Pendolino se poprvé ukáže ve Varech koncem srpna, pravidelně začne jezdit od září
Pendolino na mostě přes vodní nádrž Jesenice u Chebu. Foto: České dráhy
Pendolino se koncem srpna poprvé ukáže v Karlových Varech, kam bude od září pravidelně jezdit.
Už se těším, můj sen je přijet do Varů v deset večer, jít se ožrat od báru a ráno pojedu zase zpátky!
Hurá! Konečně se dostanu z Plzně do Sokolova normálně. 90 km autobusem za 3 hodiny je příšerná realita dnešní doby, kdy plzeňský kraj zadupal vlastní autobusové dopravce středočeskou s*ačkou.. Naproti tomu hodina a třičtvrtě pendolinem je nádhera. Pod 2 hodiny tam ani dřív nic nejezdilo. Max 1 spoj ze sta, navíc s přestupem na RegioHnus.
Rychkovlak Praha – K. Vary jděte do prdele celé ČD. Taková časová ztráta pro všechny směry?
No o minutu rychlejší a to už je tedy pecka :))))
proč nemůže Pendolíno jezdit smičku Praha-Cheb- K.V- ÚL-Praha ?
Už vidím, jak senior přijede do Varů v 10 večer a jde do hotelu a vstává v půl čtvrtý aby byla na nádraží.
Ve 22 hod. dostane v přilehlém parčíku masáž a někdo se ujme jeho zavazadel.
Ale o to tu vůbec nejde, jde o to přisát kasovní propadák pendolino na státní cecek a daří se to.
Hlavně, že vy tak fundovaně vždy víte, o co jde. Vás je na zdejší diskuse škoda, vy byste měl sedět na ministerstvu. Upozorňuji, že tento příspěvek píšu s notnou dávkou ironie.
Za necelých sedm hodin cesty a bez přestupu tak lze urazit trasu mezi severní Moravou až do Karlových Varů dlouhou více než 600 kilometrů…
Ten pokrok, kde se to jen zastaví?
A teď si představte: Pětidílné Pendolíno, dva vozy se středními nízkopodlažními vstupy, regio varianta, max. 200 km/h. Trasa: Linz- Summerau – Rybník – České Budějovice – Tábor – Praha – Ústí nad Labem hl.n. (úvrať) – Teplice – Bílina – Most – Jirkov – Chomutov nové nádraží – Prunéřov – Klášterec – Ostrov – KV – Chodov – Sokolov – Kynšperk – Cheb (nebo FL a pak Cheb) – ML – Planá – Stříbro – Plzeň – Praha hl.n., to samé obráceně. 5 Pendolín tam, 5 Pendolín zpět, 3 na nějaké hodinové vsuvky, významné využití naklápění, využití 200 km/h z… Číst vice »
Plus využití napájecí třísystémovosti.
No, me mrzi, ze se na Plzen z Prahy nebude stavet VRT, alespon to neni v planu i to, ze IV. koridor se nemodernizoval od zacatku na 200km/h a vice (idelane na 230-250)… I to, ze se nebude stavet VRT z Prahy do Brna v jizni variante pres Benesov, kde by poslouzila lepe,…. Ale vitam, ze u stavby VRT Praha-Usti-Drazdany se myslelo i na regiony a vznikne i odbocna vetev Praha-Louny-Most az na 250km/h,… Pak by zcela jiste bylo velmi atraktivni vyuzit pendolina napr. Salzburg-Linz-Budejovice-Tabor-Benesov-Praha-Louny-Most-Chomutov/Ostrov-K.Vary-Cheb… casove by to bylo velke zlepseni… Co se tyce Plzne, byl bych radeji za spojeni… Číst vice »
RS 4 Praha – Most se plánuje na 200 km/h, proto nenavrhuji rychlost vyšší, totéž tunel Praha – Beroun i trať Praha – Česká Budějovice. Je – li kapacitně nepřetížená trať právě na 200, považuji to za rozumné zrychlení, další úpravy na 230 již nic časově nepřináší, ale přináší významné zvýšení spotřeby elektrické energie a další snížení kapacity.
Tak to chuchelská měnírna asi neutáhne. Bude se jezdit jen na sériové spojení.
Než vyrobí Pendolína, tak snad zapojí tu pojízdnou 🙂
Pro tunel na Beroun ma byt nova menirna….
Na budejky me prave mrzi, ze se to od zacatku nestavelo na vyssi rychlost, ted jakekoliv zvyseni rychlosti pri realizaci uz je diskutabilni, zvlaste, kdyz vetsina trati je projektovana na max 160… Praha-Most, vychazel jsem z prezenace SZ… tam uvadeji az 250… ale ale 200 je postacujici, ma tam byt smisena doprava… |Praha Beroun chapu, ze je na 200, vetsi rychlost by byla sice zadouci, ale take by stavbu tunelu vyrazne prodrazila a opet je tam smisena doprava.. V useku Beroun-Ejpovice je to diskutabilni, SZ se dle jejich tvrzeni nebrani zvyseni az na 300, mel by to byt hlavni koridor… Číst vice »
PS: k te energii, to nelze brat jako argument, VRT vlaky jsou konstrukcne lehci a maji velni dobre rozlozenou hnaci silu rovnomerne po cele delce vlaku, trate by se meli stavet i s rekuperaci EE,… i Rakousko ma hlavni tah mezi Vidni a Slazburkem staven na 250km/h, Nemecko stavi i v narocnem terenu trate na 300km/h,… Navic rozjety vlak uz tolik enegrie nespotrebovava, plati to jen pro rozjezd na danou rychlost… Pro trat Na Budejovice je to uz samozrejme nesmysl a je to koridor i pro naklad, uz ted je problem tam kdekoliv zvysit rychlost na uvadenych 200… proto jsem… Číst vice »
A o to právě nejspíše jde, aby první volbou byla pořád silnice. Kdyby ne, stavěla by se jako první VRT Praha – Brno přes Benešov (pominu-li kapacitně potřebný mezistátní tunel Ústí – Pirna), a také na Louny a Most by se možná dalo jet přes letiště a Kladno namísto pouhé odbočky se zastávkou v polích pod Řípem.
Pokud ma byt prvni volbou silnice, nevidim vubec duvod stavet zeleznici, vlaky mohou jezdit okolo CR, staci proste dojet vlakem do nejblizsiho mesta v Nemecku, Rakousku, Polsku a dal pokracovat bud autem nebo autobusy… Ja mel za to, ze to neni o prvni volbe, idelane by se melo stavet zaroven, nebo podle situace, bez, Na budejky se prvni stavi trat, nez bude dalnice, to jeste potrva… (tedy krom useku Praha-Benesov, ten se jen tak nepostavi, tam je a bude porad tlacenice v autech a autobudech, zkousel jsem jet od Jesenice do Prahy a nedostal jsem se do autobusu, v Praze… Číst vice »
a co takhle po dokončení staveb 4. koridoru VRS-HOS, VO-SU a DOU-SO, dát jedno pendolino ta severojižní trasu??!!
Já chci pendolino u nás v Mladé Boleslavi :-)))..Že není elektrika ? Nevadí . Může jej táhnout brejlovec 🙂
Ja bych rad novou trat Praha-Boleslav, a klidne jako VRT v nove stope a dal pokracovani na Liberec uz klidne v parametrech koridoru….
Takže pendolino se zase víc schovalo pod dotační deštník, i když si všichni dobře pamatujeme velkohubá prohlášení jak bude pendolino jen a pouze komerční spoj, který si na sebe vydělá jen a pouze tržbami z jízdného.
strasna tragedie, ze jeden pinda pojede na objednavku … 😀
Švestka má zkažené zbytek roku
Dle reakcí fakt nemá, i když pravda bolí.
Tak jistě, budeme to bagatelizovat, protože jde o pendolino, kdyby se to stalo s komerčním vlakem jiného dopravce bude tu nablito 1000 příspěvků ve smyslu co si to dovoluje. Kolik že se teď podojí erár tím pendolinem?
To tam mají poslat Béčka, aby vám nekrvácelo srdíčko? Ne vlastně, to byste taky pindal, že co to je za kvalitu. Vaši úžasní jiní dopravci jezdí taky na objednávku a ani v prosinci tu nebylo tolik povyku natožpak za posledního třičtvrtě roku jako teď kvůli jednomu párů Pendolin protaženému o kousek. Jmenovitě LE Praha – Wroclaw, RJ Brno hl.n. – Brno – Kr.Pole za úžasnou cenu, která vyrentuje cenový rozdíl zbytku trasy oproti nabídce ČD. Fakt nádhera, vzpamatujte se už konečně.
Tak napište na MD, ze s tím nesouhlasíte, aby bylo v úseku Praha – Cheb dotováno. Kdyz jezdilo jako komerční, mělo i tak klientely dost a nebylo přeplněné jako ted v určité dny. Je to strašně příjemné, když si koupíte místenky a z Plzně vám někdo funí na záda a stojí nad vámi.
Znám tu historii jen 12 let zpátky, ale ukázal se tu někdy vlak kategorie IC, nebo to bude premiéra?
kde? ve varech? nebo v cechach?
IC po republice jezdily spousty – a znacka IC v podstate nic neznamena.
Přesně, klima nefunkční, wifi nefunkční, zásuvky nefunkční a průvodčí raději neprojde ani na kontrolu jízdenek, aby se nemusely vydávat kompenzace. Takže IC opravdu v podání českých drah NIC neznamená.
Můžete uvést konkrétní případ? Zní to jako typický výmysl.
Ano, ve Varech. Za tu dobu co tu jsem jsem nikdy vlak kategorie IC neviděl. A todle přeci jen IC je nejen na papíře.
Pendolino bylo ve Varech již několikrát při odklonech, když jelo přes Ústí a Most.
Dokud bude vlaku trvat cesta o hodinu více než autobusu, tak jsou takovéto „inovace“ jenom výkřiky do tmy.
On je ten bus z Ostravy nebo Olomouce do KV o hodinu rychlejší než to pendo? 🙂
S přestupem v praze z vlaku (ani to nemusí být pendolino) na bus ano!
Myšleno v úseku Praha – Karlovy Vary; jak píše @Zdeněk. Dle IDOS je kombinace vlaku a autobusu skoro o hodinu rychlejší než zmiňovaných necelých 7 hodin v článku, ne-li levnější.
Tak urcite je lepsi jet z Prahy žlutým busem
To se fakt vyplatí raději prestoupit na bus v Praze.
Když s sebou vozíte „bažanta“, tak ano…XD
nesmíte holt do sebe před cestou nalámat pět piv a ostatně i WC v těch autobusech je
Jenže ne vždy je WC otevřeno…
Seš normální? Z Prahy do KV jezdí žlutý
Autobusy jezdící z Prahy do KV mají zpravidla toaletu. Ne, opravdu už se na trase Praha – KV nejezdí Karosami LC 735.
Časově je to nesmysl, obdobně jako z Tater nevezme žádný přímý vlak kolem desáté jedenácté turisty zpět do Česka.
Však z Košic odjíždí Pendolino v 15:00 to zas tak špatný čas není, sám jsem tím jel.
Z Košic kolem 3., z Popradu kolem 4., to je dost pozdě, když Vás vyhodí v 10 z hotelu. Taky jsem tím jel a byl to takový pročekaný den, no aspoň jsme si prošli Poprad.
V tom hotelu vám nechají zpravidla zavazadla na recepci nebo někde ve skladu, takže ráno můžete vyrazit na výlet, v 15 si zavazadla vyzvednete a po 16 jedete Pendolinem do Česka.
Sjeli jsme na bicyklech do Popradu, na nádraží hodili batohy do úschovny a jeli projet město a okolí, ale víc mi vyhovuje poslední den po checkoutu odjet rovnou směr domov.
Mnojo, je potřeba ho na horním za světla vyfotit na předvolební billboardy..
Časově zcela mimo praktické využití. Snad je to jen na zkoušku do konce platnosti letosního JŘ. Smysl by mělo prodloužení spoje SC 516, který přijíždí do Prahy v 8:19.
Smysl by především mělo, aby do pendolina, které má být komerční, nesypaly prachy z našich daní.
Včera ani nedojelo do Chebu. V Praze vysadilo lidi a dál jela náhradní souprava. Pendolina prej došla.
To není jak bečka to nedojde
přehrály se mu všechny cédéromy?
Asi mělo vadnou disketu…
Asi ho ČD nechtěly mít za Radotínem, co kdyby se zase něco stalo na 171. Pendolíno se nevátí do Prahy, uvízne po cestě a hromy a blesky budou lítat nejen z a do měnírny. Ale také z/d baráku na Nábřeží.
Jsem si myslel, že TIS budou nasazovat na tratě, kde díky tomu že je klopidlo bude rychlý. Mýlil jsem se.
Ano, v tuto chvíli jde primárně o značku, je to „top branded train“ české železnice s garantovanou úrovní služeb.
I když jak čteme výše, náhradní soupravy se bohužel dějí i zde. :-/
Brát TIS za „top branded train“ může jen ten, co nejel RailJetem…Teda trochu mi tam chybí kupíčka, jeljem 2x do Gratzu, ale dycky jsem si rezervoval s kolegama 4 se stolečkem, takže to šlo. jídelňák taky super. Je pravdou, že červený provedení se mi na oko líbí víc, ale svezení se to příjemnýa stejný. Jen mám posit, že v „modrým“ jídelňáku bylo jídlo o kousek lepší.
120 km vzdušnou čarou a vlak to zvládne už za tři a půl hodiny, bravo.
Nemůžete posuzovat všechno jenom z Prahy. Z Prahy se do Varů jezdí odjakživa hlavně busem, a bylo tomu tak ještě dřív, než tam Pepa Bek před kamerou v roce 1957 točil volantem, smál se jak jelito a zpíval.
No prostě tam nevedou z Prahy pořádné koleje, stejně jako třeba do Liberce. Obojí jsou oblasti, které byly po staletí většinově německé, a tak mají lepší železniční spojení do Němec, s Prahou až jako druhořadé. Prvorepublikový plán rozvoje železniční sítě s těmito směry počítal, dokonce jsou v číslování tratí pro ně ponechány rezervy – proto v KJŘ nenajdete tratě 050, 100 a 150. Ze zamýšlených tratí byla nakonec realizována jenom ta přes Vysočinu (proto 250) a dále na Slovensko.
Lze někde dohledat, jak měly tyto tratě vypadat a kudy měly vést?
Konkrétně pouze zákon 235/1920, ale ten vyjmenovává tratě, z nichž se většina postavila. Zmínku o tratích do Liberce a Varů tam nenajdete, ty zůstaly jen jako vize. Chybí dodnes.
A přesnější by asi bylo napsat, že trati z německy mluvících oblastí do Vídně se Praze záměrně vyhýbaly.
No…. Záměrně asi ne, ale jeden takový případ existuje. Kvůli němu vzniklo vlastně nádraží Praha Těšnov, původně nádraží Severozápadní dráhy.
Těch proměnných bylo samozřejmě více, třeba kde byl průmysl, kde proti trati nebyl odpor, oficiální cíl propojit německy mluvící oblasti atd. Přesto se mi zdá, že napojit třetí největší město mocnářství by i v rámci vyjmenovaných priorit šlo lépe…
Vzdušnou čarou to udělám i ja..odbornik
Před válkou údajně jezdil nejrychlejší vlak z Prahy do KV za 3:01. Nešlo by tento čas alespoň dorovnat?
O tom dost pochybuju. Jenom Praha – Žatec muselo trvat aspoň 2 hodiny a ten zbytek za hodinu neuděláte.
Thermal to na konci 80. let jezdil za 3:35h. https://www.zelpage.cz/gvd/1988/140_03.jpg
Takže pendolino je o 10 minut rychlejší. A to se vyplatí =)
V roce 2020 je to stejnou trasou + se dvěma přestupy za 3:50 🙂
Nejrychlejší býval letní rychlík někdy v GVD 1936/37, který to tuším jezdil za 3:14 po trati Březno – Prunéřov a pak přímo na TGM.
V GVD 1960/61 jezdil motorový Expres Karlex 147/148 v obou směrech trasu Praha hl.n. – Zličín – Březno – Prunéřov – Karlovy Vary za 3:12 bez zastávky.
Proti tomu je cesta Pendolína po podstatně delší trati za 3:25 úplně o něčem jiném se zastávkami Plzeň, Stříbro, Planá, Mariánské Lázně, Cheb, Sokolov, Chodov? a Karlovy Vary…, tedy s plošnou obsluhou významné oblasti, pokud vynechám, že jde o jednotlivý „výstřel“ v krajně nevhodnou dobu.
A je nějaký důvod v roce 2020 jezdit vlakem z Karlových Varů do Prahy přes Deštnici?
Není. Toto by mělo smysl pouze v případě, že by zde existovala klientela pro přímou přepravu minimálně KV – Praha /Hl.n./TGM bez zastavení vyžadující jen a pouze vlak, která ale nepřestupuje v Praze na letadla a je schopná zaplatit astronomické jízdné za vlak. A pak by to „šíleným Desirem“ šlo zajet nějak za 2:45, ovšem s minutím letiště a jak jsem říkal, s astronomickým jízdným. Osoby, které trvají na vlaku mají jeden vlak přímý (KV – UnL – Praha) nebo druhou možnost s přestupem (KV – Cheb – Praha), obojí v uspokojivém intervalu a osoby, které netrvají na vlaku mají… Číst vice »
Jedno šílený Desiro by se uživit mohlo, hlavně když bude na režijku. 😉
Jenže na režijkové šílené Desiro již MD ani kraje neskočí a ČD už ho taky za své pro režijkáře nezavedou 🙂
A pro koho si myslíš, že ten TIS bude. Pro režisty…
Pro všechny, kdo třeba nechtějí přestupovat v Praze na autobus nebo v Chebu na další vlak. Třeba pro mě, když pojedu na návštěvu k manželce…
Tak klientela by samozřejmě byla, když sečtete Sokolov, Vary, Ostrov, Kadaň, Chomutov a Žatec tak to je velmi slušný počet, ale samozřejmě to vyžaduje dost peněz a v tuto chvíli se o prioritu nejedná. Ale Cheb-Chomutov a Praha-Kladno se rekonstrukce připravují, pak by mohlo někoho napadnout dráty do Rakovníka, Chomutov-Žatec je trať docela slušná a dodratovani se taky projektuje a pak zbyde už jen úsek Žatec Lužná.
Tak klientela by samozřejmě nebyla, protože Chomutov máte obsloužen i dnes a jediné město, které má smysl je Žatec. Na Kladně pro změnu nesmíte zastavit, protože jinak budete s sebou do Varů násobky potřebného počtu vozů či jednotek jenom kvůli tomuto kousku…
Praha, Kladno, přímý vůz Rakovník, Žatec, to vše kratší cestou (rychlík vyjíždějící onehdy ve stejný čas byl i po té zanedbané trati v Chomutově o 14 minut dříve než druhý přes Ústí) a bez zasekávání jiné přetížené tratě. Kladno samo má přehršel vlastních spojů. Pokud tedy nemá spojení pro většinu lidí v tomto směru zajišťovat autobus, čemuž nahrává přednostní výstavba dálnic.
Já tam ještě vidím „Brněnský drak“ za 3:16 přes Ústí, tedy o 10 min rychleji než stávající Krušnohor.
To tedy vidíte hodně špatně. Například GVD 84/85 Ex 176 4:57.
V GVD 1997/98, kdy to byl naposledy Brněnský drak to jezdil z Holešovic do KV za 3:50.
myslím že rychlejší byl v 90 letech MSp který jezdil jen v pátek a neděli, TGM – Dejvice – Kladno – Žatec – Klášterec – Ostrov – KV – Chodov – Sokolov – Cheb.
Úsek Žatec – Klášterec byl veden přes Chomutov s úvratí nebo snad přes Krásný Dvůr? Jsem místní, ale moc mladý, abych si takový vlak pamatoval. Poslední železniční spojení Žatce a Prahy si pamatuji R nebo Sp Chomutov – Žatec – Lužná u R. – Kladno – Praha někdy kolem roku 2007 nebo 2008. Děkuji za odpověď.
Něco mezi : – ) https://mapy.cz/s/dubobunuvu
Ten rozhodně ne, jel to skoro čtyři hodiny do KV.
Adeptem na nejrychlejší spojení po revoluci je pravděpodobně R 258 v GVD 1994/1995, kdy jezdil po trase Praha hl.n. – Kladno – Žatec – Prunéřov – Klášterec – Ostrov – KV h.n. za 3:13, aneb 6:45 – 9:58.
A osobák za 9h 47min 😀
Ano, tento spoj jezdil mimo Chomutov, bez přepřahu. Ono kdyby to mezi UL a KV nestavělo na každé mezi, tak by i dnes vlak jezdil rychleji – ale 3 zastávky v aglomeraci Jirkov-Chomutov apod. prodlužují cestovní rychlost. Pendolíno přes Plzeň je použitelné jako přímý spoj do Plzně nebo za Prahu. Pro cesty do Prahy zůstane bus první volbou.
Čas 3:12 mezi Praha Masarykovo nádraží a Karlovy Vary dosahoval v pátek motorový Sp/R – jezdil již na počátku devadesátých let, byl v jízdním řádu například i v roce 2003
Tak je před volbami. Co vymyslet jiného?
600 km za necelých 7 hodin, paráda…
Samozřejmě marketingově je Pendolino pořád zajímavé a z Moravy jet přímo až do Varů není špatný.
Pro ty báby s kufry, co mají fobii z přestupů, je to z Moravy dobrý. Ale co pak po 10. večer v tom parku před nádražím? Jedině vzít taxi, ale tam 75% slevu nedostanou.
Nikdo nepojede do lázní, aby se ubytoval někdy po půl jedenácté v noci, ani nepojede z lázní v pět ráno. Ten vlak je načasovaný naprosto nesmyslně.
ten vlak je primárně načasován na proud Cheb-Plzeň-Praha a na to je načasován nejlépe, jak to šlo (minimálně v tomto směru), prodloužení do Varů je jen bonus navíc, kvůli kterému nemá cenu znevýhodnit zbytek
Zdravím. Pane Kalina berte to jako základ budoucí změny. Nyní se protáhne okrajový spoj. To se nepotento, že jo… Budou volby. A časem to vidím takto. Protože pendolin je jen sedm. Tak nebude jezdit jak je v návrhu ve dvou párech na Slovensko. Budou jezdit 4 páry Ostrava KV a zpět+ Praha Ostrava. Víc zázraků asi s tím počtem nelze čekat. Na Slovensko pojede klasika s jídelnou a možná i s autovozy. Toto se mělo odehrát už dříve a než až se někomu rozsvítí. A těch denních spojení Praha Košice by mohlo být víc. Ne každý je z Prahy a… Číst vice »
Taky už by to mohli něčím přetáhnout na dolní nádraží. To by byl panečku Potěmkin 🙂 I když lázeňské domy jsou stejně ještě slušný kus pěškobusem.
V sobotu 29.08.2020 pojede z Prahy hl.n do K.Varů vlak Pendolino za 248 Kč celkem 3 hodiny a 32 minut (6:26 – 9:58).
Pokud byste to chtěli zvládnout rychleji, můžete se nechat svézt rychlíkem Krušnohor za 169 Kč, který tuto trasu jede „jen“ 3 hodiny a 26 minut (7:26 – 10:52) :-)))))))
Mrkněte se na to na IDOS.
no paráda přijet do lázní ve 22.08…?? a co teprve odjezd v 5.52…?? no to musel vymyslet genius :-))
Na krajském úřadě je to samý génius, co myslíte? A teď si ještě představte až se zjistí, že tím do Varů přijíždí v průměru 30 lidí. To teprve bude pecka!
To je nějak moc. Takto večer do KV přijíždí do KV lidí tak kolem deseti. A to jsem ještě optimista. Nezapomeňte, že celý kraj má obyvatel jako jedno běžný evropský velkoměsto.
295 tisíc není ani Brno, natož velkoměsto.
Počítáte do toho i vlakový personál nebo ne? 🙂
Já bych se soudy o počtech lidí počkal na příští rok, až lidi zjistí že se tam dá přijet vlakem. V Mariánských Lázních je Pendolino využívané hodně.
obecně tenhle ranní spoj směr Praha je velmi oblíben, ani brzo, ani pozdě
domníváte se, že lázeňští hosté jsou jediní potenciální cestující?
Že by tím jezdila početná ruskojazyčná komunita?
No jasně, než se dostanou z ruzyně na nádro, pak tři a půl hodinky okružní jízda českou zemí, určitě má každý čas trávit v české veřejné dopravě víc času než v letadle 😉