Peněženka funguje lépe než závora. Radní vysvětlili systém poplatků za vjezd do centra Prahy

Opravená tramvajová trať na Újezdě. Foto: Daniel Šabík / DPPOpravená tramvajová trať na Újezdě. Foto: Daniel Šabík / DPP

Centrum bychom si neměli "zaflákat dopravou", hájí Praha 1 zpoplatnění vjezdu. Radní popsali detaily návrhu.

110 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Jan

Hlavně to parkování, například v Nerudovce pod hradem, nebo pod Karlovým mostem je hrůza. Podle mně má prostě parkování v historickém centru stát 10x tolik a za peníze co se z toho vyberou má být podporováno parkování v podzemních garážích, a jejich výstavba. Další kapitola je ošklivě řešené dopravní značení v centru.

praktik

Parkování v (nových) podzemních garážích je v už existující zástavbě sice cíl zdánlivě hezký, ale je investičně náročný a problematický z pohledu vozidel, které do takových (uzavřených) prostor nesmějí ani vjíždět – pokud se to nějak nevyřeší, je to dost podstatná slabina, zejména s ohledem na snahy o omezení používání klasických pohonných hmot (benzinu a nafty).

Bifidus

Takže kvůli 14 % tranzitu postavíme právní stát na hlavu? A kam půjdou ty vybrané peníze? Nějakým spřátelenym neziskovkam?

Ketchup1970

Bude v ceně vjezdu i parkovné?

Y.K.

Proč? To jsou dvě různé věci, ne?

123

„Bez poplatku budou jezdit do centra vedle rezidentů i jejich předem zaregistrované „osoby blízké“ “ a „Prokázání „osoby blízké“ přitom bude na žadateli, svou blízkost musí při registraci na úřadě doložit.“ Takže trocha reality, když už Ryvola neumí číst. ZOP, § 10 „Poplatek neplatí fyzické osoby přihlášené nebo vlastnící nemovitosti ve vybraném místě, osoby jim blízké,13) manželé těchto osob a jejich děti. Dále osoby, které ve vybraném místě užívají nemovitost k podnikání nebo veřejně prospěšné činnosti nebo osoby, které jsou držiteli průkazu ZTP nebo ZTP/P a jejich průvodci.“ Všichni uvedení se tedy mohou na nějakou registraci vysrat, osvobození od platby… Číst vice »

Tomáš z MB

Z čeho to citujete? Co to je ZOP? Kde to najdu? Zákon o policii to není, nic dalšího mne nenapadá. Děkuji.

medvěd

A nakonec zjistí, že vybrání poplatku je dražší než poplatek…….

Honza V.

A proč nezpoplatnit i rezidenty? Ti tam překážejí méně než ostatní?

Jaaa

Jsem zvědav na ty “osoby blízké”; aby z toho nebyl výnosný kšeftík.

123

Máte je jasně definované v občanském zákoníku, ZOP se na něj odkazuje. A ano, bude jich HODNĚ.

DOPRAVAK01

Prosím dokáže někdo vysvětlit následující? :

„Nesmí se zpoplatnit průjezd, to by pak bylo mýto, a to je zatím nezákonné.

Jakým způsobem se odliší vjezd od průjezdu?

Děkuji

123

Budu hnusnej, ale v prvé řadě jde vždy o prachy … a líši se to tedy tím, i když samozřejmě nejen, že platby z mýta jdou státu a stát také určuje, co, kam a za kolik. Praha ani jednička mýto samy zavést nemohou, stejně jako nemají přímý vliv na formu a podmínky jeho zavedení, natož aby z jeho výběru něco měly.

Ketchup1970

časovým hlediskem?

praktik

Co je na tom třeba odlišovat? Právě proto se zpoplatňuje VJEZD do těch ulic, protože průjezd by se od pouhého vjezdu a návratu zpět odlišoval špatně

Projektak

Budou vozidla MHD na vjezdu taky zpoplatněna?
Přeci centrum projedou taky několikrát denně. To se přeci taky rozpočítá.
120 minut volného vjezdu ročně pro řemeslníky
?
To se mi na to přijede kouknout a zase pojede pryč. Ve finále to dopadne tak, že rezidentní zaplatí o to víc 🙂

Toada

Už vidím, jak dpp denně platí 200 kč Praze za každý vůz tramvaje, který ten den projede po nábřeží nebo skrz Malou Stranu. A Praha na oplátku dává peníze dpp a objednává u něj dopravní obslužnost. Občas mám vážně pocit, že někteří lidé nepřemýšlí hlavou, ale kolenem…

Igelkotten

Beru, že jednou se s tím průjezdem centrem něco dělat musí. Zdálo by se mi vhodné zpoplatnění např 7 až 20 hod ve všední dny, je to ale jen můj názor. Bude to jednoduché, volby ukážou, jestli to obyvatelé Prahy takto být omezeni chtějí nebo ne. Špatně ale snáším, že vše prosazuje p. Hřib, který když se ho ptali, proč má jeho služební vůz najeto hodně km, tak řekl, že posílá řidiče prohlédnout místo, kam pojede, protože má den rozplánovaný na minuty, aby věděl kde zaparkují. Vždy jsem se domníval (a někdy i používal ) auto s řidičem proto, abych… Číst vice »

Gajda

Tak ono to šlo už dávno udělat německou cestou – Praha není Stuttgart, takže dát do celýho centra vjezd jen se zelenou plaketou by vyřešilo všechno.

123

To by nevyřešilo lautr nic, protože pokud se dá TSK věřit, tak tu má v Praze cca 90% všeho, co jezdí.

Lukáš

Hehe. Tak snad bude mít pan Ryvola koule na to zpoplatnit I cestu na parking za Tyršovým domem. Třeba tam pak konečně zase bude sportoviště nebo alespoň tam postaví nějakou veřejnou stavbu místo asfaltové plochy.

libcha

80 tisíc aut s dovážkovými službami. A mohl bych je vidět? Bohužel klasický přístup „nesmíme se dotknout rezidentů“, takže ti mají pořád příjezd i parkování po veřejném prostoru zadarmo (možná pětistovka ročně registrovné). Už se „těším“, až se ukáže, že nic nezměnilo, protože už teď bude většina aut v centru právě těch rezidentů, návštěv a dopravní obsluhy. Ono to ve středověkém urbanizmu prostě stačí na to, aby se udělaly zácpy, a zaflákal se dopravou. Za mě je nejlepší řešení prostě zneprůjezdnit některé ulice tak, aby se celá oblast stala prakticky neprůjezdnou a i dojet kamkoli znamenalo značnou zajížďku. To naprosto… Číst vice »

Jaaa

Trefa.

Jakub P

Já bych byl jednoznačně pro. Je to dávno známý, mnohokrát vyzkoušený a osvědčený řešení. Prostě zákaz vjezdu motorových vozidel mimo MHD do toho podjezdu u Karlova mostu a strategicky vybranýho desetimetrovýho úseku Karmelitský. Samozřejmě s důslednou kontrolou a vymáháním. Možná pár modálních filtrů (sloupky/květináče umístěné tak, že auto neprojede, ale na kole nebo pěšky se dá v pohodě skrz) v paralelních uličkách. V případě skutečné potřeby by tam kdokoli v podstatě kamkoli mohl, ale zároveň by bylo na řadu cest tudy najednou auto tak nešikovný (v extrémním případě cesta přes Strahovskej a Blanku kvůli padesáti metrům), že by si to… Číst vice »

Ketchup1970

Nějaký zasouvací sloupek na dálkové ovládání pro pro sanity a pod. a to by se asi ukázalo jako schůdné technicky, nikoliv však politicky

Rudolf

Nejdříve pozavirají a zneprujezdní půlku centra a pak se diví že v ulicích co zbyli jsou kolony. Nevím jak slušně nazvat toho kdo se na tom podílí a ještě má tu drzost tvrdit že je to v našem zájmu.

gwann

Jo, jo, kdyby se dalo jezdit karlovou, pres staromak do celetne, to by bylo zuzo labuzo, ze? A slo by to, vzdyt se tak kdysi tahaly nove zeleznicni vagony od ringhofera na dnesni masarycku
.

Jste uplne mimo…

Michal Bartoníček

Nejdřív si koupí auto a pak se diví, že se s ním nedá nikam dostat a ani kde jej zaparkovat. Nevím, jak slušně nazvat toho, kdo ignoruje realitu úzkých ulic v centrech měst. Je opravdu chucpe, co si dnešní řidiči bezostyšně dovolují.

Tomáš Marný

Úplně jim z toho čouhá, jak moc chtějí zase nacpat své nenechavé prsty lidem do peněženek. Nové poplatky, pokuty, administrativa, úřednická a strážnická místa, nejspíš i nový informační systém – občane, zaplať! A zlepšení dopravní situace? Možná, uvidíme. Někde to snad trochu pomůže, někde uškodí – aspoň to budeme moci za rok řešit zase o pár ulic dál. Takové modré zóny 2.0 – napřed „vyřešíme“ problém malého kousku města jeho přenesením k sousedům a pak dál salámovou metodou… Že jim to ještě někdo žere.

mlokXCM

Vždyť může v obecních volbách kandidovat strana, která bude mít v programu odstranění takového systému. Může pak přesvědčit lidi, aby jí z toho důvodu volili.

Fsp

a ona nějaká strana měla v programu jeho zavedení?

Filip Jirsák

Všechny strany, které ve volbách uspěly, měly v programu zlepšování dopravy. Tohle je zlepšování dopravy.

Leoš Konečný

Bože to je jen všechno ukázka diletanství, samozvaní politici viz Hřib svými nesmyslnými dopravními omezeními nažene auta na koleje a pak se diví, že tramvaje mají zpoždění. Ideálně tyto přivandrovalý politiky vypráskat a uvést Prahu zase zpátky do rovnováhy.

Ondra

Auta na kolejích tam byla už před Hřibem

PetrH

Myslíte do rovnováhy někdy z doby, kdy aut bylo 3x méně, tak jste mohli jezdit po Praze stovkou?

gwann

Jo, tak samozvany politik, jehoz partaj dostala v Praze 18% hlasu…

Proste lzete

Lukáš

Nejsou samozvaní. Jsou zvolení. A tohle podporuje většina partají.

David

Tak ty rozvozy jednoduše zakažte zákazovou značkou, když vám tolik vadí. Když šlo zakázat vozítka Segway, pivní kola, tak co by nešlo tohle.

Michal

Píšete že pokud taxikář nedovede rozpustit v celodenních jízdách 200kč, měl by to raději zabalit? To může napsat pouze někdo, kdo o tom nic neví. Příplatky v taxislužbě nejsou povolené a při fixní ceně fakt nevím jak by jste to udělala. Kdo nebude chtít platit tak pojede jinudy, takže buď tunelem na Smíchov nebo magistrálou kolem muzea, kde už teď je to neprůjezdné. Pouze se kolony aut přesunou jinam.
Vidím to spíš tak, že potřebujete z lidí vytáhnout jen další peníze.

babilon

Přesně tak, 200 Kč denně = 6000 měsíčně, to taxikář ze svého platit nebude. Plošně zdražit nemůže zejména z konkurenčních důvodů, takže nezbývá než ten poplatek vybrat přímo od zákazníka. Podobně další dovozci, apod.

A taky nebudou nadšeni lidí , kteří bydlí těsně za zónou, třeba kolem Újezdu. Taková cesta do Dejvic se jim pěkně prodraží, i vlastním autem.

Hasler

Proč by člověk co bydlí dejme tomu někde u Újezda jezdil proboha do Dejvic autem? :-O V Dejvicích jsem bydlel 22 let ale autem jsem do Újezda jezdil jen když nebyly tunely a jezdil jsem za babičkou do Mníšku….

mlokXCM

Já bych také autem běžně nejel, ale co je k nepochopení, že lidé mají různé důvody něco nějak dělat?

Grossák

Pokud k tomu má někdo vážný důvod, může si to přece zaplatit. Dnes platí také. Časem.

SJC

Nevím do kterého Újezdu (správné skloňování) je s jste jezdil, ale lidé jezdí v centru Prahy odjakživa na Újezd.

Honza V.

Pokud jde o ty jiné Újezdy, tak správnější skloňování je „do Újezda“. V úzu je zhruba dvakrát frekventovanější. „Do Újezda“ se jmenuje i jedna ulice.

Hýkus se fíbe

Jen duševně nemocnej autíčkář by jel z Újezda do Dejvic autem.
Slušní lidé jedou tramvají.

Tomáš z MB

Vezete maminku se 2 francouzskými holemi na návštěvu – příklad z rodiny. Chcete říci, že ZTP není slušný člověk? Je to sice opruz, ale je to operativnější a lepší než pokus o cestu tramvají a dojití ze zastávky.

Ketchup1970

Tak krabička cigaret kterou pan taxikář při čekání na štaflu vykouří taky stojí už víc než stovku. Nic mu nebrání si pořídit třeba hybridní auto. Paříž je plná taxi Toyot s hybridním pohonem. Snižovat náklady jde.

zdeva

7 až 8 aut z 10ti jsou jednovalce…těch plechovek je do Prahy jednoduše moc…

Rudolf

Ano je jich moc. Vybudovat záchytná parkoviště a kdo nemá bydliště v Praze tak zakázat vjezd nebo zaplatit a je po problému, já bych mohl do politiky 😱 stejně chytrý nápad ale bojím se že to k tomu míří.

pěškobus

Tak jedni soudruzi mi káží, ať se zbavím auta, že si všechno mohu nechat dovézt. Budiž. Teď pro jiné soudruhy jsou zase problém rozvozy. Tak se v tom pravobřežním skanzenu požerte navzájem a budou mít klid úplně všichni.

gwann

Opravdu nepotrebujete dovezt do bytu krabicku z restaurace, boty ze zelanda muzete vyzvednout ve vydejne treba ppl, a lednicku kupujete jednou za 20 let.

Takze opet umely problem lenocha co vymysli duvody proc neco nejde misto tohl aby priznal ze je shníly

pěškobus

Díky za kádrový posudek, soudruh, ale jediný, kdo je tu úplně mimo, jste vy*.

Za to, že do jednoho příspěvku sesumíruju rady, kterými mě ve veřejném prostoru masírují lepší lidi, než jsem já, za to se do mě nemusíte navážet.

*má přezdívka vskutku reflektuje můj preferovaný způsob pohybu, nadto jak jste přišel na to, že se mě vůbec výše uvedené jakkoliv dotýká?

Martas

Jsem nesmírně potěšen, že jsou tu politici, kterým vadí dovážkové sluzby a stav parku před Hlavním nádražím považují 30 let za normu.

Jan Tichavský

Dovážkové služby nevadí. Stoupněte si někdy do Karmelitské a řekmněte nám kolik % tvoří rozvážky zboží a kolik osobní auta. Hlavní nádraží není Praha 1, prostor se bude revitalizovat spolu se stavbou tramvajové tratě.

Mickey

Řekl bych, že rozvážky jídla a lidí dělají cca 50 % IAD.

Jaaa

“Revitalizovat”? Myslíte definitivně zdevastovat, ne?

PetrH

Tak normální země nemají před hlavním nádražím v hlavním městě park… to jste si vymysleli sami.

Jaaa

A jak nádhernej byl, než ho komunisti dodrbali.

DOPRAVAK01

Z toho parku asi peníze netečou …

Hýkus se fíbe

Jste mimoň.
Praha 1 nemá nic společného se současnou soutěží na rekonstrukci vstupní haly hlaváku a šervůdu + TT muzeum – bulhar

Clovek

To není moc odvážné, projíždět těmito oblastmi bez cíle uvnitř může jen masochista. Dokázal bych si představit rozšíření o Národní a most Legií.

watslaw

No, uvidíme, jak to proti „zaflákání dopravou“ pomůže. Jsem trochu skeptický – to povolení zdarma bude mít většina dnešních uživatelů, většina zbytku poplatek zaplatí. A co se snahy omezit auta, co dováží různé zboží do domácnosti – tak jestli chceme, aby ty lidi v centru neměli auta, tak pak budou o to častěji potřebovat ty dovážky. Já bych proti „zafklákání dopravou“ postupoval spíš tak, že bych fyzicky zneprůjezdnil Karmelitskou u křiž. s ulicí Tržiště (nepojížditelný povrch kolejiště a vedle cesta chráněná výsuvným sloupkem pro sanitky do Nemocnice pod Petřínem), a podobně Myší díru u Křižovnického náměstí. Tím se tranzit skutečně… Číst vice »

Šofér z povolání

“ „Pokud taxikář nedokáže rozpustit do všech denních účtů 200 korun, tak by to měl raději zavřít,“ vysvětlovala občanům.“

V pořádku. Paní Radoměřská o tom evidentně něco ví. Takže abych to uvedl té odbornici na pravou míru: Taxikáři jezdí po celé Praze a do toho centra jedou obvykle jednou až dvakrát za šichtu. Inu nevidím důvod, proč by na to měl doplácet jiný klient.
Takže to holt vždycky odnese ten první , ty obavy obyvatel jsou naprosto relevantní a odbornice Radoměřská je krásně bagatelizuje….

Jan Tichavský

V pořádku. Klidně ať si dají příplatek 200 za odvoz do centra, třeba to nějaké lidi odradí a použijí MHD.

Kozor24

Jenže podle současné legislativy nemůže dát taxi žádný příplatek max cena za km je 36 Kč 60 nástup a 7 Kč za min čekání víc se nesmí nic účtovat

babilon

Poplatky, které taxikář zaplatí na cestě (mýto, trajekt, vjezd na placené parkoviště, apod.) si pochopitelně může nechat zaplatit.

Kozor24

V Praze je cenový strop přes který nelze jít a to 36 Kč km nástup 60 a 7 kc/min čekání nic navíc nelze účtovat takže pokud pojedete od tančíciho domu ke Karlovým lázním tak max 60 +36 + pár minut čekání v zácpě. Vše navíc je správní řízení

Leoš Konečný

Ty jsi genius – no rozhodně, třeba rohlík odstaví auto a zbytek rozvážky doveze tramvají. lidé jako vy by měli raději třikrát počítat než něco vypustí

Jaaa

Může klidně použít něco jiného, než dodávku.

Hýkus se fíbe

Proč by nemohli rozvážet tramvají?

Michal Bartoníček

Pokud klient chce do centra, zaplatí si přirážku do centra. Pokud nechce platit přirážku, vystoupí si před hranicemi zpoplatněné oblasti.

Ketchup1970

A jak řeší taxikář rozdíl ceny nafty / benzínu CNG o korunu dvě tři či i šest během posledních několika měsíců ? Uměl to rozpustit? Nebo co s tím dělal? Když to co se na nás valí umíme rozpustit my ostatní živnostníci, tak by to mohl i on. Když dokázali při regulovaných cenách kouzlit s taxametrem a účtovat tisíce za pár kilometrů ..

Michal Bartoníček

Vážně tomu nerozumím. To je nějaká schizofrenní situace. Spoustě lidí vadí kolony aut v centru, ale jakékoliv řešení odmítají. Teda aspoň já rozšíření ulic v centru za řešení nepovažuju, protože ono už je není kam rozšiřovat.
Pokud se bude platit za vjezd, tak místní si budou stěžovat, že musí platit za dovážku nebo za služby realizované autem víc. Copak v tom centru bydlí chuďasové? Pořídí si drahý byt v centru nebo byt za drahý nájem, ale na další výdaje už nemají? Každý den si nechají něco přivážet, že hořekují nad pro ně směšnou částkou 200 Kč? Fakt tohle myšlení nechápu.

andrejmasaryk06

ludia tam aj pracuju a tiez si nieco chcu nechat doviezt. Nie kazdy kdo sa v dany moment pohybuje v centre tak je milionar

Michal Bartoníček

U vás na Slovensku je to asi v pohodě a místa pro auta tam máte dost, ale v Praze je spousta restaurací, hospod, obchodů, kde se ti „chudí“ pracující mohou najíst. 80000 zavážek denně je ohromné množství. Prostě neskutečné.

Radim

Kde se může jít najíst v centru chudý pracující? Jeden příklad mi stačí

Michal Bartoníček

Definujte chudého pracujícího. Kdo těch, co pracují v centru, jsou chudí, co si nemůžou zajít do restaurace nebo nemají podnikové stravování?
Existuje ještě možnost, že si navařím doma.
V každém případě je rozvoz tou dražší variantou už nyní.

Vojtech

Fajn bistro je cca 30 let v ulici Dlouhá, kvalita slušná, chodi tam personál i z hotelu či magistrátu a podobných prestižních mist

Honza D.

Zřejmě myslíte Apetit. V té oblasti je totální parkovací anarchie. Stání v druhé řadě vozidel Apetitu (MP to nevidí, protože tam také chodí jíst), do toho rozvážkové služby, taxikáři na vyhrazených místech ovšem ne pro taxi… Perličkou je zásobování restaurace Základna na rohu Dlouhé a Rybné tankovým pivem. Na chodníku, zákazu zastavení a k tomu ještě v křižovatce. Krása. 😡

none

A to někdo musí jet autem? Vždy když jsem v Praze, všude vidím jezdit tramvaje a autobusy.

Michal Bartoníček

Ano, restaurace se nějak zásobovat musí. A zásobování má v centru výjimku. Mám za to, že to do Rybné nebo Dlouhé dojdete pěšky i bez újmy na zdraví. Pokud je to pro vás daleko, najděte si jiný lokál, nepracujte v centru nebo si řekněte o vyšší plat, abyste mohl zaplatit poplatky za parkování.

Radek

Vždyť se tam dá dost i jinak než jen autem. Tohle rovnostářství zkrátka není udržitelný koncept, proto jsme v 89 zvonili klíčema, abychom místo rovnostářství měli tržní mechanismy – když něco chci, musím si za to zaplatit. Funguje to tak v jiných segmentech (třeba bydlení – když chci bydlet v centru, tak zaplatím pravděpodobně vyšší cenu za m2 než na periferii).

Mickey

Tak třeba zvednou zadek a půjdou se najíst normálně, ne si nechat dovézt jídlo až na klávesnici.

Hýkus se fíbe

Každý rezident Prahy 1 není milionář, ale MULTIMILIONÁŘ.

Jan Tichavský

Tady se z těch dovážek dělá jako, že každý obyvatel centra si nechá denně vozit jídlo, elektroniku a nábytek. Tolik dodávek v tom centru fakt nevidím. Ideální řešení by bylo mít tu cenu proměnlivou podle dopravní situace. Takže ve špičce vyšší a třeba později večer nižší, když je provoz malý a nebude to omezovat tramvaje.

Michal Bartoníček

To je další možnost. Nebo taky slučování jízd.

Dachs

Nejvíce dovážek pro domácnosti koreluje s obsloužeností daného území MHD a vzdáleností větších hypermarketů nebo existencí neředražených hospod (u nás kvůli kovidovým restrikcím zařvaly dvě ze dvou). Takže jsou to okraje Prahy. To ví každý Rohlík.
Jídlovození do kanclů je ale doménou centra, protože najít v centru, natož někde okolo Staromáku nebo Malostranského nám., kde sídlí mraky institucí a firem, podnik na obědové meníčko s akceptovatelnou cenou je věc skoro nemožná.

Vojtech

Dlouhá jedno fajn bistro má už 30 let, ne li dele

gwann

Ze staromaku jste max za 8 minut v sia v ulici v celnici. Ano, za stovku se nenajite. Ale je to vynikajici. A hospod s podbne drahym menu je tam hafo.

Mickey

Já teda dodávek a rozvozů vidím strašně moc.

DOPRAVAK01

Možná vás to překvapí, ale v hlavních městech bydlí spousta nerezidentů v pronajatých bytech, kteří zde buď nechtějí, nebo nemohou mít trvalé bydliště. Na tyto lidi se zvysoka kašle. Nemáte nárok absolutně na nic auto v širším centru ani nezaparkujete a když ano, jste jen otevřená peněženka. k tomu další poplatky které se samozřejmě propíšou do cen služeb. Radost žít v Praze.

danaceks

Jaké že má být přesné vymezení?

Radek

Teď ještě uplatnit stejnou logiku na parkovací stání (to jest mít možnost si zaplatit za to, co skutečně potřebuji) a možná jednou začne IAD ve městech fungovat.

Ondra

Skvělé, držím palce. Ta situace se tam musí stejně řešit. Pokud by se neřešila, dřív nebo později by došlo ke kolapsu Je to také dobrý krůček před zavedení mýta. To stejně musíme dřív nebo později zavést.

Yetty

To bude zase remcání, proč jsou rezidenti zvýhodňováni.

Jan Tichavský

Pokud budou zvýhodňování i rezidenti Prahy 12 nebo 23, jak se píše v článku, tak to remcání bude na místě.

L.

Ne, rezidenti Prahy 12 nebo 23 mají oprávněnou otázku, proč mají oni platit za průjezd kolem domů občanů na Praze 1, když tito budou kolem domů na Praze 12 nebo 23 nadále jezdit zadarmo.

Radek

Copak někdo brání rezidentům Prahy 12 nebo 23 rovněž zavést zpoplatnění vjezdu? To je jakoby Němci chtěli jezdit zadarmo po českých dálnicích, protože my po německých jezdíme taky zadarmo.

Hýkus se fíbe

Co brání P13 a P23 zavést poplatek za vjezd?
Pomohlo by to všem.

David

(Praha 23 přece neexistuje)
Koukám, kolik lidí se na to nachytalo.

M82

A je to tak spravne. Pokud poplatek za vjezd, tak pro vsechny. Maximalne vyjmout lidi co v uvedenych ulicich bydli. Proc by mel mit moznost tam jezdit zdarma nekdo, kdo bydli treba v Opletalove a ten co bydli treba v Anglicke ne, protoze he to uz dvojka

Marek

Takže jak to bude reálně. Placený vjezd na Prahu 1 se reálně zavede a peníze do rozpočtu zčásti přitečou (ale víc samozřejmě nějaké soukromé firmě, která bude systém sledování provozovat – tipuji, že to bude cca 80 % výběru a majitel firmy – samozřejmě vybrané ve výběrovém řízení – bude čistě náhodou bratranec starosty). A z části se provoz na Praze 1 sníží, ale o to víc zvětší v přilehlých obvodech. A ty za další 2-3 roky „budou muset“ za vést co – placený vjezd. A na co že půjdou vybrané peníze? Na výstavbu parkovacích domů? Na výstavbu městského okruhu?… Číst vice »

Jan Tichavský

Podle toho kolik bude výjimek to zas na takový vývar nevypadá. Stejně jako ze současného systému parkování se nemůže nic zaplatit, protože systém je celkově prodělečný.

DOPRAVAK01

Proč se tedy město nechová jako řádný hospodář a nezruší tuto prodělečnou činnost?

M82

Parkovaci system je prodelecny a proto z nej pritece temer miliarda… Jj tleskam nohama

Vladimír

Bude to stejné, jako s parkovacími zónami.
Nejdřív jen pár ulic v centru, později zpoplatní vjezd každá městská část.

PavelX

„chce systém následně po roce fungování vyhodnotit“
Tak určitě. Ještě jsem v ČR nezaznamenal, že by se někde po aplikaci dalšího omezení/represe vyhodnotilo, že to vlastně nefunguje a systém se zásadně upravil nebo zrušil. Dokud z toho potečou prachy, tak se to nechá bejt bez ohledu na smysluplnost.

Samo

Možno preto že to funguje.

L.

Kolik cyklopruhů se zrušilo, protože vyhodnocení došlo k závěru, že je cyklisté nepoužívají?