Peníze na železnici neseškrtáme, slíbil Kupka. V čele Správy železnic nechá Svobodu
Generální ředitel Správy železnic Jiří Svoboda. Autor: Správa železnic
Personální změny čekají správní radu drážní organizace.
Personální změny čekají správní radu drážní organizace.
pan ministr je absolvent fakulty sociálních věd, žurnalistika a masová komunikace. Praxe: novinář, starosta, zastupitel, hudební redaktor, mluvčí. Nějak to nechápu, já abych mohl dělat na okresní úrovni řadového zaměstnance, musím mít dopravní VŠ Pardubice nebo Žilinu. Není něco špatně? Hm, tak nebudeme měnit shnilé pražce ve výhybkách v rámci úspor na údržbě, třeba tím přitáhneme víc cestujících. Jo a 1 + 1 jsou tři
…a bourání nádražní budovy v MB opět odloženo na příští rok!…to je taková ostuda!!když vidím jaké pěkně opravené budovy přibývají..
takových budov je, myslím opravených, ale jako železničář si tam ani nenabijete služební tablet, všechno zamčené, tak k čemu to je dobré?
Jako železničář nemáš klíče?
Jo dovedu si představit nějakou místnost, kam by sprzel pouštěla zaměstnance všech dopravců. Ale hlavně čekárnu pro cestující veřejnost.
Peníze na železnici neseškrtáme slíbil ministr Kupka a jedním vrzem škrtl prioritu všech priorit rychlodráhu Kladno – Praha🤣🙈🤣
Seškrtat údržbu znamená hodit to na další vlády. A následně mít mnohem vyšší výdaje. Klasické. Po nás potopa.
Už jste převedl obsah svých účtů na účet SŽ? Víte tu je problém že v posledních dvou letech komínem proletěly obrovské sumy a zcela zbytečně se navýšily jiné výdaje více než bylo nutné ze zákona a ty peníze se někde musí vzít. Buď se to vezme lidem, ještě více se zatíží budoucí generace (dluh), nebo se holt více ojedou koleje, budou pomalé jízdy atd.
Mám strach, že K. S. taky dřepí v nějaké hříšně placené funkci aspoň podle toho divného vyjadřování, kdy vlastně nic neřekne, ale má pocit, že se účastnil…
A zrovna když se začal dlouholetý vnitřní dluh snižovat. O bezpečnosti a konkurenceschopnosti nemluvě. Přitom v jeho výstupech trochu postrádám skutečnou snahu rozpočtu doopravdy něco ušetřit a vidět dál než z auta. Snad je to jen zlý sen.
Znovu, kdyby Hrabiš nerozfofroval růst a pak nezadlužil stát zcela zbytečně (asi jenom polovin šla na pandemii a tato by byla menší pokud by v době růstu vytvářel rezervy), tak by bylo i na koleje. Navíc pokud má daný úsek projít rekonstrukcí, na kterou peníze zatím nezkrouhli a kde se budou používat evropské peníze, tak tam omezení údržby nějaký smysl dává a na dluh by to nemělo mít vliv. Na druhou stranu by se mělo, už jsem to tu napsal, vyčíslit kolik peněz navíc stojí zastaralé řešení a jít si pro peníze na rekonstrukci takt. Další velký problém je že… Číst vice »
Prosím správce o odstranění tohoto rasistického a nenávistného komentáře pana (pravděpodobně gadži) Karla.
Za posledních pár let škrtaly údržbu každý rok o 25%. Tak kde chtěj brát? Brzo se to projeví na poruchách a přijdou i mrtví!!!
No tak pak musí zaměstnanci pracovat efektivněji.
K.S. : A s cim efektivneji?? S krumplem co mel byt uz 40 let v muzeu zabezpecovaci techniky, nebo Tratoffka kdyz nebude mit leckdy ani na konzervy termitu?? Efektivita neni mozna, kdyz neni cim ji udelat…
Něco/někoho musíte optimalizovat. Třeba bude potřeba zoptimalizovat fungování pracoviště atd. A nebo možná bude třeba vyčíslit kolik stojí zastaralá technika a zkusit přesvědčit nadřízené že třeba milion letos ušetří pět během deseti let.
Tuhle větu slýchám přes 30 let. Zajímalo někoho, jak financováni údržby probíhá třeba v Rakousku nebo Německu?
Asi již zhotovitelské společnosti převzali vládu od lidi ANO na lidi ODS…..škoda.
Takže si shrňme počínání současné vlády: Energetická krize- nic moc nepředvedli. Pandemický zákon- tím naštvali odpůrce očkování a že jich nemalá část je volila po prohlášeních, že na to půjdou jinak je na snadě. Propouštění na higienách- tím pro změnu naštvali zastánce covid opatření. Železnice- údržba na bodu mrazu, to bude zážitek pro lidi dojíždějící vlakem. Armáda- kucí dostanou nová éra v počtu 24 (nejčastěji se hovoří o F35, to samo o sobě je i s výzbrojí cenovka okolo 85 miliard korun) nové tanky (leopard v počtu 70 kusů 18 miliard), drony a další menší nákupy za cca.35 miliard. Zde… Číst vice »
Tak Pirstan bez STANU k tomu má nakročeno,v posledním průzkumu-jen v jednom-dostal okolo 5%. Pak si můžou padnout kolem krku se Zelenými.
Velmi krátkozraké, tendenční a také nepravdivé. Energetická krize – není rychlé řešení, ale jádro bylo uznáno za zelený zdroj, to je obrovský úspěch. Teď můžeme stavět jaderné bloky. Pandemický zákon – v pořádku, jen pár křiklounů si myslí, že demokratické strany nastolí totalitu. A nejvíc si to myslí lidi, co volí velkého příznivce nedemokratického Ruska Okamuru. Velmi silný paradox. Propouštění bylo vyvráceno. Obecně Válkovi podřízení velmi sabotují jeho práci. Nedávno úřednice a náměstkyně Vašáková v rádiu. Na železnici se nestalo ještě nic, co by mělo znamenat snižování vůbec nechápu??? Armáda – v pořádku, bylo v programu. Zemědělci – v pořádku,… Číst vice »
Dobře až bude na pravém břehu ze 120Km/h, 50 Km/h, tak tomu budu říkat zlepšení…. 😀
až bude, tak bude. ale všimněte si, vážený, že ANO mělo OSM let něco udělat. co udělalo, víme.
současná koalice zdědila úředníky a náměstky po minulých vládách…a za měsíc a půl bude najednou vše růžově????
přestante hledat spasitele
Jenže JE nejsou řešení, ty se projeví nejdříve za 15 let. Navíc to zatím vypadá na zbytečně velké zatížení rozpočtu, protože tu je pro někoho nepředstavitelné že by JE a elektrárny stavěl někdo jiný než ČEZ. Mnohem rychlejší výsledek bude pokud si lidi začnou instalovat domácí fotovoltaiky, podniky začnou s MVE a podobně. Nechávat v právním systému něco co může být zneužito není moc chytré… Na druhou stranu proč nepropouštět? Fungování je třeba zoptimalizovat. Stejně jako ve všech ostatních oblastech státního aparátu. Otázka jestli na úřadech vůbec jsou nastavené mechanismy hodnocení výkonnosti zaměstnanců a poboček. Možná by to chtělo zavést.… Číst vice »
Kolik MVE a slunečních panelů utáhne dejme tomu jeden Vectron ? Fyzikální negramotnost dnešní společnosti je úžasná – technický pokrok prostě nepřekročí momentálně známé přírodní zákony. (Nejsem proti solárům na střechách.)
Šalamounsky 0.6-6000 kusů MVE 😀 (České zákony je berou do 10 MW) Nicméně současná podoba energetické krize je primárně v rovině cenové, nikoliv zdrojové (zatím), a tam vliv těchto technologií na společnost může být podstatný a její dopady zmírnit. Majitel takového zdroje je do jisté míry odstíněn od vlivů burzy a rozmarů obchodníků. Tzn. minimálně po nějakou část roku kryje celou či část spotřeby bez ohledu na síť za celkem pevnou cenu. A v porovnání síť a MVE ty ceny velmi snadno mohou být ve prospěch samovýroby. MVE vyrábí za cenu do 125€ MWh, JE se jenom s optimistickou cenou… Číst vice »
Já jo…jakási zahraniční firma už inzeruje fotovoltaický nátěr…
Což má jistě obrovský potenciál když uvážím, kolik českých domů má plechové střechy…
No…propouštět…třeba když se ruší zaměstnavatel…
A ty mechanismy hodnocení jsou asi utopie…
Jaderné bloky se měly stavět už za ministrování V.K. a topení přímotopy mělo díky tomu být za pusu.
To byla krásná pohádka. Jen se pak zjistilo, že je lepší prodat elektriku do Rakouska… 🙂
Ad energ. krize Co měli dělat? Reálně, jak dlouho vládnou? Měsíc? Dva? Za ty dva měsíce, i kdyby procházeli lejstra při salátu a kaprovi, tak nemají šanci s tím cokoliv kloudného udělat. Populistické návrhy si nechte od cesty. Celý problém s energetikou tu je v zaspání deseti let, jaderném snu, který se mění v noční můru. Další je v nízkém propojení mezi sítěmi a přitom téměř úplně propojené trhy. V momentě kdy byly extrémní ceny zdaleka neběžely všechny elektrárny v ČR a v Polsku když byly „problémy“ stála asi polovička uhelných elektráren. Pokud chcete mít opravdu cenu elektřiny pod kontrolou… Číst vice »
No…mohli si ty 4 roky předchozí nomenklatury dělat poznámky…
Vy jste s tou vládou teda rychle hotovej, po dvou měsících, vy „higieno“ 🤦
Oni ho už hlavně dostali v minulosti a vůbec se nepoučili.
Čtu správně, že letos prakticky nezačne žádná nová větší stavba a budou rádi když zaplatí ty rozestavěné.
Měly by začít Bubny – Výstaviště. Ale jinak víceméně ano.
A to jsou jmenovité stavby. Co takové globály za pár šušňů.
Jj, čtěte správně. Už na ty rozestavěné budou potřebovat nutně přidat.
A jakou větší stavbu vidíte připravenou? Zbývá něco na 231? Na spadnutí je Karlštejn-Beroun. Nevím jak Přerov-Kojetín. Pak ten odložený podkrušnohorský kousek. Z VoChoce asi nic, na letošek se ale slibovalo zahájení Plzeň-Nýřany a nevím jak dráty z Veselí do Velenic…
No něco by se tam asi i našlo.
No. Ale seškrtají peníze na údržbu. Taková klasika.. To už tu bylo..
Už jsme se polekali, že se seškrtaly managementu odměny 😀
Za které by šlo opravit možná i 50 metrů tratě.
Zajímavá informace by byla, kolik se škrtalo na Ředitelství silnic a dálnic…
Jo, nebude.
Trať na letiště? Nebude! Do Berouna se zabezpečením z dob císaře pána.
Tupé škrty. Ale ozdobené vznosnými hesly. Ušetříme na provozu, lidí se to nedotkne. Kupka je tupec.
Tahle vláda je marná. Připomíná mi to dobu, když spoluvládli ODS a Věci veřejné.
Zacinam mit ten samy pocit…
Trate na letiste a do Kladna se to netyka, rekl Kupka v CT.
Ne ty se škrty netýkají tu úplně odložili.
Na dno šuplíku a stůl dali odnést do sklepa…
tak jim poraďte, kde ušetřit.
snížit platy a důchody?
sebrat učitelům a zdravotníkum?
zvednout DPH.
uděláme. jasne. ale pak nesmite ječet.
víte, jak se pozná dítě od mentálně dospělého? dospělý chápe realitu a možnosti.
Tak původně byly nějaké automaty kterými se měly různé dávky atd. řídit, teoreticky by mělo být možné vzít si třeba rok 2019, z toho spočítat kolik by to mělo být a pak zákonem tyto státní výdaje nastavit na hodnotu jakou by měla mít na ne na jakou to bylo populisticky navýšeno.
Zvýšit příjmy v těch oblastech, které pro samotnou existenci člověka nejsou nepostradatelné – alkohol, cigarety, valorizace dálničních známek (přechod k mýtu by byl moc velká revoluce)…
Nechte poplašných zpráv, pan ředitel Svoboda říkal, že trať na letiště bude v roce 2025.
Uskrovnit v oblasti údržby, investice stejné.
To znamená nechat víc trati rozpadnout a rekonstrukce (po pár letech provozu) počítat jako investice?
A některé úplně zavřít. Ten pocit zoufalství a zmaru z dob ODS vlád je tady zase 😕
třeba do Mošnova 😀
Uskromnit v oblasti údržby, hmm do roka a do dne jezdíme na pravobřežce závratnou rychlostí 50Km/h, už dnes dle defektoskopických prohlídek je to tip ťop.. jj skoro už jsem zapomněl jak to vypadalo na dráze v letech 2009-2013….
No a co potom až to projede defektoskopická jednotka DJNDT a měřící vůz pro svršek..To bude nejenom na pravobřežce pomalých jízd, protože se budou muset opravovat pouze havarijní stavy, které jsou na zastavení provozu. Přibude lomů kolejnic atd… Ostatně vy jste od nové vlády čekali něco jiného než škrty? Popravdě mě to ani moc nepřekvapilo. Bohužel se stále myslí jen na modernizaci koridoru, ano je to logické…ale co regionální tratě, které nejsou díky malým traťovým rychlostem a dalším věcem (zastávky daleko od města, obce) schopny konkurovat silniční dopravě. Myslím, že nějaké regionální tratě by si modernizaci zasloužili a šel by… Číst vice »
Ony se neopravují regionální tratě? Víte, že správa železnic má takový jako web a tam má seznam staveb?
A většina z nich se týká regionálních tratí.
Nebavím se o opravách, ale o zásadních modernizacích těch tratí..drtivá většina jich je v původní stopě, ve které byla v 19 či začátkem 20.století postavena (nízká traťová rychlost, zastávky daleko od města či obce). Je třeba si uvědomit, že tyto tratě stavěli především podnikatelé pro svoje účely, především pro přepravu nákladu, nikoliv osob. Pokud mají konkurovat osobní automobilové dopravě musí se na nich zvýšit traťová rychlost, jinak do budoucna nemají smysl.
Zastávky daleko od obcí nejsou dle zdejších diskutérů problém. Každý se rád projde, aby mohl jet vlakem. Navíc v docházkové vzdálenosti se obvykle nachází někdy i 3 domy, proto je pro celou obec a všechny její obyvatele vlak rozhodně výhodnější jak autobus. Který jezdí jen 2x častěji, v obci má 3 zastávky, ale doba přesunu z nich na zastávku vlaku v poli o 30 km dál je o minutu delší než z vlakové zastávky „v“ uvažované obci.
Proto zrušena stavba na letiště v Praze? Tak to asi půjde na platy managementu.
Buďte ubezpečen, že žádná trať na letiště nikdy nevznikne.
Však už tím směrem míří dvě dálnice, vlaky si tu zlepšovat nedáme…
Ano, letání budeme zdražovat zdaňením, na kratší vzdálenosti zakazovat, ale dopravu na letiště je třeba zlepšovat!
Taky varianta…
Nebo to přestaneme jakýmkoliv způsobem dotovat…
Třeba tam budou stačit ty trolejbusy…
Nikdy, nikdy něbudě. Něch si to všetci zapämaťujú.
Teď nejsou peníze, a pak nebude důvod…
Nemusí. Potřebná železnice míří do Kladna.
Ta trať je přímo zakletá, desítky let ji provázejí až neuvěřitelné překážky. Jestli to tak půjde dál, nebude ani za sto let. Jestli by nakonec nebylo jednodušší variantou přesunout letiště z Ruzyně do Holešovic a bude po problému (a do Kladna vést železnice nakonec ani nemusí, těch pár autobusů na Evropské už nás nevytrhne).
nechápete ekonomickou realitu? trať na letiště za 50mld minimálně…nebude. není na ni a nikdy na ni nebylo.
akorát se voličům věšely buliky na nos, jak vše bude, i ti pečení holubi…
Proč by jako stavby A-47 a A-48 měly dohromady stát 50 melounů?
Ach jo. Takže beze změn….
Výborná zpráva, manekýn #mynic zůstává, těšíme se na jeho další mediální výstupy a fundované komentáře nejlépe hodinu po MU ( viz. Chodovka😠)
Tak to je skutečně výborná zpráva 😀
Člověk pod jehož vedením to SŽ dopracovala tak daleko, že osobní dopravci se spojili aby měli lepší páky na to tlačit SŽ k efektivnější práci.
Člověk pod jehož vedením se zastavil provoz na hlavní trati v ČR bez dostatečně připravené náhradní trasy.
Člověk pod jehož vedením se“zrušily“ pomalé jízdy aby se daly lépe vyplácet prémie.
… zůstává aby mohl v této práci pokračovat dále. Co více si přát : – D
Já ten svaz osobky vidím jak posun, pokud tedy nebude dělat zle plánům ŽESNAD, teoreticky by takto mohli mít lepší páku na SŽ při různých projektech.
A co se týče té alternativní trasy a stavu N místo N-1, tak na to se zadělalo už hodně hodně dávno.
Tak co čekat od ministra od automobilové ODS, že..
A ještě k tomu novináře…
Že jo…a přitom do apríla zbývají skoro 2 měsíce…
To je argumentace jako odněkud z blázince. Čím se živíte vy a jak velkou organizaci jste kdy řídil? Stánek s vuřtama na dětským dnu?
No vidíte, jak je SŽ potřebná. Spojuje rivaly a nepřátele.
V tomto případě to nezáleží na panu Kupkovi,tady velí i platí EU.
„Podle Kupky se bude muset Správa železnic uskromnit naopak v oblasti údržby.“
To je nějaký trend postupu „slovenskou cestou“ ?
Otázka je o jakou údržbu má jít. Baráky? Koleje?
Za poslední tři roky nám každý rok ubyly normo hodiny na údržbu o 25%. Opravdu si myslíte že jde projít a zkontrolovat zda jsou návěstidla v poradku a nezarostlá za 20minut? Dělá se pohledem z kolejiště musí se ujít cca 2km. Nelze projet autem. Nebo máme podle tabulek sekat trávu 2x měsíčně jednou to vyjde na únor. Změřit za 6 minut funkci zařízení co trvá 8 minut. Za hodinu natřít závory na přejezdu kde nesmíme omezit ani auta ani vlaky a čas je stejný jsou-li tam závory dvě nebo čtyři a jsou-li dlouho 2m nebo 6 ? Vždy je tam… Číst vice »
tak pak je to jako v kocourkově a onen „sefnormovac“ by měl jít příkladem a předvést jak se to dělá…
Já si myslím, že je dobře, že J.S. přežije.
Úroveň komunikace SŽ pozvedl neuvěřitelně, plný zadání dané správcem, tedy MD.
A pokud mu dnes zadání nové MD změní, tak prostě bude dělat a řídit podle nového zadání.
V roce 2019 náměstek MD jasně řekl, že se bude čerpat a stavět bez ohledu na cokoliv, protože čerpat se musí. Nám jako dopravcům se to klidně může nelíbit, ale nic nezmůžeme.
A pokud přežil J.S., tak doufám, že rozum nastane i u I.B.
Jakože u IB jsou nějaké nerozumné úvahy :-O ?
tak spekuluje se kvůli vagónum od tatravagonky
Peníze na železnici neseškrtáme, slíbil ministr a následně zrušil modernizaci trati z Prahy na ruzyňské letiště a dále do Kladna. To nevymyslíš!
Jó…to si budete muset počkat někdy do roku 2060, protože napřed se bude přetrasovávat Praha – Lysá – Nymburk – HK – Choceň – Olomouc – Svinov, pak Praha – Beroun – Plzeň – Klatovy, potom Praha – Benešov – V.n.L. – ČB – H.Dvořiště, Praha – Kralupy – Ú.n.L./Litoměřice, Praha – Kolín – Pardubice – Choceň…ještě později tratě přes Olomouc (do Brna, do Břeclavi, do Krnova)…a pak teprve možná nějaké Kladno, resp. Rakovník.
Ale nebude, přednost dostanou další silnice. Navíc ani ono přetrasování by tedy nebyla vždy výhra. Ale hlavně, přestane-li se udržovat, k čemu ještě stavět…
Pardon, kde se píše, že se bude rušit modernizace trati do Kladna? Mate nějaký odkaz?
Tak tohle už kmotrODS předvedla v Praze. Janouškův loutkový horolezec protlačil stavbu tunelů Blanka a nesmyslného prodloužení trati A metra v době vrcholící ekonomické krize. Firmy sponzorující ODS a ČSSD se z toho přežraly a město na nějakých 8 let téměř rezignovalo na údržbu. Zpočátku z finančních důvodů a později z čiré neschopnosti a diletantství. A tady denně řičí spousta tupounů, když se teď musí opravit všechno naráz.
Přesně, jenže dnes musí věci hlavně vypadat, ne sloužit. A jede se v extrémech. Takže rozum už v tom ani nehledám.
J.Svoboda zcela bezelstně na konci listopadu 2021 přiznal, že na rok 2022 má SŽ nakoupeno 10% elektřiny. Jestli tohle je kompetentní vedení, tak to už tam mohou rovnou posadit surikatu.
Moje fantazie zapracovala, představil jsem si surikatu úplně živě 😀
Co nasmlouvas musíš taky zaplatit
Jak se ukazuje daleko levněji, určitě si drbe hlavu, že nenasmlouvali mnohem více procent
SŽ – správa žumpy
Už aby zločinecká ODS táhla do propadlištilě dějin, úplně jsme zapomněli na ty jejich oblbovací kecy. Hlavně, že Piráti (STAN) vám tolik vadili, ale pustili jste svou blbostí modré straky ke hlavnímu kormidlu, tak si to užijte!
Taky jsem myslel, že se tato strana v minulosti znemožnila mnohokrát a dostatečně – a ono ne. Lidi mají asi krátkou paměť.
Taky ODS volby nevyhrála že jo… Ke korytu se toto uskupení dostalo právní kličkou, nedokonalostí volebního systému.
A jak si představujeme dokonalý volební systém? Vládu jedné strany? Děkuji, to už tady jednou bylo a moc se to neosvědčilo.
Přímé volby v kombinací s neexistencí politických stran.
To dá rozum, že by se jednalo o jednokomorový parlament na územním principu.
Systém pro české prostředí, kde si rád každý hraje na svém písečku, nejvíc špatný.
a jak si ten volební systém představujete dokonalý?
Rozhodně ne tak, že stát vede strana co získala 8% hlasů woe !
A co uznat prohru?
A jo, ještě se bude brečet kolem korespondenční volby.
A to je dobře.
A kdo ho má vést? Ten co nesloží koalici a bude v menšině? Není lepší tam mít koalici koalic která dá dohromady většinu?
Ne, není.
Mohl bych se zeptat proč?
hele ty jeden hejhulo. ta koalice dostala víc hlasů, než to tvoje koblihohnuti. jestli se s tím neumíš smířit, tak je to jen a jen tvůj problém.
ale taky všech kolem, protože s fakanem, co neumí uznat prohru se nedá dohodnout. ani spolupracovat na ničem. jen na sílu přetlačit.
Byla to kombinace více okolností. Umění si vyjednat 101. (Babišovi se minule volební období podařilo překonat Topolánkův rekord)
Tohle období Zeman jako prezident slíbil, že první pokus dá straně (nikoli koalici) s nejvíce mandáty, to bylo ANO. Ale Babiš to odmítl, takže Zeman musel jmenovat někoho jiného.
Co je nedokonalého na 108:92? Tedy kromě toho, že Babiš tyto volby prohrál?
to ze dítě se zlobí na skutečnost. aneb…za to že mám křivou hubu může zrcadlo, ne moje křivá huba.
„Peníze na železnici neseškrtáme, slíbil Kupka. Může ale dojít k posunu některých projektů v čase. Podle Kupky se bude muset Správa železnic uskromnit naopak v oblasti údržby. “
Takže co ta 212ka?
v plánech SŽDC opravy přesunuly na rok 2023
Díky.
https://www.youtube.com/watch?v=rAvm48AzRYk
„Čekárna nikoho nečeká.
Nikdo sem nepřijel z daleka.
Proč by sem někdo jel, tady vítr trávu sel.
Nikdo sem nepřijel z daleka.“
A ještě by jsme si mohli dát tuhle. Toho jsme se již ve velké míře dočkali
https://www.youtube.com/watch?v=uRk2gBrzGPg
„a železnici neseškrtáme, slíbil Kupka..Může ale dojít k posunu některých projektů v čase. Podle Kupky se bude muset Správa železnic uskromnit naopak v oblasti údržby. “
Takže co ta 212ka?
Tak ono očekávat nějaké revoluční kroky v železniční dopravě od ministra za ODS (která je v podstatě stranou hlavně pro motoristy) je poměrně naivní. Na otevření trhu železničního stavitelství či smysluplné koncepce železničních a obecně hromadných spojení si asi budeme muset počkat na nějakou liberálnější vládu.
No taky mi to pripada, ze kupka recni vzdycky o dalnicich tak dlouho, az to zacne bejt blby, tak pak rychle zamumla neco o zeleznicich – tech vysokorychlostnich samozrejme.
A to se ho na to ta reportérka musela myslím zeptat…
Hraní si v ČR na konzervativce a liberály je pitomost, zdejší konzervativci by byli spíš komunisti. A nevidím důvod proč by otevření trhu železničního stavitelství nemohlo proběhnout za současné vlády. Nějakou smysluplnou koncepci celé železniční sítě musí připravit spíš SŽ v kooperaci s jednotlivými kraji, ŽESNAD a novým spolkem v osobní dopravě. Až pak by to mělo jít nějak za ministrem. Ti totiž mají daleko lepší přehled o problémech a potřebách, než ouřada, nebo mluvící hlava. On je totiž třeba i problém v tom že nemáme jednu železniční síť, ale několik slepených různými v podstatě lokálkami, dobastlenými spojkami a podobně.… Číst vice »
co jsou tohle za prazdny kecy o strane pro motoristy?
Tak se tady podívejme na předvolební kampaň ODS v Praze:
https://www.prahanahlavu.cz/dopravavpraze
A pak mi někam v Praze namalujte parkoviště pro 170 tisíc aut. A najděte mi tam něco o soft-mobility, či koncepci rozvoje hromadné dopravy. Jak popsal výše Ondra L. , tak auta auta auta, a pak aby se neřeklo tak zmíní metro D.
To mi povídejte. Ten až bude případně poputuje na léčebnou kůru…tak bude divoce přemýšlet, co to je „vagonzak“…
A maximálně vymyslí, že to bude něco s železnicí 😀
To máte jako s dáváním žebrákům, podporami, ochranou uprchlíků atd. Společnost první, stejně jako člověk, musí mít naplněné své potřeba a to po dostatečně dlouhou dobu než si řekne že to vlastně nepotřebuje. Společnost v Čechách, Moravě (a zbytcích dalších zemí), nějakého „peak auto“ nedosáhla a to i z důvodu doposud poddimenzované dopravní sítě, přičemž poddimenzovanost té silniční je značně viditelnější. Ona zácpa nebo nepohodlná jízda je viditelnější než nízká propustnost tratí. Dokud tu nebudou hotové věci jako Severní dálnice, kruháč Praha a některé další stavby, stejně jako dokud nebude nasycena možnost pohodlné osobní přepravy, tak k poklesu zájmu nedojde.… Číst vice »
No predne diskusi o doprave v ceske republice dost znesnasnuje to, ze auto je bohuzel stale pro spoustu lidi nedilnou soucasti vlastniho ega.
Spíš bych řekl že ten problém je v ignorování psychologie, nicméně to je velmi časté i jinde. Musíte si uvědomit že pořád značnou část lidí tvoří skupina která vyrostla před rokem 2000 a z jejich hlediska je auto, stejně jako dům symbolem statusu, nezávislosti atd., řekněme to hezky, auto je pro ně symbolem emancipace a úspěchu. Je to špatně? Ne není, j to spojené s tím že po revoluci byli lidé konečně s to udělat to co v USA už ve 20.-50. a v Evropě v 60. a 70., ukojit potřebu pohybu z A do B po trase dle vlastního… Číst vice »
Myslim, ze mate pravdu jen castecne. Nevim, v jakem meste zijete, ja v mensim meste blizko prahy a z vlastniho pozorovani muzu rict, ze zde na venkove z tech lidi, kteri maji auto a ridicak, pouzivaji bezne verejnou dopravu jen ti, co jezdi za praci do prahy a to jeste zdaleka ne vsichni. Vetsina ostatnich jezdi autem prakticky kamkoliv a na jakoukoliv vzdalenost. Duvodem neni superkvalitni verejna dopraba pro jedny a spatna verejna doprava pro druhe. Hlavni duvody jsou dva: 1. – do prahy je omezen vjezd (kolony, zacpy) a 2. – v praze je omezeno parkovani. Na venkove takova… Číst vice »
V této věci je právě liberálnost problémem, ta velí, ať si to prostě každý svobodně řeší nebo neřeší, jak umí.
Člověk který za celou dobu nedovedl konkurenci ohledně dodávky materialu a nechal zelezni výrobce dodávat monopolne bude dále vládnout, tady mi něco smrdí. Je to do očí bijící.
ale v dodavkach materialu monopol dany není.
muzete dodavat cokoliv, staci kdyz dokazete kvalitu.
koejnice prazce drobas prejezdy, zabzar komonenty jsou ruznych vyrobcu….
Jenom výrobce dodávající pražce DB Netz nesplňuje Sprželí normy, většina výrobců se raději ani výběrka šitého na míru neúčastní.
SŽ – samej žvanil
Schválně kolik možných výkladů této zkratky vymyslíme… 😀
Tak Svobodu tam nechá. To tam nechá toho pravého. Jen to zakonzervuje současný devastujici dopad Dobré správy na provoz železnice v ČR:-(
mužu se zeptat co tim myslite?
Nesouhlasím. Svoboda je podle mě dobrý. Samozřejmě, že pohnout státní organizací a úředníky. Za 4 roky je těžké. O tom se přesvědčilo víc lidí..
Nová vláda to má mediálně podchycené lépe, než původní Babišovo PR. Oni neruší, jen odkládají (na neurčito, protože ty peníze v dohledné době nebudou). Stejně tak nebudou zvedat daně, ale jen valorizovat 😛 😀
Tak staronová pravice to dělala vždycky. Místo zdražování úprava cen, regulační poplatky a podobné názvy.
Jen mě mrzí, že tady nejsou žádné podrobnosti. Na ČT jsem cosi zaslechl, že se odkládá například modernizace trati Praha – Beroun, tak jsem byl zvědavý, co je na tom pravdy
Joo, vždyť jo, rekonstrukce tyhle tratě počká, je v bezvadném stavu přeci
Přesně a ještě ušetří za demolici starých trolejových sloupů-spadnou….
Sprava zeleznic, kdyz je statni pokladna ve stavu rozpoctoveho provizoria, nemuze nove zakazky zadavat, protoze nema prideleny rocni rozpocet. Takze stavi to, co uz je bud rozestaveno nebo na co uz je dokonceno vyberove rizeni. Oni to sice odsaci dementovali, ze to tak neni, nicmene se to patrne stejne deje. Teoreticky by tak mely byt nove zakazky odlozeny dokud nebude schvaleny rozpocet, tj. nejspis do brezna, ale samozrejme v nasi realite muze leccos spadnout pod stul na cely roky.
Upřímně si myslím, že to přesně tak dopadne
rozpočet si se svou stoosmičkou můžou schválit kdy chtějí
To muzou, ale maji v planu to stihnout do brezna, tak uvidime.
A kdy stihnou, to je těžší problém.
Což mně připomnělo film En man som heter Ove, kde si manažeři předvolají Oveho a po americku mu oznámí: „Máme pro vás skvělou příležitost!“ Načež Ove znechuceně odvětí: „Řekněte rovnou, že mě chcete vyhodit.“ 😂
Jo…a můžete si vybrat, jestli to bude na Kufstein, do Steinu, Moabit, Plötzensee, nebo radši Butyrka…
Ani bych se nedivil, kdyby se omezila údržba, ale akce „oprava nádražní budovy v Horní Dolní“ (na lokálce kde projedou čtyři vlaky za den vozící tři cestující) by běžely dál.
Však lokálka se 4 vlaky denně je to nejcennější! Ikdyby se kvůli tomu měla zastavit běžící reko Adamova, Brandýsa, Brodku a Poříčan
Oprava nádraží či čekáren není to nejpodstatnější. Je třeba opravovat to, aby mohl být zachován provoz. K čemu opravená čekárna, když budou shnilé pražce? Je to jako by člověk nechal u kabrioletu opravit děravou střechu místo toho, aby nejprve vyměnil „stoletý “ rozvodový řemen. Bez střechy auto pojede, ale bez motoru jen z kopce.
… ale jen do doby, než se zjistí, že ten kadeřník stál z eráru 2 míče!
Ale Kupka určitě vyhodí Bednárika a nahradí jej nějakým moulou.
Nevydrží do švestek.
Také se tohoto kroku obávám.
No, jestli by se podle Kupky neměla řešit výměna Svobody, tak… No možná by stálo za zvážení výměnu i tohoto ministra, nebo mu snad Svoboda slíbil pár grošů ze svého korýtka (prémie za prostavěné koruny)?
Se mi vždycky líbí, jak plno lidí za rozhodnutím, které se jim nelíbí, hned vidí korupci. Ukazuje to zdejší mentalitu.
To ano…ale v případě ODS se není čemu divit…
Oni jsou ti Bém&Janoušek apod. docela nevinní…hotové lilie…
Smazáno pro vulgárnost.
Vy máte ale vyjadřování….
….jako jeden politik z ODS, zubař, který měl nějaké nepříjemnosti během privatizace tuším knižního velkoobchodu a trochu měl potíže se sebeovládáním. Zcela jistě je to pouhá shoda jmen. 😉
Korupci bych v tom zase neviděl, ale jinak Kupkovu podporu pro šéfa SZ vbec nechápu.
no jinde čtu…
Správa železnice bude letos hospodařit s rozpočtem 53 miliard korun, z toho 37 miliard by měla mít na investice. Se stejnou částkou organizace začínala i vloni, nakonec však měla k dispozici skoro 60 miliard korun. Správa bude muset kvůli úsporám odložit zahájení některých připravovaných staveb, šetřit bude i na údržbě. Na tiskové konferenci to uvedli ministr dopravy Martin Kupka (ODS) a generální ředitel Správy železnic Jiří Svoboda.
je to z ČTK
Jinde píšou, že se kvůli úsporám a škrtům odkládá údržba. Jak to tedy doopravdy bude? https://www.idnes.cz/ekonomika/doprava/koridor-zeleznice-modernizace-drahy-vlak.A220204_092951_eko-doprava_cfr?utm_campaign=abtest186_varianty_podcastu_varBB&utm_medium=z-boxiku&utm_source=www.seznam.cz
Jakože budou ještě víc zanedbávat údržbu???
Toho se dost bojím.
Fúúúúha, vyzerá, že áno. Ale ísť tzv. Slovenskou cestou je vskutku zlé riešenie. Pravda, ešte existuje tzv. Balkánsky prístup, ale tak ďaleko nie sme ani na Slovensku (aj keď sa k tomu veľmi úspešne približujeme). Fungujúca infraštruktúra skrátka peniaze potrebuje, bez toho sa ani vlak nepohne.
To ještě jde?
To ještě jde?
pokud je stávající stav železniční infrastruktury příznakem fungující správy železnic, tak potěš koště….
počínaje podívnými prioritami a konče pochybnou kvalitou údržby a plánováním výluk
Smazáno pro vulgárnost.
Ono je celkem jedno, kdo je na vrcholu organizační struktury tak velkého systému.
V podstatě „podpisový stroj“ podepisující materiály vyhotovené systémem podřízených, parafovaných příslušnými náměstky / řediteli odborů / sekcí …
Když bude jmenován šéfem čehokoli Josef Spejbl, výsledek bude týž …
HOVNO!!! Jsi se tam podívat a zjistíš opak jenom kecáš blbiny!!!
Ne že bych se zastával současného vedení Správy železnic, ale pokud by mělo dojít k rozhodování, zda by jí měl vést Miroslav Zikmund, nebo Josef Spejbl, tak bych hlasoval raději pro Josefa Spejbla:-).
A co kdybych to vzal já? 😀
Váš příspěvek je stejně hodnotný, jako napsat, že je jedno, kdo je premiérem, jestli Babiš nebo Fiala či třeba Bartoš. Stejně to je jen podepisovací stroj, že..?
Obávám se, že to momentálně tak vypadá. Ale dobrý šéf celou tu mašinérii také vede k lepšímu, a špatný k horšímu.
Je fakt, že takový kolos má nějakou setrvačnost a na managerská rozhodnutí reaguje zpožděně. Ale to neznamená, že u těch co chvíli u kormidla vydrželi, se nedají porovnat výsledky.