Společnost Letiště Vodochody, která patří do skupiny Penta, zkouší zablokovat u soudu plánovanou expanzi Letiště Praha v podobě stavby paralelní přistávací a vzletové dráhy. Příprava miliardové stavby tak může nabrat několik let zpoždění. Penta v minulosti na přípravách nové ranveje výrazně profitovala, když letišti prodala pozemky pro její stavbu s několikamiliardovým ziskem.
Praha není tak velké město, abychom potřebovali 2 letiště, zvlášť, když lze PRG rozšířit. Poslat Pentu do háje.
A dálniční sjezd taky, vždy mi vadilo že naše dálniční síť má sjezdů až moc a pro těch pár prdelakovic to nemá smysl, když stejně všichni jedou po okrese na Zdiby než po ráno věčně precpane D8.
Já si myslím že jestli chceme jako ČR bohatou z cestovního ruchu tak dráhu musíme postavit když jsem byl na letišti a viděl jsem to jak letadla přistavájí jedno za druhý jedno už je naranveji a druhý se ještě nestihl odlepit. A jestli de o obce okolo to je mi troch líto ale myslím si že třeba dostanou příspěvek na okna a přecejenom udělají to tak aby dráha co nejměně dělala rámus.
Penta zjevně ztrácí nervy, business plán jí už několik let nevychází a nová dráha na LKPR by pro tyto plány byla konečná. Navíc odhaduji, že plánované náklady na zprovoznění Vodochod (pokud si vybavuji, mělo jít o 3,5 mld Kč) by nyní byly značně vyšší, takže ani v tomto nemohou být úplně optimističtí. A vzhledem k zavedení nových předpisů pro certifikaci letišť se z toho nyní stává projekt na odpískání.
Jeden by si myslel, že Kačur bude raději zticha a modlit se, aby se jeho levárny na Ruzyni nedostaly pod drobnohled.
Špatná strategie bez ohledu na skutečném stavu globální ekonomiky a finančního systému. Žádná nová dráha se neuživí.
expert promluvil.
Už to na tomto serveru zaznělo několikrát. Nová dráha není něco, co je na 5 let a tudíž podléhá krizím a podobně. Nová dráha je nadčasová a mimo to, pokud už přijde ekonomický pokles, tak investice Letiště Praha ve výši 27 miliard bude částečně stimulovat ekonomiku a hlavně obor stavebnictví a podobně. V době ekonomického poklesu je třeba investovat do infrastruktury.
No myslím, že tohle je práce pro policii a státního zástupce, pod podvod by se to vejít mohlo.
Aniž bych chtěl plédovat za Pentu, ale – kým, na kom a jaký podvod byl spáchán?
v cem ten podvod spociva?
Spíše porušování povinností při správě cizího majetku …
Kolik asi obdrželi pánové Kačur a Tvrdík do prasátka za své osvícené působení ve vedení státních podniků ? Nechtěl by se na to pan Pavel Zeman třeba zeptat ?
Pavel Zeman se na to sice podívat může, ale otázka je, jak zní zadání. Pokud nevíte, co je zatím, nemůžete odhadnout, jestli bude viník potrestán. Je to o vyšších procesech řízení a tento spor, ač je to pro většinu lidí nepochopitelné, je pouze jednou malou kapitolou ve válce nějakých dvou mocenských skupin. Bohužel běžní občané jsou jejich obětí.
Tak souzřejmě, pokud by zmínění pánové prokázali, že měli od vlastníka (státu) takové zadání, budou vyviněni a řízení se posouvá o level výše.
Tak samozřejmě …
Tomu se říká chucpe !!!
he umíte i jiný slova či fráze jidiš?
Jsou to ale kluci na tom Kypru (původně na SLovensku) šikovný!
Kam se hrabe takovej Pros, Koláček, Otava, Przybyla… Tohle má přímo tah na branku!
vzpomente si na tohle, az zas nekde nekoho uvidite nadavat na ty bajne „ekoteroristy“. tohle je esence ceske povahy a duvod, proc jsme pozadu ve stavbe a rozvoji cehokoli. bo radsi nez by Penta sla s kuzi na trh a rozjela Vodochody, tak bude hazet klacky pod nohy Ruzyni a vest zabomysi valky, ktere v konecnem dusledku brzdi rozvoj a bohatnuti CR, mysleno x stovek subjektu a lidi, kteri na necem takovem profituji
jasně, Vodochody rozjedou lusknutím prstu….
A jak velký vliv na to teda má, jestli se postaví nová dráha na Ruzyni?
viz třeba v článku zmíněný sjezd z D8
Přesně tak, je to jasná nabídka výměnného obchodu. A ten exit z D8 u Odolena Vody opravdu chybí, jeho výstavba by odlehčila exitu Zdiby, který přes léta dobudovávání stále nestíhá. Zvláště když se chce, aby tam vzniklo P+R u tramvaje.
Jak presne odlehci exit OV exitu Zdiby?
Stáhne část provozu z 608 na dálnici dřív – Odolena Voda, částečně Panenské Břežany.
Odolena Voda 6000 obyvatel, Panenske Brezany 600 obyvatel. To jsou sumy…
+ Postřižín: 1286, Kozomín: 450 a dalších x menších vesnic, které se ale dost rychle rozvíjejí a v té oblasti kterou by sjezd obsluhoval, přibudou každý rok stovky obyvatel. Ten rozvoj tam bude pořád a k dnešnímu stavu doporučuji si na chvíli zaparkovat ráno nebo večer na příjezd do Klíčan a uvidíte jaké nic po té dvojce jezdí, a to i v případě průjezdné dálnice.
Zajiste vam nebude zatezko tech x vesnic vyjmenovat 🙂 Uplne uz vidim v barve, jak lidi z Klican, Maslovic, Vodochod jedou tri km zpet na sjezd OV misto toho, aby jeli tri km na sjezd Zdiby. Tim spis, kdyz nejvetsim spuntem jsou KO a ty jsou planovany i zde. 608 je zatizena, o tom zadna, ale zasekne se v jedinem pripade. Kdyz stoji dalnice a v tom pripade muzete mit na dalnici x sjezdu, ale nepomuzete si.
I když dálnice zaseknutá není, tak tam je provoz velmi silný. V okolí Hrubého je ta dvojka už velmi zatížená a velmi často to tam kolabuje a Exit Zdiby ve stávající podobě taky neodpovídá intenzitám provozu, s tím se ale krom ramene Praha>Neratovice v nejbližší dekádě nic dít nebude a tudíž by exit někde u Odolene Vody pomohl velmi, kruhové objezdy ve Zdibsku by potom tolik nevadili. No dobrá, těch dalších vesnic nebude více než 8, ale většina z novousedlíků dojíždí jedním až dvěmi auty každý den do Prahy za prací a na těch silnicích je to opravdu znát.
A ktere vesnice to tedy jsou?
Mno… a je klid…
Vodochody nejsou životaschopné (podobně jako Modlin) a jediným cílem je snížit tržní cenu PRG.
V čem není Modlin životaschopný? To by mě zajímalo, protože je to hodně podobný projekt k Vodochodům. Ročně odbaví 20 000 letů Ryanu s 3 mil. cestujících. Je trochu z ruky, zpočátku měl problémy s dráhou. Ale má nějaké překážky do budoucna?
Má, je zcela závislý na tom, jak se rozhodne Ryanair…
Proč není tehdejší ředitel trestně stíhán? Naše média řeší dlouhodobě daleko menší škody a tuto škodu na státním majetku přehlížejí jako privatizaci OKD a následné neplacení závazků OKD vůči státu. Tady jde navíc o poškozování dopravní dostupnosti státu a především hlavního města. Je srandovní s jakou minulostí lze v Česku zastávat významný post, na kterém je nutno jednat se státem na vyšší úrovni.
Nějakým způsobem vyfoukneme pozemky Letišti Praha, následně jim je hodně dobře prodáme a z vydělaných peněz stavíme svoje letiště, načež se budeme snažit zablokovat stavbu na Letišti Praha, pro kterou jsme jim prodali pozemky, aby naše letiště nemělo konkurenci.
Tomu se říká obchodní plán …
Penta, která nejdřív krajně pochybným způsobem pozemky od pozemkového fondu zkoupila, poté vydírala letiště, nakonec pozemky zase s xnásobným se ziskem prodala zpět?. Penta, která má na Slovensku svoji Gorilu? IMO, není u náshorší investorské skupiny.
To je k blití vážení 🙁