Pendolino přestane jezdit na Slovensko, obslouží Opavu
Pendolino na Slovensku. Foto: České dráhy
Slovenský schvalovací úřad neumožní dle ČD vjezd pendolina v režimu zkušebního provozu ETCS na slovenské území.
Slovenský schvalovací úřad neumožní dle ČD vjezd pendolina v režimu zkušebního provozu ETCS na slovenské území.
Je nespravne uvedene, ze Dopravny urad nepovolil skusobnu prevadzku s ETCS. Dovodom vsak je to, ze CD v ramci uprav vymontovali povodny vlakovy zabezpecovac triedy B a novy nie je schvaleny, rovnako ako nie je schvaleny ani novy vlakovy zabezpecovac triedy A, kvoli ktoremu sa uskutocni skusobna prevadzka bez cestujucich v blizkej dobe. Preto nie je zatial mozna premavka s cestujucimi na upravenych vozidlach.
Noční cestovatele na krádeže by měli zrušit úplně.
Do Košic by mohli začít posílat RailJet, ComfortJet apod.. Pendolin už je málo a tenhle model už se ani nevyrábí….
Pendolino bylo staré, už když se kupovalo. Řada adekvátní naší 680 už v Itálii skoro nejezdí. Za posledních 17 dní tam jsem ji viděl jednou odstavenou. A pro nás stále vlajková loď? K smíchu. ETR 610 jezdí od r. 2007 a je to o třídu výš a taky už pěkně vyježděná. Ale na trase Milano – Zürich jsme byli na staré trati předevčírem v těch obloucích naklonění skoro pořád. Dvojí rychlostníky byly všude. To je aspoň využití.
Zlate Pendolino lepší tu nic neni
Supr, konečně se bude dát jet ČD do KE, ale ostuda, že ČD už jezdí jen jeden denní spoj, návaznosti v Púchově zničené.
Rozdil oproti dnesku bude v cem? Mist bude o trochu vic, bude to stejne povinne mistenkove, jizdni rad stejny…
Jo jo máš pravdu, jedině s přestupem na ktory holku čekáš.
Hodku
Jednou jsem s tím jel z Ostravy do Košic a zpět. Po Slovensku se to ploužilo max. 110, většinu cesty to jelo 80-90 a stálo to v každé „díře“. Takže tam může jezdit cokoliv a jízdní řád to dodrží.
To je jasné, přece říkali, že si tam už sluníčkáře nenechají dělat, co se jim zlíbí…za sluníčkáře samozřejmě považují všechny, co neinklinují k carovi.
🙂
Aspoň už si ČD nemůžou stěžovat že mají po příjezdu ze Slovenska zdemolované podvozky.
Vzpomínám si, jaké problémy provázely uvádění pendolin do provozu. Pak jimi léta skoro nikdo nejezdil kvůli přemrštěné ceně místenky. Když se konečně v provozu ujala a cestují si je snad i oblíbili, tak zjistím, že jejich nákup a veškeré patálie s nimi byly vlastně zbytečné, když ani po tolika letech nejsou schopna efektivně využít naklápění skříně. Jestli trasu z Prahy do Košic zvládne klasická souprava za stejnou dobu jako naklápěcí pendolino, tak je asi někde něco špatně. Pendolino je sice na 230 km/h, ale k čemu, když to tam, kde dlouhodobě jezdí, nemá šanci využít. A za takové a podobné… Číst vice »
Tak jedna z věcí která je špatně je liberalizace.
Kdy to prostě není premiový produkt jako v Itálii. Kde vše ostatní jde stranou. (A mělo by to tak být i v liberalizaci. Naklápěcí skříň, vše ostatní pryč.)
Naopak se někdy táhnul dlouho za jančurovými 140 km/h 9 vozovými zdechlinami
Pravděpodobně si to vyřval..
Liberalizace nemá s Pendolinem nic společného.
Je to rádoby prémiový produkt. Jediné co Pendolino přineslo byla předvídatelnost. Tedy to, že cestující předem ví, že najde své míso ve vagóně který si vybral. Jinak vše ostatní bylo jen na pohlazení libida tehdejších papalášů. Na tyto stroje pořád ještě nače infrastruktura není připravena a daleko lepší službu by ČD tehdy přinesl nákup třeba i více kusů levnějších jednotek.
To že Jančura jezdí devítivozovými soupravami je v podstatě také důsledek Pendolina, protože ČD neměly peníze ani snahu nějak výrazněji inovovat, nebo sjednocovat vozový park a tak ČD zkracovaly a Jančura prodlužoval.
K čemu maj auta maximální rychlost vyšší než než 130 když se stejně rychleji jezdit nesmí? Prostě pendolino je vlajkovou lodí, a je to dobře. Nějak se začít musí.
Nebudu dávat mínus, ale to srovnání je špatně.
Pokud něco kupujete s péčí řádného hospodáře, tak máte vybrat takové zboží, které přesně splňuje požadavky a vy neutratíte ani korunu navíc za něco, co nevyužijete.
Takže pokud použijeme příměr s autem – pokud vybíráte auto pro doručování pošty po vesnicích, tak určitě nebudete vybírat mezi modely s výkonem 200 kW+ a maximálkou 250 km/h+, ale budete se držet toho, co nezbytně potřebujete.
Jo, ale začátek nesmí trvat věčnost.
„K čemu maj auta maximální rychlost vyšší než než 130 když se stejně rychleji jezdit nesmí?“
Smí. Ale ne v českém banánistánu…
Začátky sice byly problematické (nutnost „kompenzátoru“ kvůli nekompatibilitě s KO, výpadky v zimě 2006…), ale absolutně není pravda, že tím skoro nikdo nejezdil.
Naopak, i přes cenu místenky 200 Kč si to našlo zákazníky velice rychle, protože to bylo jediné slušné spojení z Prahy na východ. Náročnější cestující má rád předvídatelnost a pendolino odstranilo obvyklou nejistotu „co zrovna depo vystaví“.
Když k nám před lety jezdily zahraniční návštěvy a cestovalo se do Ostravy, nic jiného než pendolino se ani nezkoušelo. Až v posledních letech se přízeň překlopila k LE premium (pokud zrovna jede).
Pokud si vzpomínám, tak s pendoliny se původně počítalo na trasu Berlín – Praha – Vídeň. Proto asi technické parametry lepší než co by stačilo na české koleje a také luxusnější souprava aby to ČR reprezentovalo.
Ani na této trase by to moc opodstatnění nemělo.
Co si budeme namlouvat, celé pendolíno byl propadák. Byla to spíš taková pí-ár akce. Zaplatili jsme (teda čd, ale to byly naše daně) vývoj „super“ jednotky, která měla zaplavit celý svět (pamatuju na ty obří plány, kde všude to mělo jezdit a kolik stovek kusů se mělo vyrobit), pak se vyrobilo 7 exemplářů a konec. A s naší rychlostní bariérou 160 škoda mluvit (ale to je začarovaný kruh, nejsou vlaky na vyšší rychlosti, tak nestavíme tratě, no a nejsou tratě, tak na co kupovat vlaky na vyšší rychlost). Porodní obtíže jsou spojené s vývojem, to je celkem normální, co se… Číst vice »
Motate dohromady projekt ceskeho pendolina, ktery zkrachoval,s nakupem seriove vyrabeneho vlaku ETR470.
Nelibi se ceske Pendolino? Dobra, v tesine ukoncit a dal poslat 163 k tomu pet vozu rady B, jedno BDs a Acko a ono by to svete div se melo i vetsi kapacitu 🙂
Samozrejme ironie a vtip.
S Vmax 120 by to dokonce stíhalo jízdní doby Pendolina. 🙂
A ještě by se tam dalo otevřít okno a neskomírat s nestíhající, příp. nefungující klimatizací, jak se často děje. To bych bral.
Ještě se mi nestalo, že by v Pendolinu nešla klima. Ale pravda, zas tak často tím nejezdím.
V tomhle se Pendolina musím zastat, taky nestalo. A hlavně ono je v těchto horkách i lepší díky těm oknům a roletám.
Tak v pendolinu (ač se mu spíš vyhýbám) se mi taky nestalo, že by klimatizace vyloženě nefungovala, ale obrovská bolístka těchto „moderních“ vlaků bez oken je to, že když jsou plné a venku je přes 30C, tak ta klimatizace prostě nestíhá a ve vlaku je ještě větší vedro, než venku. Na zážitek, kdy jsem jel v létě pendolinem z Prahy do Plzně a stál na jedné noze v mezivozovém prostoru, bez kapky vzduchu v pekelné výhni nezapomenu. Ono by to chtělo, aby si to obhájci a konstruktéři takových vagonů vyzkoušeli v tomhle stát třeba 4 hodiny v nedělní špičce Morava… Číst vice »
V Pendolinu na jedne noze v mezivozovem prostoru? Uz jsem s tim nejakou chvili nejel, ale neni tam povinna mistenka na sezeni?
Do Plzně?
Jasně, tím adekvátně potrestáme české i slovenské cestující za to, že se rozhodli jet vlakem. Gratulace.
Juraji to bylo myšleno jako vtip :). Osobně si myslím, že klasická souprava bude lepší, jenom by to fakt chtělo aspoň o dva vozy prodloužit (je to dost plný).
Měl jsi stát na střeše a ochladit se, ty vtipe.
Takže pendolino v 11:32 bude s příplatkem (povinnou místenkou) za 100, a pendolino v 16:32 za 40? Protože to první je SC, a to druhé IC? Není to trošku uhozené?
Já vidim to druhý pendolino v kategorii SC také, SC 513, předpokládám, že za 100 to bude obojí, když je v kategorii SC. Voda je drahá haha!
Co jsem koukal, tak 513 bude SC, takže by to mělo být 100 za každé SC. Mattonka je drahá hah! 😂
To byl super vtip, ještě že ses mu zasmál sám, protože nikdo jiný to neudělá…
Děkuji za pochvalu!
Ad 1), 40 Kč žádná místenka nestojí, ani na IC, ani na SC
Ad 2), Opavany budou SC
Ad 3), ceny jsou dynamické, takže i dnes může být např. na SC 516 místenka za 35 Kč v neděli, kdy tím jede pár lidí, a za 150 Kč v pondělí, kdy to bude přeplněné.
Pro režijkaře to stojí vždycky 100
Jak napsal veli.k.
U Pendolina je cena za místenku dynamická dle obsazenosti spoje. Pokud tedy rezervace stojí už stovku, hádám, že spoj již je cca z půlky vyprodán. U Pendolina nemůžete navýšit kapacitu. A byť je cena dynamická zejména u ceny samotného jízdného na mnoha spojích, tak na spojích Supercity (Pendolino) to jde poznat i právě kvůli dynamické ceny místenky dvojnásob. Kolem a kolem se opravdu dá říct, že Pendolino opravdu nestojí kdo ví jaký majlant, ale stojí úplně stejně jako klasický jiný IC/EC vlak na téže trase v případě, že si jízdenku koupíte s dostatečným předstihem…
Tady je víc věcí uložených.
Není to uhozené.Je to dočasná náhrada za vlak kategorie IC 513,proto.
obecne vzato klopidla jsou vhodna na trate v prvni rade Pha-Budejce a pak Pha-PLzen-Cheb, samozrejme zejmena na jednokolejny usek za Pnovany .
realne mimo sentimentu a love brandu neni racionalniho duvodu aby 680 jezdily z Prahy do Ostravy……pri stavajicich parametrech te trati to daji jak neklopici jednotky tak klasika s vectronem …viz takt
Hm, takže na Ostravu se Pendolino uživí komerčně, zatímco na Budějovice nebo Cheb ne a ani objednatel to nechce platit.
Tuto situaci označuje „marek hudec“ jako sentiment.
Vy jste solidní hater všeho, co tu kdo napíše koukám 😂
Do Chebu se přeci už teď 2x denně podívají jako IC, takže objednatel platí
IC jezdí taky v častém sledu do Chebu InterJet.
Klopidla by byla nejlepší na trať Praha – Brno (ať už přes Vysočinu, nebo Svitavy), ale je jich málo.
Pro všechny kritiky Pendolina – jeho hlavní výhodou není rychlost a dojíždění zpoždění, ale konstantní kvalita služeb, včetně bistrovozu. U ostatních souprav se často stává, že přijede mizerný vagón nebo chybí bistrovůz a spolehnout se na to úplně nedá. Určitá (a není malá) část zákazníků hledá pro delší cesty „nadvlak“ – tzn. vlak povinně místenkový, tedy s jistotou pohodlného sezení, kde si lidi neokopávají nohy a nezírají cizím několik hodin do obličeje, s wifi, zásuvkami a opravdovým občerstvením, když už je cesta delší než autem. Přesně tímhle konceptem nalákalo Pendolino některé zákazníky z aut a byla by škoda, aby je… Číst vice »
Naprosty souhlas, Railjet a Pendolinou jsou jedine 2 standardizovane produkty Ceskych drah, kdy presne vite co za sve penize dostanete.
Zapomněl jste na širokou rodinu nejen lokálek, kde též dopředu přesně víte, co za své peníze dostanete. Ano, mám na mysli řady 810 a 814.
Česká verze Railjetu bohužel nikoliv. Jeli jsme v Business třídě a občerstvení se vůbec nekonalo – čirý nezájem.
[ČD uvádí: V Business třídě obdržíte give-away občerstvení (např. balená voda nebo malý snack) dle aktuální nabídky, nápoj na uvítanou a na území ČR navíc ještě voucher na občerstvení z nabídky restauračního oddílu v hodnotě 50 Kč.]
No, Pendolino je zajisté pěkný vlak, mám ho ze všech vlaků vyšší kategorie jednoznačně nejraději… Ale ten railjet… Já prostě nevim, nějak mi přijde interiér 2. Tř. výrazně míň příjemný, než ten v Pendolinu, ale to může být subjektivní, i když mi ty sedačky v Railjetu přišly takové nepěkné a zašlé, kdežto interiér Pendolina působí pořád stejně pěkně, nebo alespoň, i přes vyšší věk, pěkněji a míň zašle, než interiér Railjetu… Ale samozřejmě je pořád pravda, že člověk prostě ví, co dostane, což né vždy na ostatních linkách platí, i když většinou člověk už čtvrt roku předem ví co pojede,… Číst vice »
Nadvlak?
Přesně tak. Jestli dráha může něčím konkurovat ostatním druhům dopravy, tak je to komfort. A tenhle potenciál je u nás těžce nevyužitý.
A to nejde, garantovat ty služby v jiných soupravách? Musí se na to plýtvat jednotkou, jejíž fyzické vlastnosti by udělaly mnohem lepší službu jinde?
Nějaký comfortjet nebo něco by bylo možná i logičtější.
bylo by a proto to nebude 🙁
Klasická souprava by na této lince měla zůstat včetně adekvátního posilování
Že on Martin Kupka chce posílit rozpočet Ministerstva dopravy a tak zatím nechal ČD jezdit volné pendolino do Opavy, odkud je ministr financí. 🙂
Min.financi je z Prajske…ne z Opavy
Kus Prajzské je i v Opavě.
Není náhodou z Jilemnice?
Z Jilemnice je Kupka,
Malé Hoštice místní část Opavy
https://cs.m.wikipedia.org/wiki/Martin_Kupka
A proto se spikli proti ŽSR a donutili nebohého slovenského správce infrastruktury vydat zákaz provozu Pendolín.
Tihle lidi vlakem nejezdí.
tuší někdo, jak bude vypadat situace s Pendoliny / ComfortJety mezi Prahou a Ostravou od prosince? bude v tom po letech zase nějaký systém?
Obávám se, že získání povolení od Dráhového úradu, který zanikl v roce 2005, bude problém…
Psst, tady se nesmí opravovat .
tak ono to od čáry do košic víceméně funguje jako takovej vesnickej vymeták, co staví v každý díře. do toho rozhrabanej uzel žilina, málokdy se to po celou cestu dostane přes 100km/h, vlastně je těch 80 průměr ještě zázrak.
Na trati je silná vnitro frekvence, nejede každej ze Žiliny nebo Popradu do Košic.
Je to strašný jak vymetáním a jízdní dobou, tak tím akustickým smogem, co to způsobuje. Zejména přivítání všech národních dopravců po zasavení v každé díře je neuvěřitelný opruz.
Marketing ČD neumí ani správně okopírovat ledadlo…
Oni nekopírují letadlo, ale DB.
Jak to tak delší dobu sledují, ČD nohou být rady, že tu zpackanou objednávku u ČKD Praha nakonec převzal FIAT – Alstom, díky němuž mají už 20 let nejmodernější a dnešní době odpovídající kvalitní vlaky. DODNES je ničím jiným nepřekonali, a posledními výkřiky na IC a EC jsou v podstatě jen přečalouněne Bdt ( tak to vypadá po výměně sedadel). A Railijet jezdí jen na jedné lince z Prahy přes Brno do Štýrského Hradce (Graz). A nové Comfort Jet se objevují jen náhodně a to zase jen na trasách Pendolin 580! Takže není divu, že cestující z jiných tras čekají,… Číst vice »
Rail/Inter/ComfortJety jsou nejmodernější vlaky
Nejnovější, úroveň služeb a pohodlí, zvláště ve druhé třídě, je nižší. Jak je to s údržbou, to nedovedu posoudit.
Ale často je tahá nahradní lokomotiva
A jaký to má vliv na cestující?
Zpoždění 30- 80 min, protrpěná zkušenost
To chápu. Ale tady se bavíme o celkové spokojenosti s pohodlím, službami atd.
To že se stane porucha na loko je věc jiná.
Úplně nesouhlasím… Nebo… Ono záleží. Nejmodernější možná, nejpohodlnější ale ani zdaleka určitě ne. Pendolina jsou na tom zkrátka i po 20-ti letech provozu (i díky modernizaci a rekonstrukci interiéru před cca 5-ti lety) lépe, jak nové „Comfortjety“…
Opatrně s tím Fentanylem
Pokud si to dobře pamatuji, tak tady na zDopravy kdysi psali, že po instalaci ETCS bude schválené jen na ČR a Slovensko. Se schvalováním v jiných státech se nepočítá. Navíc při instalaci ETCS se z něj oddělají národní zabezpečovače pro ostatní země, aby se tam ETCS vlezlo… Takže do Lince by mohlo Pendolino jezdit tak maximálně do konce roku…
Jak jsou naše Pendolina starý? 20 let? Mnohou souprav (jestli ne všechny) jsou po předchozích vážných nehodách. Neměly by nyní už hnít ve šrotu a být nahrazeny něčím moderním?
Pendolina jsou zatím stále moderní.
Paradoxně Pendolina jsou jedny z nejmodernějších kolejových vozidel, které jezdí v ČR.
Hlavně interiér Pendolina dodnes vypadá celkem moderní když ho srovnáme s interiérem Railjet, ICE, TGV, atd.
Pokud vím interiér navíc prošel před pár lety kompletní obnovou, doplnění displejů rezervačního systému..
Jj, proto říkám že interiér je celkem moderní.
S těmi displeji rezervačního systému to bylo poněkud… ehm českodrážní… původně s ním počítáno při rekonstrukci interiéru nebylo viz odkaz https://zdopravy.cz/pendolina-dostanou-mistenkovy-system-dodatecne-i-ta-omlazena-9173/
Interiér je fajn,ale jízdní vlastnosti jsou daleko horší,než všechny jednotky jet a i než novější vozy xmz.
Tak zrovna pendolinu jsou nejlepší služby, asi jediný vlak od ČD, který snese jaký měřítko proti jiným společnostem ČR
Služby ovšem nejsou vlastností té soupravy.
Do určité míry jo. Zásuvky buď jsou nebo ne, hospoda totéž.
Měly ale tady jste blbě, tad vás uminusujou k smrti
Sám jsi blbě. Stačilo by se tím někdy projet a nepsát blbě jen na klávesnici…
Říkám to nerad (protože jsem tím jezdil do Tater rád), ale Pendolina bych na této lince zrušil a přehodil je na ČB.
Do Tater jezdi Slovakia…
To nevím jestli by mělo nějakou ekonomiku. Budějovice jsou díra.
Opava je dobrým řešením. Platí ve vlaku slevy pro důchodcece?
Ani by sa nemuselo vraciať. Aspoň si ho nebudete ničiť na slovenskom tankodrome, ktorý honosne voláme “železnice”.
Spíše se poničil mnohokrát v Česku, i když na Slovensku to taky pěkně dopadlo..
Tam na tom tatranském Tankodromu je zajímavé, že vždy, když jsem tam jel vlakem, jezdily tam za den ČTYŘI dálkové expresy, a z toho DVA byly od ČD a z Čech na východ Slovenska a zpět. Jednalo se o Excelsior (Františkovy Lázně – Praha – Ostrava – Žilina – Košice ), a Košican.a dva z Bratislavy přes Poprad do Košic. A tisk na Slovensku srovnával dopravce, přičemž společnost ZSSK označil za nejdražší a nejméně kvalitní.
Dobrý den R 420 nebo 440 Excelsior to byly časy
To je zajimave… Uz asi 15 , mozna 20 let, jezdi BA – KE rychliky ve dvouhodinovem taktu. Takze zadne 4 za den a z toho 2 ceske…
Si okoloidúci hlupák !!!
Aha všetci, pozrite – hejzlovák v akcií, ktorý nedokáže zniesť realitu.
Čo sa ti nezdá?
Co ty bačo tu pohledávaš?
Debilove! Misto toho aby bylo posilneno SC tak to daji na IC
Slovensko je holy nesmysl!!!
Beru z5
SC je posilneno spravne! Se Slovenskem zpet nic neberu, je to hloupost tam posilat…
Tomáši, bereš nějaké prášky?
Tak aspoň bude na Opavanech Pendolino, když už člověk musí zaplatit za místenku a ve druhé třídě nedostane ani blbou vodu 🙂
Ja ji vždy na SK dostal i ve druhé třídě. Dokonce je to 0.5lit Mattoni. Trapná je spíš ta jejich Wi-Fi za reklamu.
V Pendolinech ano, ale ČD provozují některé klasické IC vlaky (např. Opavan), kde je povinná místenka, která je i přes internet placená, a ve druhé třídě ani vodu nedostanete, to je scam.
Je to místenka, ne voděnka. 😉
Výhledově po dodání ComfortJetů bych na Košičana viděl jako vhodnějšího RailJeta než Pinďu u když chápu, že pro řadu cestujících je klopidlo oblíbenější. RailJet mám raději pro vyšší kapacitu a také podstatně lepší podmínky k uložení rozměrné bagáže, což na relaci do Tater a východ Slovenska je výhoda dost podstatná. Stejně tak kapacita pro jízdní kola.
Možno sa to tak aj stane – Pendolína ostanú tam kde patria – čiže v ČR a na KE – Praha sa nasadia ComfortJety….
Len škoda že my na Slovensku nemáme tak 4 kusy ComfortJetov, mohli by premávať v štvorhodinovom takte…..
Tak na Košice se opravdu Laco nenasadí
Vaše Žosky vyrábějí novostavby (Apeer, Bpeer ?), tak by z toho mělo jít něco poskládat, ne? Jen jsem nepochopil, proč všechny vaše nové vozy mají Vmax 160. Neříkalo se, že koridor z Blavy do Žiliny je stavebně připravený na 200 km/h? Reko Blava – Kúty se na 200 rovnou má stavět a co zajíždění slovenských vozů na EC do zahraničí? Teď to zrovna nemusí být aktuální, ale za dest let může být jiná situace.
Není, je to stísněný a kapacita vozů, do kterých se vejdou na šířku jen tři sedačky, není dostatečná.
Comforty by se navíc daly silné dny posilovat.
Místenka za 150 Kč zůstane i na klasické soupravě s lokomotivou?
To snad ne. 😀
Nevím, jak a za kolík se bude místenka prodávat na SC Opavan Pendolinu, ale minulý týden jsem si ji pořídil za 40Kc.
Nestojí ty místenky různě podle relací, dnů atd.?
Na Slovensko žádná Pendolina. Ještě by se na jejich dezolatních kolejích vykolejilo další…
To jo, ale na odpis nebo téměř na odpis havarovaly jen v Česku.
To jo, ale ne vinou infrastruktury…
Rozjezd v Ostravě proti stůj by ovlivnil zabezpečovač (kromě ETCS, možná i barvička a nutnost promačkat se)
Náraz do kamionu by byl méně pravděpodobný, kdyby závory nezavíraly(sekvenční sklápění) nebo kdyby se cesta stavěla až po zavření přejezdu.
A nebo kdyby u nás byla povinná kontrola volnosti přejezdové plochy před dovolením jízdy vlaku, jako např. v SRN.
Naopak, obě „vinou infrastruktury“. Kdyby bylo ve Studénce sekvenční sklápění závor a kratší předzvánění, tak by Polák s kamiónem přijel ke sklopené závoře. A kdyby v Bohumíně byl u odjezdového návěstidla magnet PZB, tak by vlak po projetí stůj okamžitě zastavil a ke smrtelnému střetu se 742 by nedošlo.
Je vtipné, jak si Slovenský dopravní úřad hraje na řádného kontrolora. To, že se na Slovensku z 90% rozpadají všechny tratě, ho už ale asi moc netankuje :-).
To je odveta za stížnost na kvalitu slovenských tratí 🙂
Tak musí vykázat nějakou činnost – když evidentně kašle na údržbu tratí, aspoň si pohoní ego na razítkách..
Roztomilý překlep :-):
SC 514 Opava východ (5:55) – Praha hl.n. (20:08)
Letní bouřkový jízdní řád.
Raději tam dali nějakou vatu :-).
To není překlep 😀
I cesta může být cíl 😉
Třeba to pojede přes ČB 😀
Není to Dráhový úrad, nýbrž Dopravný úrad.
Nechápu mínusy, ředitel má pravdu.
Na Slovensku funguje Dopravný úrad, „dráhový“ by ani nedávalo smysl.
http://nsat.sk/
Včera jsem si mezi Opavou a Ostravou užil “dávno zapomenutou” jednotku řady 460. Rád vyzkouším i něco novějšího 🙂
Na tom Intercity to bude vypadat opravdu vtipně 😄 aneb „Z Opavy rychlík jede do Prahy…“
To je fuk. Stejně je to všecko Ex…
Neklopí, neklopí..
Za to v zimě zatopí 😀
No mě pindolíno zatopilo po horkém letním dni v červnu z Plzně až do Plané, až tam si toho někdo všiml, a vypl to.
Spíš „Z Opavy, Z Opavy jede pinďa do Prahy…“ 😁
Netopi netopi ale občas naklopi
Hele při vymýšlení veršů dává smysl si uvědomit, že věty, které se mají rýmovat, mají být podobně dlouhé. Slovo občas tam máš navíc.
Musíte znát melodii té písničky od ivana Mládka, protože na ni to sedí správně. šup a doučit se…
Opava bude těžit a až se to vyřeší, tak zase dotěží. To budou v Opavě rádi.
Jen tak přivonět, trochu si líznout novějšího a pak zase zpátky do Béčka. 😀
Výstavka je putovní.
Když v poslední se na Opavanech řadí „B“ vozy nižší kvality a jiným řazením sedadel,a to je přitom vlak kategorie IC.
Má to nějaký objektivní (technický, bezpečnostní, ekonomický…) důvod nebo se jen Slováci zase potřebují utvrdit v tom, že jsou suverénní stát…?
Vzhľadom na úroveň zabezpečenia na celom úseku ČADCA – Košice si myslím odpoveď poznáš ….
Celý úsek kóduje. A těch pár skupinovek v Vrútkách a Košicich je takový problém.
To bych tak kategoricky netvrdil.
Pribúda úsekov, ktoré nekódujú, resp všetky úseky, ktoré sú po rekonštrukcii, tam už autoblok nie je. Aktuálne Žilina – zast.Strečno a Štrba – Poprad
Vida, tolikrát kritizované Pardubice nebo trať 231 mají svou slovenskou obdobu.
Na polovině úseku je jednosměrný autoblok. Na nejvýznamnější trati v zemi.
Kraloany zase nemaji rychlostni soustavu 🙂
Pritom Krásno n.K.–Žilina je nasadený ETCS L2, ale celkom pochybujem, že tam niečo v tom režime jazdí. Ponúkala sa príležitosť na dvojitý test so 680 v tomto úseku 🙂
nasadeny je ale nikdo ho ofiko nespustil
Cadca — Zilina je Etcs L2.
Zřejmě jsou po přestavbě vlakového zabezpečovače ve zkušební režimu, tedy de-facto neschválené pro provoz. A od českého drážního úřadu zřejmě mají povolení jezdit ve zkušebním režimu, od Slovenského ne, což asi nepřekvapí, když se to schvaluje v ČR u českého DÚ.
Čili je to formální věc v rámci schvalování změn na vozidle.
„jízdní řád se nezmění“. To je jen další důkaz toho, jak moc se ta Pendolina „vyplatila“
Tak na Slovensku nejsou klopící rychlostníky a 680 je docela líná. 😀
A kde klopící rychlostník je a dělá rozdíl, tam Pendolino pro jistotu musí jet v taktu s klasikou.
Tím spíš nechápu, k čemu „nám“ je 6 v podstatě atypických jednotek, které rychlostí nikterak nevyčnívají a zároveň komfortem jak jízdy, tak vybavení jsou dost za zenitem…
v čem je vybavení za zenitem? Je prostě si uvědomit, že Pendolino je oblíbený produkt a cestující to stále vnímají, že jednou něčím lepším než obyčejným vagonem. Nejde ani tak o rychlost
No nevím.. naposledy když jsem jel pendolinem, tak jsem v tom „lítal“ jak při jizdě nějakou lokálkou skrz „lomené oblouky“. Po přesednutí do Railjetu musím říct, že jsem se po téhle zkušenosti cítil jako v bavlnce.
Možná je tu nějaká snaha z toho dělat „love brand“, ale nepřipadá mi, že by to bylo nejpohodlnější svezení…
To je Váš názor, já vždy pro svoje cesty na Ostravsko a Slovensko vždy volím Pendolino a myslím si, že nezájmem cestujících tento produkt opravdu netrpí. Naopak při loňském nasazení InterJetu na obrat 507/500 bylo celkem vidět jak jsou cestující naštvaný, že chtějí Pendolíno.
Pendolino bylo luxus v době kdy tu stále jezdilo spoustu béček. Po příchodu railjetů už to není vlak nejvyšší kategorie.
přesně, luxus to byl, protože všechno ostatní tu bylo půlstoletí staré.Dnes je to absolutní šedý průměr
Supercity Pendolino je marketingově podařený produkt. Většinou jede 680, připadná náhradní souprava je Railjet, ne jako u ostatních expressů ČD honecker či béčka, nemusí v létě topit a v zimě větrat. Mám dobrý pocit „luxusu“ když za Úvalama hraje Vltava.
Technicky by bez marketingu 680 na nějakém rychlíku nebyla nic moc. Když jezdily zkušebně rychlíky Praha – Děčín, bylo i k naštvání skautíků, že to mělo málo místa na bágly. Vozůbez klimatizace a bez záchoda ubývá.
No, takže bude lepší, když tam bude jezdit nějaká např. pohodlná tryska… A klopidla se na důchod přemístí na nějaké klikaté tratě.
Je asi vic nez jasne, ze etcs se do klopidel porizuje kvuli tomu, aby se mohly pilotne klikatit 200 do Budejc.
Aneb po 20 letech budou mit konecne sve zamyslene vyuziti.
Klopící rychlostníky mezi Žilinou a Čadcou rozhodně jsou-spíš je otázka,jestli má 680-dovoleno podle nich jet:-)
Rychlostníky NS na Slovensku nejsou.
Jsou, jen nejsou nastojato, ale na ležato:-)
Jsou, jen mají jinou podobu než u nás.
Tak to snad… ikydž, je to úřad 🙁
Jestli jsou tam rychlostníky pro klopidla a pokud by podle nich nemohla 680 jet, potom by asi bylo zbytečné je tam osazovat, ne? Nenapadá mne žádné jiné vozidlo na tratích ŽSR, které by využilo rychlostníky pro klopidla. RegioSwinger HŽ7123 se tam asi nepodívá a od DB ŽSSK asi žádná vozidla řady DB612 nekoupila. I když na východ od nás je možné všechno.
No, jsou v úseku Krásno n. Kysucou – Ochodnica (6 km, 140 místo 120) a v oblouku u Rudinky (1 km, 110 místo 90)
Jestli se kvůli 7 km a úspoře nějakých 45 sekund oplatí babrat se s papíry…
Tak klopení na V = 200 km/h by určitě vyhověl i úsek Bratislava – Žilina, akorát tam je ETCS Level 1, tak rychlostník na 200 tam nikdo dávat nebude, ale rychlost bude zobrazena na displeji DMI.
Mají.
Klopící rychlostniky jsou na dvou mistech. Možná na třech. Maji jen jinou podobu.
Tak ono měnit jízdní řád během srpna, když rychlost na Slovensku je definovaná spíš různými pomalými jízdami a rozkopáním uzlu Žilina, než (zakázaným) klopením, nedává velký smysl.
A jestli se vyplatila… asi by bývalo lepší objednat neklopící jednotky se širší skříní, ale tak se tehdy vůbec neuvažovalo. Jinak jsou ale Pendolina stále velmi spolehlivá, v rámci své velikosti i komfortní (hlavně po té modernizaci), i za vyšší ceny místenek se využívají, cestující ocení že se jim nemění řazení, tak bych řekl že se i tak vyplatila.
Na Slovensku je pendolino obyč rychlík jen povinně místenkový (+1€) Cenově stejný jako ostatní rychlíky. I zastávky má totožné.
Ten můj druhý odstavec byl o výhodnosti Pendolin obecně, ne vzhledem ke Slovensku.
To klopení aspoň zajišťuje krácení zpoždění. Všiml jste si, že Pendolina nejezdí, na rozdíl třeba od Ex1, tolik zpožděná? Viz třeba EC 142 (Ex1), který nemá snad nikdy v Praze pod +20min a SC 506 (který jede „hned po něm“) a jezdívá včas, max +5
To je podle dopravní situace + ostatní faktory které mohou vést ke zpoždění vlaku, nikoliv podle druhu vlaku.
SC Košičan také často vjíždí na území Slovenska opožděné.
Jasné že je to „podle dopravní situace“, jen je divné, že to vždycky odskáče Ex1 😀
Protože nejsou v objednávce státu.
Pendolínem na Slovensko občas jezdím a spoždění pokaždé chytneme až na Slovensku. Na českém území to jezdí relativně v čas!
tak ono je dosť výluk, robí sa úsek št.hranica – Čadca, uzol Žilina a donedávna ešte úsek aj Lučivná – Svit (do Popradu už je to dlhšie hotové). No a stav infraštruktúry na ŽSR veľmi neumožnňuje krátiť časy, i keď teraz sa to trocha na Ex Tatran deje, ale to je vatou v CP a priebežným odovzdávaním častí uzla Žilina (Varín – Žilina mimo je v podstate hotovo)
Na Idosu to vypadá mnohem jinak, vyhledejte si spojení Praha – Český Těšín, dopr. prostředek vlak – SC, ICE, dejte vyhledat a klikněte na „odjezd bývá včas“, tam vidíte kolik minut zpoždění bylo na odjezdu z Prahy a na příjezdu do Českého Těšína.
Já vám to řeknu rovnou hned a tady, za poslední 2 týdny SC 241 přijel do Českého Těšína načas nebo se zpožděním max. 5 minut pouze třikrát.
To stejné i na Babitronu:
https://kam.mff.cuni.cz/~babilon/cgi-bin/zpvlaku.cgi?v=241&d=28
Za posledních 28 dní přijelo načas pouze 6 spojů..
Zajímavé, zrovna tento jsem nikdy nesledoval. Ostatní jezdívají +/- načas
Zřejmě mám asi štěstí, ale jak říkám, jezdím občas takže se mi asi spoždění obloukem vyhýbá.
Už přez rok opravují úsek Čadca – Št. Hranica a přijde mi to že práce skoro nepostupují kromě té jedné přeložky to tam vypadá pořád stejně. Dokonce SŽ není tak zpomalená jako to co převádí ŽSR na tom úseku. (a to už je co říct)
A jak ses vyplatil ty?
díky za erudovaný a velice tématický komentář. Posílám klíčenku, ale prosím, pokud nemáte nic k tématu, tak na mně už nereagujte 🙂