Pendolino začne jezdit do Opavy, červnová nehoda zamíchala oběhy vozidel

Pendolino na mostě přes vodní nádrž Jesenice u Chebu. Foto: České dráhyPendolino na mostě přes vodní nádrž Jesenice u Chebu. Foto: České dráhy

Od 5. září nahradí jeden pár spojů mezi Prahou a Ostravou nově povinně místenkový InterJet, dojde k navýšení kapacit u rychlíků Berounka.

139 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Gajda

Je škoda, že ho nepošlou z Chebu až do Košic na upraveným SC Košičanu, i když vymyslet tomu oběhy jednotek by byl asi oříšek

vbb

Nějaký rozumný důvod kromě šotorekordu „nejdelší trasa vlaku“ by byl?

Patrik Borkert

jeden jediný – takovýto vlak provozovaný na komerční riziko, povinně místenkový, na nic nečekající, prostě V.I.P train – nic v objednávce MD…

Patrik Borkert

spíš bych pochopil poslat nějaké EC v relaci Cheb-KOšice (a po elektrifikaci BnO-HE až do HUmenného) jako přímou konkurenci RJ1003/1012

vbb

A je do toho Humenného taková poptávka, aby si tam vlaky konkurovaly? Kolik lidí denně z toho HU pojede dál než do Košic (a ještě navíc zřejmě v ne moc přijatelnou dobu), aby pro ně mělo význam si kupovat povinnou místenku?

Patrik Borkert

asi ano, zmíněné RJ 1003/1012 jsou nacpané i mimo sezonu, většinou plné mladých Východniarov pracujících v cudzině, kteří jedou navštívit příbuzenstvo a pokračují z košic dál na východ (Slovenska)

none

Ta fotka jak se nad Pendolinem stahuji mracna, je super.

medical examiner

Tak tak…taková symbolická… 😀

Erik85

Naopak, to se stahují nad lodní dopravou (viz současné vyschlé řeky pro lodní dopravu). To Pendolino pak proťalo oblohu jak blesk. 🙂

vtvt

Bylo by fajn si na linku ze Severní Moravy od PKP IC pronajmout ED74 (PESA Bydgostia). Neboť by nevadilo, že jsou jednosystémové
https://www.rynek-kolejowy.pl/mobile/pierwsze-wcieenie-ed74-seria-epoki-przemian-polskiej-kolei–106009.html

A trojsystémové Pendolina použít tam, kde využijí své systémy napájení.

Dan

Nejde koupit z Německa ICE 3 ? Teď ho nahrazuji ICE 4.

aldik

Nebo čínský vlak co nakonec LEO odpískal? Ale to by Škodovce asi nevydýchali 😀

medical examiner

To by bylo to nejmenší. Ony se jim v Scheißewerke ještě důkladně provětrají…

PepaM

To úplně ne, ICE 3 (330 km/h, ICE 3M 4 napájecí soustavy,…) jsou určeny pro jiné výkony, než ICE 4 (265 km/h), o náhradu určitě nejde.

KrizeVychodniSpolecnosti

Hlavně většina ICE 3 může jen pod 15kV, to by nám úplně nepomohlo.

PepaM

Samozřejmě, těch důvodů, proč by to byl nesmysl, je dost, já primárně rozporoval to, že se ICE 4 nahrazují trojky.

Romanero

Co bude dráha dělat, až budou jednoho krásného dne jenom jednotky..?

medical examiner

Budou se na ně do zahraničí jezdit koukat… 😀

Erik85

To už tady asi nebudete…

Petr

To jsem zvědavej, jak to ovlivní Jižní expresy. Když začínaly, byly na nich jen 4 vozy. Moderní, dá se říct. Lidi se s tím naučili jezdit, tak se přidal pátej vůz. Jenže ouha! Najednou jezdí Jižní expresy bez první třídy, jako posily jsou hnusný Béčka, kde jsou koženkový sedačky přetáhlý hadrem, zažil jsem i vlak sestavenej celej z Béček, který byly dřív Áčkem… Kde se tedy vemou vozy? Nový nejsou a nebudou. A dělo se to tak vždycky, Dráhy je sebraly z jihu… Takže se máme těšit na IC/EC Jižní expres s morálně starýma Béčkama?

vtvt

Jižní Expresy spíše ovlivní nová smlouva. Od 12/2023.
https://ted.europa.eu/udl?uri=TED:NOTICE:153120-2021:TEXT:CS:HTML&tabId=0

David

To je zase zakázka, kde se vyloženě nechce aby tam byl víc jak jede uchazeč. Proč tolik linek najednou? A proč to nemá nějakou územní celistvost, resp. proč je mezi Jihočeskými dálkovými linkami i linka do Polska? …

vtvt

„Záměr zavést novou linku do Polska se nicméně naplní bez ohledu na osud celého balíku Jih. V případě, že nedojde k dohodě o ukončení smlouvy s Českými drahami, bude linka do Polska spuštěna samostatně. Zahájení linky by se tím odsunulo na prosinec 2024.“
https://zdopravy.cz/ministerstvo-rozdeli-rychliky-plzen-brno-vedvi-chysta-linku-do-vratislavi-115579/

vtvt

Ty posily na Berounku budou Honeckery nebo B249?

medical examiner

Já bych radši ty Bdmtee, s B jsem se už seznámil dostatečně… 😀

Erik85

Si tak říkám, že je škoda že kdysi nedopadl ten nákup Cisalpin i když je mi jasné že překopání na 25 KV a schválení by stálo dardu a nevyplatilo se.

Vtvt

Nikdo je nechtěl. Skončily ve šrotu.

DuDr.

Jenom půlka, půlka jezdí v Řecku.

Erik85

Copak Axelíčku, googlík dnes nefunguje, když už máš potřebu komentíkovat úplně vše i když nevíš která bijinká?

vtvt

U švýcarských Cisalpin došlo k vyřazení a poté k marnému nabízení na prodej, kvůli vysokým servisním nákladům

Erik85

Že nebyly nakonec prodány neznamená, že se o ně nikdo nezajímal. Příště víc gůglíčkuj a míň spamuj ju?

https://www.zelpage.cz/zpravy/7700

vtvt

Není škoda, že švýcarské Pendolina si ČD nekoupily.

Koneckonců zhruba v téže době na dálkovou dopravu se vyvíjeli pro:
– rakouský WestBahn Stadler Kissy v rychlíkové verzi
– polské PKP IC 8-mi vagonové PESA Darty a Stadler Flirty

Cheese35

Švýcarská… Když už máš potřebu nutně psát spisovně.

Mirek

Škoda, že nedopadl ten nákup Pendolin, kterých mělo být původně 10……

medical examiner

A utratilo se 4,9 miliardy tehdejších korun za těch 7…

Anonym ze severu

A nebude ten Interjet chybět na „chebácích“?

Juraj

Jedna souprava je myslím záložní. A i kdyby ne, argument je obvykle takový, že „místní to nějak zvládnou, když to zvládli dosud“.

Jarda

Nebude, na ten obrat je použita souprava, která stojí v Praze mezi vlaky 603 a 600. Jen si v pauze udělá obrat do Ostravy a zpět.

Tomāš

Kdy už bude jezdit slibovaný Interjet na EC 140/145 Ostravan?

Garfield

Je zajímavé, že na ten IC 500/509 (interjet) není v eshopu místenka zdarma.

Walt

To ano, obzvlášť když já jsem si na něj kupoval 16.8. místenku zdarma. Možná úmysl, možná chyba v systému, ale na náhradu pendolina byla místenka vždycky zdarma…

Roman Svačina

Nemám problém s povinnými mistenkami. Mám problém s tím, že se dozvím o povinné rezervaci až ve vlaku. Některé vlaky IC jsou povinně místenkové, jiné ne. Apka Muj vlak povinné místenky prozradí až v detailech vlaku. Stačilo by vyčlenit jednu kategorii vlaku na povinně místenkové. Nebo v apce můj vlak dat hned v náhledu vlaku to eRko ve čtverečku

klima.r

V zásadě na trase Praha – Ostrava jsou všechny IC povinně místenkové, jinde nejsou. Ale souhlas, že to je bordel.

Jirka

To je asi dobry napad. 🙂 Napsal jste to uz i samotnym CD? Treba by to fakt zavedly. 🙂

medical examiner

Akorát že přidáváním dalších věcí (místenky) musí být tyto i nějak řešeny.
Takže to spíš dopadne přesně opačně, tj. že se ve vnitrostátním provozu místenky zruší.
V mezistátní dopravě budou dál, ale na bázi předem jasné kapacity a množství víz.

Chronosphere

No,možná se dočkáme víz i v vnitrostá tní dopravě. Kdo nechce lokálky,ať si požádá o vízum do Babišových lidových republik,teda krajů.

vbb

Idos to R ve čtverečku maluje hned za číslo vlaku.
Na stránkách ČD se k tomu musím proklikat přes Detaily. Asi je povinná rezervace jen takový drobný detail 🙁

Lukáš Onderka

Ono to Pendolino do Opavy má i svou velkou nevýhodu. Dnes je na přímý vlak z Opavy do Prahy místenka koupená přes internet zdarma, nově bude většinou za 100,-. Doba jízdy obou dvou spojů je stejná.

Radim

Bude to pendolino ale v kategorii IC/Ex, takže pochybuju že budou chtít za místenku 100,-. Jen prostě pojede jiná jednotka / souprava.

Alešl

A bude tam platit doklad ODIS?

Lukáš Onderka

Podívejte se do e-shopu Čd ty místenky za 100,- už se prodávají.

Chleba Nakup

Tak tak, opravdu za 100.

Chleba Nakup

Je to nově opravdu kategorie SC, žádné IC.

klima.r

A přesně naopak to bude na tom IC 512/515…takže ve výsledku v zásadě nastejno.

jan H

Libofotka!

ZYRTHEC ft. KEPPRAFLØW

Potěmkiáda pokračuje…

Chleba Nakup

Výstavka je putovní, no to to trvalo, dráty do Opavy už olezlé měděnkou a pinďa furt někde lítá, lázně Bohumín – lázně Frantovky, no konečně se projede i do lázní Opava (fontánka tam nějaká jistě bude). „Tož ať se vám daří s tém Pertinaxem“.

medical examiner

Jó…leda že by cestující zabloudil, a přes Krnov dorazil do Lipová-Lázně 😀

Josef Trögl

Kde se ta souprava vezme? O kus dále je článek o tom, že není čím posílit linku do Berlína a tady se najednou vyhrabe moderní souprava.
A odkud se vezme InterJet místo toho Pendolina? Ze západních expresů nebo z Krušnohorů?

klima.r

Není potřeba jí nikde brát. Akorát se ty oběhy mezi 512/515 a 502, 508 a 519 mezi pendolinem a klasickou soupravou vymění.

David

Co je to za blbost, co jsi napsal klimare? 😀
Pokud je mi známo, tak InterJet soupravy jako takové na linkách mezi Ostravou a Prahou nikdy nejezdily… To znamená, že někde ten samotný InterJet vzít museli… Protože se zkrátka ta souprava nemá odkud vyměnit…
Souprava InterJet (jestli se teda nepletu) nejezdila ani na 502 ani na 508 ani na 519…

PepaM

Myslí tu devítivozovou soupravu, co bude jezdit do Františkových Lázní, ta teď jezdí Opavan a prohodí se s Pendolinem, takže do Opavy pojede 680, do FL souprava. Interjet je samozřejmě „ukradený“ z R15, jezdí za něj původní souprava.

Josef Trögl

Kdyby původní. Klimatizovaný vůz s dětským kupé a internetem zůstal, ale v druhé třídě jezdí nějaké dva modernizované vozy (asi odvozené od Honeckerů) s otvíracími okny a bez klimatizace.

PepaM

Jo, místo Bmz a Bpee, které už jsou jinde, jsou tam Bdtee276, na to jsem zapomněl.

Jarda

Není ukradený a žádný vliv to na R15 nemá. Souprava ráno přijede do Prahy, kde až do večera stojí. Tak teď holt stát nebude, jen mezitím pojede do Ostravy a zpět.

Josef Trögl

Trochu má. V době státní v Praze by se dala použít jako záloha na Krušnohory nebo Západní expresy.
Nicméně jsem zastánce toho, aby nové soupravy jezdily co nejvíce a zálohovaly se staršími než je nechat většinu času stát. Pokud to tedy tak je, tak je to zdá se, správné řešení.

Tomariero

Jedna souprava měla původně jezdit na obratu Ex140/141, jinak by stála celý den v Praze takže je možné že to je tato souprava interjetu.

klima.r

Přesně tak to je. Jedna souprava byla od začátku plánována na Ex 140/141, kde doposud nejezdila. Takže rezerva je.

Martin

Turnus IJ je takový, že ten 1 obrat se vejde mezi pravidelné spoje.

Luboš Beneš

Tady je dobře vidět efekt fungující dopravy, který přitáhne cestující. Ex/R Praha – Plzeň co 30 minut, stejně rychlé jako auto a nové soupravy.

Hobodej

A stejně se najdou lidé kteří neuvěřitelně vytrvale, popírají že to samé by nastalo i u Liberce. A to do Plzně je na většině úseku rychlost dost pod 160km/h a vede tam dálnice.

Daniel Jablonecký

Ano, já jsem jeden z těch, kdo to popírá. Snad jedině kdyby to vlak zvládnul rychleji než autobus, tedy za míň než 70 minut, pak podobný efekt jako v Plzni nastat může.

Hobodej

Vlak z Plzně je taky o 20-30 minut pomalejší než bus a přesto jezdí vlaky plné.. A 70 minut není nic nedosažitelného při nějaké vzdálenosti 110km je to průměrná rychlost kolem stovky.

Daniel Jablonecký

Jel jste někdy vlakem do Liberce? Taky vás napadlo, že nic než novostavba tuhle relaci nezachrání? A nebo se to zase udělá chytrácky jenom na půl a do Prahy se bude jezdit 90 nebo 100 minut? Nekonkurenceschopné.

ZYRTHEC ft. KEPPRAFLØW

Tohle nemá smysl vysvětlovat…
Ti, kteří to chápou to vědí. Ti ostatní blekotají něco o 5. koridoru a nulové variantě z Turnova.
Je to marný.

Hobodej

No jo chytří jezdí do Liberce novostavbou ti hloupí jezdí po staré trase s pár prelozkami do Plzně.

Hobodej

To samé se tvrdilo u Plzně, že bez novostavby Praha – Beroun a dvoustovky Beroun Plzeň nikdo jezdit nebude. A ejhle jezdí a přitom se mohli dělat dál další studie jako u Liberce.

Ondra

Nesmysl, dvacet minut navíc je s ohledem na nutnost jízdy k busu metrem na / z Čerňáku úplná pohoda. Kdyby to do Liberce opravdu trvalo 90 minut, byla by to paráda.

medical examiner

Opravdu…to je dobře…protože mě těch 90 minut vyšlo i s přestupem.
Akorát že po radikální rekonstrukci tratě 070…

Gajda

Ještě záleží, co by tam těch 90 minut jelo, zda něco jako InterJet či něco jako Bdtee. V prvním případě zcela jasně ano, v druhým nekonkurenceschopný.

jouda

Pomalejší pouze pokud končíte na Zličíně. 🙂

Hobodej

Tak já vím u Liberce zase končí na Černém Mostě

John334

Náhodou, zkusil jsem si teď vyhledat Plzeň – Strašnická a autobusem to vychází o celých 5 minut rychleji! Což je jedno metro dřív. Za cenu, že ten autobus je Flixbus, který v Plzni nevyjíždí z centra…

Cheese35

Vlak je pomalejší z centra do centra nebo kde jsi na to přišel?

Lukáš Onderka

Nutno zmínit, že ten autobus jezdí z Čerňáku, což je od centra dalších 20-30 minut.

Daniel Jablonecký

Nutno též zmínit, že v Liberci autobus z centra jede, vlak ne. Dále je nutno zmínit, že ani v Praze lokalita hlavního nádraží není cíl většiny cestujících a nachází se na okraji centra. A nakonec je nutno též zmínit, že linka B z Černého Mostu jede centrem Prahy mnohem víc, než linka C z hlavního nádraží. Takže tohle je šul-nul.

Lukáš Onderka

Liberec neznám, nemůžu soudit. Nicméně, to že je lepší vystoupit v Praze „na okraji centra“ je lepší možnost než vystoupit 12 km od centra. Při cestě vlak/autobus taky zohledněte bezpečí, přepravu kol, možnost práce, pohodlí.

Hobodej

Tak samozřejmě kdo by chtěl z vlaku jet metrem B by mohl klidně vystoupit ve Vysočanech.

Hobodej

Stejně tak jako v Praze ne každý v Liberci jede do centra stejně tak to platí v Plzni.

Josef Trögl

LIberec znám a autobusové nádraží asi leží a kousek blíž k centru než vlakové, ale není to zásadní rozdíl a i z toho vlakového lze leckam dojít v pohodě pěšky (namátkou na krajský úřad apod.).

Panoramix

Pisatel výše měl spíše namysli, že komerční autobusy jezdí z Liberce do Prahy přímo od centrálního přestupního bodu Fügnerova. To je na vlakové nádraží 2 stanice tramvají. Je to opravdu samotné centrum města, kde zastavuje i většina regionálních autobusů, takže téměř přestup hrana/hrana.

Josef Trögl

Obecně stačí, aby to stihnul cca stejně rychle jako autobus. Pohodlí vlaku ve srovnání se sardinkováním v autobusu pak převáží.
A dalo by se předpokládat, že vlak by nejel v Praze z Vysočan nebo Rajské zahrady, ale z hlavního nádraží (uváděných 70 minut Praha-Liberec je z Černého Mostu).

Leinad

Autobus jede do polí (Černák/Zličín), pokusy o centrum(Florenc) znamenají další minuty navíc.
Vlak jede na Hlavák.

pedro74

Vůbec by nevadilo posílení všech Berounek o vagón/y, nejlépe velkoprostorové. V kupé se vždy zavře skupinka, která jasně dává najevo, že nepřeje přísedící. Notabene ve velmi častých „mimořádně řazených“ Bčách se v zavřeném kupé nedá ani pořádně dýchat. Berounkou tedy jezdím pokaždé na stojáka.

Peeetr

Já teda nikdy nebyl takový srab, aby mi jakkoliv se tvářící cestující v kupé zabránili, zvolit si sezení, před delší jízdou na stojáka.

Surio Mario

Ono to velkoprostorech kolikrát není lepší. Už i v 1. třídě dnes narazíte na burany, co si myslí, že v ceně jízdenky mají i sousední sedačku. Koukněte se na libovolný místenkový vůz 1. třídy a všimněte si, kolik je tam rezervací na dvojsedačku na sedadlo u uličky. A pak se dojděte podívat, jak to vypadá ve voze – většina těch lidí zabordelí sousední sedačku svými krámy a pak se tváří hrozně uraženě, když jim řeknete, ať si to uklidí, protože si tam chcete sednout.

Daniel Jablonecký

Vaše chyba, že se neumíte ozvat. Nebuďte posera a buďte asertivní. Já jsem v tomhle směru bez zábran 😆

Chleba Nakup

Já vezl jednou v horku velmi asertivně batoh tvarůžků. Místa bylo i v plném vlaku dost, aniž bych kohokoliv o cokoliv žádal. Holt „Loštický zázrak“.

klima.r

Do takových kupéček si sedám nejraději 🙂 Zejména pokud mají zatažené závěsy, zavřené dveře.

Honza

Jo, zvláště v období Prague pride 👍🏻

Anonymní alkoholik

Aneb jak si kopnout do lidí, kteří s tímto tématem nemají nic společného. 😂

Já teda zažil ve vlaku jen nevhodně se cicmající, ne-li rovnou v kupé souložící, hetero jedince. A teda to taky mnohdy není kdovíjak super pohled. 🙂

jouda

Přesně, tato kupé bývají jednoznačně nejméně obsazena, běžně jen 1, 2 max. 3 lidi. Zatímco jinde je plno a stojí se v uličkách.

Pezos

Tak možná by pomohlo začít rozdávat pozdravy v hodnotě 500 Kč za porušení SPPO.

medical examiner

To by nepomohlo.
Burany by to odradilo, a zámožnější klientelu nepostihlo…

medical examiner

Zkuste jít dopředu, a sednout si hned v prvním vagoně po směru jízdy. Pokud to nezabere, tak naopak do posledního.
Mě se to báječně osvědčilo na EC 114 a 117 a na R 755…

Jelen

Tak doufám, že na IC 509/500 budou ČD už při nákupu jízdenek na internetu upozorňovat, že v soupravě není jídelní vůz, aby s tím cestující počítali předem.

klima.r

Ano, souhlasím že ten chybějící catering na takovém spoji je problém. Zejména když ČD minibar na InterJetech je velmi často hned vyjedený.

_Pavel_

Vyneseny včetně červíků? 😲

_Pavel_

Pardon, *Vyjedený…

Hodně štěstí

To báby budou naštvané, že nepojedou do lázní pendolinem. 😆

David

Třeba budou rády, že se do toho vlaku vejdou, že nebudou muset v plně vybookovaným vlaku řešit s někým, zda si mohou sednout a nebudou muset překračovat lidi sedící v uličce a ne představku při cestě na záchod.

Hodně štěstí

Jako přeprava s zavazadly stojí v pendolinu za prd, ale prostě znám dost lidí co chce jet s tím spojem, protože je to prostě pendolino.

medical examiner

Tak to budou v budoucnu v oněch místech…

Jan Sova

jj… není nic lepšího než čapnout si do jedničky hned u haj..u. Jak v živém přenose…

Daniel Jablonecký

Tak ať jede bába v pátek a v pondělí 🙂

Chronosphere

No jo,ale nástupy na lázeňskou péči si ty baby asi neurčují samy

Jméno*

Mi přijde zajímavé používat InterJety ze ZVS v objednávce MD na svou KOMERČNÍ linku. Co bude jezdit v případě nedostatků InterJetů na Ex/R z Prahy do Chebu? Zase Bdmtee? Pokuta za to nebude žádná?

FP1

Pokud vyjezdí, co mají, tak proč pokuta?

Jméno*

Při aktuální turnusové potřebě pochybuji, nechám se překvapit.

Josef Trögl

Náhradní souprava za InterJet se na R15 občas vyskytne. Řekl bych, že skoro pravidelně jedna jezdí.

Jméno*

Taky mám ten pocit. Proto jsem psal, že nechápu, že tohle bude MD tolerovat, evidentně o tom asi ví. Mám pocit, že jich po téhle úpravě bude jezdit denně 9 z 9 (?). To není možné udržet, někde se to projeví. Hlavní je, že se to neprojeví na komerční lince. Ať tam pošlou Banána s Bymákama jako do Chebu. 🙂

Jarda

Po několikáté, o žádné kradení soupravy to není. Jedna souprava stojí mezi vlaky 603 a 600 v Praze. Tak místo stání si udělá výlet do Ostravy.

Josef Trögl

Ale když bude jedna souprava InterJetu nepojízdná, hádejte, kam se asi nasadí náhradní souprava:
a. Místo toho komerčního pseudopendolina
b. Ze západních expresů (tady jsou lidi zvyklí na šrot, nikdo si toho nevšimne).
c. Z Krušnohorů (na divoký sever stačí cokoliv, co má kola)

Obávám se, že průměrný dispečer zvolí c.

medical examiner

Ony by ty Krušnohory nemusely jezdit vůbec, záhy z Plzně do Ústí n. Labem.

Karlovarák

Třeba proto, že nedodrží udávaný standard, který je zakotven ve smlouvě s MD? Pokuty se snad dávají i za snížení komfortu cestování, ne jen za snížení kapacity. A že to Bdmtee je sakra snížení komfortu… Vlakový doprovod pak ještě dělá, že kompenzace za neposkytnutí udávaných služeb ani neexistují…

Dominik

Jinak řečeno, vozem B249 se od září nově podíváte i do Františkových Lázní.

vtvt

Od září skončí pronájem 38 vagonů do Polska pro PKP IC (na TLK). Vesměs jde o B249.

David

Zrušení 512 / 515 kvituji, o víkendu jsou ty spoje mezi Prahou a Plzní tak nacpané, že se tam nedá ani projít. A sezení v uličce v Pendolinu také není žádný zázrak. Doufám, že základ toho vlaku bude InterJet a k tomu pár vozů navíc, aby se člověk mohl spolehnout na určitý standard bez ohledu na spoj.

David

I když slovní spojení klasická souprava s vozy asi InterJet vylučuje. Škoda. Bylo by dobré moci se spolehnout na řazení a služby ve vlaku.

Dominik

Bohužel, souprava se bude skládat z klasických IC vozů, nikoliv InterJet. Například vůz první třídy by mělo být Amz138.

Martin

Ne, souprava od IC 518. Tj. Amz + WRmee + Bbdgmee + Bdmpee + 5*Bmz232.

Mirek

Jsou v tom úseku nacpané i v pracovní dny, protože v kategorii IC nejsou povinně místenkové a vedeny v závazku ZVS. Pendolino by přesto mělo zásadně celé trase zachovávat standardy a kategorie SCP. Myslíte si, že v pátek z Prahy nebo v neděli odpoledne či v pondělí dopoledne z Ostravy by se dalo mezi Ostravou a Prahou uličkou projít, pokud by nebylo povinně místenkové ? Bývá prostě komplet vyprodané. (Civilizované železnice tyto pravidelně se opakující a tedy předvídatelné frekvenční špičky ovšem neřeší šachy s obraty souprav s následným nedodržením služeb a standardu, či posilováním 2 vozy, ale zdvojováním jednotek nebo… Číst vice »

Josef Trögl

Také se to leckde řeší cenou jízdenek. Není důvod prodávat zlevněné do přeplněného spoje a naopak lze slevou nalákat část chudších cestujících do mimošpičkového.
Nezabere to univerzálně, ale část cestujících na to uslyší.

Kdysi dávno (cca 20 let) jsem byl na stáži v Belgii. Prodávali tady zlevněnou jízdenku na 10 jednorázových jízd odkukoliv kamkoliv po Belgii použitelnou ale až po 9 hodině ranní. Jedna jízda tak vyšla na tehdejších cca 150 Kč, což bylo ve srovnání s normální cenou i méně než polovina.

Mirek

Marketing přepravy se liší od marketingu zboží v zásadní věci. A tou je to, že produkt „přeprava“ je zákazníkem užíván – tedy spotřebováván v okamžiku jeho „vyrobení“.¨
Takže pokud potřebujete být někde v pondělí v 10 hod., nikdo vás asi „nenaláká“ na vlak v úterý nebo ve čtvrtek odpoledne, byť se slevou 90 %. To stále mnoho pracovníků dopravce, včetně jejich marketérů nechápe a asi nikdy nepochopí.

Josef Trögl

Samozřejmě. Ale třeba šetřící studenti mohou jet levněji az v pátek večer než odpoledne.

David

Mezi Prahou a Chebem se jezdí (téměř) za kilometrický tarif OneTicket a vlaky jsou plné. Tedy zdražit víc nejde a při zlevnění mimošpičkových je velká otázka zda to bude ekonomicky výhodné či nikoli.

robert

Tomu nerozumím. Vlaky mezi Plzní a Prahou jsou nacpané a přitom souhlasíš se zrušením jednoho páru?

Martin

Nic se neruší. Jen nahrazuje.

Nixon99

Chtěl bych být optimistou jako Vy. Spíš by jste měl doufat, že minimálně půl vlaku nebude B249. Co je na západ od Prahy ČD nikdy nezajímalo a nezajímá. Podívejte se třeba na převahu olezlých smrdutých šrotů B249 na R16.