Pendolino přestane jezdit na Slovensko, obslouží Opavu
Pendolino na Slovensku. Foto: České dráhy![Pendolino na Slovensku. Foto: České dráhy](https://zdopravy.cz/wp-content/uploads/2018/12/pendolinotatry.jpg)
![Pendolino na Slovensku. Foto: České dráhy](https://zdopravy.cz/wp-content/uploads/2018/12/pendolinotatry.jpg)
Slovenský schvalovací úřad neumožní dle ČD vjezd pendolina v režimu zkušebního provozu ETCS na slovenské území.
Slovenský schvalovací úřad neumožní dle ČD vjezd pendolina v režimu zkušebního provozu ETCS na slovenské území.
Že on Martin Kupka chce posílit rozpočet Ministerstva dopravy a tak zatím nechal ČD jezdit volné pendolino do Opavy, odkud je ministr financí. 🙂
tuší někdo, jak bude vypadat situace s Pendoliny / ComfortJety mezi Prahou a Ostravou od prosince? bude v tom po letech zase nějaký systém?
Obávám se, že získání povolení od Dráhového úradu, který zanikl v roce 2005, bude problém…
Jak to tak delší dobu sledují, ČD nohou být rady, že tu zpackanou objednávku u ČKD Praha nakonec převzal FIAT – Alstom, díky němuž mají už 20 let nejmodernější a dnešní době odpovídající kvalitní vlaky. DODNES je ničím jiným nepřekonali, a posledními výkřiky na IC a EC jsou v podstatě jen přečalouněne Bdt ( tak to vypadá po výměně sedadel). A Railijet jezdí jen na jedné lince z Prahy přes Brno do Štýrského Hradce (Graz). A nové Comfort Jet se objevují jen náhodně a to zase jen na trasách Pendolin 580! Takže není divu, že cestující z jiných tras čekají,… Číst vice »
Rail/Inter/ComfortJety jsou nejmodernější vlaky
Nejnovější, úroveň služeb a pohodlí, zvláště ve druhé třídě, je nižší. Jak je to s údržbou, to nedovedu posoudit.
Ale často je tahá nahradní lokomotiva
Jak jsou naše Pendolina starý? 20 let? Mnohou souprav (jestli ne všechny) jsou po předchozích vážných nehodách. Neměly by nyní už hnít ve šrotu a být nahrazeny něčím moderním?
Pendolina jsou zatím stále moderní.
Paradoxně Pendolina jsou jedny z nejmodernějších kolejových vozidel, které jezdí v ČR.
Hlavně interiér Pendolina dodnes vypadá celkem moderní když ho srovnáme s interiérem Railjet, ICE, TGV, atd.
Pokud vím interiér navíc prošel před pár lety kompletní obnovou, doplnění displejů rezervačního systému..
Jj, proto říkám že interiér je celkem moderní.
Tak zrovna pendolinu jsou nejlepší služby, asi jediný vlak od ČD, který snese jaký měřítko proti jiným společnostem ČR
Služby ovšem nejsou vlastností té soupravy.
Do určité míry jo. Zásuvky buď jsou nebo ne, hospoda totéž.
Říkám to nerad (protože jsem tím jezdil do Tater rád), ale Pendolina bych na této lince zrušil a přehodil je na ČB.
Opava je dobrým řešením. Platí ve vlaku slevy pro důchodcece?
Ani by sa nemuselo vraciať. Aspoň si ho nebudete ničiť na slovenskom tankodrome, ktorý honosne voláme “železnice”.
Spíše se poničil mnohokrát v Česku, i když na Slovensku to taky pěkně dopadlo..
Tam na tom tatranském Tankodromu je zajímavé, že vždy, když jsem tam jel vlakem, jezdily tam za den ČTYŘI dálkové expresy, a z toho DVA byly od ČD a z Čech na východ Slovenska a zpět. Jednalo se o Excelsior (Františkovy Lázně – Praha – Ostrava – Žilina – Košice ), a Košican.a dva z Bratislavy přes Poprad do Košic. A tisk na Slovensku srovnával dopravce, přičemž společnost ZSSK označil za nejdražší a nejméně kvalitní.
Dobrý den R 420 nebo 440 Excelsior to byly časy
Pendolino by na Balkáně asi nebylo kompatibilní s tou infrastrukturou z dob ČSD.
Jak vtipné, když do Košice je průměrná rychlost 80km 🙈
tak ono to od čáry do košic víceméně funguje jako takovej vesnickej vymeták, co staví v každý díře. do toho rozhrabanej uzel žilina, málokdy se to po celou cestu dostane přes 100km/h, vlastně je těch 80 průměr ještě zázrak.
Na trati je silná vnitro frekvence, nejede každej ze Žiliny nebo Popradu do Košic.
Je to strašný jak vymetáním a jízdní dobou, tak tím akustickým smogem, co to způsobuje. Zejména přivítání všech národních dopravců po zasavení v každé díře je neuvěřitelný opruz.
Marketing ČD neumí ani správně okopírovat ledadlo…
Debilove! Misto toho aby bylo posilneno SC tak to daji na IC
Slovensko je holy nesmysl!!!
Beru z5
SC je posilneno spravne! Se Slovenskem zpet nic neberu, je to hloupost tam posilat…
Tomáši, bereš nějaké prášky?
Tak aspoň bude na Opavanech Pendolino, když už člověk musí zaplatit za místenku a ve druhé třídě nedostane ani blbou vodu 🙂
Ja ji vždy na SK dostal i ve druhé třídě. Dokonce je to 0.5lit Mattoni. Trapná je spíš ta jejich Wi-Fi za reklamu.
V Pendolinech ano, ale ČD provozují některé klasické IC vlaky (např. Opavan), kde je povinná místenka, která je i přes internet placená, a ve druhé třídě ani vodu nedostanete, to je scam.
Je to místenka, ne voděnka. 😉
Výhledově po dodání ComfortJetů bych na Košičana viděl jako vhodnějšího RailJeta než Pinďu u když chápu, že pro řadu cestujících je klopidlo oblíbenější. RailJet mám raději pro vyšší kapacitu a také podstatně lepší podmínky k uložení rozměrné bagáže, což na relaci do Tater a východ Slovenska je výhoda dost podstatná. Stejně tak kapacita pro jízdní kola.
Možno sa to tak aj stane – Pendolína ostanú tam kde patria – čiže v ČR a na KE – Praha sa nasadia ComfortJety….
Len škoda že my na Slovensku nemáme tak 4 kusy ComfortJetov, mohli by premávať v štvorhodinovom takte…..
Místenka za 150 Kč zůstane i na klasické soupravě s lokomotivou?
To snad ne. 😀
Nevím, jak a za kolík se bude místenka prodávat na SC Opavan Pendolinu, ale minulý týden jsem si ji pořídil za 40Kc.
Na Slovensko žádná Pendolina. Ještě by se na jejich dezolatních kolejích vykolejilo další…
Je vtipné, jak si Slovenský dopravní úřad hraje na řádného kontrolora. To, že se na Slovensku z 90% rozpadají všechny tratě, ho už ale asi moc netankuje :-).
To je odveta za stížnost na kvalitu slovenských tratí 🙂
Tak musí vykázat nějakou činnost – když evidentně kašle na údržbu tratí, aspoň si pohoní ego na razítkách..
Roztomilý překlep :-):
SC 514 Opava východ (5:55) – Praha hl.n. (20:08)
Letní bouřkový jízdní řád.
Raději tam dali nějakou vatu :-).
To není překlep 😀
I cesta může být cíl 😉
Není to Dráhový úrad, nýbrž Dopravný úrad.
Nechápu mínusy, ředitel má pravdu.
Na Slovensku funguje Dopravný úrad, „dráhový“ by ani nedávalo smysl.
http://nsat.sk/
Včera jsem si mezi Opavou a Ostravou užil “dávno zapomenutou” jednotku řady 460. Rád vyzkouším i něco novějšího 🙂
Na tom Intercity to bude vypadat opravdu vtipně 😄 aneb „Z Opavy rychlík jede do Prahy…“
To je fuk. Stejně je to všecko Ex…
Neklopí, neklopí..
Za to v zimě zatopí 😀
No mě pindolíno zatopilo po horkém letním dni v červnu z Plzně až do Plané, až tam si toho někdo všiml, a vypl to.
Spíš „Z Opavy, Z Opavy jede pinďa do Prahy…“ 😁
Opava bude těžit a až se to vyřeší, tak zase dotěží. To budou v Opavě rádi.
Jen tak přivonět, trochu si líznout novějšího a pak zase zpátky do Béčka. 😀
Má to nějaký objektivní (technický, bezpečnostní, ekonomický…) důvod nebo se jen Slováci zase potřebují utvrdit v tom, že jsou suverénní stát…?
Vzhľadom na úroveň zabezpečenia na celom úseku ČADCA – Košice si myslím odpoveď poznáš ….
Celý úsek kóduje. A těch pár skupinovek v Vrútkách a Košicich je takový problém.
To bych tak kategoricky netvrdil.
Pribúda úsekov, ktoré nekódujú, resp všetky úseky, ktoré sú po rekonštrukcii, tam už autoblok nie je. Aktuálne Žilina – zast.Strečno a Štrba – Poprad
Vida, tolikrát kritizované Pardubice nebo trať 231 mají svou slovenskou obdobu.
Na polovině úseku je jednosměrný autoblok. Na nejvýznamnější trati v zemi.
Zřejmě jsou po přestavbě vlakového zabezpečovače ve zkušební režimu, tedy de-facto neschválené pro provoz. A od českého drážního úřadu zřejmě mají povolení jezdit ve zkušebním režimu, od Slovenského ne, což asi nepřekvapí, když se to schvaluje v ČR u českého DÚ.
Čili je to formální věc v rámci schvalování změn na vozidle.
„jízdní řád se nezmění“. To je jen další důkaz toho, jak moc se ta Pendolina „vyplatila“
Tak na Slovensku nejsou klopící rychlostníky a 680 je docela líná. 😀
A kde klopící rychlostník je a dělá rozdíl, tam Pendolino pro jistotu musí jet v taktu s klasikou.
Tím spíš nechápu, k čemu „nám“ je 6 v podstatě atypických jednotek, které rychlostí nikterak nevyčnívají a zároveň komfortem jak jízdy, tak vybavení jsou dost za zenitem…
v čem je vybavení za zenitem? Je prostě si uvědomit, že Pendolino je oblíbený produkt a cestující to stále vnímají, že jednou něčím lepším než obyčejným vagonem. Nejde ani tak o rychlost
No nevím.. naposledy když jsem jel pendolinem, tak jsem v tom „lítal“ jak při jizdě nějakou lokálkou skrz „lomené oblouky“. Po přesednutí do Railjetu musím říct, že jsem se po téhle zkušenosti cítil jako v bavlnce.
Možná je tu nějaká snaha z toho dělat „love brand“, ale nepřipadá mi, že by to bylo nejpohodlnější svezení…
To je Váš názor, já vždy pro svoje cesty na Ostravsko a Slovensko vždy volím Pendolino a myslím si, že nezájmem cestujících tento produkt opravdu netrpí. Naopak při loňském nasazení InterJetu na obrat 507/500 bylo celkem vidět jak jsou cestující naštvaný, že chtějí Pendolíno.
Pendolino bylo luxus v době kdy tu stále jezdilo spoustu béček. Po příchodu railjetů už to není vlak nejvyšší kategorie.
No, takže bude lepší, když tam bude jezdit nějaká např. pohodlná tryska… A klopidla se na důchod přemístí na nějaké klikaté tratě.
Je asi vic nez jasne, ze etcs se do klopidel porizuje kvuli tomu, aby se mohly pilotne klikatit 200 do Budejc.
Aneb po 20 letech budou mit konecne sve zamyslene vyuziti.
Klopící rychlostníky mezi Žilinou a Čadcou rozhodně jsou-spíš je otázka,jestli má 680-dovoleno podle nich jet:-)
Rychlostníky NS na Slovensku nejsou.
Jsou, jen nejsou nastojato, ale na ležato:-)
Tak to snad… ikydž, je to úřad 🙁
Jestli jsou tam rychlostníky pro klopidla a pokud by podle nich nemohla 680 jet, potom by asi bylo zbytečné je tam osazovat, ne? Nenapadá mne žádné jiné vozidlo na tratích ŽSR, které by využilo rychlostníky pro klopidla. RegioSwinger HŽ7123 se tam asi nepodívá a od DB ŽSSK asi žádná vozidla řady DB612 nekoupila. I když na východ od nás je možné všechno.
No, jsou v úseku Krásno n. Kysucou – Ochodnica (6 km, 140 místo 120) a v oblouku u Rudinky (1 km, 110 místo 90)
Jestli se kvůli 7 km a úspoře nějakých 45 sekund oplatí babrat se s papíry…
Tak klopení na V = 200 km/h by určitě vyhověl i úsek Bratislava – Žilina, akorát tam je ETCS Level 1, tak rychlostník na 200 tam nikdo dávat nebude, ale rychlost bude zobrazena na displeji DMI.
Tak ono měnit jízdní řád během srpna, když rychlost na Slovensku je definovaná spíš různými pomalými jízdami a rozkopáním uzlu Žilina, než (zakázaným) klopením, nedává velký smysl.
A jestli se vyplatila… asi by bývalo lepší objednat neklopící jednotky se širší skříní, ale tak se tehdy vůbec neuvažovalo. Jinak jsou ale Pendolina stále velmi spolehlivá, v rámci své velikosti i komfortní (hlavně po té modernizaci), i za vyšší ceny místenek se využívají, cestující ocení že se jim nemění řazení, tak bych řekl že se i tak vyplatila.
Na Slovensku je pendolino obyč rychlík jen povinně místenkový (+1€) Cenově stejný jako ostatní rychlíky. I zastávky má totožné.
Ten můj druhý odstavec byl o výhodnosti Pendolin obecně, ne vzhledem ke Slovensku.
To klopení aspoň zajišťuje krácení zpoždění. Všiml jste si, že Pendolina nejezdí, na rozdíl třeba od Ex1, tolik zpožděná? Viz třeba EC 142 (Ex1), který nemá snad nikdy v Praze pod +20min a SC 506 (který jede „hned po něm“) a jezdívá včas, max +5
To je podle dopravní situace + ostatní faktory které mohou vést ke zpoždění vlaku, nikoliv podle druhu vlaku.
SC Košičan také často vjíždí na území Slovenska opožděné.
Jasné že je to „podle dopravní situace“, jen je divné, že to vždycky odskáče Ex1 😀
Protože nejsou v objednávce státu.
Pendolínem na Slovensko občas jezdím a spoždění pokaždé chytneme až na Slovensku. Na českém území to jezdí relativně v čas!
tak ono je dosť výluk, robí sa úsek št.hranica – Čadca, uzol Žilina a donedávna ešte úsek aj Lučivná – Svit (do Popradu už je to dlhšie hotové). No a stav infraštruktúry na ŽSR veľmi neumožnňuje krátiť časy, i keď teraz sa to trocha na Ex Tatran deje, ale to je vatou v CP a priebežným odovzdávaním častí uzla Žilina (Varín – Žilina mimo je v podstate hotovo)
Na Idosu to vypadá mnohem jinak, vyhledejte si spojení Praha – Český Těšín, dopr. prostředek vlak – SC, ICE, dejte vyhledat a klikněte na „odjezd bývá včas“, tam vidíte kolik minut zpoždění bylo na odjezdu z Prahy a na příjezdu do Českého Těšína.
Já vám to řeknu rovnou hned a tady, za poslední 2 týdny SC 241 přijel do Českého Těšína načas nebo se zpožděním max. 5 minut pouze třikrát.
To stejné i na Babitronu:
https://kam.mff.cuni.cz/~babilon/cgi-bin/zpvlaku.cgi?v=241&d=28
Za posledních 28 dní přijelo načas pouze 6 spojů..
Zajímavé, zrovna tento jsem nikdy nesledoval. Ostatní jezdívají +/- načas